Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
alapórajeleken a 780 helyzettől függően 40-60%-kal gyorsabb, mint a 760, úgyhogy a várt ugrást biztosan nem fogja hozni, különösen, ha az OC-s 760-ról nem OC-s 780-ra váltasz. vagy még annyit sem, mert az alacsonyabb fps-ekben legalább részben a CPU is bűnös lehet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Én téged nem értelek, miért fáj annyira mediumra rakni a textúrákat?
Ez egy igencsak nem mellékes kérdés. Azért fáj a textúrákat médiumra rakni, mert a magas felbontású textúrákkal lehet a legnagyobb képminőségbeli javulást elérni, ráadásul GPU terén szinte ingyen. a PC-s játékostársadalom egyik elsőszámú követelése volt mindig a konzolportokkal szemben, hogy legyenek nagyobbak a textúrák - ezeket a fejlesztőnek sem nagy móka előállítani (legalábbis ha normális minőségű assetekből dolgozik), az egyedüli probléma, hogy így a játék 2-3-szor akkora lesz. az meg wtfc.
sajnos úgy fest, hogy a nagyméretű textúrákhoz megfelelően robosztus textúramenedzsmentet nem mindenkinek sikerül csinálni. ezen felül a WD problémái megint előhozták azt a régi elképzelésemet, hogy bizonyos alaplapokon a PCI-E busz gyakorlati teljesítménye erősen elmarad az elméletitől - ha ez tényleg így van, akkor nem meglepő, hogy akadozik a játék.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
... és @Abu:
ha úgy kell számolgatni a sávszélességet, ahogy a lenti postban, akkor már megette a fene az egészet. amúgy én a PCIE-től azt várom, hogy a specifikációt hozza - tippem szerint a fejlesztők olyan alaplappal tesztelnek, ami ezt tudja, aztán egyes játékosoknál átcsúszik failbe. mással nem tudom magyarázni, hogy ugyanolyan VGA / CPU / OS kombináció mellett az egyik gépen megy ultrán 3G VRAM-mal, a másikon nem.
ha egy rendszer robosztus, akkor az a reálisan felmerülő körülmények között megbízhatóan, kiszámíthatóan fog működni. lehet ilyet csinálni WDDM-re is - persze nyilván nem úgy, hogy predikció nélküli on-demand a textúrafeltöltésünk. miután a CPU ismeri a kamera pozícióját és a textúrák helyzetét, elég egyszerű csinálni egy scoreboardot, ami megmondja, milyen valószínűséggel fog kelleni egy adott textúra a következő 8-10 frame-ben. erre aztán lehet építeni egy streamelőt. persze, ha a valós sávszélesség jelentősen kisebb, mint amire a program számít, akkor a streamelő köhögni fog...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
yep, a referencialapot. ha viszont a tömeggyártásban szar minőségű alkatrészeket építenek be, akkor példányonként is lehet eltérés. Te magad mondtad, hogy a zero core-ral kapcsolatos perzisztens problémákat ilyesmire vezeted vissza.
Maga az API nem működik kiszámíthatóan hogyan lehetne rá bármilyen kiszámítható rendszert írni?
az elmúlt 7 évben (nem tudom, volt-e az UE3 előtt komolyabb streamelős motor) egész sok fejlesztőnek sikerült, úgyhogy lehet. ha pedig a fejlesztők a motorok komplexitásával az ökoszisztéma határait feszegetik, akkor magukra vessenek - lehet szép játékot anélkül is csinálni, hogy űrhajót építenek bele.
(#15025) HSM: yep, amiket írtál, az mind lehet ok, de ezek a problémák számosságban és perzisztenciában szerintem túlmutatnak az ilyen sarok-eseteken.
annyira azért nem gondoltam prediktívnek a streamert, hogy a játékos mozgását is előre lássa a pozíció és az egyes irányokban lehetséges sebesség nekem elég input lenne, onnan már tudnám, mire lehet szükség. ha viszont kevés a VRAM, akkor semmi nem segít - egyik konfigon sem.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tirexi #15800 üzenetére
TXAA-t felesleges állóképen nézegetni, mert biztosan rossz lesz. a TXAA elsődlegesen a mozgásból adódó aliasingon javít - ha valakit ez zavar, akkor érdemes vele próbálkozni, különben felesleges, mert a recéket tényleg homályosítás árán tünteti el.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz daveoff #16049 üzenetére
megjegyzem, ha +25k-ért lenne GSync-es verzió abból a monitorból, amit kinéztem (Dell S2740L), akkor már venném is. van egyfajta varázsa annak, amikor valamit összedugsz, bekapcsolsz és működik. örülnék neki, ha hamarosan a FreeSync is eljutna idáig - de attól félek, ennek nem mostanában fogok örülni.
a Titan Z pedig egy félprofesszionális kártya, aki csak játék célra megveszi, annak egészségére - az biztosan nem egy racionális döntés lesz.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
úgy látom, most jutottunk el oda, hogy jól hangzó, viszont teljesen értelmetlen bölcselkedéssel próbáltok bizonygatni valamit, de szerintem már Ti sem tudjátok, hogy mit. az nVidia megoldását halálra dicsérte x tesztoldal, és azonnal megvásárolható. ez mi, ha nem piacképes? igen, a panelek típusa terén szarul van pozicionálva, és b****ák meg - de ez a fentieken nem változtat.
amikor a FreeSyncről is elmondhatjuk ugyanezt, akkor lehet vele előjönni, mint értelmes alternatívával - addig az egész csak ködös álmodozás, nem termék.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a megfelelő árat végképp felesleges idehozni, mert az egy tollvonással módosítható. amit írtok Te is, Abu is, az alapján igen valószínűnek tűnik, hogy a 200 USD-s árprémiumot túl soknak tarja a piac. nekem érne annyit, de könnyen lehet, hogy a célközönség nagy részének nem - majd szépen beszabályozzák saját magukat. vagy ha nem, és tényleg jön a FreeSync világhódító uralma (nem tudom, miért jutottak eszembe a "Bulldozer" és a "Kaveri" szavak, semmi közük a témához ), akkor megdöglik a GSync. piszkosul nem fogok sírni utána - ha. de nem feltételes módban egyelőre GSync van, FreeSync nincs. térjünk vissza a témára akkor, amikor a FreeSync is átkapcsol "van" állapotba, vásárlói szemszögből.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ha nem ennyire kevés időm lenne játszani, akkor vennék egy ilyen 144Hz-es Asus-t.
ez a jósolgatás pedig megint nem más, mint a tények masszírozása a saját álláspontod igazolására. a FreeSync akkor lesz érv, amikor lesz róla legalább pár teszt hiteles oldalakon, ill. egy hihető release date konkrét termékekkel. addig vaporware.
/OFFPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a Kepler és a Maxwell sávszélessége nem összevethető közvetlenül, mert az utóbbiban jelentősen több a cache. hogy ez mennyit ér pontosan, azt persze nem tudni - ilyenkor hiányoznak nagyon a néhai B3D elemzések...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
akkor még egyszerűbb lenne növelni a regiszterek számát a sok cache talán a textúrázásban kevésbé lesz helpful a formátumos probléma miatt, viszont a ROP műveletekhez minden bizonnyal jól jön. a GTX660-nak elvileg 50%-kal gyorsabbnak kellene lenni, mint a GTX750Ti-nek, ehhez képest az eltérés csak 10-25%, azaz az architektúra 20-35%-ot jelent. ennyi biztosan nem jön ki csak a hatékonyabb shadertömbökből.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz keIdor #16701 üzenetére
pontosítsunk: azt, hogy soha nem fog kijönni, csak igen kevesen mondták. az nVidia azt nyilatkozta, hogy akkor lesz GK110 alapú consumer kártya, ha valamilyen AMD-s lépés indokolttá teszi.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ezt hívják szép internetes nyelven FUD-nak. annak amúgy igen jó oka van, hogy miért a 144Hz-es monitorok vannak preferálva (hint: az nVidia szeret drága VGA-kat eladni), ha ezt a piac többi szereplője nem érti, akkor fáradjanak el Jensenhez egy továbbképzésre. a tény pedig meg továbbra is az, hogy GSync termék van, ASync meg majd lesz. ha nem tetszik a TN-paneles GSync, akkor még mindig nem vagy rosszabb helyzetben, mint az ASync-kel. ha tetszik, akkor most azonnal tudsz terméket venni és használni. ezt hívják innovációnak, nem pedig azt, amikor valaki évekig ücsörög valamin, és akkor kezd el nagyokat mondani, amikor a konkurencia is előáll vele.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
iiiiigen, a raktárkészlet miatt, nem pedig azért, mert a 144Hz-es monitor mellé könnyebb eladni a gyors VGA-t (ld. TTomax postja, hogy messzebb ne menjünk). ja, és persze lesz 60Hz-es - 4K-ban. hmmm...
az elavult és rosszabb technológiához érdemes elolvasni az ASUS monitorról írt review-kat, nem az jön le belőlük, hogy a képével olyan óriási gondok lennének. ha az AOC monitor is jól szerepel a review-k során, akkor sztem én is teszek egy próbát a G-Sync-kel.amit meg a licenszekkel és az AMD-vel kapcsolatban írtál, az leginkább a kabaré kategória. nem Neked szól, elhiszem, hogy mennek ilyen pletykák az iparágban, de a szereplők csak magukból csinálnak hülyét, ha ilyeneket mondanak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
jajmár, de nehezen esik le pont ez az, hogy a 144Hz csak akkor igazán jó, ha van elég erős VGA-d - és mit ad Isten, olyat pont tudsz venni az nVidiától
a 4K-hoz nem feltétlen kell a multiGPU, pont ezért jó G-Sync, mert elég lehet egy 780Ti is. és pont ezért "szar" megoldás egy 1920x1080-as 60Hz-es monitor, mert oda meg elég egy 760 vagy egy 280 is, a 780 vagy a 290 helyett. veszélyes terep ez a G-Sync.amit a VESA-val kapcsolatban leírtál, az nem hazugság, hanem arcoskodás. milyen licenszet vesznek el az nVidiától? milyen (jogi) alapon? ugyan...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
egyrészt a vsync+1 frame késleltetés, bár ez 144Hz-nél sokat már nem számít. de a lényeg az, ha pl. a HW 80-130 fps-t tud. ekkor vsync-kel 72Hz-ed lenne, a g-sync-kel meg 80-130. itt sem elsősorban a késleltetés számít, hanem a folyamatosság-érzet.
(#16920) Abu85: ld. fent. a VESA-sztorinak semmi értelmét nem látom így sem. az AMD pedig elmondhatja, hogy az nVidia pénzt kér azért, amit tőlük ingyen még egy jó darabig nem tudsz megvásárolni. vagy mondhatjuk, hogy "ingyen", mert az elejtett megjegyzésekből úgy fest, hogy az első generációs GCN kártyákon nem fog menni az ASync, tehát sokaknak kinéz egy VGA-csere is, míg a GK106/104/110 terítettség lényegesen jobb.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
már megint eljutottunk odáig, hogy van, aki hinni szeret, és van, aki játszani. a hívő alkatok ismét meg tudják magyarázni, hogy az az igazi, amit az AMD majd egyszer valamikor villant, a játszani óhajtók pedig csengetnek az nVidiának, és kipróbálják, mennyire jó a cucc valójában. deja vu.
én ennek az elméleti vitának további értelmét nem látom (már a szalmabábok is kezdenek előbújni ), úgyhogy részemről peacePedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nyilvánvalóan? az összes szakmai oldal, aki tesztelte, el van tőle elájulva. itt a fórumon egy kolléga, akinek a múltjából tudni, hogy háklis az akadozós játékra, nem győzi dicsérni.
a gsync pont azt a problémát oldja meg, amit más úton teljesen nem tudsz megoldani akkor sem, ha végtelen pénzed van gépet fejleszteni. erre építve van valódi értelme annak, ha több FPS-ért kiadsz extra pénzt. ha ez az IT-világban nem számít megváltásnak, akkor nem tudom, mi számít annak.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Lottheus #17101 üzenetére
erre a kérdésre egyértelmű választ nem fogsz tudni kapni - mégpedig azért nem, mert a "CPU limit" kifejezésnek nincs egyértelmű, mindenki által elfogadott definíciója. ráadásul azt senki nem tudja, hogy a következőkben érkező AAA játékok mennyire fognak elmenni a CPU irányába, ennek az elvárásnak a mentén mindenképpen lutri a dolog.
jelenleg a 3570-esed szinte minden játékban tud 50+ fps-t, és az esetek 80-90%-ában a fullHD-ben, magas beállításokkal a VGA lesz a limit. de ezt ki is tudod próbálni: csinálj pár mérést fullHD-ben a 660Ti-vel, és csináld meg ugyanazokat a méréseket 1280x720-ban is. amennyivel gyorsabb a 660Ti az alacsonyabb felbontásban, kb. annyival lesz gyorsabb a 780 fullHD-ben.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz anytime #17126 üzenetére
670 és 780 között kb. annyi a különbség, hogy a 670-nel 1920x1080-ról 1366x766-ra érdemes lemenni - úgy egy kicsivel fog több FPS-t fog hozni, mint amennyit a 780 hozna fullHD-ben.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● ne OFF-oljatok!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen