Új hozzászólás Aktív témák
-
auth.gabor
tag
Egy ideje kacérkodom a gondolattal, hogy egy startup keretében indítanék egy játékmenetében és grafikájában Civilization (illetve FreeCiv) jellegű játékot, amely azonban MMO elvek mentén multiplayer, tehát adott esetben több ezren is lehet játszani.
Fejben és papíron nagyjából összeállt a játékmenet és a stratégia, pár hónapja kezdtem el implementálni munka mellett esténként. A lineárisan skálázható IT architektúra is nagyjából összeállt cloud alapokon és most tartok egy olyan döntési ponton, hogy főállás mellett folytatom vagy valamelyik crowdfunding oldalon (indiegogo vagy kickstarter) próbálok tőkét gyűjteni, céget alapítani a feladatra és néhány hónapig ebből a tőkéből élve főállásként írom és íratom meg az elképzeléseim és a felhasználói visszajelzések szerint.
A crowdfunding oldalon van már draft projekttervem, bevezető bekezdés:
"Here comes the Golden Age of Civilizations, a semi turn-based MMO strategy game, inspired by (but not exactly followed) the classic games of the genre, such as Civilization, Age of Empires and Rise of Nations; mixed up with some MMO capability and flavored the best parts of other online games."Jelenlegi elképzeléseim szerint a gyűjtés során a támogatók kapnának összegtől függően öt különböző csomagot tíz éven át, amelyek előnyöket adnak nekik az átlagos és/vagy ingyenesen játszó játékosokkal szemben.
Bár sokszor ellenérzéseket kelt, de alapvetően a free-to-play és a freemium elvek mentén gondoltam indulni, mivel a megfelelő teljesítményű és minőségű kiszolgálás pénzbe kerül és így a legegyszerűbb a játékot terjeszteni, mert nem kell pénzt adni a kipróbálásáért, ugyanakkor akinek kevesebb ideje és több pénze van, annak lehet előnyöket adni.
Az elsődleges platform Android (ezt ismerem), a másodlagos pedig böngészőben JS+HTML5 (ezt még tanulnom kell), a fejlesztés végterméke pedig nyílt forrású (például LGPL) lenne. A későbbiekben akár iOS és WP is szóba jöhet, a szerver interfész REST alapú, tehát ideális esetben bárki képes lehet kliens alkalmazást írni bármilyen platformon.
Alapvetően egy addiktív és élvezhető játék lebeg a lelki szemeim előtt, a játékmenetet pedig - a kezdeti felfedezést követő villongásokat leszámítva - a játékosok közötti együttműködésre próbáltam kihegyezni, ahol ki tud alakulni több területi szövetség, amelyek vagy harcolnak vagy kooperálnak egymással, a cél a sok játékos okán inkább az adott szövetség tudományos fejlődése, világcsodákkal és/vagy - a Civilization játékhoz hasonlóan - az űrhajó építése, mint a teljes dominancia.
Nagyjából két nagy kétségem van:
* van-e ilyen játékra igény? Mert ugyan van például a Civilization Online [http://www.civilizationonline.com/], de ez nagyon nem az, ami ez a brand eddig volt
* mennyire támadható jogilag a játékmenet, tehát mikortól nem egy meglévő játék másolata egy új játék? Mert ott van a FreeCiv és ott van több Civilization klón, amelyek többé-kevésbé eltérnek az őstől.Szerintetek?
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #1 üzenetére
Biztos van rá igény A jogi részére meg van jogász ismerősöm, de nem hiszem, hogy ő freemium előnyökért szakértene
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #3 üzenetére
Egyet mondok, szerintem főállásként ne vágj neki.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
auth.gabor
tag
"Egyet mondok, szerintem főállásként ne vágj neki."
Hm... ez eléggé sommás kijelentés... kicsit kifejtenéd, hogy miért gondolod így? Szerintem van akkora (a jelenleg is bővülő) piac, ami eltart egy kis céget egy játékkal...
A teszt környezetben jelenleg működik a játékosok azonosításán túl a térkép kezelése, vagyis minden játékos azt a részt láthatja, ahol éppen tartózkodik egysége, illetve már járt, de ott nincs friss információja. Bár ott vannak a nyilak a mozgás lehetőségeiről a vasárnapi "release" még nem tartalmazza az egységek mozgását-mozgatását, ezen a héten ez lesz a feladat... jövő héten a városalapítás...
Próbálni a következő linken lehet (Google/G+ belépéssel, a szerver nem tárol semmilyen személyes információt): https://test.gacivs.info/
Ötletek, javaslatok, vélemények jöhetnek ide és/vagy az info@gacivs.info címre.
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #5 üzenetére
Úgy gondoltam (legalább is az alapján, amit írtál), hogy a fejlesztéssel még sehol nem vagy, de félreértettem.
Ha már van valami, akkor persze neki lehet állni piacra lépni. Jó kérdés, hogy a fizetős tartalmakat hogy fogod megoldani (úgy tudom idehaza még nem támogatott a fizetős tartalom). Valószínűleg külföldi céget (németet pl) kell létrehoznod a fizetős tartalom "támogatására".
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
auth.gabor
tag
"Úgy gondoltam (legalább is az alapján, amit írtál), hogy a fejlesztéssel még sehol nem vagy"
Ezt írtam vala: "pár hónapja kezdtem el implementálni munka mellett esténként"
Tehát van már valami, leginkább a skálázható architektúra és infrastruktúra van kész, de alakul a többi is.
"Ha már van valami, akkor persze neki lehet állni piacra lépni."
Rögtön nem akarok a piacra kilépni, mert addig nem tudok önerőből eljutni, hogy az informatikai részen túl is (user support, pénzügy, reklamációk kezelése, stb.) jól működjön minden, arra már valamilyen szinten alvállalkozók vagy alkalmazottak bevonása szükséges.
"Jó kérdés, hogy a fizetős tartalmakat hogy fogod megoldani (úgy tudom idehaza még nem támogatott a fizetős tartalom)."
Mobilplatformot tekintve mind a három esetén lehetőség van fizetős tartalom publikálására.
"Valószínűleg külföldi céget (németet pl) kell létrehoznod a fizetős tartalom "támogatására"."
Ha lesz, akkor nem németországi, hanem angliai cég lesz, és nem a fizetős tartalom támogatása miatt, hanem a gazdasági és pénzügyi stabilitás miatt.
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #5 üzenetére
Ránéztem a tesztre. Meglátásaim:
- nálam irgalmatlanul lassú (kb 3 perce nyitottam meg, és még mindig tölt be újabb térkep részleteket). Kb 5-10 mp-ként tölt be egy térkép-kockát.
- nem tudom hogy lehet lépni az egységekkel (egérrel, iránybillentyűkkel, számgombokkal nem sikerült). Lehet, hogy még mindig töltött?
- az canvas mérete nem jó, scrollbarok vannak mind függőlegesen, mind visszintesenJOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
auth.gabor
tag
"Ránéztem a tesztre."
Köszönöm!
"- nálam irgalmatlanul lassú (kb 3 perce nyitottam meg, és még mindig tölt be újabb térkep részleteket). Kb 5-10 mp-ként tölt be egy térkép-kockát."
10-12MBájt a grafikai csomag, amit letölt. Amszterdami és new-yorki központban vannak a szerverek, ha lassú a letöltés, akkor vagy a külföldi sávszélességed kevés, vagy a sávszélességed kevés. Vagy éppen valami hálózati problémájuk volt a DigitalOcean-nak, de nem hinném (nekem most 60/10-es neten pillanatok alatt lejött a grafikai készlet).
"- nem tudom hogy lehet lépni az egységekkel (egérrel, iránybillentyűkkel, számgombokkal nem sikerült). Lehet, hogy még mindig töltött?"
Ez egyszerű: már ott van a grafika, hogy merre lehet lépni, de még nem lehet lépni: ez a feature ezen a héten lesz kész... a jövő hét a városalapításé lesz...
"- az canvas mérete nem jó, scrollbarok vannak mind függőlegesen, mind visszintesen"
Tudom, ez "ismert hiba", majd ráérek ezzel játszani, ha ez lesz a szűk keresztmetszet, nem tökéletes megoldást szeretnék, hanem egy meggyőző demót, amelynek vannak látványos hiányosságai...
Ha nincs demó, akkor nem kapok pénzt, ha túl jó az, ami kész, akkor meg azért... el kell találnom azt a készültségi fokot, amivel már lehet játszani, de látszik rajta, hogy kell még pénz a befejezéséhez.
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #9 üzenetére
Most nyomtam egy gyors speedtestet - nem hinném, hogy lassú volna a net:
- Svájc (ezt adta fel automatikusan) 40/20
- UK (London) 100/30
- US (NY) 20/9Canvas - szerintem ez egy low-hanging-fruit (fog. sincs, hogy van magyarul), nem bonyolult javítani, és sokat dob szerintem az összképen.
Időnként majd ránézek a tesztre, mit adtál hozzá.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
auth.gabor
tag
"Most nyomtam egy gyors speedtestet - nem hinném, hogy lassú volna a net"
Akkor nincs több tippem...
"Canvas - szerintem ez egy low-hanging-fruit (fog. sincs, hogy van magyarul), nem bonyolult javítani, és sokat dob szerintem az összképen."
Nekem jelenleg összetett javítani, egyelőre mást tekintek fontosnak, például azt, hogy lehessen mozogni az egységekkel (most már van egy olyan verzió a teszten, ahol lehet). Nem erősségem a HTML(5), se a CSS, se a JS...
Az Android kliens lesz az elsődleges, de egyszerűbben és gyorsabban tudok vizuális visszacsatolást a HTML felületen, mint Android-on.
"Időnként majd ránézek a tesztre, mit adtál hozzá."
Most éppen azt, hogy a nyilakra, illetve a nyilak végére) kattintva lehet menni az egységekkel, ha olyan mezőről van szó, amelyikre tudnak is menni.
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #11 üzenetére
Valamiért lemászik a térképről az egység:
Plusz nagyon lassan reagál - kb 2-4 mp eltelik, mire lép az egység kattintás után.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
auth.gabor
tag
"Valamiért lemászik a térképről az egység:"
Igen, tudom. Nem feature, de ismert hiba.
Egy 16x16 méretű térképdarab teljes kirajzolásához kell a mellette lévő nyolc 16x16-os térképdarabból is adat, vagy pedig át kell konvertálnom a ferde izometrikus térképet a kliensre küldés közben ferde állásúra, vagy redundánsan kell tárolnom. Még nem döntöttem el, melyik megoldás felé megyek: a modellben duplikálok, a kontroller rétegben konvertálok vagy a megjelenítésnél dolgoztatom a klienst. Addig pedig felesleges munka lenne tökéletesre javítanom a kliens oldalt, amíg még nem tudom, hogy melyik rétegben fogom megoldani.
Röviden: ezzel együtt tudok vele élni addig, amíg meg nem oldom...
"Plusz nagyon lassan reagál - kb 2-4 mp eltelik, mire lép az egység kattintás után."
Igen, vannak ilyen válaszidők... ennek jelenleg három oka van:
* a legolcsóbb szerveren fut a teszt környezet (4db droplet a legkisebből a DigitalOcean-nál), nyilván nem egy erőművet teszek alá, amikor még alig-alig használják. Ha szükséges lesz, akkor gond nélkül tudom vertikálisan és horizontálisan skálázni, mert az architektúra lehetővé teszi. De most nem feltétlen akarok havi 20 dollárnál többet költeni arra, hogy néhányan sokkal kényelmesebben próbálgassák.
* a HTML felületen a JS hívások nincsenek optimalizálva, a hívások nincsenek párhuzamosítva, illetve nincs kliens oldali cache és adattárolás se. Ezek sokat segítenének a gyorsaságon, mert most szinte mindig kérdezek a szervertől, amikor az adat ott lehetne kliens oldalon is. Majd sorra kerül ez is...
* még nem döntöttem el, hogy WebSocket vagy REST legyen a preferált felület a frontend és a backend között. Egyelőre REST van és ennél számolni kell a kapcsolat felépülésével és lebontásával is... ha a network lag 40-60ms, akkor egy SSL kapcsolat felépülése legalább 3-400ms lesz és csak ezek után jön csak a tényleges adatforgalom, majd ezt követi a kapcsolat lezárása, amely szintén idő.Ezek együtt azt eredményezik, hogy ha a szerver oldalon például az alábbi időkkel történik a kiszolgálás:
14:59:15,808 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 177.79
14:59:28,705 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 155.63
15:00:15,110 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 295.01
15:00:43,039 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 225.76
15:00:54,793 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 209.44
15:01:16,249 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 167.56
15:01:21,602 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 168.94
15:01:26,844 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 209.62
15:01:30,514 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 137.63
15:01:59,973 [PERF.info.gacivs.backend.facade.interfaces.PlayerMapRemote] 205.40...akkor a legutolsó 205.40ms időből a kliens oldalon lesz 709ms a teljes idő, ami áll ~330ms (SSL) kapcsolódási időből, ~370ms végrehajtási időből, és az első javarészt, a második pedig kisebb részt abból jön össze, hogy a hálózati lag ~50ms körül alakul:
$ ping test.gacivs.info
PING test.gacivs.info (188.226.162.221) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 188.226.162.221: icmp_seq=1 ttl=49 time=53.5 ms
64 bytes from 188.226.162.221: icmp_seq=2 ttl=49 time=53.0 ms
64 bytes from 188.226.162.221: icmp_seq=3 ttl=49 time=51.9 msCsodák nincsenek, ha igény lesz rá és főleg fizetőképes kereslet, akkor szét tudom szórni a játékot a világ több pontjára, mert elosztott az adatmodell, de jelenleg nincs ennek értelme.
https://iotguru.cloud
-
auth.gabor
tag
válasz auth.gabor #13 üzenetére
"még nem döntöttem el, hogy WebSocket vagy REST legyen a preferált felület a frontend és a backend között"
Próbaképp most WebSocket került a REST helyére a problémásabb esetekben, ha sikerül felépíteni a kapcsolatot, akkor egészen reszponzívnak tűnik. Néha nem sikerül a WS kapcsolat kiépítése, majd utánanézek, hogy mi lehet az oka, egyelőre nem fektetek ebbe több enerigát.
https://iotguru.cloud
-
auth.gabor
tag
válasz auth.gabor #14 üzenetére
Hogy legyen véleményeznivaló, a következő linken az indiegogo kampány tervezett szövege látható: [link]
Vélemények, ötletek, javaslatok, bármi nyugodtan jöhet...
https://iotguru.cloud
-
auth.gabor
tag
válasz auth.gabor #15 üzenetére
Nakéremszépen, lehet ismét tesztelni: https://test.gacivs.info/
Lett teljes képernyős térkép, ami nem lóg le és nem lóg ki... a sebesség ezzel kicsit romlott, de majd nekilátok optimalizálni, és tovább denormalizálni az adatbázist...
[ Szerkesztve ]
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #16 üzenetére
Meglátások:
- Auth után elsőre internal server error
- néha lépések között ide-da ugrálJó volna debug log, amit ki tudnál elemezni...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
auth.gabor
tag
"Jó volna debug log, amit ki tudnál elemezni..."
Van szerver oldalon és kliens oldalon is.
"Auth után elsőre internal server error"
Hm... megnézem, van-e nyoma a logban. Mikor próbáltad?
Egy típushibát találtam, arról nyitottam hibajegyet: https://issues.jboss.org/browse/UNDERTOW-292
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #18 üzenetére
Közvetlenül mielőtt a hsz-t írtam.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
auth.gabor
tag
válasz auth.gabor #20 üzenetére
Egyébként a session szinkronizációs és a timeout is ugyanazt az eredményt adja kliens oldalon, a Google OAuth timeout egyszer volt eddig, a session szinkronizációs hiba viszont néha előjön, de oldal újratöltésre megjavul (Internal Server Error válasz látszik, majd idővel faragok egy szebb hibaoldalt).
https://iotguru.cloud
-
auth.gabor
tag
Na, megvontam a vállam, hogy miért ne, és elindítottam a kampányt: https://www.indiegogo.com/projects/golden-age-of-civilizations-game/x/8052545
https://iotguru.cloud
-
sztanozs
veterán
válasz auth.gabor #22 üzenetére
Úgy tűnik, ha el nem is indulsz, egy ebédre való összejön belőle
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
mark!
őstag
Nekem tetszik! De az MMO-t te úgy érted mint pl.: a Summoners Wars-ban,hogy építed a várost, közben pedig fejleszted a karaktered? mert azokat szeretem
>
-
auth.gabor
tag
"De az MMO-t te úgy érted mint pl.: a Summoners Wars-ban,hogy építed a várost, közben pedig fejleszted a karaktered? mert azokat szeretem"
Az MMO egészen konkrétan azt jelenti, hogy massively multiplayer online, nagyon sok minden belefér ebbe a kategóriába, amit írtál, az is. Meglátom, mire van igény és merre lehet fejlődni
https://iotguru.cloud
-
auth.gabor
tag
Az első Indiegogo kampány nem igazán jött be, de sokat tanultam belőle, főleg azt, hogy egész iparág épült ki a lehúzásra, hiénák serege ír levelet, hogy nála van a bölcsek köve, és pár tíz-száz dollárért megoldja a finanszírozást... a sok hiéna között vannak talán ígéretesek is, például az http://www.appvj.com/ készít bemutató videót hozott anyagból.
Az OpenGL ES 2.0 fejlesztést tekintve rájöttem röpke 5-6 hét alatt, hogy nem lesz időm megtanulni, így áttértem HTML5 embedded böngészőkomponensre. Most értem utol magam, a sztori időrendben:
[link]
[link]
[link]
[link]További fejlemények és információk: [link]
Illetve elkészült az első Android alkalmazás a tesztkörnyezethez, most már együtt tudok haladni a webes és az Android alkalmazással: [link]
Szóval haladok, ha nem jön szemben semmi extra szívás, akkor idén már lesz alapszinten játszató játék...
[ Szerkesztve ]
https://iotguru.cloud
-
auth.gabor
tag
Volt egy sejtésem, hogy nem árt az Android alkalmazás... de azt nem gondoltam volna, hogy szinte rögtön napi 30-40 új regisztrációt hoz...
https://twitter.com/gacivs/status/522775628375158785
Most az a stratégia, hogy együtt viszem az Android alkalmazást és a böngészős verziót (ami nem lesz nehéz, mert az Android alkalmazásban egy beágyazott HTML5 böngészőben fut a játék, így a HTML5+CSS+JS kódbázis igen nagy része közös -- és próbálok az alkalmazásból felhasználókat irányítani az Indiegogo oldalra, arra alapozva, hogy ha alapvetően tetszik nekik a játék, akkor támogassák.
Ezen túl még mindig az a cél, hogy alapszinten kényelmesen játszható legyen a játék, ehhez viszont már nem sok dolog kell: a város és egység áttekintő, egységek képzése és az ellenségek támadása... aztán talán kialakul egy törzsközönség, aztán jöhetnek a viral marketing és a meghíváson alapuló kedvezmények...
[ Szerkesztve ]
https://iotguru.cloud
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care