Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #7376 üzenetére
Te mondtad, hogy az S5 egy "amúgy is túlméretes FF váz", erre reagáltam. A G9 II valóban rettenet nagy, de belegondoltál, hogy hova szánták? Jellemzően azoknak, akik valami telét fognak rácsavarni, ők kifejezetten igénylik ezt a fajta ergonómiai kialakítást, ennek semmi köze a szenzor méretéhez. Az egyetlen baj, hogy a G9 II mellett nincs (még?) ugyanez a szenzor GX9 méretben is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #7384 üzenetére
Az A7 III-hoz képest az A7 IV is hízott, nem véletlenül ahhoz hasonlítottam az S5-öt, szerintem ezek egy méretosztály. Minden hízik, mert egyszerre akarunk olyan dolgokat, amiktől melegszenek a szenzorok és elkerülni a túlmelegedést.
Btw én is Micro4/3-ról váltottam tavaly és eredendően FF-ben gondolkoztam, de végül a Fujihoz mentem vissza, részben éppen a méret miatt (na meg mert Fuji színek és Jpeg).
Azért gondolom kézbe vetted vásárlás előtt az S5-öt. De ha ennyire túlméretesnek érezted és eleve egy új rendszert kellett összekanalazni a nulláról, miért nem Sony A7C? Azon kívül nem nagyon jut eszembe másik FF MILC, ami érdemben kompaktabb az S5-nél.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én amúgy simán adnék egy GX9 II vázat ezzel a PDAF-es m4/3 szenzorral utazós/utcai fotós/néha magamnak videózgatós mindenesnek (mikrofon bemenettel!), vannak a rendszerhez apró és megfizethető fixek és bár van Fujifilm szettem, de én szeretem a Panasonic színeket is, csak más okból (nekik jobban megy ez a neutrális, kellemesen természetes színhasználat dolog).
Csak hát ugye eleve benne vagyok a Fujifilm rendszerében és ezt ott X-E4-nek hívják (csak sajnos butább kezelőszervekkel és IBIS nélkül, meg persze jó drágán).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Papa-Het #7413 üzenetére
Hivatalos Nikon weboldalon ezt írják az FTZ adapterről:
"Experience fast aperture NIKKOR primes like the AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED with up to 5 stops of 3-axis VR* image stabilization. NIKKOR lenses that already have VR, like the AF-S NIKKOR 500mm f/5.6E PF ED VR, get the added benefit of roll axis for a total of 3-axis VR*.*When used on a Z series camera with in-body VR."
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Plusz gy UHS II-s SD kártya sem nagyságrendekkel olcsóbb."
Mondjuk a legtöbb felhasználónak elég egy minőségibb UHS-I kártya is. Aki gyakran locsol hosszú sorozatokat és gyorsan kell üríteni a buffert, ott valóban eléggé kijön a CFexpress, XQD vagy bármilyen gyors UHS-II kártya előnye (feltéve ha a váz is tud akkora sebességgel írni, ez sokszor erősen alultárgyalt dolog, hogy nem mindegyik tudja, hiába képes fogadni az adott szabványt). Egy jobbféle UHS-II-es SD kártya nemhogy nagyságrendileg sem olcsóbb ezektől, hanem szinte semmivel (ami igen, az annyival lassabb is).
Lényeg a lényeg, hogy a szédítő sebesség mindenhol drága, teljesítményarányosan az XQD, CFexpress árakkal semmi baj nincs, de (szerintem) jobb megközelítés ha van lehetőség kevésbé szédítőt is vásárolni, de ha kell, meg tudja hajtani a komolyabb kártyákat is. Például ha valaki videózik, annak sok helyre van szüksége, de mondjuk egy 400 Mbps videó az másodpercenként ~50MB. Pont ma jött meg az új Sandisk Extreme Pro SDXC kártyám ami 90 MB/s írást tud (olvasni 200 MB/s) és egy jobbféle UHS-II kártyához képest ötször volt olcsóbb és a gyorsabbal sem lennék beljebb, pedig a vázam tudná írni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Főként videóra használt gépek esetén feltételezhető, hogy sokat tekergették az LCD képernyőt, előfordulhatnak szalagkábel hibák, amiket szintén kellemtelen javíttatni (de azért egy zárcserénél olcsóbbak szoktak lenni), ezen kívül a HDMI (pláne ha Micro HDMI) és a mikrofon portok kaphattak rengeteg ki-be dugdosást. Meg saját megfigyelés: Aki sokat videózik, sokat cserélget akkut, ezeknek a záró fedele tud néha bénán záródni és kis műanyag basz létére elég sok fejfájást tud okozni ha javíttatni kell.
De én azt mondom, hogy ezektől nem félnék annyira, mindig jól meg kell nézni a gép küllemét, ha sok rajta a karc, már nem olyan feszesek a gombok és tekerők, esetleg ütődés nyomok vannak, akkor azt rendesen meghajtották már. De egy szép esztétikai állapot nagyobb eséllyel jelenti, hogy a gép nem ment őrülten sokat.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Fórumtársak, felrázhatjuk kicsit a topikot:
Ki-milyen vázra vagy objektívre vár idén? Lehet akár már bejelentett vagy csak valamilyen pletykákban létező is. -
Stauffenberg
Topikgazda
Csak a bánatom sírom el:
Napok óta van egy becsípődésem, hogy tök sokat fogok a nyáron jönni-menni, ahol tök jól jönne egy X100-as (bármi T-től felfelé) a Fuji "nagyvas" mellé, de mocsok drágák. Még az X100T is 300 környékén megy, pedig egy idén 10 éves, mai standardok szerint eléggé régi váz az X-T1 érából. Annyira jó lenne ha végre lecsengene ez az irreális hype.Amint a divatmajmok elkezdik önteni a piacra majd a polcon porosodó X100-asokat, nyilván lesz egy masszív árcsökkenés, de ki tudja mikor.
Sajnos az X-E vonalon sem vagyok kisegítve, ha fel is bukkan egy-egy X-E3-as, akkor is inkább 180 körül, mire ráraksz egy 27mm f/2.8-at, már az is közel 300 ezer és buktál egy fényértéket, cserébe modernebb a gép.
A Youtube tele van "best cheap X100 alternatives" videókkal, főleg MFT vázak (hiszen eddig eléggé lenézett rendszer volt és eddig olcsók voltak), de amint nagyot meg egy ilyen gépről készült anyag, azok is megdrágulnak. Most eszembe jutott a Panasonc GM5, gondoltam csak nem lehet olyan drága... MPB-ről mire ideér már majdnem 250k. De olyan Olympus PEN gépek is amik nemrég még 60 ezerért voltak az emberek után hajítva, már 140k körül járnak. Őrültek háza van.
A gyártóknak (mindegyiknek) fel kéne pörgetnie a kompakt vázak fejlesztését, mert látszólag most van egy hype, amit meg lehet lovagolni. Abból egyik sem profitál, hogy irreális árakon cserélnek gazdát a gépeik a használt piacon.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #7442 üzenetére
Az elmúlt években végigfotóztam több kisebb-nagyobb utat az X-T3 + XF 18-55 kombóval vagy valamelyik fixemmel, nagyon szeretem, de ezt határozottan nem teszed bele egy kicsi, hagyományos övtáskának kinéző esőálló fotós tatyóba. Utálom az oldaltáskát, szóval ha nem hátizsák, akkor törzsön átvetett övtáska jöhet szóba (ilyesmire gondolok vagy akár még kompaktabbra).
Tavaly mikor megjártuk barátokkal Prágát, akkor kényelmetlen volt hátizsákkal (egy Wandrd Prvke 21-es) kocsmázni (leteszem a lábamhoz, tocsog a padló, felrúgják, félek, hogy otthagyom, stb) és a fenének van kedve eltűnni 1,5 órára, míg visszarohansz a szállásra lerakni a cuccod. Inkább az út jellegéhez választanék gépet amit magammal viszek.
Amúgy nem az a bajom, hogy drága az X100, hanem elkezdett irreális ára lenni mindennek, amire idióta Youtuberek azt mondják, hogy ezt kell venni ha kiárazódtál az X100 piacról. Ez most a buzzword, erről kell videót gyártani futószalagon és közben szétverik a használt piacot.
Amúgy gondolkoztam a GX80-on is, volt G80-am, szeretem a Panasonicot, de nem ezt a 16 MP szenzort. A későbbi 20 megapixelesnek szebb a highlight kezelése.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Ha meg tuti a kiszemelt eszköz, akkor nem foglalkoznék vele, hogy épp elég drága, ha az teszi az embert boldoggá épp akkor utazgat erre-arra stb. akkor nem kell sajnálni rá a pénzt (szvsz)."
Egy nemrég 60 ezres gépre jobban sajnálom a 140 ezret, mint egy X-E4-re a 320-at. Anno mikor a HA-n szembe jött egy utóbbi, pár hónaposan még 2,5 év MM garival 320-ért, akkor kihagytam, pedig ezt még meg tudnám indokolni, hogy elmenne B-kamerának videós projektekhez az X-T3 mellé (igaz 10-bitet csak external tud), szemben a muzeális vasakkal, amikkel csak magamat szórakoztatom jó esetben.
De ma már nem kapható, amióta nem gyártják ennek is felkúszott az ára inkább 400 környékére vagy még feljebb, mert jó esetben havonta egy darab ha felbukkan belőle.
"Kevésbé értem, mért van annyit ajánlva az MPB, elég drága, ha privát eladótól keveset használt hobbi gépet vesz az ember (ismert típushiba nélkül) akkor eléggé kicsi a valószínűsége, hogy bármi gond legyen vele, mindegy hány éves."
Tökre egyetértek, de mi kicsike piac vagyunk, nehezen bukkannak fel niche gépek a használt mezőnyben. MPB-n meg minden van raktárról, cserébe nyilván drágább (de nem mindig, érdemes mindent párhuzamosan nézegetni, de most éppen megint kutyaszar a forint árfolyam).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Sajnos utálom amióta egyre borzalmasabb tone mappelt hányások jönnek ki belőlük és már a RAW-ba is így belenyúlnak, sokkal több az utómunka velük, mint bármivel.
Na meg az iPhone 14 Pro Max-em hiába egész jó üzemidőben, ahogy kattintgatni kezdek, már durván merül. Múltkor Esztergomba mentem, igaz kicsit hűvös is volt, de gondoltam most elfotózgatok telefonnal és délután 4 körül már kávézót kellett keresnem, hogy tölthessem, pedig nem locsolom ész nélkül a képkockákat. Prágában meg végig a Fujival fotóztam, ott 2 napot elment egy feltöltéssel, mert nem igazán használtam a kameráját. Az Androidos telefonomat fel lehetett tölteni 15 perc alatt, az tényleg egy kávémegálló, de ennek kell 1,5 óra, szóval ez egy battery management ilyenkor.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Felnőttek vagyunk, el tudjuk mi dönteni a dolgok (aktuális) értékét, és nem is feltétlen azok alapján döntünk, hanem a kedv, érzelmek, stb."
Én ezt tökre élem és nagyjából ezt tudom mondani a "miért nem fotózol telefonnal" kérdésre is, hogy ez kizárólag érzelmi dolog. A barátaim vagy családom tökre megvolna azzal is, ha a telefonnal készült fotókat kapják meg, de ez inkább nekem fontos. Nem azért, mert fúj telefon, hanem mert az AI miatt a fotózás egy annyira marginális szegletbe fog visszaszorulni a tömegkommunikációban, hogy ezt az ember vagy önmaga szórakoztatására műveli vagy inkább ne csinálja egyáltalán.
Hogy akkor mégis miért nem veszek meg egy tetszőleges Fujifilm X100-at másodgépnek az szintén érzelmi dolog: Most van egy influencerek által felfújt hype, ami minden szóba hozható alternatíva árát is felhajtotta. Viszketek tőle, hogy a hype adót kifizessem valamiért, amin nem múlik az életem, maximum csak a kényelmem. A Fuji topikból simán tudnék hozni 10 évvel ezelőtti posztokat, hogy már akkor akartam egy X100-at, de úgy voltam vele, hogy "majd akkor, amikor megengedhetem magamnak, hogy puszta szórakozásból erre költsek". Most megtehetném, de a hype adót kihagynám. Megvárom, míg elül a diliház zaja.
Amúgy is most költöttem el egy valag pénzt videós cuccokra.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Mindig is egy kicsit divatcikk volt az X100, csak eddig főleg fotózó fotósznoboknak szólt, most meg boldog-boldogtalan vásárolja, hogy a nyakában lógassa.
Amúgy most kezdem elvetni a dolgot, hogy X100-ra vagy valamilyen alternatívára vadásszak, inkább elkezdtem nézegetni olyan fotós övtáskákat, amikbe beférhet az X-T3 egy kisebb objektívvel meg pár pót akkuval (csak szerettem volna sokkal kisebbre venni a méretet).
Bassza a csőrömet az XF 27mm f/2.8, mert azzal egészen kompakt tudna lenni ez is (az X-T3 kezelését meg egyszerűen imádom), de sokkal drágábbnak tartom, mint amit ad (nagyon keveslem az f/2.8-at, pláne IBIS nélkül), csak a rendszeren belül nincs más hozzá fogható méretben, úgy könnyű ennyit kérni érte. Látószögben van egy picivel szűkebb Sigma 30mm f/1.4-em, csak az jóval nagyobb jószág. Szóval csak utazós üvegre nem költenék ennyit. A TTArtisan 27mm f/2.8 sokkal olcsóbb, de ott meg zavar az elképesztően durva vignettálás és a szemből beverő napfényre is nagyon érzékenyen reagál (bár nem szoktam bánni de láttam pár példafotót, amin nem annyira esztétikus, de fene tudja, tesztelni kéne pár napig).
Amúgy kedvelek nappal szembem (is) streetezni. Csak ezért az aggodalom.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz gery2123 #7456 üzenetére
Wow, divatilag tetszik ez a Bellroy, de megkérik az árát. De mennyire vannak kis zsebei? Amiket néztem kifejezetten fotós célra készült cuccok és vannak pót akku zsebek, hogy ne kallódjanak, meg hasonló kis praktikumok amik meg tudják ragadni a fantáziám.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #7458 üzenetére
"Egyszerüen nem értem a problémàd. Bocsesz."
A fórumtárs javaslatát ne keverd össze azzal, amit én keresek. Olyan fotós "sling bag" kell, ami alig nagyobb egy hagyományos övtáskánál (és leginkább annak néz ki, semmint fotós táskának), bélelt, esővédett, vannak pótakku rekeszek, stb. Eddig a Pgytech OneGo Solo vezet.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #7463 üzenetére
Van már egy hasonló stílusú és méretű Vanguard táskám és utálom, négy alkalom után letámasztottam. Most a gimbalom tárolom benne.
Nekem sajnos ez a senki földje méretben, egy relatíve kompakt váz + objektív kombóhoz feleslegesen nagy, ha pakolni kell bele, akkor meg kicsi és még csak nem is annyira kényelmes, mint a hátizsákom (ez itten ni).
Nekem az övtáska egy variáció lenne a hátizsákom mellé, ha csak egy 3-4 órás sétára mennék városban, hátrahagyva a "nagy" tatyót. Tavaly többször is volt, hogy mentünk barátokkal egy kellemes sétát a kora esti fényekben, aztán beültünk ide-oda enni és inni (főleg utóbbi, ha már Prágában jár az ember) és utáltam menedzselni a hátizsákom, hogy hova teszem le, ne öntsék le, ne lopják el, stb.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz gery2123 #7465 üzenetére
Ezt elteszem egy tippnek, köszi.
Sajnos nem minden 3L-es cucc jó, megnéztem a Pgytech OneGo övtáskát és sajnos az X-T3 objektívvel együtt már nem fér bele (még a laposabb Fuji 27mm f/2.8-al is necces, nemhogy a TTartisan verzióval). A 4L-es újabb kiadás meg hát sajnos 33%-al nagyobb is, ami ennél a méretnél jelentős.
Az Ulanzinak is van echte övtáskaforma kistatyója és azzal ugyanez a gond, ennél nagyobb csak a 6L-es változat (ami amúgy tök jól néz ki, csak nem annyira övtáska már). Az eddig felkutatott övtáskák főleg Sony A6xxx, Fuji X100, X-E, Pana GX9 vagy hasonló vázakhoz jók.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #7467 üzenetére
"Amit szifonnal+Ps nem tudsz meglőni egy vàrosi sétàn azon a legtrendibb gép+tàska sem fog segíteni."
Szoktam így is. Meg nem így. Ne fájjon neked kérlek!
"Vegyél olyan cuccokat amiket meg tudsz engedni magadnak."Köszönöm az életvezetési tanácsokat, de ezt most nagyon kiforgattad a "lopásparára", pedig csak utolsók között említettem. Kívánom, hogy sose tapasztald meg milyen amikor külföldön ellopják a cuccodat az irataiddal együtt és mehetsz a rendőrségre meg a konzulátusra, hogy haza tudj jönni (nem velem történt, de lábhoz lerakott táska tűnt el). Én bírlak, de ez volt a valaha volt legértelmetlenebb kommented, bocsánat.
"Én egy percet nem vagyok hajlandó aggódni egy eszköz miatt."
Pár hozzászólással korábban még azért szóltál be, mert egy kicsit ranteltem azon, hogy az influencerek által felfújt árak miatt nehezebb most jó szívvel pénzt adni olcsó, nem féltős utazós másodgépért.
Döntsd már el kérlek, hogy most akkor miért kóstolgatsz.
Amúgy a táska nem 80 volt, hanem 120, mert kell hozzá egy bele való camera cube is. De mivel árad belőlem a szegényszag, fontos megjegyezni, hogy rádobtam egy -10%-os hírlevél kupont.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #7469 üzenetére
Másodjára szólok, hogy kiforgatod az eredetileg elhangzottakat. Az egyik kényelmi szempontként említettem, hogy ha a hátizsákod lerakod valahova, arra fél szemmel figyelsz, az övtáskát meg magadon hagyod. Végképp nem értem mi köze van a táskám vagy a telefonom árának a témához. Ha egy táskát ellopnak, azzal gyakran mennek együtt az iratok és ami benne van, ez olykor sokkal nagyobb szopás, mint a cuccok pénzbeli értéke. Erre lehet mondani, hogy nem kell mindent egy helyen tartani, gyakori utazós tipp az övtáska, de hát pont az övtáskákról van szó, amikbe akár egy kisebb fényképezőgép is elfér.
Atyaég hibavissza, ez azért nem ennyire bonyolult, csak ha mindenáron azt akarod bebizonyítani, hogy aki nem szeretné, hogy meglopják, az biztosan csóró.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Nem az volna a lényeg, hogy a műszaki adatok listáján mi szerepel, nem csak ettől lesz egy kamera jó, vagy nem jó."
Nem csak azoktól, de a fórumtárs felsorolt igényeket, amiket az R8 nem tud kielégíteni. Arról nem beszélve, hogy ezek a Sigma objektívek marha jók és nem egy ökör ára egyik sem (ha már a tapasztalatból beszélést ennyire priorizálod, abból beszélek).
Szerintem mind a ketten írtok valid érveket mellette/ellene, csak éppen ami neked fontos, az a másik félnek nem és fordítva.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én sem véletlenül vettem anno használt X-T3-at egy új X-T30 helyett. Ezek a Sigmák Fujira is csak nemrég jelentek meg (kb 1,5 éve), de már akadnak a használt piacon olcsóbban. Az elején nyilván nem igazán voltak, de ez csak időszakos kezdeti jelenség, ez a Canon saját új üvegeire is igaz, érvként nem tudom értelmezni. Főleg annak a kontextusában, hogy valaki a third party gyártók beengedésén és egy új időszámítás kezdetén lelkendezik. Ezek első lépések.
Olyat meg ne pedzegessünk, hogy a fórumtárs egy hobbista, aki nem érti mire van szüksége. Szerintem megfogalmazta az igényeit.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Fognak még jönni Canon APS-C vázak, de őszintén szólva nem szoktam bízni olyan gyártókban, amiknek érdeke az FF felé terelni, nem véletlenül van Fuji rendszerem. Ott akkora az ugrás (formátumban, árban, célcsoportban), hogy nem tolnak visszatartott funkciókkal a GFX felé.
Egyébként egyetértek, használni kell őket, kipróbálni és úgy fog eldőlni mi a nekünk való kamera/objektív/rendszer. A Fujit is gyakran éri fikázás, hogy "mé nem fúlfrém fúj" meg nem lát a sötétben ISO 100.000-el, miközben ez engem nem izgat. Van amikor néha jól jönne egy tisztább ISO 6400, de ez az esetek 3%-át jelenti, cserébe ha FF lenne, akkor egy nagyobb, nehezebb, drágább motyót cipelnék a maradék 97%-ban, ahol nem érzek akkora előnyt és nem akkora fun tekergetni a gépet.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Tudsz olyan Sony third party objektívet ami nincs Fujira? Nem kekeckedésből kérdezem, tényleg érdekel. Én eddig minden Sigma, Tamron, Viltrox, TTartisan, Samyang, stb objektívet megtaláltam, legfeljebb olyan van, hogy valami előbb jelenik meg Sonyra, mert az egy nagyobb vásárlóbázis (és mert a Fuji csak 2 éve engedte be őket hivatalosan).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem is tökre használhatók egy modern APS-C gép fotói ISO 6400-on, csak néha-néha jól jönne egy kicsit jobb zajtűrés, de ez legyen mondjuk az esetek 5%-a. Ha most ezen felbuzdulva beruházok egy drágább, akár más téren kompromisszumosabb, neadjisten nagyobb méretű/tömegű FF felszerelésbe, akkor azzal a maradék 95%-ban szívatom magam, amikor a többlet teljesítményt nem annyira használom ki.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ezek APS-C-re is teljesen oké látószögek lennének, de ezek Full Frame objektívek, valahogy értem a költő szándékát, hogy nem jelenteti meg egy kizárólag APS-C formátumot futtató rendszerre. Canon verziót előbb vizionálok velük (nem néztem, de az sem kizárt, hogy már be is vannak jelentve, de az első Tamron sajtóanyag nem részletezett konkrét modellt egyelőre).
Szerk két gondolattal:
A Tamron 20-40mm f/2.8-nak kevés értelme lenne a Fuji 16-55mm f/2.8 mellett, hiszen magában foglalja ugyanazt a tartományt, ugyanolyan fényerővel. A Tamron 35-150mm f/2-2.8 pedig a Fuji 50-140mm f/2.8 mellett kérdéses, hogy üzletileg lehetne-e sikeres. Szerintem osztottak-szoroztak és elég könnyen elvetették az ötletet (szerintem teljesen logikus módon).[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Egyelőre semmi. Ami tényleg övtáska szerű, abba éppen nem fér már bele a Fuji X-T3-am, ami meg nagyobb, az meg már inkább olyan, mint egy mini oldaltáska.
Amúgy ezeket nézegettem eddig: Pgytech OneGo Solo 3L és az Ulanzi Traker Travel Chest Bag, meg még egy párat a "kisüzemi" márkák közül, de 40-50 ezret már én sem szívesen adok egy övtáskáért. Az X-T30II és 27mm f/2.8 kombód elférne bennük.
Ha 6 literes elég neked, akkor rá lehet nézni az Ulanzi PB008-ra (háromféle néven is fut), nekem amúgy stílusában tetszik, csak attól tartok oda fog kerülni, ahova a három előző oldaltáskám, hogy nem hordom. Az anyaga műbőr, ami előre vetíti, hogy 2-3 évnél többet akkor sem bír ki foszlás nélkül ha a fejed tetejére állsz, de három ilyet veszel egy PeakDesign árából.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz gery2123 #7498 üzenetére
A leírása is írja, hogy PU coating a külső réteg. A PU a poliuretán rövidítése és a műbőr termékeket is az esetek 90%-ban ezzel és így készítik, hogy ebből raknak rájuk egy vékony réteget. Lehet itt nem bőrhatású anyagként van felhordva, de technikailag ugyanaz.
Van amúgy műbőr hátizsákom (az nem fotós, csak napi rohangálós), de az is csak mostanában kezdte megadni magát (4 évnyi hordástól). Technikailag semmi baja, de a hajtogatási pontoknál már elkezdett felrepedezni a külső réteg. Tekintettel az árára és a hordás mennyiségére, ez mondjuk a jobbak közé tartozik.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én szeretem a Fuji XF 18-55mm f/2.8-4-et, de az egy tévhit, hogy az egy hű de prémium cucc. A maga idejében messze az átlag egypálcás APS-C kitobjektív felett volt optikai minőségben (ma már kisebb az előnye), egy fényértékkel fényesebb volt a teljes tartományban, fém az egész és van blendegyűrű. De ne feledjük, hogy az X-rendszer elején debütált 12 évvel ezelőtt, érződik rajta, hogy eltelt az idő.
Én viszont pont ezt szeretem benne, nekem a "modern vintage" (értsd: Kilencvenes évek vége, kétezres évek eleje) a leginkább kedves a számomra ha ízeket akarok, amikor már kezdtek megjelenni a modernebb lencsebevonatok vagy a nyitva is kontrasztos kép, de még voltak tipikusan vintage hibák (vignettálás, CA, LoCA, örvénylő bokeh, stb).
Ez az objektív ezt a hangulatot hozza. Ezt lehet szeretni vagy nem szeretni, de labor méricskélésben teljesen oké, hogy elmarad egy bármilyen jóval modernebb cucctól.
Amúgy most fogják leváltani az XF 16-50mm f/2.8-4.8-ra ami a pletykák szerint a 40 megapixeles X-T50-nel együtt fog megjelenni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Fujinak van annyi előnye, legalábbis a retro vázaknak, hogy lehet rájuk tenni bőr/műbőr tokot meg vakusaruba rakható hüvelykujj támaszt anélkül, hogy hülyén nézne ki (sőt), így a notórius fogdosós pontok jobban bírják (és lényeges méretnövekedés nélkül javul a fogás is).
Annak örülök ha a mai Canon vázak már jobbak, de a 10-15 évvel ezelőttieknél azért szintén jelen volt a leválás (sőt sokat láttam ami undorítóan kifehéredett, meg volt visszahívás is allergén anyagok miatt). -
Stauffenberg
Topikgazda
Nekem is megvan a 16 éves Pentax K200D-m és azt nyúztam elég sokat, kis kifehéredésen kívül nincs baja, pedig azzal jártam leginkább viharokat kergetni, kapott sarat, esőt, 100 km/h-val repülő port. De ha nekem leírja valaki, hogy az övé szétfoszlott, készséggel elhiszem.
Ki lehet emelni egy-egy példát pozitívumnak meg negatívumnak, de én az ilyen 5Dmk2, 6Dmk1, 60D és hasonlók idejében sokat használtam ezeket a vasakat (egyik sem a sajátom volt) meg az ismerősi kör is dominánsan Canonos volt és láttam már mindenfélét, ötvenezernél megnyúlt 5D-t meg olyat is ami 200-hoz közel is egészen egyben volt. Egy időben dolgoztam egy marketing ügynökségnél, volt bent három 60D is, mindegyikről mállott a borítás és nem is kellett nagyon széthajtani őket ehhez.
Legjobban talán a Nikon D800 tartotta magát (szintén céges gép), de erre is simán beírhatja valaki, hogy az övé lemállott.
-
Stauffenberg
Topikgazda
200 dollárért egy f/8-as manuális objektív minden csak nem olcsó.
De az S9 viszont nem vészes árban a maga 1500 dollárjával, de nem tudom ez a szenzor elég kiforrott-e a mechanikus zár nélküli konstrukcióhoz, meg sajnos ebből is ilyen bullshit kamera lett, nem értem, hogy kinek van szüksége 6K open gate videóra és Full Frame szenzorra, de elég neki ez a szegényes kezelőszerv csokor, ami az egypálcás belépő gépeket idézi.
Ha ez egy kicsit felnagyított GX9 lenne, akkor a nyálam összefolyna.
-
Stauffenberg
Topikgazda
A S9 semennyire nem tetszik, de amúgy az objektívbe kapaszkodás nem bug, hanem feature.
Volt már mindenféle gépem, de ezt egyszerűen máshogy fogod, a jobb kezed nem tart semmit, ballal nagyjából a tömegközéppontnál fogod alányúlva.
Aki markolatos vázat keres, az ne ilyet vegyen, érted na.Itt az egyetlen komoly ergonómiai hiba szerintem a második tárcsa hiánya (vagy legalábbis amit annak neveznek, az hülye helyen van és egyben D-Pad is).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Játszós gépnek én sokkal inkább egy X100VI-t vennék ennyi pénzért (meg egy zsák nyugtatót, hogy kibírjam a várólistát). Érdekes, mert az X-T5-ből nagyon vágynék egy stacked 26 megapixeles X-T5s változatra, de az a 40 megapixeles szenzor az pont az X100VI-ba való, bőven van benne crop potenciál és nekem eszembe nem jutna videózni vele.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nyilván nem, de majd lesz hozzá tengernyi kínai grip, thumbrest és hasonlók. Egyébként is súlyosan túlárazottnak érzem a Smallriget MILC-ekhez (azt elismerem, hogy RED vagy ARRI kiegészítőkben zseniális és van neve a szakmában).
Az X-T3-ra is vettem cage + top handle kombót, szerintem a kettőért együtt nem fizettem 20 ezer forintot (Aliexpress, magyar áfával és vámmal), ugyanez Smallrigben 85 ezerre jött volna ki. Egy darab fém megfurkálva, menetekkel és csavarokkal ellátva, nemár.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem veszek belőle még egyet és akkor a cage oldalaira tudok egyet-egyet feltenni és akkor elég jó lesz a fogása handheld felvételekhez. Vannak ezek a markosabb fanyeles markolatok, de most annyira örülök, hogy a teljes felszerelésem és a napi túléléshez szükséges dolgokat (esőkabát, kaja, víz, stb) elnyeli a WANDRD hátizsákom, hogy nem akarok olyat, ami jóval több helyet foglal ennél.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Mókás látni hány youtuber akadt ki a Panasonic S9 kapcsán a nagyságos kamera tesztelőkre (gyakorlatilag a legnagyobb csatornákra) és évek óta gyűlő feszkók jönnek ki.
De amúgy tényleg itt világított ki az, hogy ott áll az S9 bemutatóján egy rakás híres youtuber díszfasz japánba utaztatva a márkatulajdonos pénzén és egyszerűen a homlokukra van írva, hogy ez a fényképezőgép az utóbbi évek legnagyobb átkúrása, de egyik sem meri ledobni a kesztyűt és ököllel a Panasonic arcába vágni, hogy köszönjük, ezt nem esszük meg.
Mindegyik keresi azt a középutas érvelést, ahol el is mondják, meg nem is, ködösítenek, zanzásítanak, csak valahogy menjen át a videó a cég PR részlegén, nehogy nagyon megharagudjanak, mert akkor nincs több utazgatás a pénzükön és nincs tesztkészülék megjelenés előtt, akkor pedig a csatornájuk is lemarad.
A videóban nevesítve volt Roman Fox (Fujifilm relációban), akit én egy nagyon tehetséges fotósnak tartok, de egy doboz gyufát sem vennék a tesztjei alapján, mert NEM TESZTELŐ, nem ért hozzá és nem is lenne szabad, hogy ez a feladata legyen.
Így operálnak a márkák, megkeresik azokat, akiket kedvelnek valamiért és a kezükbe adnak egy csábító feladatot, amihez nem értenek, ráadásul a Youtube eleve egy sokkal lazább közegnek van beállítva, mint a hagyományos újságírás, lehet bármit mondani, felelősség mögötte meg nulla.
Én már Kai W vagy a Chris-Jordan páros felemelkedésénél is mondtam, hogy hiába kameraképes arcok, egyszerűen nem újságírók, ne tekintsünk rájuk így. A PetaPixel videójában azon a ponton akadtam ki, amikor a mechanikus zár hiánya miatti problémákat letudták egy rövid 10-10 másodperces szegmensben és megy tovább a bullshit, mintha ez egy igazi fényképezőgép lenne.
Az öreganyám térdkalácsát bele, hát ez ennek a gépnek a legkomolyabb design problémája, amitől fotózásra teljesen alkalmatlanná válik, miközben a Panasonic nem azt mondja, hogy ez egy retro fényképezőgépnek álcázott videokamera, mert akkor kibukna, hogy ez egy marketingesek által összetákolt bullshit termék.
Ezért nem nézek tesztvideókat SOHA egyik kamera esetén sem, kizárólag tartós használati tapasztalatokat tükröző véleményekre alapozok.
A youtuberek kinyírták az újságírókat, most pedig egyre látványosabban saját magukat is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Neked és theporcupine-nak egyben válaszolok:
Szerintem az egy csapdahelyzet, ha arra hivatkozva relativizáljuk az újságírói munka szétverését ilyen érvelésekkel, hogy akinek van esze, eddig sem influencerek szava alapján vásárolt és legyintünk ezekre a folyamatokra és nem követelünk meg nagyobb transzparenciát. A gond nem nálunk csapódik le, de nálunk keletkezik. Felnő egy generáció, akiknek már nincsenek kapaszkodóik a megfelelő információszerzésről, mert nem hagyunk rájuk semmit erről. Lehet rájuk azt mondani, hogy agyatlanok, de mi nem adtuk át nekik a használati útmutatót az információs kultúránkhoz.
A Youtube meg csak a jéghegy csúcsa, néha érdemes kitekinteni a TikTokra. A legjobb példa az, hogy TikTok influencerek egy maréknyi csapata egy Fujifilm méretű céget akkora hype vonatra tett, hogy a mai napig gyártási nehézségekkel küzdenek és alkatrész sincs gyártani bizonyos modelleket kellő számban (hát még magát az X100VI-ot) és a teljes használt piacot a feje tetejére állítottak, nemrég még 200-300 eurós gépek mennek 600-1000 eurókért.
Nem csoda, ha a marketingesek ettől vérszemet kapnak és szándékosan utánozni akarják az ilyen buborékfújásokat. Főleg mert egyszerűen belenyugszunk, hogy így működnek a dolgok.
Nekem ezért tetszik, hogy most több kisebb/közepes csatorna is elkezdett arról beszélni, hogy teljesen beteg módon működik a fotós review napjainkban. A Hi-Fi világban is szükség lenne rá, de szerintem az már mélyebbre ásta magát a sznobizmusba és a Canon-Sony viták ahhoz képest párnacsaták az oviban.
-
Stauffenberg
Topikgazda
A PetaPixeles videóban még példát is mutatnak rá, hogy banding problémák vannak mesterséges fények alatt (no shit... milyen meglepő, hiszen ismerjük ezt a szenzort), de villámgyorsan átlendülnek rajta és folytatódik a "TESZT", mintha ez egy igazi fényképezőgép lenne.
Én szeretem az e-shuttert, de mindig jó, amikor egy rolling shutter szenzoron vissza tudod kapcsolni a mechanikusat. Ha ezt global shutter szenzorral gurították volna ki, akkor van miről beszélni. Vagy mondják azt, hogy ez egy videokamera, mint a Sony FX30 és akkor nincs ebből félreértés.
Teljesen jogos az a felháborodás amit ezek a "tesztelők" kapnak a nyakukba. Nekem ezzel a Nothrup házaspár szintjére süllyedt a szememben mindenki, aki ebben részt vett. Eddig csak felületesek voltak, most viszont már kifejezetten látszik, hogy összedolgoznak a PR osztállyal.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Kérdés, hogy az első csoportnak a reputációja ezt megsínyli-e."
Lehet levenni bábukat a sakktábláról. A Linus Tech Tips esete jut eszembe, amikor be is zárták egy hónapra az egész médiacéget és hosszú bocsánatkérő videókat tettek közzé. Az egész ott pattant ki, mikor egy valami huszadrangú videóban beleálltak egy konkurens csatornába egy elejtett félmondatban, az meg visszakézből adott akkorát, hogy rácsatlakoztak mások is, ízekre szedve a tesztjeik szakmai hitelességét. Nem tudom azóta sikerült-e felállni ebből, üzletileg talán, reputációban kérdéses.
-
Stauffenberg
Topikgazda
De megint a szakmaiatlanság relativizálása megy, miközben nem az olvasó/néző dolga lenne, hogy eldöntse mi a valóság és mi a teljes süketelés (jó ha képes erre, de ne ez legyen az alapfeladat). Én eltöltöttem 6-7 évet az újságírásban és már azelőtt kiszálltam, hogy az influencer kultusz elkezdte a szakmát szétforgácsolni, szóval semmi személyes nincs benne, de azok az áltudományos süketelésbe oltott tévhit terjesztések amiket a Northrup páros művel, azoknak a tizedéért kivágnának egy szerkesztőségből, mint macskát szarni.
Szóval lehet a vertikális tengelyen egy polcra helyeztem velük a Chris-Jordan párost, de horizontálisan máshol vannak. Utoljára a Dpreview időkben jelent meg a videóikban releváns gondolat amiből kiderül, hogy tesztelték is a gépet, nem csak teleshopos porszívóügynök módjára bemutatják, azok is felületes anyagok voltak, de a Dpreview ezeket a videókat az írott anyag meghosszabbításaként kezelte, míg a PetaPixel egy jópofáskodó hírportál volt mindig is.
Az újságírókat sem kell glorifikálni, meg tévedni emberi dolog, de egyfelől ők nem csak magukért felelnek, hanem egy szerkesztőség, lap és kiadó reputációjáért is (ami egzisztenciális felelősség, mert onnan ki lehet rúgni), ráadásul egy szerkesztőség úgy strukturálódik, hogy egy anyag átmegy több kézen is (legalább egy szerkesztőn vagy rovatvezetőn), ami legalább kísérletet tesz a hibák minimalizálására.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Ha meg meg akarsz venni valamit, érdemes esetleg kibérelni 1-2 napra, esetleg melóra, aztán kiderül, kell-e."
Ha így csináltam volna, biztosan nem veszem meg az X-T3-at, nekem hetekbe telt, mire ráéreztem az AF-C logikájára és tökre abban voltam, hogy teljesen alkalmatlan még az aránylag egyszerű igényeimre is (modell és street). Aztán rá kellett jönnöm, hogy nem így van, sima standard default AF-C profil van beállítva és mindig meg kell várni míg ráharap a célra, utána már nem engedi.
Videóban meg az van, hogy nemrég vettem egy gimbalt (elsőt életemben) egy konkrét projekt miatt és kétségbe voltam esve, hogy ez nem képes rendesen fókuszálni a Sigma 30mm f/1.4-el. De volt egy hetem kísérletezni és találtam olyan beállítást, amivel teljesen oké módon képes a célon tartani a fókuszt. Csak az fura, hogy élőképen huntol és idegesen rángat, miközben a felvételt elindítva kisimul, mint egy nyugdíjas focus puller (nagyon gyors vagy nagy távolságot bejáró átélezést nem szabad rábízni, akkor eldobja magát, de ésszel használva teljesen oké).
"Én így lőttem ki anno az X-H2-t, ha nem próbálom ki, lehet azt veszem az X-T5 helyett."
Mi volt az ok, amiért eldobtad a H2-est?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- BestBuy ruhás topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Házimozi belépő szinten
- Gitáros topic
- BestBuy topik
- Yettel topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...