-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=Tiger=-
tag
válasz
Sly189 #32432 üzenetére
Ha nem is a duplája a fogyasztás a dieselhez képest de egy bő harmad egészen biztos. De ezt is nem egy dolog befolyásolja. Nyílván az sem mind1 ki meddig pörgeti, de sztem ezt pont nem ebben a topicban kell megemlítenem.
Én nem érzem úgy, hogy amióta két diesel Renault van a családban megnőtt volna a szervíz összeg.
Vannak olyan évek amikor csak olajat-szűrőket kell bele rakni, máskor 100-200-et a két autóba. (összesen)
Mert nyílván vannak a kopó alkatrészek is. Úgy emlékszem ezek a benzinesben is megtalálhatóak.
Millióan már leírták, ezek az autók több törődést igényelnek, de cserébe nem is sűrűn hibásodnak meg. Legalábbis én nem sok Renault látok lerobbanva az út mentén. (nem a bontószökevényekre gondolok)
Részemről egy dolgot hanyagoltam el, ez valahogy mindig elkerülte az utóbbi időben a figyelmem. Ez az én hibám. Ez a gázolajszűrő. Most kicseréltem mind2 autóban egy elég jó minőségűre. Ezt a jövőben jobban szem előtt fogom tartani. 3-4+ évesek voltak. Azt nem mondom, hogy jót tettek az autóknak, hogy eddig nem voltak kicserélve, de nem is szürke koszos olajat fejtettem belőle le, de nincsenek mikroszkópikus szemeim. Mondjuk én legalább tudom, hogy mikor volt, nem amikor veszel valamit vajon mikor lehetett?!
-
-=Tiger=-
tag
Csak túl nagy segget kerítettek a témának.
A diesel kevesebbet eszik bár most kicsit drágább is mint a benya, de még így is lényegesen barátibb vele a közlekedés. Ha elromlik drágább a javítása, viszont ha valaki odafigyel rá akkor kimegy a világból is és az átlagos karbantartása sztem nem drágább. És sztem ez a lényeg. Hülyeség is számokkal dobálózni.
Megjegyzem a Thaliával 3x jártam körbe Törökországot 1 meghibásodással. Az MII-vel 1x és nem volt hiba. Nem kis távolságok...
A hiba pedig a követlező volt: el*asztam a generátort.
-
-=Tiger=-
tag
válasz
Sly189 #32436 üzenetére
Ez meg a másik véglet.
Állandóan át akartok esni a ló másik oldalára.
60.000Km ?! (nem időhöz kötött) Ha kicseréled 40-50-nél is még bőven jó vagy és jót teszel vele, amúgy meg pénzkidobás. Én most kb.: 70-80E nél cseréltem a másikban meg lehetett vagy 30E
Ezeknek egyedül jó olaj kell és törődés semmi az ég adta világon. Ez a 10E-es olajperiódus is erős túlzás már sztem. Ha a gyár azt mondja, hogy 20E akkor higgyétek el az úgy is van. Lecseréled 15-nél és puszi van. A váltó olajat már meg sem pengetem...
Esküszöm néha okosabbak akartok lenni a tervező mérnököknél.
Szerk: A Thalia kb. olyan keveset fut most már, hogy az olajat is bőven elég lenne 2 évente, nyílván ez évente megtörténik.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
válasz
Sly189 #32565 üzenetére
@tresh ezt most remélem csak viccből írtad.
"SZÉP, MEGKÍMÉLT ÁLLAPOT! SZERVÍZKÖNYV"
Az már más dolog, hogy esik SXszét.
A kormány bőrözését mintha egy pék csinálta volna, a közép konzol jobb oldalán mintha egy patkány rágott volna bele egy lyukat féregjárat gyanánt. Ebből kiindulva kiváncsi lennék a műszaki állapotára.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
tresh!
Az, hogy lekérdezed a történetét azzal csak magadat nyugtatod meg, hogy nincs visszacsévélve a km órája és képbe kerülsz, hogy milyen javítások lettek rajta elvégezve. Feltételezem van fogalmad arról, hogy egy autóban kb. mennyi mozgó alkatrész van ami időnek (itt nem konkrétan csak az évszakok változására gondolok) van kitéve. Nehogy már meg akarj vagy akarjatok győzni, hogy egy 300E-et futott autó jobb állapotban van műszakilag mint egy fele annyit futott. Nyílván qva fontos az állapot de nekem az sem mind1, hogy mennyit futott.. A használt autó az mindig qva nagy rizikó, de én élből nem vennék ennyit futottat. Főleg benzinest és pláne flottásat mert ugye erről sugárzik, hogy az volt. Sajnos be kell látni, hogy egy bizonyos futás felett elromlanak benne a dolgok, még sajnos idő előtt is. Együtt kell élni azzal a ténnyel, hogy van amíg használod és jó, viszont egy idő után annyira megkopik, hogy már nem célszerű és ráfizetéses a fenntartása és még el sem tudod adni. Ki a franc veszi meg?
Más: Márkaszervíz. Itt tudtommal mindenki oda hordja mert olyan jók, olyan megbízhatóak, és olyan jól dolgoznak szuper anyagokkal. Nem igaz?
Ennek alapján nyugodtan bízzál meg a szervíztörténetükben. Valahol fel sem vezetik... Pénzért meg bármit el lehet érni és kapcsolatokkal. A sajátomból is tudnék csinálni full szervizes relatív keveset futottat. Minek?! Sajnálom, de ez nekem nem egyezik az elveimmel. Sajnos másoknak igen.
-
-=Tiger=-
tag
Tresh, könyörgöm Magyarországon az emberek max addig hordják az autót márkaszervízbe amíg garanciális vagy becsúszik 1-2 olyan hiba amit máshol nem tudnak orvosolni hozzáértő ember hiányában. (megjegyzem ott sem állnak mindig a helyzet magaslatán) vagy aki tehetős és qva mindegy hogy 50E-et fizet e valamire vagy 200-at. Magyarország egyik legnagyobb ÁLLAMI cégénél dolgozom. Kivétel nélkül Diesel MII-k vannak országos szinten... elárulom nem márkaszervízbe hordják őket ÁLLAMI pénzen, hanem valami sufnituningba. Ennyit a céges autók folyamatos márkaszervizes javításáról és máshol sem más a helyzet, mert egy cég sem ellensége a pénzének. Tudod, minden nem kiadott forint az nyereség és a cégek élnek is ezzel. A cégnek meg mind1, hogy a garancia időn kívül a Renault Neopampalini Kft. vagy a Kovács Kft. cseréli e le az olajat és a szűrőket negyed annyiért. Nem mind1. Ezt természetesen M.O-ra értettem.
Én nem megnyugtatom magam azzal, hogy 150 van benne, nekem azon kívül az is nagyon fontos, hogy egyben legyen, ahogy Neked is. De bárki bármit mondd, azért előre nem igen tekernek egy órát ha meg 300-al veszel egy autót akkor mennyit tudod még használni, hogy megtartsa a költségtakarékos mivoltát?! (ne költs rá 100E-ket) Sajnos a sajátom is visszatekert, akkor még veréb voltam, hogy nem tudtam, hogy le lehet kérdezni, de visszatekintve az elmúlt pár évre ezen kívül rosszat nem tudok elmondani az autóról pedig már erősen 200+-os. Soha sehol nem állt meg. Nyílván jó állapotú volt, keveset is mutatott az órája, de műszakilag teljesen egyben van és ez a lényeg.
Nem kötekedni akarok, de kivételek mindig vannak, 1milliót futott ilyen olyan motoros ismerős autója. Az 1.5 dCI-t nem a volvo gyártja ahogy a 1.6 16V-t sem. Így nem releváns példa. Bár ezt a példát más hozta fel. És az sem mind1, hogy egy autó egy 200E -300E-400E-es futásteljesítményt 2 év alatt ér el vagy 10 év alatt. Mondjuk az autó részéről lehet mind1, az alkatrészek ára miatt már kevésbé. Veszel egy pár éves ilyen autót aztán cseréltetheted ki a fél motorteret. A Ph1 az már lássuk be nem mai csirke, az alkatrészárak sem messzemenően drágák hozzá szerintem. Az MII alkatrészárai még nem tartanak ott, hogy egy ilyen futásteljesítményű autót gazdaságosan lehessen üzemeltetni ilyen km. felett. Kettőstömegű, gátlók, bakok, stb stb. Aztán az elektronikáját meg sem említem.
Takarófedél: Ez mondjuk már valószínűleg részemről szőrszálhasogatás, nem is Sly-nak-szól, hogy lusta visszatenni, mert róla legalább tudjuk, hogy törődik is vele, de nekem erről az jut eszembe ha arra lusta volt a gazdája, hogy visszapattintson egy takarófedelet... akkor.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
válasz
AMD Power #32766 üzenetére
Ez egy f@sz, már ne is haragudjatok. Szüleim 2003-as Thaliája még az életben nem állt meg. A kopó cuccokon kívül egy generátort kellett cseréltetni benne külföldön és az is az én hibám volt. Igaz, max 120E van benne, de még egy izzitó sem hullott el benne, nem hogy adagoló stb...
szerk: ami most nagy hibája: km jeladó csere, jobb első és csomagtér kp. zár motor, kicsit kopog elöl a futómű. Tuti milliós költség.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
Sziasztok!
Mai találós kérdés: (jó volna ha hamar kiderülne a neve mert én sem tudom mi az
)
K9k724 86Le
A blokk hátuljában van. 90°-ban elhajlik lefelé egy fém harmónika cső formajában. Köze van a kipufogohoz nagy valoszinuseggel.
Hibajelenség: a harmonika cső az egyik hajlatban szetnyilt. Kigyorsításkor egy hatalmas durranás, majd erotlen motor.
A kocsi mar a szerelonel pihen az alkatreszre varva.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
Szia! Király vagy köszi!
Jövök 1-el
Megvan a keresett cucc. Találkoztam vele bontottan 15E, 8E majd 3800Ft ajándék bilincsel.
Majd megnézem milyen állapotú és ha úgy találom, hogy szükséges akkor lehet megerőssíttetem. (bár nem tudom, hogy célszerű e)
Az tuti, ha el van már használódva a hirtelen parkettázást nem díjazza.
-
-=Tiger=-
tag
Megszülettek a dolgok.
Delelott felretetettem egy fajtat belole egy helyen, majd az iras vegen kiderul, hogy hol.
Az alkatresz mar a szerelonel van, aki delutan a rosszat mar ki is szedte. Szoval egy olyat tettek felre aminek mind a ket vege bilincses, de nekem olyan kellett/kell aminek az egyik vege bilincs a masik pedig egy lapos resz amit csavarozassal lehet egy ontvenyhez rogziteni. (Ket csavar)
Megjegyzem igy sem nott az ara. +1p
Holnap delelott kicsereli, aztan puszi van. A hibat nem az okozta, hogy nem szetnyilt a cso, hanem elengedett a forrasztas a cso vegenel, ahogy rogzitve van korbe a felfogato reszhez. Megjegyzem sztem megheggesztetem aztán elmegy tarcsiba. Viszont nem nyugtat meg a dolog, hogy ez igy elszallhat egy intenziv gyorsitas, vagy csak ugy alkalmaval. :S
Akkor jojjenek az arak:
Renault: 50
Budakalasz, Gregus: 15
Dunaharaszti: 8
Pesti út: 5
Gyál, Mihályi: 3000 Magyar forint
Öntvénnyel es bilincsekkel együtt. Azert sajnos hasznalatosnak tunik, de lehet 15ert sem kaptam volna jobbat.
Még vettem a Thaliába két központi zár motort, az egyiket csak azert, mert csak1500 volt igy ha bekrepal nem kell utazni. Tovabba egy km. jeladot. Szuksegem volt meg a hatso lokoshoz egy patentra meg az ajtonyitast erzekelohoz egy gumi porsapkahoz, de azt ingyen kaptam.
Flexi cso: 3
Km jelado: 5
2 Kp. zar motor: 3Osszesen: 11.000Ft
-
-=Tiger=-
tag
Köszönöm szépen a kimerítő válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
Pedig kívül belül elég megkíméltnek tűnik.
"Csak" 80 horse power
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
válasz
Sly189 #33326 üzenetére
Tudom már ezerszer kitárgyaltuk nem km-re veszel autót hanem állapotra stb. DE! Egy csavarhúzó is egyszerű tárgy de nem mind1, hogy 5x csavarsz vele valamit ki-be vagy 500x. Nyílván az is kopik, ahogy a motor, én ezért ezzel annyira nem értek egyet még mindig. Attól, hogy Te mindig betartod a kötelező szervízeket, nem hajtod ha nem muszáj, stb... attól még ugyan úgy kopni fog a motor és valszeg nem véletlenül jönnek nekem sem elő ilyen hibák mint legutóbb az a kipufogú visszavezetéses mizéria. Sok használat, fárad az anyag, nagy a hőingadozás. Ennyi.
-
-=Tiger=-
tag
válasz
KádárTamás #33361 üzenetére
Budapesti vagy?
-
-=Tiger=-
tag
A fentebb belinkelt kis Cliohoz nagysagrendileg mennyi 4db injector ill. egy nagynyomasu szivattyu sztetek bontottan? Azt mondja a srac h hideginditoval elindul es amig van benne addig megy utana leall. Realis h a fenti ket problema okozhatja a gondot?
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
Azt mondta az eladó mivel nem jelentkezett rá annyira senki és németben van (mármint Ő, nem a kocsi) viszont jön haza pénteken, hogy van egy ismerőse aki majd megcsinálja neki. :S (állítólag van mindene hozzá) ---> nyílván így éri meg.
Ha nem valami húzós és főleg lutris művelet lenne bevállaltam volna mert épp szükség lenne valami hasonlóra, de ilyen áron, hogy még bukhatok is inkább nem.
-
-=Tiger=-
tag
Valaki találkozott már digit klímánál olyan jelenséggel, hogy hirtelen nem megy a belső venti egyik fokozatban sem?!
-
-=Tiger=-
tag
-
-=Tiger=-
tag
Egyszer megpróbáltam pár éve. Bár türelmes ember vagyok, de ehhez már nem volt türelmem.
Az a probléma, hogy ha nincs megemelve az autó akkor nagyon nehezen hozzáférhető, szerelhető.
Anno szétégett valami vezeték, de a motor sem volt már százas. Aztán rá 1-2 évre behalt a motor. Most akkor jöhet a harmadik műtét. Az-az igazság, se erőm se időm az ilyen dolgokhoz mostanában, nemhogy ebben a jó időben.
-
-=Tiger=-
tag
Már 2x bontattam szét kb. 15-20E Ft-ért... / bontás. Először elégett benne egy csatlakozó, hol ment, hol nem, aztán már egyáltalán nem, majd behalt a motor. A szerelő szarul tette össze vagy 3/4 évig jártam égő légzsák lámpával mire meglett a saját Clip, hogy MAGAM tudjam orvosolni a hibát, mert a gyári kiolvasás után is csak rossz ötleteket kaptam. Szal még így is szoptam. A légzsák az addig is meg-megviccelt, így azt hittem most is az a baja. Hát most más volt.
1x megpróbáltam szétszedni, de valamiért a fék pedált nem tudtam kivenni, mert fogta a bowden és nem jöttem rá, hogy... aztán ott volt a merevítő amin össze-vissza mennek a vezetékek. Úgy tudnám még a szerelését elképzelni, hogy kivszem az ülést is és úgy fekszem be, de ebben a mocsok időben kinek van ehhez kedve?!
-
-=Tiger=-
tag
válasz
Hugo85 #33725 üzenetére
Szüleim Thaliájába (2003) raktam be 1-2 éve utángyártottat, mert az évek alatt a gyári nagyon csúnyán megkopott.
Előtte én is megpolíroztattam 1-2x a fényezőmnél, de mindig visszamattult és csak csúnyább lett. Végül a két gyatyára mentet, de ugyanakkor szerkezetlieg tökéletes állapotban lévőt eladtam egy tizesért (2db)Kecskeméten mikor háztűznézőben voltam. ( mert ugye a kellemeset a hasznossal
)
Nyílván ez is kopik egy fólia biztosan sokat dobott volna az élettartamán. (bár én erről most hallottam először, de ettől még biztos jó)
Szerintem vállalható, de ha gondolod csinálok majd róluk képet, hogy milyen állapotban vannak.
-
-=Tiger=-
tag
-
-=Tiger=-
tag
válasz
cellpeti #33746 üzenetére
Kuka.
Ami neked kéne az egy clone. Igaz nem pár ezer mint az a vacak, de nem is milliós tétel mint egy gyári, de cserébe ugyan azt tudja kb.
szerk.: megjegyzem volt olyanom is. Nem is sokáig bírta, pedig én még valami 12E-ért vettem kéz alól vagy 7 éve. Semmit nem lehet vele csinálni, persze egy kezdőnek érdekes dolog, hogy hűű hozzácsatlakozik az ECU-hoz, (nekem is nagy dolog volt anno) de érdemileg semmit nem tud. Pillanatnyi értékeket tud kiolvasni meg hibakódot a motorvezérlőből, de amikor másik vezérlőben keletkezik a hiba akkor meg van lőve mivel a többivel nem tud kommunikálni. (légzsák pl.)
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
@mycso: Kb. annyiban különbözhet az enyémtől, hogy újabb kiadású és az enyémen nincs matrica. Én egy táskában tartom, két kábel lóg belőle ki mikor használom: egy usb és az autó felöli ISO.
@gombcomp: Ez így is van. Akitől vettem, attól kérdeztem, hogy nem e adna hozzá egy matricát: Nem, mert... Igaza is van, ez nem egy eredeti termék, továbbá a SW sem az, viszont kb. egyen értékű az eredetivel töredéke áron.
De mi "szegény" emberek vagyunk , még ha nem is a szó legszorosabb értelmében, továbbá az sem garancia néha a probléma megoldására ha szakszervízben olvastatom ki X ezer Ft-ért. Nekem sokkal kézenfekvőbb ha van. Nekem ebből semmi anyagi bevételem nincs, viszont az itt kapott sok jótanácsért cserébe ha nem a világ végére kell elmennem vagy megkeres valaki annak zokszó nélkül megteszem. A szoftverre azt tudom csak mondani, hogy: internet, film, torrent, windows. És ezzel sztem elmondtam mindent.
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!