Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #4827 üzenetére

    Szerintem meg nem az A.I. csilivili algoritmusok és a mobiloktól átörökölt szemfényvesztő marhaságok fogják megmenteni a fotóipart. Pontosabban két részre bontanám a dolgot:

    Egyrészt nem ezek hiánya miatt nem vesznek elég fényképezőgépet az emberek, hanem mert egy mobil is ellátja azt a feladatot, amire nekik igényük van és ez tökre rendben is van. Nem hibáztatom érte, én is egy Edifier X3-on hallgatok zenét ha az utcán császkálok, más meg viszi magával az audiofil fejlhallgatóját, DAC-ot és csakis lossless formátummal eteti (és a nagy többség még így is nálam sokkal-sokkal rosszabb cuccokon hallgat zenét utazás közben, de talán érthető mire akarok kilyukadni).

    Másrészt meg amúgy mit kellene megmenteni ezen? Most annak a rétegnek az elpártolásáról beszélünk, akik miatt nyaranta úgy villog a Gellért hegy, mint egy diszkógömb, mert az automatikusan felpattanó vakuval akarják ledurrantani a Parlamentet kilométerekről. Én nem sajnálom, hogy ők nem vesznek már annyi fényképezőgépet, de az is igaz, hogy nem állok egyik gyártó alkalmazásában sem, ahol viszont tényleg kriptahangulat lehet emiatt egy-egy meetingen.

    Az látszik, hogy az elszántabb amatőr rétegeknek és a profiknak szóló gépek eladásai köszönik szépen megvannak. Talán a teljesen fogalmatlanok és laikusok lemorzsolódásával a fotózás is visszakerül majd megbecsültségben oda, ahova való és nem az lesz sokakban a zsigeri reakció, hogy kattintgatni egy "nagy" géppel bárki tud, mert az unokatesója is vett egy Canon 2000D-t és milyen gyesen tudja nyomkodni rajta a gombokat.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #4843 üzenetére

    Valami ilyesmi eset miatt távoztam pár éve a Milyen cserélhető objektíves gépet vegyek topikból. Frusztrált már régóta, hogy a kérdezőket sokszor nem érdekelte a válasz, csak mondjuk meg, hogy a kiszemeltjük jó-e és a válaszlehetőségekből csak az "igen", "remek" és a "kiváló, ügyes vagy" lehetőségek voltak elfogadhatók.

    Aztán ott szakadt el a cérna, mikor jött valaki, hogy van X pénze és ebből mondjunk valamit és pont volt valami őrülten jó akció az MM-ben Olympus E-M10 II-re (vagy nagyon nyomott áron volt, vagy 45mm f/1.8 járt ajándékba, esetleg a kettő egyszerre, de valami durván jó ajánlat volt). Emberünk fellelkesült, mondta, hogy akkor most indul az MM-be megvenni, erre 3 órával később ír a topikban, hogy hazatért, megfogdosta a gépet, de végül megnézett egy Canon xxxxD vázat is és végül utóbbit vette, mert ettől kicsit komolyabb fotósnak érzi magát és ajándék oldaltáskát is adtak hozzá.

    Na mondom, akkor ott b*ssza meg az egész, leiratkoztam a topikról és azóta sem írtam oda vásárlási tanácsot.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mr.Csizmás #4853 üzenetére

    Félreértés ne essék, nem azzal volt baj, hogy sokan kötöttek ki a Canon márkánál, én már akkor is azt mondtam, hogy akinek éppen az ő rendszerük vagy konkrét váz / objektívek kombó volt a racionálisabb az vegye azt (miközben érzékeltem, hogy a geek törzsi tanács kifejezetten hater állásponton volt és mindenkit lebeszélt volna arról, hogy a márkanevet egyáltalán kimondja bárki is, nemhogy megvegye).

    A baj inkább az volt, mikor sokan azért vettek DSLR-t (legyen ez akár Nikon, Pentax) vagy Sony SLT-t, mert azoktól komolyabb fotósnak akart látszódni. Ha ez lett volna a munkájuk még valahol meg is értem, de a kislánya ballagásán vagy a nyaraláson ennek az álláspontnak a farokméregetésen kívül nincs semmi egyéb értelme. Ha meg valaki a fényképezőgépet kvázi ékszernek veszi, hogy mutogassa, annak nincs mit kérdeznie egy szakmai topikban, vegye meg azt amivel a legjobban tetszik magának a próbafülkében.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #4865 üzenetére

    Ez nagyon relatív, hogy kinek-mi számít lényeges előrelépésnek. Szerintem a GX80-ról egy G9 is jelentős előrelépés, a nagy firmware frissítés óta lényegében egy GH5-nek felel meg. De a Fujifilm X-T30, Sony A6400 is az, ha pedig kell az IBIS is, akkor Fujifilm X-S10 ahogy Mazsi is már felhozta előttem.

    Ha ennél több előrelépés kell, az nyilván több pénzbe is fog kerülni. Nekem az A7 III például a 8-bit miatt véleményes, hogy videóban mennyire előrelépés a crop 10-bit vázakhoz képest. De ha súlyozunk, hogy mi a fontosabb, akkor nyilván kijöhet nyertesnek meg vesztesnek is, tökre egyéni preferencia kérdése.

    Nekem mondjuk a Fuji X-S10 a Pana G80-hoz képest az engem foglalkoztató dolgokban előrelépés lenne az időjárásállóságot leszámítva (és újkori árakat nézve kb azonosak is), csak inkább egy X-T40 vázban kívánnám jobban.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #4880 üzenetére

    Szerintem az újabb szenzornak azért vannak előnyei (nem okvetlenül mondjuk zajban, de csúcsfény kezelésben mondjuk), továbbá ezeken már van tényleg jó EVF, jobb sorozatfelvétel, szanaszéjjel vannak díszítve programozható gombokkal. Nyilván ha ez nem tesz valamit jobb fotós géppé a szemedben mert ez neked elhanyagolható, akkor nincs miről beszélni.

    Képminőségben meg két egymást követő szenzorgeneráció között kár elvárni hatalmas fejlődést. A már említett Sony A6000 épp olyan jó lesz fotóra, mint bármi manapság az APS-C gépek között. Az elmúlt években a videózás többet fejlődött, mint a fotós aspektusok, de csak mert volt honnan feljönnie. Ha csak a fotók kimeneti minőségét (dinamika, zaj, stb) nézzük, akkor egy pár éves gépet csak emiatt halál felesleges lecserélni egy maira.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vihartigris #4888 üzenetére

    Olyat jelentenek be, amit eddig még nem láttunk, legalábbis az esemény promóciós szlogenje szerint. Gyanítom, hogy nem folytatása lesz valami meglévőnek.

    Az A7 IV-re én is kíváncsi lennék, de nem hiszem, hogy ezzel vezetnék fel, ráadásul a pletykák is valami durva 8K videós cuccot vizionálnak, ami méretben is nagyobb lesz az eddigi vázaknál.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #4889 üzenetére

    A Sony inkább régebbi vázakat tart gyártásban, amiket lehet nyomott áron árulni, szerintem tőlük nem nagyon fog jönni közvetlen EOS RP ellenfél, olcsóbb egy már meglévő vázat tovább gyártásban tartani. Besétálsz egy magyar Media Marktba és az A7 II váz jelentősen olcsóbb is, mint az EOS RP (igaz ezt csak az EF-RF adapterrel együtt lehet megvenni), kitobjektívvel szintén a Sony olcsóbb, de ott a két objektív átfogásban, fényerőben is eltérő.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #4896 üzenetére

    De a Sony eddig sem védte úgy a CineAlta sorozatot, mint a Canon a saját Cinema EOS sorozatát. Talán mert érti, hogy a nagypályás filmezésben nem minden a felbontás, bitráta és a frame rate. Fel lehet jönni ezekben fej-fej mellé (vagy legalábis nagyon megközelíteni) egy MILC vázzal is, de attól még nem lesz XLR audio, fantomtáp, Genlock, Timecode In/Out, SDI csatlakozók, gépen belüli proxy lehetőségek és így tovább.

    Ha ez a váz tényleg 10k dolcsi körül jön, akkor az FX9 árszintje lesz, ami egy pro kamera, pro kezelőszervekkel, pro interfészekkel, pro funkciókkal, szintén E-bajonettel és 6K full-frame szenzorral. Szerintem a Sony-t hidegen hagyja, hogy valaki 10k dolcsit egy FX9 miatt tesz le az asztalra vagy a holnap bejelentésre kerülő MILC vázért.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #4902 üzenetére

    "Mondjuk ezekkel lehet fotózni is legalább."

    Az tény és való. Ezért sem aggódik szerintem a Sony ezen, az FX9 (meg a többi CineAlta kamera) csak videózásra van kitalálva, de azt magas szinten tudják (kodek, bitráta, funkciók, csatlakozók, kezelőszervek, esetenként beépített eND-vel), akinek meg fotózásra is van szüksége, akár csak kicsit is, az meg jobban jár a hibrid vázzal. De azt is el tudom képzelni simán, hogy ügynökségi munkában vagy dokumentumfilmezésben ahol a fotó-videó igények kéz a kézben járnak az adott produkción/megbízáson egyszerűen egy féltucat hibrid váz jobban beválik. Az AP ugye tavaly jelentette be, hogy a belsősöknek szánt felszerelést teljesen lecseréli Sony MILC-ekre és CineAlta kamerákra, ugyanezen okból.

    "Egyébként in camra proxy már egy A6300-ban is volt."

    Ja, tud proxy fájlt létrehozni, de ki is tudja adni külső forrásba szimultán a teljes felbontású felvétel rögzítésével együtt? Broadcast, live event, stb környezetben ez számíthat.

    "Timecode is van már a milc gépekben."

    Manuális szinkronnal a belső órajelre hagyatkozva, de mivel nincs sync terminál, nem tudja a külső TC boxok folyamatos szinkronjelét fogadni, kimenet nélkül pedig nem tud master TC módban működni. De nem ismerem egyesével az összes Sony vázat, javíts ki ha azóta már van ilyen. Mindenre van valamilyen megoldás és a manuális szinkronnak sem kell okvetlenül szarnak lennie. Csak aki ezeket a MILC gépeket használja talán nem is érti ezeket a limitációkat (nem is baj, nem azért mondom), csak van az a környezet, ahova továbbra is is a "proli" 6K szenzoros FX9 lesz az ideálisabb munkaeszköz, mint a 8K szenzoros új MILC.

    Na meg ugye miből gondoljuk, hogy mondjuk ezt a szenzort nem fogja megkapni aztán az FX9 II. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #4909 üzenetére

    Ez szokott lenni ugye a fő kritika, hogy a belső órajel megbízhatatlan és a szerkezet minőségétől függően rövidebb-hosszabb idő után bekövetkezik a drift, amit ugyan ki lehet korrigálni utómunkában, de akkor meg pont a TC szinkron lényege veszik el.

    Ahol a TC szinkron megbízhathatósága és folyamatossága (ne kelljen mindig utánállítani manuálisan) fontos, oda kelleni fog a sync terminal a kamerára, ami egy minőségi TC jeladóra tud szinkronizálni. De ez csak egy példa volt a sok közül, hogy miért csinálja jól a Sony, hogy nem félti annyira a CineAlta sorozatot.

    Na meg egy nagy produkción nem a kamerák ára, bérlési díja lesz a nagy költség, hanem a stábtagok munkaóradíja és amikor valamivel úgynevezett szarakodást kell művelni, az egyszerűen a végén többe fog kerülni, mint amennyit a kamera bérlésen/vásárláson megfogtak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #4911 üzenetére

    Szerintem az a baj, hogy annyira feszített a piac, hogy a marketingesek remegő kézzel húznak le tételeket az alkatrészlistákról, mert nem fér bele a gyártási költségkeretbe. A gépek többségében valamilyen kvarc megoldás adja az órajelet és persze lehet azt mondani, hogy a 8 ezer forintos Casio karórában is van egy "tökre pontos" kvarc szerkezet, emiatt ezt valami nagyon olcsó dolognak tekintjük, de azt is látjuk, hogy az igazán nívós és kifejezetten pontosságra kihegyezett kvarc szerkezetek a többszázezer forintos karórákba kerülnek bele.

    Ha le is hámozzuk ezekről a csittifitti tokozást, számlapot meg a prémium körítést, akkor is ezek a szerkezetek bekerülési költségen néhány tízezer forintot tesznek ki. Kevesebbért is ment már kukába költségoptimalizálás miatt alkatrész. A marketinges meg úgy van vele, hogy az Exif adatok beírásához nem kell annyira drága alkatrész, míg a TC szinkron úgyis csak rétegigény. Pipa, kuka, job done.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #4921 üzenetére

    Signature! :D

    Már messziről látszik, hogy Sony. Szerintem a Nikon sem véletlenül csinált ilyen csumpi EVF házat, ezek a Z gépek is könnyen felismerhetők.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #4923 üzenetére

    Szerintem az Sony A1 pont olyan váz, mintha az ügynökségi megrendelők kívánsága szerint lenne megtervezve. Erre a piacra az AP megcsípésével már nem csak fél lábbal léptek be, hanem teljes jogú beszállítói egy igen jól fizető vevői/lízing rétegnek.

    Sokan az A9 -> A9 II váltást kritizálják amiért nem adott túl sok pluszt, de azok a változások pont a hírügynökségi munkát könnyítő fejlesztések voltak és rá nem sokkal nyélbe is ütötték az üzletet az AP-vel és mit ad isten, pont az A9 II lett a cég elsőszámú munkagépe amit a belsős/szerződött fotósoknak osztogat.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #4926 üzenetére

    Csak az AP esetén ez az üzlet azt jelenti, hogy:

    1. Több száz szerződött fotós a világ 250 pontján (pontos számot nem találtam, de egy interjúban a "több száz" volt említve)

    2. Mindenki fejenként két vázat kap, többségük A9 II-t és egy kisebb részük A7 IV-et (feladattól függően)

    3. Fejenként átlagosan 5 objektívvel lehet számolni (feladattól függő összeállításban)

    4. Professzionális support is jár a géppark mellé és nagyobb rendezvényeken (pl: olimpia, foci VB, stb) szerviz kitelepüléssel együtt, ennek természetesen megvan az ára

    5. Külsős fotósoknak is ki kell adni néha kölcsön felszerelést, erre is van egy tartalék mennyiség mindenből

    6. Még meg sem említettük a videósokat, ők kevesebben vannak, de az ő cuccaik még drágábbak

    Szóval azért annyira nem szar üzlet megcsípni egy nagy ügynökséget beszállítóként. De lokális lapokat, portálokat, kisebb ügynökségeket is be lehet húzni. Meg ugye ott van az a hatás, hogy pár éve még mindenki gúnyolódott azon, hogy csak azért fogy annyi CaNikon belépő DSLR, mert mindenki őket látja lógni a profik nyakában nagyjából bármilyen nagyobb rendezvényen. Ebben is van valami, ennek a marketing értéke sem kevés.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #4934 üzenetére

    Én itt most arra gondoltam elsősorban, hogy az A9 II megjelenése nem volt véletlen, mert a flagship szegmensben nem cserélgetünk 2 évente modelleket. Szerintem már tudták, hogy az AP-vel sínen vannak a dolgok és miattuk, illetve a hozzájuk hasonló ügyfelek kedvéért kicsit kipofozták a meglévő A9-et. Például olyan csatlakozókkal bővült a váz, ami pont jól jön, ha valaki olimpiáról tudósít és a megállapodást is úgy hozták tető alá, hogy a 2020-as tokiói olimpiáról már csupa Sony cuccal tudósítanak. Persze a Covid bekavart a rendezvénynek, de az már más tészta.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #4963 üzenetére

    Én erre anekdotáznék egy sort, még a DSLR-rel fotózós időkből, mivel egyik gép sem a sajátom volt, így nincs mögötte olyan motiváció, hogy fizettem érte és ez alapból +30% bónuszt ad hozzá a pozitív megítéléséhez. Akinek a pénze áll egy felszerelésben, az kapásból elfogultabb, szemellenzősebb lesz. Ezt nem odadörgölni akarom XY márka rajongói orra alá, ez egyszerű pszichológia.

    Emlékszem mennyire ment a geek hadosztály részéről a fikázás a Canon gépekre, mert az azokban lévő szenzor egyes DxO mérési kritériumok szerint elmaradottabb volt (jellemzően a dinamikát érte sok kritika), mint a kortárs Nikon gépekben.

    Szóval adott volt az 5D Mark III és a D800, mindkettőt használtam és hiába mondta mindenki, hogy a D800 egy fejlettebb váz, jobb szenzor, DxO blablabla, egyszerűen nem szerettem használni. Meg úgy általában véve a Nikon ergonómiát sem csíptem, ellenben a Canont meg imádtam, szerintem a mai napig az öddémárkhárom (a négyhez már nem volt szerencsém) a valaha volt legjobb ergonómiával rendelkező gép, ami megfordult a kezeim között (egyéni ízlés kérdése, más meg fordítva gondolja és tökre rendben van az is).

    Az 5D Mark III vagy azóta talán már a Mark IV a legelterjedtebb pro (vagy legalábbis profik által használt) váz a világon és nem tudom azt mondani, hogy aki mellette teszi le a voksát, az hülye, nem tesz le vele kellően profi minőségű anyagot az asztalra vagy akár csak kicsit is hallgatnia kéne az ellentábor huhogására, akik szerint igazából nem is jó.

    Ez meg szerintem az összes rendszerre igaz. Senki ne hallgasson a fanyalgókra, fanboyokra, haterekre, válassza azt amivel szeret fotózni, úgyis azzal fog jobb képeket lőni. A többi meg csak süketelés.

    Viszont! Aki mégis arra adja a fejét, hogy mindenféle DxO chartok, specifikációk, beidézett tesztek és egyebek alapján lemerészkedik az arénába vitatkozni, az kérem ne menjen át hópihébe. Lassan már több itt az könnyes indulat, mint egy szappanoperában. Ez most nem kifejezetten neked személy szerint szólt, hanem az utóbbi napok (mondjuk ki) picsogásának. Felnőtt emberek vagyunk, ne sértődjön már meg senki, hogy valaki egy tárgyat amit birtoklunk esetleg lefikáz. Nem vallási kegytárgyak ezek, csak fényképezőgépek.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #4981 üzenetére

    Szerintem itcsak a Canon nem dob ki 3 vázat a köztes állapotokbant alapvetően az a baj, hogy amikor videós influencerek azt mondják, hogy a Canon csinálta megcsak a Canon nem dob ki 3 vázat a köztes állapotokban eddig a legjobb IBIS-t, abból a véleményből nagyon hiányzik egy videósok körében (joggal) negligált márka: Olympus.

    Mire észbe kaptak, hogy fel kéne hozni a kodeket meg általában véve a videós képességeket, már el is adták az üzletágat, mégis ők voltak azok, akik olyan IBIS-t csináltak, mely a legkevésbé "ragadós" és "rángatós" ha svenkelsz vagy mászkálsz vele.

    Nem a Canon érdemeit akarom csökkenteni, csak sokszor elfelejtődnek azok a gépek/rendszerek, amik nincsenek annyira a köztudatban. A Panasonicot is kicsit ide sorolnám és az ő IBIS-ük máshogyan nagyon hatékony (pl: IS Lock).

    "csak a Canon nem dob ki 3 vázat a köztes állapotokban"

    Jajj, ne már! Lécci! Az R6 és R5 érkezéséig CSAK ÉS KIZÁRÓLAG köztes állapotban ragadt MILC-ekkel szórta meg a piacot egy évtizeden át. Crop 4k videó, az is Dual Pixel AF nélkül és hasonló nyalánkságok...

    Ne csináljuk már ezt az állandó Canon féltést meg harcos küzdést értük. Senki le se tojná már a topikban, hogy mi volt az R5 és R6 előtt, de egyszerűen adod sokak alá a lovat arra, hogy beszúrjanak egyet a márkának, akit úgy védesz, mintha minimum a csajod lenne. Tök jó az amit MOST csinál a Canon és senki nem vitatja el tőlük, hogy felkötötték a gatyát, de ne akarjunk történelmet is átírni.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #4998 üzenetére

    De valamiért mindig a Canon és Sony közti hitvita élesedik ki. Tök sok Micro 4/3 tulaj van a topikban, mégsem kérik ki maguknak állandóan a múltat, pedig ilyen szintű vitákba ők is belemászhatnának.

    Az a megállapítás, hogy a Canon sokáig ült a semmin a MILC piacon, az tényszerűen igaz, mellesleg múlt idejű kijelentés, te is elismered azt, hogy így volt. Akkor tulajdonképpen miért kell minduntalan beleállni ebbe, hogy márpedig ma már nem így van? Ez két egymás mellett elbeszélő kijelentés az adok-kapokban.

    Én is meg szoktam védeni a Canont, de nem akarok tényeket megmásítani vagy szebb színben feltüntetni. Azt sem mondom, hogy a Canon azért mímelte sokáig a semmit, mert nem is volt képes ennél többre, ennek inkább vállalatirányítási és stratégiai okai voltak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #5004 üzenetére

    Meg tegyük azt is hozzá, hogy manapság a hype lett a fő szervezőerő, mint mondjuk a mobilpiacon. Ez egy marketingesek által fújt lufi, ami a MILC technológia első 8-10 évének robbanásszerű fejlődése alatt tényleg látványos méretűre dagadt és beleloholták a vásárlókat is abba, hogy ezt a végtelenégig lehet fokozni, hogy minden évben látunk valamit amitől letesszük a hajunkat.

    De törvényszerű, hogy amint egyre kiforrottabbá válik egy technológia, úgy lesz egyre nehezebb valami nagyot gurítani. A Nikont meg azért csapkodják és temetik, mert letett az asztalra két tökre rendben lévő vázat (Z6II és Z7II). A "tökre rendben van" ma már nem elég, ha nincs hype, nincs vásárló, mert ebben ők is cinkosok lettek, már nem csak alkotni akarnak, hanem a pénzükért részesülni egy kicsit a hype élményből.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #5008 üzenetére

    Nekem az Olympus sztoriban csak az fáj, hogy az üzletágat egy céges "roncstemetőnek" adták el, akik eddig egy céget sem mentettek meg, hanem a birtokukba jutott szabadalmakkal kufárkodnak.

    Szerintem az idő igazolta, hogy például a Minolta fotós üzletágának végül a Sony jó gazdája lett. Mondjuk nem lett volna baj, ha legalább megtartják az eredeti nevet, de ez foglalkoztassa a márkafanatikusokat. Ha ezt az utat járták volna be ők is, akkor a piac is sokkal optimistább lenne velük szemben.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #5012 üzenetére

    Most egy kicsit magam ellen beszélek, de a Nikonnak most egy kis hype kéne. Nem gondolom, hogy ez egy fenntartható marketing modell (az egész piacra általánosságra értve), de most ezek a játékszabályok. Meg kéne mutatniuk a piacnak, hogy tudnak nagyot durrantani. Aztán felőlem térjenek vissza a "tök korrekt" vázak készítéséhez, csak lépjünk túl a kezdeti rossz szájízen.

    A Nikon belépője a piacra nem volt túl jó, az egyetlen kártyahellyel kinevettették magukat és a Noct 58mm f/0.95 is egy PR öngól volt.

    Olyan ez, mint amikor az előző konzolgeneráció bemutatóján az Xbox One számos újítása inkább fintorgást és háborgást váltott ki, aztán hiába vonták vissza ezeknek a 98%-át már a gép piacra kerülése előtt, az emberek fejében nem így maradt meg, el is húzott eladásokban a PS4. Aztán kellett is nekik sok évnyi balsors, mire a GamePass bevezetése után mára megint tudják verni a mellüket arra, hogy a gaming ismét a Microsoft egyi húzó üzletága lett.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #5017 üzenetére

    A Noctot nem jó időzítéssel dobták be, ez volt a baja. Fiatal kis pelyhes f*szú rendszer volt, alig egy fél maréknyi objektívvel és egy akkor még erősen hiányos roadmap-el, amiből nem nagyon derült ki, hogy egyébként miket fejlesztenek, mik a tervek, mikor jönnek, stb.

    Ebben a kontextusban kell nézni a Noct 58mm-t és ha osztályozni kell PR katasztrófaként egy nullától a vonatszerencsétlenségig terjedő balfaszsági skálán, akkor inkább utóbbi felé helyezném el.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Egyébként nem igazán esett szó a napokban bejelentett gépek közül a Fujifilm X-E4-ről, ami szerintem egyébként kifejezetten jó ajánlat lesz.

    Persze, tök jó lett volna ha már kerül bele IBIS, de akkor nem lehet ennyire lent tartani az árát. A Sony A6100-től drágább, de az A6400-nál egy kicsivel olcsóbb lesz és érződik rajta, hogy főleg utóbbit akarják megszorongatni, csak kicsit más filozófiával. Akinek nagyon kell az IBIS, annak ott a Panasonic GX9 vagy házon belül az X-S10 (illetve remélem az X-T40 is olyan lesz majd).

    Egyrészt az X-E4 formaterve szerintem gyönyörű lett (bár egy Charcoal Silver színvariációt igazán elbírna), aki nem szereti a lapos téglákat, felpattinthat majd rá markolatot, másrészt szerintem az E-sorozat most érkezett meg oda, ahova való: Egy főleg utcai fotósoknak szánt, végre dönthető LCD képernyős, rekeszprioritással sebtében fotózós kis gép. Munkagépnek nem kéne a legkevésbé sem, de utcai fotóra, nyaralósnak, utazósnak simán! És videóban is tud mindent ami az árkategóriától elvárható (+ Eterna profil, nem tudom kell-e ennél több mondjuk akkor ha valaki magának videózgat utazás közben, könnyen gradelhető vagy csak egyszerűen rögtön a kamerából kiesve is remek ha jól van belőve az expó és ha nem kell sokat matatni rajta, akkor a 8-bit 4:2:0 is teljesen elég).

    El is kezdtem rá nyáladzani, de mielőtt impulzusvásárolok egyet, inkább megvárom már milyen lesz az X-T40.

    Az is rohadt jó ötlet, hogy a szintén most bemutatott második generációs XF 27mm f/2.8 objektívvel készül belőle kit kiszerelés (mondjuk szerintem egy zoom kit is kelleni fog, ha kicsit szélesebb rétegeket is el akarnak érni). Bár akkor már inkább a 35mm f/2 WR-al kérném kitben és azt hiszem sosem kerülne le róla... kösziszépen! :D

    Ennyit a mai fanboykodásról. :D Nem is a márkának szól ez, inkább annak, hogy utcai fotósként most azt érzem ezzel a vázzal nem akartak senki másnak a kedvére tenni, csak nekem, nincs benne semmi megalkuvás annak érdekében, hogy a minden mást is fotózni akarók kedvére tegyenek, arra ott az X-S10.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #5025 üzenetére

    Nekem semmi bajom azzal, hogy ilyen lapos, markolat nélküli vázat kapott. Egyrészt ezen lehet segíteni, másrészt meg a műfaj kedvelői nem is feltétlenül igénylik. Nekem az első Fuji gépem egy X-A1 volt és imádtam vele utcai fotózni, sőt a mai napig imádnám, ha nem lenne egy borzasztóan elavult CDAF rendszere (kb 3 hete kivittem nosztalgiából fotózni, eladni nincs értelme, megsétáltani meg azért kell néha, hát egy elég más filozófiát igényel mint bármi más manapság).

    Azon is csak egy jelzésértékű kitüremkedés volt a vázon, de egy bőr féltokba téve már meg is lehetett fogni valahogy a gépet, nekem ez a "form factor" nagy kedvencem volt, sokat lőttem vele "csípőből" és a dönthető LCD akkor fontosabb is volt, mint az EVF. Volt egyébként X-E2-esem is, de a jobb AF ellenére nem szerettem, hogy nem dönthető az LCD.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #5026 üzenetére

    Nem fotóztatok rendes vintage analóg géppel soha, ez a ti problémátok! :D Nem úgy kell fogni, mint egy markolatos vázat. Egyébként egy vakupapucsból kilógó hüvelykujj támasz nagyon sokat hozzáad. Aki meg végképp nem tud megbarátkozni vele, ráteheti a markolatot.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mr.Csizmás #5030 üzenetére

    Fujica ST-F volt amivel legtöbbet fotóztam (az egyik leginkább gnóm formaterv valaha). Aki ezt nem ejtette el, az onnantól már soha semmit! :D

    Apámé volt a gép, de gyakran elkértem tőle, hogy legyen mivel járnom az általános sulis fotószakkörre.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #5033 üzenetére

    Mikor az X-E2 után kiszálltam, akkor csak az X-A1-hez kapott XC 16-50mm kitobjektív maradt meg (ami meglepően jó cucc), illetve egy Pentax adapterrel rakok fel olykor manuális üvegeket.

    --

    Madgie: Mondjuk egy-két programozható gomb még elférne rajta, de igazából így is minden megvan ami a fotózáshoz kell. Tök jó látni, hogy miután a Fujifilm az E-sorozatot besüllyesztette egy méltatlan másodhegedűs pozícióba az X-Txx gépek alá/mellé/mögé/árnyékába, most legalább találtak neki egy tök értelmes új szerepkört. Azt az egyet nem bántam volna, ha hagyják egy kicsit kilógni az EVF optikai részét a vázon túlra a nagyobb nagyításért. Úgy érzem ez z EVF még a sok éves Panasonic G80 után is visszalépés lenne (oké, cserébe a két gép kompaktsága nem is összemérhető).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5046 üzenetére

    Ja, csak közben az az iPhone anyag kissé aurás, kissé hádéeres (a szó nem jó értelmében) és persze tök jó Instára meg még akár valami közepes látványvilágú, Osmo-val utazós vlog youtube csatornára is elmegy, de én például nem tudtam letenni tőle a hajam.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5048 üzenetére

    Amúgy linkelhetsz be ilyet, mert érdekel (szarkazmus nélkül). Amiket én láttam lehet még pluszban túl voltak húzva utólag, de nagyjából úgy néztek ki, mint egy Panasonic vázon, mikor a DR kiterjesztés a csúcsra van pörgetve, persze behúz mindent amit csak tud, de mondjuk olyan kontrasztos részeken, mint például ahol a fák az égbolt előtt vannak már nem volt túl szép.

    No offense, én szeretem a mobilos képalkotást, csak erősnek éreztem ezt a kijelentést, hogy A7 III-akat hagy helyben.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5100 üzenetére

    És akkor sokan egyszerűen nehezen hiszik el, hogy egy iPad/iPhone (rokon architektúra) mennyire jól elboldogul a fotó vagy videószerkesztéssel (csak a benne rejlő erőre gondolok, nyilván az appok azok olyanok-amilyenek). A Windows is rendelkezik már egy ideje ARM támogatással, de az Apple fogja igazából ezt a trendet előre mozdítani.

    Hordozható eszközökbe egyszerűen ez a jövő, egy "hagyományos" Intel vagy AMD procis laptopot már egyre nehezebb hatékonyan hűteni és ami egy ARM SoC-nak csuklóból megy, ahhoz egy x86/x64 laptopnak már szinte lehetetlen boldogulnia dedikált GPU nélkül (többlet fogyasztás, többlet hőtermelés). Asztali rendszerekhez még nem jött el a váltás, mert ahol az áramfelvétel vagy a hűtés nem jelent szűk keresztmetszetet, még mindig bődületes extra teljesítményt lehet kiszedni (meg nem is mindenben hatékonyabb az ARM), de a kettő jól megférhet egy háztartásban.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5110 üzenetére

    Pontosan, meg gyakorlatilag bármelyik Pencil kompatibilis iPad úgy viszi a grafikai appokat sok réteggel, nagyon alacsony input lag mellett hogy bármelyik hordozható Wacom Cintiq cucc elsírhatja magát bánatában. Utóbbiakat is volt alkalmam használni és egy kifejezetten kellemetlen élmény (normál laptop hardver van bennük, abból sem túl izmosak, mert a melegedés/fogyasztás oltárán is áldozni kell).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz INTELligent #5114 üzenetére

    Szerintem már nagyon eltértünk a topik fő témájától, meg én nem is vagyok kvalifikálva arra, hogy okoskodjak a témában, de a PH!-n érdemes Abu85 cikkeit olvasni CPU/SoC témában, ő viszont eléggé penge. Az ARM sem egy az egyben hatékonyabb, mint az x64/x86, hanem inkább csak egyes számítási feladatokban (másokban meg pont fordítva van), de ez a benchmarkokból is kirajzolódik. Az ARM processzorok hagyományosan mobil és multimédiás eszközökbe lettek szánva, így mindig is prioritás volt, hogy a grafikai számításokat minél kedvezőbb energiafelhasználás mellett tudja hatékonyan elvégezni, videóvágásnál meg ez fog számítani mikor azt nézzük mennyire vajsimán tudja egymás után renderelni a képkockákat a playback még akkor is, mikor telefosod effektekkel. A legerősebb asztali Core i9 CPU-ban lévő IGP is messze elbújhat bármi mögött, ami egy átlagos Apple vagy Androidos telefonban az SoC-ba van integrálva, mert más a prioritás, egy PC-n elég az alap multimédiás igényeket kielégíteni (induljon el a 4K videó, kiszolgáljon X számú monitort és kész), míg egy mobil SoC-nak egészen durva videojátékokat is meg kell tudnia hajtani. Egy komolyabb IGP még tovább növelné a fogyasztást, hőtermelést és az árcédulát, akinek több kakaó kell, majd berak egy combos videokártyát.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #5117 üzenetére

    Amit az akár pro kamerákban is hasznosítható dolgokról állít (pl: AI alapú stabilizálás vagy zajszűrés) azok mind tök jók, csak éppen ezt amolyan mellékesen jegyzi meg és inkább arra van felfűzve az egész, hogy vedd meg a mi gépünket, ezzel kell a legkevésbé értened a fotózáshoz/videózáshoz, miközben a jobban kidomborított előnyöket mind tudja egy hagyományos mai fényképezőgép is AI hókuszpókusz halandzsa nélkül is.

    Értem, hogy mire jó vagy lesz jó kiforrott állapotban az AI computing a fotózásban, csak szokásomhoz hűen az átlagnál nehezebben viselem a marketing bullshitet. :)

    Ha meg már "profi fotós" létükre azt mondják, hogy egy hagyományos fényképezőgépet használni nehéz dolog: A hagyományos fényképezőgép gyártók meg simán trollkodhatnának azzal is, hogy kiadnak egy már meglévő vázat úgy, hogy az összes létező gombot letakarják rajta, csak egy módválasztó tárcsa kell, aminek egyetlen "Auto" állása van és egy LCD képernyő, amin lehet bökdösni az AF meg az exponálás miatt, mint egy mobilon. Ugyanaz a gép lenne, mint az alap, csak nem kéne a vásárlónak megijednie attól a sok hülye gombtól, amik miatt állítólag egy fényképezőgéppel "nehéz fotózni". Zseniális trollkodás lenne. Vinnék mint a cukrot.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Én kifejezetten nem szeretem a Northrup páros videóit, nehezen is veszem rá magam bármelyiknek a megnézésére, de a teszt metódusaikról akkor alkotok véleményt, ha ismerem őket, ehhez pedig meg kell nézni. Ha nem teszem, nem mondok olyat látatlanban, hogy biztosan szarul csinálták. Még két ilyen dilinyóst is megillet a vélelem, hogy valamit jól csinálnak.

    Csak egy teoretikus felvetés: Nem tudom amúgy mitől lenne olyan nehezen elképzelhető, hogy a világ legnagyobb sportfotós bázisával rendelkező gyártója (Canon) össze tud pattintani egy olyan R5 vázat, ami tényleg jobb találati arányt tud, mint a kicsit újabb A1. Nekem ebben semmi hihetetlen nincs, ugyanakkor én is inkább még várnék ezzel legalább addig amíg:

    1. Jön még pár firmware frissítés az A1-hez
    2. A fotósok is megtanulják használni

    Mazsinak igaza van abban, hogy minden AF rendszer "lelkivilága" (értsd: algoritmusai) megszokást igényelnek és kicsit más megközelítéssel hozhatnak ugyanolyan jó találati arányt. Ez régen is igaz volt, mikor high-end Canon és Nikon DSLR vázakat eresztettek össze sportfotós tesztekben.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #5167 üzenetére

    Tök jó alternatíva lesz azoknak, akik a Blackmagic Pocketnél kompaktabb vasat akarnak, de még mindig videós vázban.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz p_adam #5169 üzenetére

    Nem is ellenfelet, alternatívát mondtam. :)

    Jó kis dokumentarista cucc lehet ebből is. A még csak 4K-t tudó BM Pocket is népszerű körükben.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #5194 üzenetére

    "Szinte 100% a Sony gyártású szenzor, érdekes, hogy a Sony viszonylag gyorsan odaadta nekik."

    Semmi fura nincs benne. Az első 36 megapixeles full-frame vagy az első 26 megapixeles APS-C Sony szenzor is más gyártóknál jelent meg először. Itt meg csak annyi lenne, hogy ideig-óráig magának tartogatta (vagy csak nem volt rá vevő és ezt tartom valószínűbbnek).

    Amúgy meg ha nem lesznek dedikált DX objektívek, hanem olcsósított FX üvegekkel kell megoldani, annak lesz egy olyan előnye, hogy ha idővel kellően olcsóvá válik a belépő full-frame gépek előállíása, akkor simán csak dobni lehet a DX vonalat szívfájdalom nélkül.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #5207 üzenetére

    Ja, csak cserébe nagyok. Láttunk már kompaktabb f/1.8-as sort is.

    Nem tudom üzletileg mennyire kifizetődő. Ha ezt az optikai minőséget egy f/1.4 sorral sütik el, talán jobban jártak volna.

    Nem magamból indulok ki, én értem a mögöttes koncepciót.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #5209 üzenetére

    Ezt igazolják az eladások is? Mintha a Canonnak jobban pörögne, hogy a nagy-nehéz-drága-fényerős objektívekkel lépett először piacra.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz r3dsnake #5230 üzenetére

    Szerintem is első körben a Z topikban lenne érdemes feltenni a kérdést. Nincs sok fórumozó akinek ilyen van, de biztosan fel vannak iratkozva a topikra, pont ugyanúgy, mint erre. :)

    Ha nagyon nem jön válasz, elfér itt is vagy az Azonnali fotós kérdések órája topikban.

    Mi itt inkább egymás torkát elvágva vitatkozunk arról, hogy ki-mit csinált meg előbb a MILC történelemben és miért elavult kőbalták a DSLR-ek. :))

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Legyen egy kis ontopik is:

    BCN+R Has Published its Bleak Camera Sales Trends Report from 2020

    Csak kivonatolok pár általam érdekesnek tartott dolgot. Az eladási adatok amúgy Japán piacra vonatkoznak, ahol minden kicsit más, mint a világ többi részén.

    - A Nikon 44,8%-át viszi a DSLR szegmensnek
    - Japánban az eladott gépek 70%-a már MILC

    Megnézték azt is, hogy ki hány százalékát tudta megőrizni az egy évvel korábbi (2019) eladásainak:

    - Nikon 36%
    - Canon 55,1%
    - Olympus 66,4%
    - Sony 76,5%
    - Fujifilm 91,1%

    Szóval a Fujifilmet verte legkevésbé földhöz a covid-19, egészen jól fent tudták tartani az eladásokat 2020-ban.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #5239 üzenetére

    Pedig a büntetőperben pont ez volt az egyik kulcselem, hogy az Olympus cégeket vásárolt fel messze azok piaci értékén felül és ráadásul a közvetítői díjazásokkal is ügyeskedtek, amik offshore számlákon kötöttek ki, ügyleteket dátumoztak vissza a könyvelésben akár 20-30 évvel, beszámolókat és jelentéseket hamisítottak, hogy félrevezessék a részvényeseket és a nyilvánosságot, ami már önmagában is a tőzsdei törvények súlyos megsértése. Nem arról van szó, hogy valaki túltolta és megpróbálták elsikálni, kicsit több volt ez ennél.

    Minden cégnek joga van fasz döntéseket hozni és ha úgy látja jónak el is égetheti a pénzét értéktelen cégek felvásárlására, csak ezzel kapcsolatban nem vezetheti félre a nyilvánosságot, de legfőképpen a saját részvényeseit nem. Az ominózus felvásárolt cégek voltak a yakuzához köthetők és így jöttek ők a képbe.

    Sokan úgy képzelték ezt el, mint valami Kill Bill jelenetet, amiben a katanával rohangáló yakuzák besétáltak az Olympus igazgatótanácsába és asztalra feltett lábakkal átvették az irányítást. Hát nem, pont úgy kinéző mutyizás volt, ahogy magyarisztánban is menni szokott.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #5245 üzenetére

    Az Olymusnál a yakuza szál a 80-as és 90-es évekbe nyúlik vissza, akkor zajlottak a büntetőperben vizsgált ügyletek (később már csak a könyvviteli szabályokat sértették meg, hogy próbálják elsikálni a dolgokat és félrevezetni a tőzsdei részvényeseket). Ez az időszak a yakuza történelmének egyik legnagyobb aranykora volt, amikor már tőzsdei cégeket tudtak behálózni (nem az Olympus volt az egyetlen, de ők a mai napig a legnagyobbak, akikről ez kiderült).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #5246 üzenetére

    Én a helyükben lejjebb dobnám az R5 árát és a jelenlegi helyébe tenni az R5c-t. Így lesz végre korrekt hibrid munkagép belőle.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Baszki... Pentax K-3 III ára 2000 USD/EUR vagy 729.990 Ft.

    Ezért már hasonló vagy jobb tudású, de full-frame MILC-et lehet venni, de egy Fujifilm X-T4 is körberöhögi lazán, miközben jelentősen olcsóbb nála.

    A Ricoh megérdemli a sorsát, de a Pentax márkanévért fáj a szívem.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #5260 üzenetére

    Így már simán venném! :D Ja nem... Előbb fanyalodnék rá egy X-T4-re nagy duzzogva és a maradék pénzt elverném kokainra.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #5264 üzenetére

    Az R3-nál öröm lesz majd mindenféle beszélgetésekben a kavarodás, hogy most melyik szemkövető fókuszra gondolunk. :D

    Volt egyszer Redditen, hogy ott is valami amerikai DSLR fanboy csóka mondogatta, hogy nem érti mi ez a nagy felhajtás a MILC-ek szemkövető fókusza miatt, nem is nagy dolog, neki már 15 éve is volt a filmes gépében... :D Mondom neki itt valamit nagyon benézett.

    A GH6 meg olyan szempontból biztató, hogy legalább látszik, hogy nem állnak le az MFT érdemi fejlesztésével. Ha nem kap PDAF-et akkor nem fogom érteni, hogy hova akarnak lőni vele, mert a low-budget profi produkciós videózásban még szódával elmegy, hogy az S1H nem tud PDAF-et, mert ott megy a kézi pull, de a GH-sorozat esetén minden eltelt évvel egyre kevésbé védhető a PDAF hiánya, főleg ekkora ellenszélben a konkurenciával szemben. Az interjúban rá is kérdeztek, hogy terveznek-e nyitni a PDAF felé, de csak a süketelő mellébeszélés jött válaszul (értjük: Nem).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #5267 üzenetére

    Az interjúban is elmondták, hogy a DFD algoritmust akarják pofozgatni tovább. Én aláírom, hogy a kellően gyors mintavételezés és az AI-ra (is) építő jövőbeli algoritmusok mellett egyszer valamikor ez is lehet majd annyira harapós, mint egy jól belőtt PDAF.

    De engem jobban érdekel az, hogy ez a technológiai áttörés jön előbb, vagy az a pont, amikor már mindenkit elüldöztek más rendszerekre. Szerintem a Panasonic nincs abban a helyzetben, hogy azt a réteget elveszítse, ahol a videózás jellemzően "one crew per camera" mutatvány és a téma is kiszámíthatatlan (pl: rendezvényvideó, esküvő, vlog, stb).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #5278 üzenetére

    De a GH5 mellé tegyük azt is, hogy amikor az megjelent, még egyáltalán nem volt a PDAF sem azon a szinten, mint az utána érkező gépeken és az akkori felhozatalban a 10 bit, HLG, HFR, magas bitráta, ezek mellé még IBIS is és egyéb nyalánkságok sem voltak okvetlenül annyira elterjedtek ezen az árszinten.

    Tudott olyan nyalánkságokat, amiket a kortárs PDAF-es vázak még nem és persze már az akkori konkurencia is lelépte videós AF-ben, de mérlegre téve a fícsöröket, nem volt annyira rossz a helyzet. Ma már kicsit másabb világot élünk.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz nozs23 #5280 üzenetére

    Tökre egyetértek, csak pont a GH5-ről A7 III-ra váltó ismerős mondta, hogy cseszheti a 10 bitet meg az egyéb finomságokat, ha közen a témája nincs fókuszban. Kézzel fókuszált mindent adapterezett Canon üvegekkel (azt is csak azért, mert nincs lineáris manuál fókusz Pana MFT vázakon, teljes agyrém), aztán egyszer kapott kölcsön egy A7 III-at egy EF adapterrel és onnantól kész, elindult a vezérhangya, rá 2 hónappal váltott. Volt amiben visszalépést kellett megélnie, de marha sok terhet levesz a válláról egy olyan AF rendszer, amire számítani lehet és ez nem azt jelenti, hogy mindig tökéletes, hanem legalább kiszámítható, ha hibázik pontosan érted miért csinálta. A Panával az a baj, hogy néha egyszerűen meglep téged valamivel, amit nem láttál jönni.

    A GH5-nél újabb Pana vázakat nem próbálta. Őt már elveszítette a gyártó, már nézegeti az A7 III helyett az A7S III-at. Na pont az ilyen elvándorlástól féltem a Panasonicot.

Új hozzászólás Aktív témák