Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Bondix #6704 üzenetére

    Mit értesz "szint" alatt? Mi lenne az összehasonlítás alapja? RAW vs. RAW? Jpeg vs. Jpeg? RAW vs. Jpeg? Szeretsz utómunkázni? Mit fotóznál?

    Én azt gondolom értő kezekben még ezzel a matuzsálemmel is jobb, hangulatosabb fotók készíthetők, de ha a lényeg csak dolgok lekattintása és egy zajszűrt, HDR algoritmussal összerántott kész kimenet kell, ami azonnal osztható Instán, akkor maradj az iPhone mellett.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #6715 üzenetére

    Csak én siklottam el az izgalmas új fejlesztések felett vagy azok most kimaradtak? Lehet kicsit elálmosodtam amikor olvastam, hogy mit tud az új váz. ;]

    Szóval lényegében kapott egy új CPU-t és emiatt egy kicsit jobb kiolvasási/adatátviteli tempót tud, így felment a videó felbontás 8K-ra. Arra a 8 EV-s IBIS-re meg kíváncsi leszek a gyakorlatban, mert a ma már hagyományosnak számító 5-6 EV körülieket is leginkább már azért nehéz túlfeszíteni egy záridő határon, mert a tested mozog, nem pedig mert beráznád a gépet.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #6738 üzenetére

    A Northdumb párosról nagyon sokszor kiderült, hogy hülyeségeket terjesztenek és rossz beállításokkal tesztelnek funkciókat és senkinek nincs kedve 30-40 perces litániákat végighallgatni tőlük úgy, hogy állandóan fact checkelni kell ami elhagyja a szájukat. Biztosan mondanak valid dolgokat is, csak sajnos olyan arányban keveredik ezekhez hülyeség is, hogy jóérzésű nézőnek nem sok bizalma van bennük.

    Egy kicsit is komolyabb vázon elég komolyan bele lehet nyúlni az AF rendszer hangolásába (mennyire legyen ragadós, mit tegyen ha elveszíti a célt, stb).

    A Sony A7R III pedig egy 2017-ben megjelent váz. Amellett, hogy a huntolós történet csak egy anekdota Tony részéről, melyik EOS R modell tudott jobb AF-et Dumb és Dumber szerint? Ja, egyik sem, még nem is létezett ez a rendszer akkor és a Canon flagship MILC váza az EOS M5 volt, amiben a 80D-ből megismert szenzor volt. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #6743 üzenetére

    "Ha Tony-nak, aki régóta fotózik, nehézségére esik egy gépet jól beállítania, akkor talán a gép alapbeállításait nem találták még el jól és / vagy kicsit bonyolultabb a dolog a kelleténél."

    Vagy Tony egy fasz... ez miért nincs ott a felvetett válaszlehetőségek között? Mondtuk már neked vagy egy tucatnyian, hogy Tony rendszeresen fut bele a pofonba azzal, hogy valamit nem jól használ vagy nem jól állít be. Nem gondolod, hogy ha ez visszatérő jelenség nála (és nem másoknál, hanem nála), akkor ott a user felelősségét is fel kéne végre vetni? Kicsit kezd már kínos lenni, hogy a MILC topik harmada Dumb és Dumberről szól.

    "ugyanazzal az alap fókusz beállításokkal és mindkettőt jól megoldotta"

    Mert te Canon és Canon között váltottál. Aki váltott már márkák között életében vagy kapott már a kezébe céges gépet a megszokottól eltérő márkából, az tudja, hogy egy csomó dolog máshogyan van hangolva, más a filozófia, máshogy kell vele bánni és ez egy újratanulási folyamat.

    ---

    Itt reagálnék a #6744-re is: Remélem tudod, hogy ez a kérdés amit felteszel egy érvelési hiba, ami egy harmadik fél által állítólag elhangzott, állítólagos hibán alapul. Nem ismerem közelebbről az A7R III fókuszrendszerét, de találtam egy érdekes topikot.

    Itt le van írva pár érdekesség, hogyan lehet a gép fókuszrendszerét megfektetni, például AF-C módban a single point mód csak CDAF-el megy, át kell rakni több mezős módra és akkor rákapcsol a PDAF is, vagy single point módot csak AF-S/AF-A mellett érdemes használni, mert F8-ig végig PDAF-ben működik. Csak egy pár tipp, hogy hol mehetett félre Tony Northdumb, de ugye nem ismerjük az általa prezentált hibajelenség pontos körülményeit. csak egy anekdotát adott elő.

    Az pedig alap, hogy nem megyek esküvőt fotózni (akár pénzért, akár szívességből), amíg egy gépet elég alaposan ki nem ismertem. Én a héten tértem vissza Fujifilm rendszerre Panasonicról, évekig távol voltam és azóta sok víz lefolyt a Dunán, nekem még olyan volt az utolsó vázam, amiben sokkal kezdetlegesebb volt a hibrid PDAF rendszer és a mostani vázakon elég részletesen be lehet állítani a követő fókusz viselkedését csúszkákkal (de vannak presetek is).

    Ezért nem érnek egy petákot sem a gépek bejelentésekor kiadott Youtube review-k, amikor megkapják 1-2 héttel előre. Majd amikor kijönnek az első "6 months with my..." tesztek, akkor lesz érdekesebb a történet.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #6749 üzenetére

    Ez egy féligazság.

    Valóban fontos (lenne), hogy egy eszköz intuitív módon viselkedjen és segítse a megértést akár egy jól kigondolt menürendszer vagy kézikönyv segítségével, de ez pontosan nulla gyártóra igaz. Egyik gyártó sem rágja a szádba, az AF rendszer, szenzor, Log profilok és hasonlóknak a viselkedését (és itt a viselkedés szón van a hangsúly, nem azon, ami a kézikönyvekben le van írva róluk).

    Nem megúszható ezek kitapasztalása saját magad által vagy felmész egy fórumra/Facebook csoportba informálódni, esetleg a Youtube segít, ahol ambassadorok és/vagy technikailag kellően felkészült emberek tudnak ezekről pofázni.

    Northdumb faszságaira nem felmentés és legfőképpen nem segítség, hogy ő is csak azokba fut bele, amikbe az egyszerű gyanútlan vásárló is beleszaladna (főleg mivel észre sem veszi, hogy beleszaladt). Az igazi teljesítmény az lenne, ha a megoldást is prezentálná. Semmi baj azzal, hogy valaki nincs azon a szinten, csak akkor ne mutassa magát olyannak, hogy igen.

    Meg szerintem fontos az is, hogy ne keverd össze az intuitívsággal azt, hogy te már megszoktál és kiismertél egy gyártót. A többit is ki lehet és én nagyon bírom a Canont, de nagyon sok Nikonos ismerőstől hallottam már életem során, hogy nem értik mit-miért csinál egy Canon váz.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #6755 üzenetére

    Mondjuk elég szar lenne ha nem lenne jobb az AF teljesítménye egy 4000 dolláros gép újabb generációjának. :)

    Tekintve, hogy érzékenyebb az AF rendszer és még AI támogatást is kapott, én élnék a gyanúval, hogy nem biztos, hogy csak a jobb default behangolás tehet róla, hogy jobban harap.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #6759 üzenetére

    Szerencsés az a gyártó, amely a chiphiányos elmúlt években bele tudott tenni egy kellően erős CPU-t a vázba, hogy elbírjon még ilyen finomhangolásokat. A Sony A7R V esetén is igazából a többlet funkciók abból következnek, hogy kapott egy fejlettebb Bionz chipet.

    Viszont ez pár éve még nem volt olyan kirívó eset a MILC-ek között, rengeteg Fujifilm váz kapott nagyon komoly fejlesztéseket utólag, de másik iskolapélda erre a Panasonic G9, ami (főleg videóban) egy teljesen új gép lett, amikor egy nagyobb hangvételű frissítést vágtak hozzá.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Más téma, kicsit off, kicsit nem:

    Nyakunkon a hideg, meséljetek: Ki-milyen kesztyűt használ fotózáshoz?

    Én évek óta keresem a tökéletes darabot, ami nem kerül egy vagyonba. Most, hogy visszaváltottam Fujifilmre, ez megint gond lesz, hogy vannak olyan tekerők, amiknek a használata eléggé macera egy vastag kesztyűben.

    Van vagy 8 pár kesztyűm és mindegyik egy szar, van fast fashion boltos (H&M, Reserved, stb) meg Decathlonos is. Nincs meg a balansz, ha vastag, akkor a gépet nem tudom benne használni, ha nem vastag, akkor szétfagy benne a kezem, de van olyan is, amiben jobban fázik, mint nélküle (annyi műszál van benne, hogy bepárásodik a kezem és a hidegtől jobban lehűl).

    Nektek mi vált be?

    (Remélem ez jobb téma, mint Dumb & Dumber).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #6822 üzenetére

    "Ez annyira hasonlít, mint én Dwayne Johnsonra"

    Borotvára vagy kondibérletre dobjunk össze neked? :DDD

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #6856 üzenetére

    Szívesen kedves Panások! :DDD

    A Fujifilmet fenyegettem egy ideig, hogy ha nem lép végre videózásban előre és nem csak a drága vázaiban, akkor átmegyek a Panasonicra. Átmentem és rá pár héttel megtörtént amire vártam.

    Aztán évekig fenyegettem a Panasonicot, hogy ha nem lép a PDAF felé, akkor visszamegyek Fujifilmre. Visszajöttem és rá pár héttel ez történik... :D

    Amúgy mire ez lecsorog a MILC vázaik közé, pláne kellően kiforrott lesz, még sok idő, nem most érdemes még felpakolni az S5, G9, GH5/6, S1H vázakat az apróra. De tökre megértem, hogy a Panasonic felhasználókat mélyen érinti egy ilyen hír. Én már régebben is azon az állásponton voltam, hogy mindegy milyen PR bullshitet löknek a PDAF ellen, ez az egyetlen irány amibe menni lehet és fognak is, már csak az a kérdés, hogy a felhasználók fogynak-e el előbb vagy azért még időben jön a PDAF.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #6859 üzenetére

    Nem csak nagyon specifikus a cucc, de a szélesebb tömegeknek useless. Ahol felmerül egy focus puller alkalmazása, ott teljesen valid opció, meg el tudom képzelni, hogy egy Panasonic S1H vagy akár GH6 felhasználó beruház rá klip/reklám vagy story based filmek forgatásokhoz, de azon kívül nagyon limitált vagy egyenesen értelmetlen a használata.

    Amúgy tényleg elég jó cucc, eddig is voltak motoros AF vezérlők, akár PDAF szenzorral vagy lézeres távméréssel, itt a nagy truváj a Lidar + AI alkalmazása. :) Vannak azok a videós körök, ahol tökre értem a jó fogadtatást.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #6869 üzenetére

    A DFD eddig is csak egy marketing elnevezés volt a saját AF algoritmusukra, az is lehet csak simán viszik tovább, immár a hibrid AF rendszert mögé pakolva. Meglátjuk mire gondolt a költő legkésőbb január 4-én.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vond #6872 üzenetére

    Látom nagyon fennakadt a csónakod ezen az "egymillás gép" zátonyon. :D

    De nem azért lesz majd ennyi az ára, mert emeltek rajta (legalábbis vélhetően marad 2000 USD), hanem mert ezt tudja a forint árfolyam és ha már itt tartunk, akkor sajnos az euró is romlott a dollárhoz képest és a japán gyártók exportja jellemzően ebben van elszámolva.

    Idén vettem egy Fujifilm X-T3*-at használtan (a T4 idióta kijelzőjét ki nem állhatom, leginkább ezért nem azt), régen a magyar ár 6-os számmal kezdődött, ma pedig 8-assal az X-T5. Az A7 III-nak meg ma már nem fél milláért kéne mennie használtan, hanem 300 körül ha nem lenne ekkora infláció és chipválság. Sajnos ezek az árak vannak, én egy vadiúj gépet inkább a dolláros vagy eurós ár alapján néznék össze másokkal vagy állítanám fel az elvárásokat. Sajnos a cropmentes 4K/50,60 nem ezen az árszinten kezdődik.

    *Bevallom, pont azért vettem ezt használtan a hasonló árban futó új modellek helyett, mert ez tudja a 4K/60-at, igaz itt is van némi crop ebben a módban, de csak 1.18x, ami itt nyilván kisebb gond, mert eleve APS-C-re veszem meg az üvegeket, így kevesebbet dob el a látószögből. Tudom full-frame esetén ez nagyobb szívás, főleg széleslátóban.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #6879 üzenetére

    Jó cucc a G9 és a G80-ról váltásnál sokat gondolkoztam rajta, de az előnyök/hátrányok oszlopban végül az X-T3 nyert (és még az X-T4-ig elmentem volna, de az oldalra kihajtós LCD-n bukott meg*, most gondolhatod akkor a hegyomlás méretű G9 mennyire lepontozódott nálam). :D

    *A szenzor ugyanaz a két vázban, leglényegesebb különbség az IBIS, amit fotónál nem érzek akkora érvágásnak, videóra meg a két váz közti különbözetbe még belefér egy gimbal is, majd meglátjuk, nekem a videó hátrébb van a fontossági sorrendben.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #6883 üzenetére

    Az a kisebbik gondom vele, hogy nem a kedvencem. Az a nagyobbik, hogy rettentően zavar az utcai fotózásban, ezért ez a téma nálam az utóbbi időszakban kicsit el is hanyagolódott.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #6885 üzenetére

    Személyes preferencia kérdése, hogy gyötrelem-e, nekem a fő bajom az oldalra kihajtogatóssal az, hogy ha nem akarom rosszul terhelni a zsanért, akkor illik az ujjbegynek kialakított helyről kipiszkálni az LCD-t, ami kesztyűben nekem lehetetlen, portrémarkolattal meg mission impossible.

    (A többi részét leírtam korábban mi az ami miatt még nem szeretem, nem ismétlem magam, nekem az nagyobb gond, mint a puszta mechanikai része)

    Amúgy meg egyetértek, hogy felesleges egymást győzködni. Én nem szeretem ezt az oldalra kihajtós mechanizmust, de nem bánom ha más igen. Attól viszont falnak megyek, mikor a mélyen tisztelt youtube influencerek csípőből lefikáznak mindent, amivel nem tudják magukat filmezni egy gördeszkán suhanva, mintha a fényképezőgéppel folytatott tevékenységek mindegyikét ebből kéne levezetni...

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #6894 üzenetére

    Szorul a zsanér? :D Azért szerintem nem kell regisztrált súlyemelőnek lenni hozzá. Szerintem az exp. comp. tárcsát nehezebb megmozdítani.

    Az X-T5 egyébként az X-T3 LCD mechanizmusát kapta vissza, ami nekem a jelenlegi vázam és bár néha-néha jól jönne a teljes szembefordíthatóság (maga a Fujifilm is csinált ilyet az X-T100-ban, illetve a Panasonic egyes full-frame vázakon), de összességében szerelmes vagyok ebbe a mechanikába és magamra vonatkozóan ezt tartom a legjobb arany középútnak valaha. A fel-le döntés a szokásos, de portré állásban is dönthető egyetlen apró mozdulattal.

    De ebben a kérdésben még a Fujis körökben is megoszlanak a vélemények, valaki szerette az X-T4 flip-flop kijelzőjét, mások meg gyűlölték. Ki tudod találni melyik vagyok. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #6915 üzenetére

    És lőn PDAF!

    "Our first impressions are that the AF tracking in stills mode is stickier than the Nikon Z6 II's but a touch behind its Canon and Sony rivals, whereas for video it's better behaved than all but the Sony."

    Azt hiszem ez jelentősen megnöveli a váz használati értékét és jól tippeltem, hogy a DFD és a PDAF össze fognak dolgozni (oké a DFD csak egy fancy elnevezés a Panasonic CDAF algoritmusára).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #6917 üzenetére

    Igen amit idéztem, az is azt mondja, hogy mindent lenyomott AF-ben, kivéve a Sony vázakat. Ez ha tényleg így van és nem csak a kezdeti lelkesedés/tesztelésre szánt időhiány mondatja, az egy nagyon jó start.

    Az IBIS részén nem tudok meglepődni, eddig is ők csinálták a legjobbat (meg az Olympus, de hát őket videózás terén levegőnek szokás nézni).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #6922 üzenetére

    Ezen én is gondolkoztam már, hogy lehetne jobban hasonlítani a helyet, mert a mobillal ellentétben a fényképezőgép legnagyobb előnye, hogy ha már méretes és úgysem tudod zsebre tenni, legalább feldekorálható kezelőszervekkel.

    De ugyanilyen bosszantó az is, amikor rajta van a tekerőn egy csomó olyan funkció, amire vagy nincs szükséged vagy sokkal ritkábban, mint azokra, amik miatt át kell tekerned a hülyeségeket. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #6925 üzenetére

    Betettem az elsőt a délutáni kávé mellé és ott kapcsoltam ki, mikor kinyilatkoztatja, hogy vegyél bármilyen Sony vázat, biztos lehetsz benne, hogy a legújabb, legfejlettebb technológiát kapod. Azt hiszem itt eléggé elfelejtette, hogy a Sony csinál APS-C vázakat is. :D

    Jó vázak, van hozzájuk is egy tonnányi objektív, meg amikor megjelentek, voltak bennük olyan funkciók, amik a top ligából csorogtak le (pl: akkori AF rendszer), de a chipválság kezdete óta eléggé félre lett tolva ez a vonal náluk.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Papa-Het #6927 üzenetére

    A régebbi Sony A7R vázak rettentően lassúak, én olyat nem vennék csak ha tudom, hogy olyan témát fotózok, ahol sem a kártyára írási idők, sem az általános lassúság nem zavaró. A menürendszer meg olyan-amilyen egy AR2 II esetén ez már marad (újabb vázakon már sokat javult).

    Én megfogdosnék egy Panasonic S5 II-t is, abban már van rendes PDAF és az IBIS-re azt mondják az eddigi tesztekben, hogy a piac talán legjobbja. A Panasonic elég jó abban, hogy még a kisebb vázméretet is ki tudja úgy alakítani, hogy kényelmes legyen nagyobb kezűeknek. De ha nem jön be, már megvárnám az S1 II-t (pláne akkor ha hosszabb távra tervezel vele, ez a PDAF már évek óta adóssága volt a Panának). De most bevezető áron megy annyiért az S5 II, mint amibe a jóval idősebb S1 kerül.

    Az én szememben a Panasonicot mindig is csak a PDAF (meg a jó Jpeg :DDD) választotta el attól, hogy a legtökéletesebb vázakat adja piacra és ez most van változóban. Fotóra AF-S módban eddig is oké volt, de az AF-C nem volt erőssége és ez a videóra is kihatással van.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Papa-Het #6935 üzenetére

    PDAF: Fázisérzékelésen alapuló fókuszrendszer
    CDAF: Kontrasztérzékelésen alapuló fókuszrendszer

    A Panasonic az utolsó mainstream gyártó, amely még nem váltott hibrid PDAF-CDAF rendszerre (idáig). A PDAF előnye, hogy tudja merre induljon a fókuszmotor az élesre állításhoz, hátránya, hogy néha nem állít 100%-ban élesre, hanem egy picit front/back fókuszos (ez főleg DSLR-eken fordul elő gyakrabban, de MILC-en is megeshet, csak ritkábban).

    A CDAF nem tudja merre induljon (de vannak algoritmusok amikből nagyjából megtippeli) és mivel az AF mezőn belüli kontrasztból matekozik, hogy mikor éles, mindig egy picit "túllövi" és abból tudja, hogy kicsit vissza kell tekernie az előző pozícióba, mert ott volt a legélesebb. Mint amikor a rádiót hangolod be és kicsit túltekered, akkor sistergősebb, hopp akkor vissza egy kicsit, ott volt a jó.

    Ez ideális esetben a felhasználó számára szinte nem is látható huntolással jár, kevésbé ideális esetben meg láthatóval. Előnye, hogy alapvetően pontosabban állít élesre kontrasztos témán (és ebből adódik, hogy homogén felületeken el tud hasalni teljesen). A CDAF logikájából adódik, hogy nem ideális követő fókusznak.

    Ezért csináltak a MILC gyártók hibrid PDAF-CDAF rendszereket (erre technológiai okokból a DSLR nem képes amíg a keresőt használod), ami egyesíti mindkettő előnyeit és igyekszik kiküszöbölni a hátrányait.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Papa-Het #6937 üzenetére

    Egy fotókereskedésben van több száz belistázott fényképezőgép + objektív, nem beszélve az egyéb termékekről. Egy kicsit megértő vagyok az eladóval szemben, ha nem tud minden specifikációt fejből, nekem szimpi ha inkább puskáz, hogy ne mondjon hülyeséget. :) Én is szoktam fórumos kommentelés előtt, de nem mindig könnyű műfaj a folyamatos firmware változások miatt. Ezért jobb tényleges felhasználóktól begyűjteni a tapasztalatokat, meg hát itt ki tudjuk javítani egymást (ezért nem kedvelem, amikor privátban keresnek meg, itt ha tévedek, majd valaki kijavít).

    A sales tevékenység meg gyorsan leszerelhető azzal ha konkrét elképzelésekkel érkezik az ember.

    Amúgy a MILC-ek előnye sokak szemében valóban az, hogy kisebb-kompaktabb tud lenni a felszerelés (de technológiailag is egyre jobban el fog szakadni a DSLR-ektől). Én egy időben dolgoztam céges Canon 5Dmk3-mal és bár imádtam kézbe venni, de cipelni gyűlöltem, főleg az üvegekkel együtt. :) De ez ízlés dolga, nem véletlenül van egy csomó first és third party felszerelhető markolat a gépekre.

    Nekem csupaszon a Fujifilm X-T3/4/5 a tökéletes méret, de kisebb is jöhet. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #6946 üzenetére

    A gondolatot amire reagáltál úgy kezdtem, hogy "az én szememben". :)

    Ha a többi gyártónak sem sikerül mostanában lenyomnia a Sony brutális AF teljesítményét, akkor egy kicsit igazságtalannak érzem, hogy az újoncnak ide tesszük a lécet. Főleg mert ez az újonc azért megfogott pár olyan gyártót, akik már évek óta reszelik a PDAF hibridjeiket és még mindig van FW frissítési potenciál abban a vázban.

    Ez egy teljesen korrekt start, ami után szerintem járhat a hurráoptimizmus. A Panasonic vázak meg a kiváló építési minőséggel, piacvezető IBIS rendszerrel, jó ergonómiával (ide értve a menürendszert is), adott pénzért kiemelkedő funkciókkal (pláne videóban) eddig is jók voltak, csak mindig a PDAF hiánya volt minden tesztben a fő sarokpont.

    Ettől meg persze rendszerben kell gondolkodni. Gerald Undone évekkel ezelőtt a Sony A7 III-at nevezte kiemelkedően jó ár/érték arányúnak, de az sem volt mindenkinek való, ha a rendszer összessége nem neki szól. Most az S5 II egy hasonlóan jó váz, de a beleinvesztálásnak így is csak akkor van értelme, ha a rendszer maga oké a felhasználónak.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #6949 üzenetére

    Kis pontosítás: Itt az S1 II kivárása merült fel tanácsként, ami pár hónapon belül jöhet a szóbeszéd szerint. Addigra lesz sokkal több S5 II tapasztalat, meg FW frissítés is. Illetve én dobtam be, hogy meg lehet fogdosni az S5 II-t is, mert tapasztalat, hogy van amikor egy kisebb váznak is pont olyan a formája és gombkiosztása, hogy sokkal kényelmesebbnek érződik a méretben azonos, de nem komfortos konkurenciánál.

    A többire meg: Ha az élvonal azt jelenti, hogy ebbe kizárólagosan csak a legjobb, az abszolút csúcsok csúcsa tartozhat, akkor nyilván a Panasonic nem az, de semmi más sem amire nem Sony van írva. :)

    A Panasonic IBIS meg OIS nélküli objektívekkel is mindig ott volt a legjobbak, ha éppen nem a csúcstartó legjobb szintjén (de jellemző, hogy ők meg IBIS-ben verik úgy a piacot, mint a Sony AF-ben).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vihartigris #6956 üzenetére

    Szerintem a menürendszer értelmezhető tágabban, mint az a hely, ahova a beállítások össze vannak hányva. Ebben a Fujifilm tényleg csapnivaló, de például az Fn gombokra programozható gyorsmenük/almenük/felugró ablakok kezelése meg elég jó.

    De ez is olyan vita, mint a DSLR időkben a Canon vagy a Nikon kezelésének kérdése. Nekem a Nikon végtelenül ellenintuitív volt, miközben a Canon logikára nagyon könnyen ráállt az agyam és Nikonos barátok meg pont az ellenkezőjéről számoltak be. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vond #6959 üzenetére

    Jó neked, hogy letudtad pár óra alatt! :D Nekem minden új vázon hetekig tart mire befészkelem magam kényelmesre, mert mindig használat közben jön ki, hogy valamit amit a régi vázon gyakran használtam, itt kevésbé kell vagy fordítva.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7010 üzenetére

    A márka stratégiájától ez nem lenne idegen, gondoljunk arra, hogy a világ akkoriban legnagyobb példányszámában eladott cserélhető objektíves gépein (pl: EOS xxxxD és xxxD) már évekkel ezelőtt lefalazta a középérintkezőt, hogy szívassa azokat, akik egyszerűbb és emiatt olcsóbb vakukat és kioldókat használnának.

    Persze mindenre van workaround, de attól még elég barátságtalan lépés volt. A magasabb polcra rakott vázain nem merte volna ezt meglépni, hiszen ott nagyobb hangerővel menne a tiltakozás.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #7012 üzenetére

    Meg a válasz önmagában sem ad túl sok reményre okot. Ha csak olyan objektíveket engednek be, amik nem jelentenek veszélyt a sajátjaikra, akkor ugye eleve a hajára kenheti mindenki az egészet.

    Lehet lesz egy-egy olyan, ami valami rétegigényt elégít ki és akkor majd az a vásárló örülni fog, de tömegeket nem fognak ellátni velük.

    Cserébe a Canon tényleg rohamtempóban építi a saját kínálatot, nem úgy, mint az EOS M idejében.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #7015 üzenetére

    Az EF-M-re kellett is, hogy beengedjék a third party kínálatot, mert bár abban a korszakban indult, mint a legtöbb mainstream MILC gyártó, de a mai napig elkeserítően kevés a natív gyári objektív rá. Nincs jobb kifejezés rá, ezzel a rendszerrel csak alibizett a Canon.

    Most ugye ebben az esetben más a helyzet, itt tényleg eléggé gőzerővel folyik a fejlesztés (legalábbis ami a full frame vonalat illeti).

    Amúgy a hivatkozott Sigma Contemporary sort Fujira is kiadták tavaly és ott el is fért még úgy is, hogy mindegyikre van gyári megfelelő és bár azok drágábbak, de minden fillért meg lehet indokolni és így talán nem is kanibalizálják őket. A Canonban nincs akkora bizalmam, hogy egyhamar jönne egy ilyen RF-S sor.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7016 üzenetére

    2014 szeptemberében 235 ezer forint volt az átlagár erre az objektívre az árgrafikon szerint. Ha megnézed az akkori és a mostani árfolyamot akár dollár, akár euró viszonyában, kijön a matek (ne a mai napit nézd, ha ezt a készletet tavaly év végén raktározták be, akkor simán kijön a matek).

    Az, hogy ugyanaz az importált termék egy ekkora időtávon másfél-kétszeresére tudott drágulni, az semmi más, csak a romló forint (és 2012 óta egy szándékos nemzetgazdasági cél a forint folyamatos gyengítése, ami csak addig nem tűnik fel, amíg a bérfejlesztések ezt kimozogják... hát a tavalyi beszakadást nem mozogták ki és most pislognak az eberek, miközben ez a folyamat nem új).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7020 üzenetére

    "Improve apps & software ease of use"

    Ezért haragszom nagyjából az összes gyártóra, mert vázat és objektívet fejleszteni és azokra gyártási kapacitást felépíteni az csillagászati összegeket emészt fel, szóval nehezebben elvárható egy kisebb gyártótól, hogy ontsa magából a portfóliót bővítő hardvereket.

    Na de az appok és külső szoftverek fejlesztése ezekhez képest filléres tétel lenne. Fel kell venni pár jó programozót meg UI és UX designereket és rendesen gatyába tenni, ehhez képest az összes gyártó applikációját borzalmas élmény használni. Erre nincs mentsége egyiknek sem, mert ezeket rendesen megcsinálni az ő szintjükön nem pénz, hanem csak akarat kérdése.

    Szóval drukkolok, hogy a Canon váltsa be ezt az ígéretét és helyezze nyomás alá a többieket is. Jelenleg azon versenyeznek, ki tudja magasabbról letojni az egészet.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vihartigris #7022 üzenetére

    Egy bizonyos méret felett már mindegy, hogy mi van házon belül, ha azok sokszor nem csak nem azonos épületben dolgozó részlegek, hanem nem is azonos leányvállalatok. A dolgozó hangya szemszögéből ők pont olyanok egymásnak, mint valami random partner a piacról, csak az ő cégnevükben is véletlenül szerepel a Sony.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vond #7031 üzenetére

    AF-C módban nagyjából használhatatlan a CDAF DFD még akár mozdulatlan témán is simán hibázik. Nekem ott anno az AF-S vált be, az sokkal pontosabban odaharapott, még mozgó emberre, utcai fotós körülmények között is nagyon szépen tette a dolgát. De az AF-C iszonyat szar volt.

    Videó alatt meg nagyjából mindegy volt mit csináltam, videófelvétel _közben_ még az AF-S sem segített, 10-ből nagyjából 3 alkalommal a teljesen mozdulatlan témára sem tudott átfókuszálni, visszajelezte azt, hogy a téma éles, de utólag visszanézve egy kicsit életlen volt. Pont annyira, hogy az LCD-n ez ne látszódjon, csak már otthon derüljön ki. Szóval rászoktam arra, hogy ha fókuszálni kellett, akkor az addigi felvételt leállítottam, újrafókuszáltam és indítottam a következő klipet.

    Ha van valami amit nem sírok vissza, akkor ez az. De jöhetett volna előbb is a PDAF hibrid DFD.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz MrChris #7035 üzenetére

    Egy vak is hiába tapogatja le a környezetét másodpercenként 240x, ha a botja el sem ér a földig... :D

    Gyanítom (ismétlem: saját feltételezés) videónál sávszél limitek vannak, ezért az alacsony felbontású élőképet tapogatja és ami ott már kellően kontrasztosnak tűnik, azt elfogadja élesnek. Dedikált PDAF nélkül ez nehéz műfaj.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7037 üzenetére

    Hát meg még azonos órajel mellett is a cache és buffer méretek és ezek sebessége tud még eltérő sebességet kiadni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #7052 üzenetére

    Előfordulhat, nem lenne vele egyedül a sajtó világában, csak amíg az Amazon (az anyacég) hasított, ez nem volt gond. Most meg amikor Jeff Bezos bizalmi körének döntenie kell arról, mit vág ki a francba, nekik ez csak egy apró tételecske egy Excel táblázatban, talán arról sem hallottak még soha, hogy egyáltalán ezt a szerkesztőséget birtokolják. Felírtak száz költségcsökkentő teendőt a 18 ezer elbocsátott alkalmazott mellé és a sarokba guggolva várják a válság végét.

    Fáj a lelkem, mert annak rettenetesen örülök, hogy roskadozik ez a kapitalista undormány Amazon, de annak meg nem, hogy előbb még maga alá temet ilyeneket.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7064 üzenetére

    A Youtube tesztelőknek viszont nem volt ilyen aloldala, ahol kontrollált körülmények közötti összehasonlítást lehetett volna végezni. Ez a stúdió fotókat összehasonlító ábra önmagában kiadja a DPReview értékének a 70%-át (pláne ha tudjuk a helyén kezelni).

    Értem amit mondasz és mit hiányolsz, de a tájékozottságnak és a tájékoztatásnak csak az egyik lába az, hogy valaki megcsinálja ezeket a száraz, technikai összehasonlításokat és a Youtube nem alkalmas platform erre, sem a szarrá tömörítés, sem pedig a tartalomgyártás logikája miatt sem. Ráadásul az sem lenne jó megközelítés, hogy elvárjuk, hogy egyetlen felület megoldja az összes igényünket és akkor csak egyetlen helyről tájékozódunk.

    Ettől még a Youtube nagyon értékes platform, hogy lefedje a tesztelés más aspektusait, de mivel ott teljesen más a belépési küszöb (nincs szerkesztői kontroll, nincs semmilyen normarendszer, nincs fenyegetés, hogy ha baromságot csinálsz, akkor kipontozódsz a munkahelyedről), ezért sok olyan is gyárt tartalmat, aki csak felmarkolja a szponzori pénzeket, de alacsony minőségű munkát végez. A márkák pedig rájöttek arra, hogy az ilyen tartalomgyártókhoz önteni a pénzt kifizetődőbb, mint a klasszikus sajtót támogatni.

    Persze nagyon hangulatos egy olyan tesztvideó, ahol a csávó egy gördeszkán suhanva magyaráz és tele van rakva irreleváns slow-mo vágóképekkel ahogy a gépen megcsillan az aranyló naplemente, de ezek sokszor már inkább reklámfilmek. A gépről kevés derül ki, de cserébe elolvadsz a hangulattól és ez máris jó benyomást tesz rád.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7068 üzenetére

    De senki nem veszi el tőled, hogy máshol találtál olyan teszteket, amiket hasznosabbnak ítéltél. Vásárlás előtt én is végigfutok több forrást is amíg le nem szűkítem az opciókat 1-2-3 lehetőségre amik száraz technikai tények alapján mind alkalmasak, aztán a többit már jellemzően a Youtube és a fórumos tapasztalatok végzik be, mert ezekben jönnek elő a használatot, mindennapokat érintő, hosszabb távon kiderülő dolgok.

    Nem tudom ez utóbbit egyetlen forrásnak tekinteni, ahogy a DPReview-t sem. Utóbbinak az elkaszálásával viszont a sokszínűség csorbul.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #7071 üzenetére

    Ha betölti a teret, ugye ehhez ezt el kell fogadni alapvetésként.

    Miközben (mint ex-sajtómunkás mondom) az van, hogy a hagyományos sajtótermékek az elmúlt 10 évben folyamatosan veszítenek az elérésükből és éppen az alacsony belépési küszöböt jelentő tartalomgyártás felé csatornázódik át a figyelem.

    Ez persze lehet kritikája a hagyományos sajtónak, hogy képtelen a változó trendekre reagálni (mint azok, akik nem léptek az online felé időben a printről és mára elpárologtak néhány presztízs lap szerkesztőségét leszámítva), de ott van az a kényszer is, hogy az olvasóból inkább már néző lesz, ők pedig alapvetően "one man show" jellegű tartalmat igénylik, mert egy szimpatikus archoz könnyebb kötődni érzelmileg.

    A DPReview sem véletlenül építette két bevált arcra a Youtube csatornáját és most a PetaPixel kapja a lehetőséget, de az ő műsoraik az írott anyaghoz képest felületesek és információszegények voltak, gyakorlatilag a "Conclusion" oldallal volt egyenértékű. De ez nézői igény is, mert az infotainment jellegű tartalom pörög a legjobban.

    Hazai példa erre amúgy a Speedzone, ahol (a Totalcartól átigazolva) Csikós Zsolt járta ki, hogy legyen írásos tartalom is, bővebben, kifejtősebben, pedig nem ritkán ő is 1,5 órát magyaráz a kamerába. De el szokta mondani, hogy a weboldal elérése a töredéke a videóknak.

    Én szkeptikusabb vagyok.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #7075 üzenetére

    Nekem Chris már a TheCameraStoreTV időszakban sem tetszett, de ismert arc és pont igazolja azt, hogy ez fontosabb tulajdonság, mint bármi más.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7090 üzenetére

    Mondjuk azon ne csodálkozzunk, hogy ha az esküvő, portré, modell a legnépszerűbb szakágak, amikben megélhetési fotósok dolgoznak, akkor ennyire sok teszt van olyan objektívekről, ami őket érdekli.

    Ez a Laowa 33mm f/0.95 objektív pedig egy niche termék, kizárólag manuális fókuszos, cserébe még drága is az 500 dolláros árával, amiért mondjuk a legtöbb APS-C rendszerben kapsz kevésbé fényerős, de még mindig fényerős, ellenben autofókuszos objektívet.

    A legtöbb embernek nem pálya, hogy f/0.95 mellett szarakodjon a manuális fókusszal, ha meg úgyis rekeszelsz, akkor ugyanott vagy mint egy Sigma 30mm f/1.4 vagy Viltrox 33mm f/1.4-el például, csak még lesz AF is és még olcsóbbak is.

    Értem, hogy a mainstream tesztek hiánya neked személyesen fáj, de ez az objektív egy nagyon szűk rétegnek oké. Aki kevés pénzért akar minél nagyobb fényerőt és oké neki az MF is, akkor a TTArtisan és egyéb kínai gyártók töredék áron adják. Oké, nem ugyanaz az optikai teljesítmény, de egy low-budget hobbistát előbb győz meg az ár. Érteni kell, hogy a Laowa 33mm f/0.95 egy nagyon szűk rétegnek készült cucc.

    Te pont beletartozol ebbe és ez tök jó és senki nem akarja az örömöd elvenni, csak úgy csinálsz, mintha a mainstream sajtó valamilyen közszolgálati intézmény lenne, ami nem a kattintások számától teszi függővé, hogy tud-e bért adni a dolgozóinak. Az objektívet le kell tesztelni, meg kell írni a cikket, össze kell állítani a chartokat, ezek kemény munkaórák, amik olyan tartalmaktól veszik el az időt, amire kattintani is fognak.

    A kisebb, független (akár még elég alaposnak is nevezhető) tesztelők meg kifejezetten keresik a lehetőséget, hogy betöltsenek egy űrt, ők főállás mellett gyártanak tartalmat, belefér az idejükbe és elcsaklizzák azokat a nézőket, olvasókat, akiket a mainstream "cserben hagy".

    Erre még reagálok:

    "aztán csodálkoznak, hogy a nézettség szar, be kell zárni stb."

    A 7 milliós olvasottság minden volt, csak szar nem. Nem tudjuk ez elég volt-e egy ekkora szerkesztőség fenntartására vagy milyen döntési mechanizmusok zajlottak le az Amazonnál. Nem csak őket tették lapátra, hanem még rajtuk kívül 27.000 embert is. Huszonhétezer ember. Csak értsük, hogy az Amazon mennyire van szarban, mindentől és mindenkitől szabadulni akar most, hogy könnyítsen a kiadásain. Eközben meg te azon duzzogsz, hogy nincs Laowa teszt és ebből vezeted le, hogy nem olvasta a kutya sem.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #7099 üzenetére

    "Visszatérnék a korábbi hozzászólásomhoz - csak tudnám, hogy akkor mi a fenének vették meg anno..."

    Adóoptimalizálás, minden ilyen vízfejű konglomerátum bekebelezőset játszik, hogy csökkentsék a nyereséget a mérlegben, ezzel más adózási sávba tolva magukat. Nem minden felvásárlásnak van értelme, de legalább eladható, mint portfólió diverzifikáció vagy üzletág fejlesztés. Aztán mikor beüt a szar, akkor ezektől nyilván gyorsan szabadulni kell.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #7105 üzenetére

    Nem látok bele a belügyeikbe, de az ilyen harmadlagos-negyedleges márkák háttérbe szorulása utalhat a szerkesztőség kapacitáshiányára.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #7107 üzenetére

    Igen, de ettől függetlenül a negyedik helyen tanyáznak a piacon, egy Sony, Canon vagy akár Nikon tartalom több olvasót vonz.

    Ettől még nincs mentség arra, ha sokat késik egy Fujifilm teszt, mert a negyediknek lenni is azt jelenti, hogy abszolút alanyi jogon ott van a mainstream gyártók között.

    És akkor itt jön egy dilemma, hogy egy szerkesztőségnek szabad-e pénzt elfogadnia a gyártótól azért, hogy prioritással kezelje egy teszt megjelenését. Az audio világban például teljesen általános, hogy a nagyobb tesztoldalak a rengeteg kisebb-nagyobb márkától pénzt kapnak (sőt kérnek) a tesztelésért, mert nem fér bele az idejükbe annyi eszköz, mint ami a piacon forog és a niche termékek, amik az olvasók 5%-át fogják érdekelni háttérbe szorulnának. Csak közben meg visszás, hogy pénzt kapsz attól, akinek a termékére mondanod kell valamit.

    Én amúgy régen sok Totalcart olvastam, mert sokszor vicces és szellemes módon teszteltek autókat és azt is érdekessé tudták tenni, ami egyáltalán nem esett bele az "ezt akár megvenném" kategóriába. De a gonzó egy másik újságírói stílus, mint amit a DPReview csinált. Cserébe nem szorultak rá arra, hogy abból legyen tartalom, ami jobban megfelel a vásárlói preferenciáknak, sőt eleve sokszor felvállaltak konfliktusokat is a gyártókkal/importőrökkel.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #7110 üzenetére

    Ennél jobb választ én sem tudok rá. Dolgoztam újságíróként és gyakran úgy kellett könyörögni elúszósabb időkben, hogy dolgozhassak a betárazott, de kattintás szempontból másodrangúbb témákon (ha lehet nem a szabadidőm rovására, nyilván azt bármikor szabad volt). Nem tudom mit várt el az Amazon, olvasószámot vagy a szerkesztőség anyagi profitabilitását (azért nem annyira egyértelmű a dolog, mert az Amazonnak pusztán azért is megérheti hosszabb távon, hogy a legnagyobb forgalmú fotós oldalt birtokolja, hogy az legyen tele Amazonos linkekkel és ez ott csapódik le profitként).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz #04331520 #7115 üzenetére

    Mit szeretnél vele fotózni? Sportot, madarat röptében vagy táncosokat face/eye tracking mellett?

    Mert azért hétköznapibb témákra nehezen lesz kevés az X-T30 II tudása és az AF-et leszámítva (szerintem) egy jobb váz.

    De mivel két külön rendszerről beszélünk, az sem mindegyik melyik irányba akarsz elindulni objektívek gyűjtögetésében.

    Amúgy belinkelheted ezt a tesztet, de én nem szeretem amikor ilyen kiragadott előnyök/hátrányok mentén akarnak vásárlási tanácsot adni, miközben a nagy egészet érdemes nézni, mikor rendszert választ az ember.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz #04331520 #7120 üzenetére

    Ha nem téved erre madgie fórumtárs, akkor a Fuji topikba is beírhatod a kérdésed, videóban eléggé képben van.

    Ha nem akarsz sokat szarakodni a color gradinggel, akkor a Fujifilm a nyerő, az Eterna profil alapból is nagyon jó színeket ad, míg a Sony... az nem, de cserébe oda tengernyi korrekciós LUT van.

    Nekem van Fuji X-T3 + Sigma 56mm f/1.4 tapasztalatom, tesztekből azt szűrtem le, hogy Sony vázon pörgősebb AF-ben, itt még van hova fejlődni firmware-ben, biztosan nem hardveres eredetű a kissé cammogós teljesítmény, de ez csak tavaly nyáron került boltokba ezen a rendszeren.

    A Fuji XF 56mm f/1.2 élességével meg nem lesz gond nyitva sem, bitang. De nézhetsz rá teszteket. Viszont a Sigma szebb bokeht tud rekeszelve és jelentősen rövidebb a közelpontja. Mivel fotózok ételt/italokat is, ezért nyert nálam a Sigma.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz #04331520 #7122 üzenetére

    Nem tudom melyik mellett győztelek meg, de a Sigma 56mm f/1.4-et ha Fuji vázon akarod használni, nem lesz olyan fényes az AF teljesítménye. Nem rossz, de vannak nála pörgősebbek is. Csak remélni tudom, hogy FW frissítésekkel még felhozzák oda, ahogyan Sony vázon viselkedik.

    Én videóra nem használom, mert ha videózok, jellemzően kültéren, nappali viszonyok között, oda bőven elég az XF 18-55mm f/2.8-4-em (príma OIS-t tud, egy IBIS nélküli vázon életmentő).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák