Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #2537 üzenetére

    Ahha. Ez az ami egy 5-10 perces nyomkodás közben nem biztos, hogy kiderül. Nekem nem derült ki, de mintha valami tesztben is olvastam volna, hogy az X-T30 nem tudja, de lehet ott is ez volt a hiba. Már amennyiben ugye a felhasználó a hibás a kretén UI/UX döntések miatt. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #2545 üzenetére

    A 8K-val is az lesz, mint amikor a 4K bejött. Akkor is egy darabig a lakossági használatra szánt 4K olyan agyontömörített volt, hogy egy jobb minőségű FHD (vagy 2,7K) sokkal racionálisabb választás volt.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz zümzümm #2551 üzenetére

    Erre a felvetésre csak és kizárólag szubjektív válaszokat kaphatsz, mindenkinek a válasza teljesen helyes és helytálló, hiszen mindenki a saját igényeiből indul ki.

    Nálam:

    Canon FF DSLR pro:

    - Hatalmas objektív választék
    - Hatalmas használt piac
    - Kiváló ergonómia (ha valaki szereti ezt a méretet)
    - A piac legjobb pro szervizhálózata a világ körül

    Canon FF DSLR kontra:

    - Ma már nem vágnék bele (meg semmilyen DSLR-be) és eleve ott az EOS RF vonal
    - OVF (ami másnak éppen előny is lehet)
    - Videós funkciókban jelentős lemaradás a konkurencia mögött

    Sony FF MILC pro:

    - Itt is ma már kiváló objektív választék
    - Adapterezhető rá Canon EF objektív
    - Remek AF rendszer
    - Kiváló videós képességek
    - EVF (másnak ez éppen hátrány)

    Sony FF MILC kontra:

    - Nem minden objektívre van költséghatékony(abb) alternatíva (még)
    - Egyeseknek nehezen szokható, bénácska ergonómia
    - Retardált érintőképernyős vezérlés
    - Egyeseknek túl plasztikus színek

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz 80hun #2554 üzenetére

    +1

    Ez a topik pontosan, tökéletesen erre jött létre, itt méricskéljük össze az egyes rendszereket és ne a rendszerek saját topikjai legyenek terhelve. Ez a beszélgetés itt van a legjobb helyen.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #2558 üzenetére

    Nekem nem az jött le, hogy vásárlási tanácsról van szó, a felvetésben rendszereket hasonlítunk össze, nem konkrét gépeket. Hogy most az egyik éppen DSLR rendszer, hát na bumm, az új Canon/Nikon tükrösökről is megvitattuk itt pár hónapja, hogy mennyivel bénábbak, mint az [insert your opinion here] MILC váz.

    Az első hozzászólásból: "Ez a topik elsősorban a MILC rendszerek már meglévő felhasználóinak szól, vagy az azok iránt érdeklődő tapasztaltabb fotósoknak."

    Szóval azok is szívesen vannak látva, akik nem MILC tulajok, de érdeklődnek a műfaj iránt. A rendszerek saját topikjaiban meg állandóan megy a nyígás, hogy a tősgyökeres benszülötteket mennyire nem érdekli semmilyen más rendszer és tessék innen szépen elmenni a másik rendszer topikjába megvitatni, aztán ugyanez megy a másik rendszer topikjában is.

    De ugye megint több szájtépés van arról, hogy a téma hova tartozik, mint a konkrét témáról. :) Bízzátok ide a Topikgazdának, hogy ha valami már nagyon Off, akkor eligazítást tartson a társtopikokról. Ti meg csak cseverésszetek, cseréljetek tapasztalatokat, menjen bátran a diskurzus.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz zümzümm #2561 üzenetére

    "fejben már ott tartok, hogy egyszerűen nem tudom elhinni, hogy egy MILC AF tud olyan gyors és pontos megbízható lenni, mint egy DSLR AF."

    Egy kollégám vadonélő állatokat fotóz, nem ritkán szürkület/pirkadat alatt az erdőben és a Sony A9-re, meg a belőle származtatott AF rendszerekre (pl: A7 III) azt mondta, hogy már bármikor odatehető hasonló árkategóriájú DSLR-ek mellé, de az A9-et próbálta pro grade nagytelével Red Bull Air Race gépeken is és hibátlannak mondta.

    Én a magam részéről nehezen tudom ezt véleményezni, nem igazán fotózom olyan témákat, amik ennyire AF intenzívek, szóval én kevesebbel is beérem. Viszont sok pénzről van szó (főleg ha még rendszer váltás is szóba jöhet), én mindenképpen tesztelném éles körülmények között.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #2586 üzenetére

    Panasonicnál állítható (Constant Preview a funkció neve), de csak manuális módban (tárcsa M állásban) működik, illetve kevés fény esetén felülbírál, hogy tudjon AF-et használni.

    Én annak örülnék, ha a többi üzemmódban (pl: rekeszprioritás) is működne, egy csomó objektív focus shift gondját ki lehet vele csukni és nem értem ezt az agybeteg limitációt, hogy csak teljesen manuál módban használható.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #2595 üzenetére

    Szerintem ez kivételesen nem ilyen marketing asztalon megtervezett szívatás, hanem egyszerűen senkinek nem jut eszébe, hogy miért akarná valaki manuális módon kívül máshol is igénybe venni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #2598 üzenetére

    Ezért jó egy olyan objektív, amin eleve nincs ugráló blende felépítéséből adódóan. Ismerek pár videóst, akik timelapse-hez is a teljesen mechanikus videós objektíveket rakják fel.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #2605 üzenetére

    Gondolkoztam is már rajta, hogy kéne 2-3 darab videós Samyang, bár még nem néztem utána, hogy mennyire van hozzájuk adapter (pl: bevásárolnék Fuji X bajonettesből és felraknám MFT-re és Sony-ra is ha úgy hozná az élet). Ugye ezeken nem kell az égvilágon semmilyen jelet átvinni, csak az a lényeg, hogy fizikailag adapterezhető legyen.

    Tök jók az MFT objektívek és Pana-Pana esetén videó alatt is megy a real time lencsekorrekció, de a retardált manuális fókusz az idegeimmel játszik (csak a Full Frame Pana vázakon lehet átállítani lineárisra ehelyett a gyorsuláson alapuló agybeteg marhaság helyett). Sokan kérdezik Panasonic pro videósok miért nem használnak natív MFT üvegeket... hát ezért (sem). :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz 80hun #2608 üzenetére

    Yep, ez a másik lehetőség, jó öreg DSLR bázistáv megteszi bármelyik MILC rendszerhez adapterezve. :D

    Bár most pillanatnyilag ez a témakör a legkisebb problémám az életben. Még csak 1,5 hete vagyok itthon önkéntes kijárási tilalom hatálya alatt és a tavaszra tervezett beruházásokat is határozatlan időre elnapoltam, talán ezen múlik majd, hogy lesz-e mit enni 2 hónap múlva. De van ismerősöm, aki évek óta adós volt önmagának a felszerelése modernizálásával, anyagi tartalékait felélve rálocsolt 1-2 milliót az új felszerelésre, aztán még ki sem vitte éles munkára az új zsákmányt, jöttek hírek valami távoli Vuhan nevű városkáról, ahol egy új rejtélyes vírus ütötte fel a fejét. Pár hét múlva már az egész világ a feje tetején áll és az összes 2020-ra lefoglalt munkát visszamondták. Az új felszerelés elvitte a félretett pénzt, vissza vinni már nem lehet, megenni szintén nem lehet, bár ínséges időkben valószínűleg érni fog majd 2 flaska kézfertőtlenítőt meg 8 guriga WC papírt.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Szolgálati: Saját hozzászólást is beleértve töröltem a MILC és tágabb értelemben a fotózás témakörhöz nem kapcsolódó koronavírus tartalmakat. Jogosak voltak az észrevételek, hogy ne offoljunk ezzel, van arra megfelelő topik is.

    Nyilván ez most hatással van mindenkire valamilyen módon, de (beleértve engem is) törekedjünk arra, hogy ha elő is kerül ez a téma, csak olyan kontextusban tegyük, ami kapcsolódik a fő témához (pl: több idén bejelentett fényképezőgép és objektív megjelenése csúszik).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Fiúklányok, kértem múltkor is, hogy ne legyetek önkéntes seriffek, illetve az eredeti kérdést is az MFT topikba valónak javasoltam. Ez a topik is azért jött létre főként, mert a rendszerek saját topikjaiban már az volt a fő vita, hogy melyik hozzászólás hova tartozik.

    Javaslatom a helyzet megoldására:

    1. Alkossunk topik szabályokat, hogy mely témák azok, amik határozottan nem ide tartoznak (pl: helpdesk, technikai segítségnyújtás, stb). Beírom összefoglalóba, meg ide a jobb felső ficakba is lehet rögzíteni rövid szabályzatot.

    2. Adjunk a topiknak egyértelműbb, szájbarágósabb elnevezést (pl: "MILC felhasználók elemzős szakmai topikja").

    Tudom most mindenki ki van éhezve, egy ideje semmi új vas nem jött ki, nem lehet chartokat összeméricskélni, meg pixelt kukkolni vagy eladási adatokkal egymást csapkodni, ami az eredeti cél volt, de azzal sem vagyunk kisegítve, ha vélt vagy valós off hozzászólásokat kezdünk kielemezni, hogy melyik topikba tartozik. Nem puzzle játék ez. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz INTELligent #2651 üzenetére

    [link]

    Csak egy kicsit kellett volna visszaolvasni, egyrészt volt téma és az sem feltétlenül ide illik.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz INTELligent #2653 üzenetére

    Nem néztem mostanában az MFT topikot, azért is fogalmaztam úgy, hogy inkább oda illik, mert általános elv a fórumon, hogy ha egy kérdésnek van specifikusabb topikja, első körben ott érdemes bedobni.

    Ha a kérdés általánosabban az IBIS-re vonatkozik, akkor már elfér itt is, de ugye a fizikai behatásoknak való ellenállás nagyban függ az adott típustól. Az Olympus csúcsváza biztosan máshogy bírja, mint egy E-M10. Én erősebb rázkódásnak kitett gépből IBIS nélkülit vennék, valami kis egyszerű, pártízezer forintos másodvázat, amit nem sajnálsz, csak bedobod a zsákba és kimész vele a világból. Nem azért, mert szakadt már le IBIS-es szenzorom vagy hallottam már olyanról, akinek igen, csak a józan ész mondatja vele. De nem is biztos, hogy tényleg érdemes emiatt aggódni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Na hát abban a reményben, hogy kialakul egy kis ontopik beszélgetés, hoztam pár hírt a MILC világból.

    1. A Fujifilm nem adta fel az X-H vonalat és a következő generációt szeretné még határozottabban megkülönböztetni az X-T vonaltól. Mivel az X-T4 eleve IBIS-t használ, már azt sem lehet, hogy ez legyen a fő attrakció. A vázergonómia és masszivitás felől akarják elsősorban megközelíteni ezt a témát. [link]

    2. Nyár közepe környékén érkezhet egy új Sony FF váz, amiről még semmit nem tudunk. Sokan szeretnének egy új A7s-t, de én személy szerint inkább A7 IV-re tippelnék. [link]

    3. Érkezhet két új Canon EOS M váz is, amiből az egyik egy APS-C "flagship" lehet, az eddigiekhez képest sokkal masszívabb felépítéssel. [link]

    4. Ez meg már nem pletyka, csak simán a Canon EOS R5 körüli teljesen hivatalos információ csepegtetés. Ez a gép valami brutális lesz ha nem verik meg valami most még nem látható agybeteg limitációval. De teljes szenzoros 8K kiolvasás lesz benne, minden módban menni fog a Dual Pixel AF, nincs crop, lesz IBIS és egyéb finomságok. Kérdés persze az időzítés, hogy hány magánszemély és vállalkozás engedhet majd meg magának egy kifejezetten drága high-end gépet, miközben egy válságban minden egyes fillér (és belátható megtérülése) számít.

    Na hát lehet csámcsogni a MILC ipar (közel)jövőjén így a koronavírus járvány kellős közepén. Bármelyik tervet simán felrúghatja még a járvány humanitárius és gazdasági kifutása (aminek még mindig nem látni a végét).

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #2663 üzenetére

    Így van, de még messze a megjelenés és példának okáért a Panasonic S1H is rendelkezik aktív hűtéssel, ami ráadásul szabályozható (azonnal kapcsoljon be melegedésre, vagy hagyja elmenni odáig, ahol már végképp muszáj beavatkoznia a hűtésnek).

    Személyes tapasztalatom még nem volt vele, de maga a váz sem egy apróság, úgy állt hozzá a Panasonic, hogy ez már tényleg a pro liga, ahol már ez a méret is szuperkompaktnak számít a hagyományos videokamerákhoz képest (pl: Blackmagic BMPCC 6K egy hajszállal nagyobb nála, pedig az a gyártó kompakt gépe). Aki FF DSLR-ről érkezve kézbe vesz egy S1H-t, annak nem lesz olyan érzése, hogy "az anyját, ez milyen kicsike", hanem egy nagyon ismerős méretet kap, amit amúgy sok MILC fanboy elfelejt, hogy ez sokaknál inkább pozitív, mintsem negatív csalódás.

    És akkor itt kanyarodhatunk rá arra, hogy az X-H2-re miért mondta azt a Fujifilm, hogy a T-sorozattól abban is nagyon különbözni akar, hogy szabadjára engedik a tömegét, méretét, markolatot, hogy olyan ergonómiát csinálhassanak, amire nem nyafog egy DSLR user sem.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #2667 üzenetére

    Elég valószínűtlen, hogy valaha lesz GM5 utód, nem éri meg R&D-re költeni, mert egyfelől teljesen rétegigény, hogy egy fényképezőgép ennyire kicsi legyen (kevésbé kicsivel is beéri az, aki kompakt rendszert épít, nem mindenki hasitasizik), másrészt pedig aki ennyire kicsi gépet vesz (leginkább kompak helyett), az sokszor nem költ eleget objektívre sem, az ilyen vásárló pedig nem jó vásárló.

    Panasonicnál is a GH, G sorozat fogy nagyon. A GX meg hát... látjuk teljesen identitásválságban van szegény. A GM-et meg lehet temetni is.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #2670 üzenetére

    Ne viccelj, a GX80 egy időben kifejezetten nagyot ment az Amazon eladási toplistákon is. Az identitászavart arra értettem, hogy a Panasonic a kompakt/rangefinder vázakra való igényt (vagy annak hiányát) látva inkább összevonta a GX80-at és a GX8-at. Nekem utóbbi kifejezetten tetszett funkcionalitásban (csak a régi szenzor, régi IBIS és a shutter shock nem tetszett), de a GX9 már nem a GX8 folytatása lett.

    Aki GX8 utódot akart, annak a GX9 túl kevés (lásd: én), de a GX80 után meg nem ad annyival többet, hogy okvetlenül megérje a felárat (biztosan van olyan vásárló, akinek igen, de a nagy többségnek nem). Én értem azt, hogy hozzám hasonlóan te is hoppon maradtál az igényeiddel, de én nem feltételezem egyik gyártóról sem, hogy szándékosan nem akar pénzt keresni, azért nem gyárt olyat amit akarunk, mert nem lehet belőle eleget eladni. Ezen sajnos nem változtat, hogy mi biztosan adnánk érte pénzt, ha kijönne az "álom" váz és még tudunk a hobbink által egy féltucat másik embert is.

    A Fujifilm pedig remek példa: Ők is letolták másod, vagy inkább harmadhegedűs szerepbe az X-E sorozatot, mert a vintage SLR-szerű X-T vonal megy igazán nagyot. Az X100 és az X-Pro pedig nagyon-nagyon réteg dolgok.

    (#2673) vond: Én sosem értettem ezt a zsebredugós fényképezőgép koncepciót. Nem hordok répagatyát meg cicanacit, de nekem egy mobilnál és igazolványtoknál vastagabb dolog aligha fér kényelmesen a zsebembe. Szóval nálam a kompakt gép iránti igényt sosem ez motiválta. Inkább az, hogy minél kevésbé DSLR-szerű egy gép, annál jobb utcai fotóra, meg mondjuk egy bőrtokba belepattintva könnyen el tudom tenni bármilyen hétköznapi táskába, nem kell hozzá dedikált fotóstáska.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vond #2675 üzenetére

    Hát meg a GX80 nehéz, azért így elképzelem, hogy van akkora zsebem amibe belefér, aztán csak rángatná le rólam a ruházatot. :D

    A GCam-ről már egyszer kifejtettem a véleményem egy Fujis hírnél. Egyáltalán nem vagyok tőle elragadtatva, lehet újabban már kevésbé szar, de igazából a mai mobilokban már rendre 1/2.3" vagy akár nagyobb szenzor van, éppen mint a kompaktokban. Nekem még nem is a legfrissebb OnePlus van és RAW-ban fotózva tök jó dolgok kihozhatók belőle (sokkal jobbak, mint a linkelt példafotók). RAW + Jpeg-ben fotózok mobilon is és az Androidos Lightroomban dolgozom ki, tényleg csak pár pöccintés az egész, sőt preseteket is rájuk lehet ereszteni. Ez a telefonom a legjobb kompakt fényképezőgépem amim csak valaha volt. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vond #2679 üzenetére

    GCam - NemGCam: A gyári kamera appod nem tud RAW-t? Nálam az volt a helyzet, hogy hónapok óta piszkálgattam a portot, de sokszor zavarba esett bizonyos fényviszonyok között és ahhoz, hogy teljesen értelmetlenül húzzon be képrészleteket a kiégéshatár alá, nagyon túlkompenzált. A gyári kamera appom pedig gyorsabb , stabilabb és bugmentesebb, mint a portolt GCam, szóval egyértelmű volt a továbbhaladási irány.

    A GH6-hoz meg nehéz hozzászólni, szerintem a pletykák többsége még csak a vágyvezérelt álmodozásnál tart. Én azt gondolom, hogy a GH sorozatnak nem kell még 8K-ra lépnie, sőt szerintem semmi másnak sem ami a high-end profi cuccok szintje alatt van. A 8K ezen a ponton még halálosan értelmetlen, nincs az multimédiás környezet jelenleg, ami a sávszélesség igényét le tudná kezelni, elég megnézni egy MediaMarktban kirakott 8K TV-t és még ott is látszik a demó anyagon, hogy annyira le van tömörítve a kezelhetőség/meghajthatóság érdekében, hogy nincs benne több érdemi részlet, mint egy minőségi 4K anyagban. Ezt az állandó "dehát cropolni jó lesz az" érvelést sem értem, mire összeraksz egy rendes PC-t, ami legalább leproxyzva képes nagyjából elbánni a 8K-val, meg beszerzed hozzá azokat a méregdrága memóriakártyákat, meg terabyte-os nagyságrendű SSD-ket, amikre szükséged lesz, veszel belőle hetvenhét olyan objektívet, amivel megkapod a "cropot" jóval olcsóbban. Hogy legyen-e mondjuk 5K mód a még minőségibb 4K-hoz, az már teljesen jogos lenne. De a 8K erőltetését inkább a marketingesek, semmint a szakma igazi álmának érzem.

    (#2677) madgie: Ha vége ennek a járványosdinak és kezdjük látni a fényt a gazdasági apokalipszis végén, én tökre vennék egy Fujifilm X-T20/30-at és rája egy XC 35mm f/2-t, pont ilyen táskába behajítós, mindenhova hurcolósnak. Egyrészt hiányzik a Fujizás és az ősrégi vázam felett eljárt az idő (most már végképp csak polcdísz), másrészt meg hiába kedvelem a Panasonicot is a G/GH sorozatával, egyszerűen utcai fotóra, vagy mindenhova cipelősnek túl nagyok.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Muerte68 #2681 üzenetére

    Az X100-ból az új drága (nagyon), a régin pedig még a régi objektív van (annak minden előnyével és hátrányával). Meg az utóbbi időben az ekv. 50mm jobban bejön mint az ekv. 35mm.

    Na meg van egy XC 16-50mm-em is tartalékban (csak ezt az üveget tartottam meg a néhai Fuji felszerelésemből), egy teljesen vállalható minőségű (és pillekönnyű) objektív nyaralós dokumentáláshoz. Az XC 35mm f/2 meg inkább a mindennapi utcai fotós igényt elégítené ki, munka után szeretek sétálni egy nagyot a városban. Persze mikor éppen nincs világjárvány.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz #16514048 #2683 üzenetére

    Amiket linkeltem, azok is tökéletesen példázzák amikről beszélünk, az ellenfény vagy bármilyen kicsit is kiugróbb csúcsfény teljesen összezavarja. De szerintem a Pixelek nem lesznek ettől rossz mobilok, ha valaki jó eredményt akar kihozni egy fél borsónyi szenzorból, nem ússza meg a RAW-t és azokon a telefonokon is adott erre a lehetőség. Ahol meg lehet úszni a RAW-t, ahhoz fizikailag is olyan szenzorméret kell, ahol nem arra megy el a számítási kapacitás, hogy széles dinamikát és alacsony zajszintet hazudjunk valami szörnyű algoritmussal.

    Öcsém is megunta, mert a Google Camera arra jó volt, hogy rákapott a fotózásra, mint hobbira, de villámgyorsan kinőtte és ekkor vette a Panasonic GX80-at. Bár mi fotósok nem tartjuk a Pana Jpeg-et különösebben jónak, de egy Google Camera után még ez is maga a megváltás (pl: Natural profil +2 kontraszt, +1 telítettség, -4 zajszűrés mellett olyan eredményt ad, hogy helyesen exponálva simán mehet egyből Instagramra, persze mindenkinek más az ideális beállítás).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vond #2684 üzenetére

    Szerintem két irány van a GH sorozat jövőjét illetően:

    1. Megtartják egy low-budget filmezős cuccnak, ami viszont sosem lehet annyira fejlett, hogy rámásszon a Full Frame S-osztályra és szépen lassan elsorvad.

    2. Beleraknak minden földi jót, amit csak lehet, hogy kompenzálják a szenzorméretet (és az attól való idegenkedést), akár az sem kizárt, hogy minden fejlesztést egy modellfrissítéssel hamarabb kap meg, mint a Full Frame.

    A két csapásirány csak attól függ, hogy a Panasonic mennyire gondolja még komolyan ezt a Micro 4/3 dolgot. A válság előtti időkben nagyon nem úgy nézett ki a piac, hogy a cropnak van még jövője (10 éves távlatban gondolkodjatok, nem úgy kell érteni, hogy holnapra mindenki FF-re vált), de ezen belül is az MFT fokozatos leszakadása volt látható az APS-C mögött.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz zetorV6 #2690 üzenetére

    Neked inkább a Milyen cserélhető objektíves gépet? topikra lenne szükséged vásárlási tanácsadásért, ott ki lehet számolgatni, hogy milyen anyagi vonzata lenne a váltásnak és ez mennyire érheti meg neked.

    Ha IBIS-es gép kell APS-C méretben, az jóval zsebbenyúlósabb lesz, mint ugyanezt MFT-n összerakni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #2689 üzenetére

    Szerintem azért van mindenkinek eltérő fogalma arról, hogy mi zsebre rakható és mi nem, mert mindannyian másféleképpen öltözködünk. Ha te megmondod, hova gyömöszöljek be egy ilyen vagy ilyen nadrágba egy A5100-at a PZ16-50-el együtt, akkor komolyan ki is próbálom. :D Vannak "játszósnak" teljesen sztenderd farmernadrágjaim, kicsit öblösebb zsebbel, de abba sem tudok kényelmesen elpakolni egy fényképezőgépet, legyen bármilyen kompakt is a maga nemében (fizikailag belefér, de nem kényelmes). Tudom létezik az oldalzsebes nadrág műfaja, de olyat felnőtt férfi ember az erdei túrán kívül máshova nem vesz fel (senki ne vegye magára, csak trollkodok). :D

    Régen mikor bejöttek a MILC-ek nekem is ilyen ábrándok voltak a fejemben, hogy majd olyan aprók lesznek ezek, hogy simán el lehet tenni nadrágzsebbe őket. De nem lehet a fizikát átverni, még ha be is tuszkolod, nem kényelmes így járni. Erre tökéletesen jó egy mobil vagy nagyon maximum egy Sony RX100.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #2693 üzenetére

    Van már ilyen nyakpántom (sötétszürkében), Aliről "kicsit" olcsóbb: [link]
    De anno mindkét Fuji vázamhoz (X-A1, X-E2) teljes gépet fedő műbőr tokot vettem és ahhoz járó vékony műbőr pántot használtam. [link] Szeretem az ilyen tokokat, be lehet hajítani a gépet egy bármilyen táskába és kész, használathoz meg csak le kell pattintani a tetejét.

    Hasitasit pedig nem hordok. De egy ilyen irodába bejárós hátizsák azért sok mindent el tud nyelni: [link] Befér egy 13,3" laptop (nem kell minden nap), elnyeli a fényképezőgépet, el tudom tenni a pulcsim, egy kis vizet, müzlit, esernyőt ha munka után még sétálnék egyet.

    Ha meg nem kell annyi mindent eltennem, csak egy még kisebb táska is megteszi, akkor van arra egy ilyen szuperkönnyű: [link] Na de ebbe már nem rakom el a DSLR formájú Panasonicot, ehhez már valami kisebb/laposabb gép illik.

    Fú azért a 2 hónapja tartó karantén után már rohadtul hiányzik ez, hogy bármelyiket is megpakoljam és nekivágjak a városnak... :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #2697 üzenetére

    Nálam AdBlock van mindenhol, kivéve a rendszeresen látogatott hírportálokon és fórumokon (itt is ki van kapcsolva portálszinten). Nem látok ilyen reklámokat. :) Btw azért bízom benne, hogy ha esetleg a rád szabott AdSense reklámokban meg is jelenik egy bézs chino, talán nem kapsz tőle agyvérzést.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #2700 üzenetére

    Nekem a milcezős móka pont arra (is) jó, hogy nem vagyok a dedikált fotós táskákhoz kötve, van persze olyan is (de egyiket sem szeretem), de ha csak az a cél, hogy minden nap magammal vihessem valamelyik gépem egy szál (jellemzően fix) objektívvel, akkor csak behajítom egy hétköznapi táskába és kis túlzással észre sem veszem, hogy ott van. A mérete miatt könnyebb helyet szorítani neki, de mégis inkább tömege az igazán lényeges, hogy egy DSLR-hez képest végül örömmel fogom-e hurcolni vagy sem. Kijövök az irodából, beleszagolok a levegőbe és a budai légszennyezettség és a nyárillat szívmelengető keveredéséből kiolvasom, hogy ma márpedig le fogok gyalogolni 8-10 km-t a városban és közben tök jó, hogy van egy gépem, amit előkaphatok és a vállam sem húzza ráakasztva.

    (#2701) Mercutio_: Aha én is így kezdtem a karantént, az első 5 napban elsütöttem ezeket. Most nincs asszony sem akit megportrézzak, a makrózás sem köt le (ha így lenne, eddig is makróztam volna), de még felhőpornó sincs igazán, hogy egy jó viharos timelapse videót csináljak, még a madarazást nem próbáltam a karanténban, de csak mert nincs teleobjektívem és pont azért nincs, mert amúgy nem szoktam telézni és ha vége ennek, már megint nem lenne rá szükségem... már nézegettem mit kéne vennem MFT-re teléből, de nem tudok mosolyogva költeni ezekre.

    Kert ide vagy oda, ha az ember nem ilyen témákra van bekalibrálva, akkor elég nehéz fotósként örömöt lelni benne. Ellenben a magamnak vásárolt meg ajándékba kapott kisüzemi/kézműves sörgyűjteményemet elkezdtem lefogyasztani, erre tényleg tök jó egy kert. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #2703 üzenetére

    Én ezzel csak feltételesen értek egyet, ha valaki kezdő vagy csak pár éve fotózik és belefut egy alkotói válságba (vagy világjárványba), annak ez a próbálj ki új dolgokat tanács bejöhet, de aki már ezeken rég túl van és tudja jól miben leli örömét és miben nem, azt nem nagyon segíti ki. Én is most el vagyok vágva a fotózás azon műfajaitól, amiben örömömet lelem.

    De cserébe ha már itt van a Wacom tabletem, az nem csak Photoshop retusra jó, de rajzolni is, tök béna vagyok (még) hozzá, de csinálgatom. Meg elkezdtem gitározni is. De van egy csomó felhalmozott, kidolgozatlan fotóm is, sajnos rossz szokásom, hogy utálok utómunkázni és ami nem meló, azt könnyebben dobom félre, hogy "majd inkább hétvégén átmegyek rajtuk Lightroomban" és végül rálapátolok még egy adag friss fotót. :D Most itt az idő kicsit rendezni ezeknek is a sorsát.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Hi!King #2714 üzenetére

    Ezen is látszik, hogy mindenkinek más a zsebmérete és így a zsebkompatibilis gépről szóló élménye is. Ugyanakkor nekem is vannak túrázáshoz használt katonai nadrágjaim, amiken akkora oldalzseb van, hogy távcsövet, kulacsot, de még akár egy kisebb DSLR-t is el tudna nyelni, de a normál zsebei is kifejezetten mélyek, mégsem gondolom, hogy az oda betuszkolható fényképezőgépet zsebrevághatónak nevezzem. :)

    Én inkább a legtöbbek által a hétköznapokban hordott nadrágokból (pl: klasszikus farmer) indulok ki. Azokba azért már egy GX800 is szerintem túl nagy, cipőkanállal még biztos be lehet valahogy ügyeskedni, de kétlem, hogy ez bárkinek kényelmes lehet.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #2718 üzenetére

    Sőt még a hátizsáknak meg az autó üléseinek is lehetnek zsebei. :D Én abból a zsebből indulok ki, ami mindig nálam van, nekem is vannak téli, átmeneti kabátjaim meg dzsekik, amikbe el lehet rakni egy kisebb MILC-et, de ez ritkán vigasztal, mikor a napi csúcshőmérséklet már a 25 fokot nyaldossa, ami a május és október közötti periódusban elég gyakori ezen a szélességi körön. :)

    De persze túl liberális vagyok ahhoz, hogy megmondjam ki-mit-hova dugdosson ha jól esik neki. :D

    Én a magam részéről úgy vagyok vele, hogy ahova nem vagyok hajlandó legalább egy kisebb méretű táskát sem magammal vinni, az pont annyira fontos, hogy egy mobil is elég oda. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #2722 üzenetére

    Mondjuk a mostani válságnak még nagyon nem vagyunk az alján, de már most látszik, hogy az 1929-es "A Válság" óta ez lesz a legnagyobb. Oké voltak kisebb-nagyobb recessziók 1929 óta, de itt több hatás is összeadódik, ami alapjaiban rengetheti meg a gyártókat.

    1. Nagyon nem látni még a gödör alját, pedig anélkül nehéz megbecsülni, hogy mikorra lábalhatunk ki.

    2. A hagyományos fotóipar még a 2008-as válság után újra csúcsra pörgetett fogyasztás ellenére is évről-évre zsugorodott a mobilok miatt.

    3. A Nikon egyértelműen komoly veszélyben van, a céges világban a konkurenseihez képest parányi vállalatocska (a fasorban sincs egy Panasonic vagy Sony mögött), akik már az elmúlt 2-3 évben is többször táncoltak már a szakadék szélén és folyamatosan piacot veszítettek.

    4. A jóval nagyobb vállalatok fotós márkái is veszélyben lehetnek, ha a vállalatcsoport számára a fotóipari jelenlét egy nagyon kis szeletet tesz csak ki (egy igazgatótanács könnyebben ad kilövési engedélyt ilyen leányvállalatokra vagy részlegekre egy "áramvonalasítás" során). Ilyen lehet mondjuk a Panasonic, ami a fotóipari gyártók között a Sonyval majdnem fej-fej mellett a legnagyobbak, de a fotóipar számukra elég "jelentéktelen" bevételi forrást jelent és lássuk be, egy csomó olyan dolgot gyártanak (a fényképezőgépek mellett), amikre a kereslet az elsők között zuhan be egy gazdasági válságban, mert mindenki elnapolja az új TV, új konzol, új mobil, új hangrendszer beszerzését, de a Panasonicot tökön rúghatja még az elektromos autók piacának beesése is.

    Ki tudja mi lesz még itt. De én azért nem legyintenék a válságra.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #2725 üzenetére

    "Remelem, nem lesz ehezes, meg ilyesmi, mint ami akkor volt!"

    Úgysem fogsz róla tudni.

    "Bele kell nyugodniuk a fenykepezogep gyartoknak, hogy azok az idok elmultak, amikor kaszalhatnak, es mar soha nem is fog visszajonni. Ezt kell tulelniuk, nem a valsagot."

    Azért ez sok gyártót nem fog ténylegesen földhöz verni. A mobilfotózás legnagyobb nyertese az a Sony, ami jelenleg a világ második legnagyobb piaci részesedéssel bíró fényképezőgép gyártója és az eladott mobilok 70%-ban is az általuk gyártott szenzor van. De sok más gyártónak is a fotóiparban jelen lenni inkább amolyan pótcselekvés, ami jóval jövedelmezőbb iparágak számára hoz előnyöket (szinte mindegyik jelen van az orvosi képalkotási és optikai eszközök piacán). Ez a folyamat nem a gyártók számára szomorú elsősorban, hanem a fotósoknak.

    (#2724) Matska: Azért én feltételezem azt, hogy a nemrégiben bejelentett új eszközök még bőven a járvány előtt elindult projektek és függetlenek a jelenlegi helyzettől.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #2734 üzenetére

    Én is azt mondtam, hogy az igazi nagyvállalatok vannak akkorák, hogy a válságot túl fogják élni, de nagyon jó kérdés, hogy az alagút másik végén mely leányvállalatokkal és divíziókkal lesznek könnyebbek és én nem tartom kizártnak, hogy egy piaci rangsor hátsó traktusában kullogó fotós részlegnek könnyebben intenek búcsút akkor, ha a válság sokkal mélyebb és elhúzódóbb lesz, mint a jelenleg V alakú gyors visszapattanásban bízó optimista előrejelzések.

    Azt is nézni kell, hogy ezek a vállalatok honnan szereznek még bevételt a fotózás mellett és ezeket a területeket mennyire érinti a válság. A szórakoztatóelektronika, háztartási gép nem annyira jövedelmező olyankor, ha az egyének tömegeinek egzisztenciája roppan össze vagy csak fenyegetett státuszban van, ahogy az irodai eszközök (printerek, fénymásolók, festékek, madzagos telefonok) sem számítanak most akkora bomba üzletnek és ez a hatás valószínűleg már kitart és sosem tér vissza az irodában dolgozók száma a válság előtti szintre, egészségügyi és költségoptimalizációs szempontból sem éri már meg.

    ---

    (#2731) lugosi: Nincsenek a kiskereskedőknek olyan hatalmas árréseik, amikből mesés leárazásokat lehet csinálni. Te megveszed a 300 ezer forintos objektívet 10-15% kedvezménnyel, ha közben eredeti áron éppen azért nem vetted meg, mert a válság miatt meghúztad a nadrágszíjat? Na meg bevett gyakorlat, hogy a kiskereskedő nem is tart raktárkészletet, csak bizományos (vagy valami rokonértelmű) kereskedelmet folytat velük, lehet van nála fizikailag is áru ami a napi forgalmat ki tudja szolgálni, de az nem a saját raktárkészlete. Ha nincs mitől pánikszerűen szabadulni, akkor nem is fog tőle pánikszerűen szabadulni, majd emiatt főjön a disztribútor/importőr feje.

    ---

    (#2737) Neck: Hogy mekkora vásárlóerő eshet ki, az egy friss Goldman Sachs prognózis szerint eléggé lesújtó, az USA-ban akár a 25%-ot is elérheti a munkanélküliség, ami már egyébként az 1929-es nagy világválság szintje.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #2745 üzenetére

    Ma már az árucikkeink túlnyomó többségét olyan vállalatcsoportok állítják elő, amiknél egyszerűen nem lehet arról beszélni, hogy ki gyárt létfontosságú és ki gyárt nélkülözhető termékeket, mert gyártanak mindent (is). Simán előállhat olyan hipotetikus helyzet, hogy a világ leghasznosabb fogyasztási cikkét előállító vállalat azon megy csődbe, hogy a világ leghaszontalanabb baromságainak piaca bedől egyik napról a másikra.

    Mi azért itt nyilván abban vagyunk érdekeltek, hogy a fotóipart ne vágja teljesen falhoz a válság, beleinvesztáltunk rendszerekbe, amiknek a jövője azon múlik, hogy az anyacégek mennyire jól veszik az akadályokat és ez nem elhanyagolható mértékben függ attól is, hogy milyen lesz a válság lecsengése, de ezen a ponton még mindenki csak találgat és lehetséges forgatókönyveket gyárt.

    (#2740) topikk: Mindenki fogyasszon mértékkel és ne az alkohol legyen az unaloműzés meg stresszlevezetés eszköze. Én például nem változtattam a fogyasztási szokásaimon, csak hétvégente szopogatok el 1-2 üveg jóféle sört, mint régen, csak most az asztaltársaságomra a laptop képernyőjén keresztül emelem poharam. Ezzel szerintem le is zárhatjuk a ki-mit-mennyit iszik kérdést. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #2753 üzenetére

    Azért nem ártana egy picit differenciáltabban látni a piacot, nem írható le egyetlen törvényszerűséggel.

    Az ingatlanárakat a piacra locsolt adófizetői pénzek és az AirBnb hajtotta felfelé, amiknek a kiesésével hatalmas túlkínálat jött létre és buborékok durrantak ki. Na meg a legtöbb esetben a kiadó ingatlan egy passzív jövedelemforrás, egy átmeneti időszak kedvéért elég nagy mozgástere van a tulajdonosnak az árversenyre úgy, hogy még mindig profitot termeljen.

    Az olajárat pedig a világpolitika csapta falhoz, hiába zuhant be a járvány hatására a kereslet, nem csökkentették a kitermelést, sőt egyes országok, hogy Oroszország alá fűtsenek, még növelték is. Ez akkora túlkínálatot eredményezett, hogy az olajár negatívba is fordult.

    A fotós eszközök piaca meg kicsit más: Itt azért nem tudott túltermelés képződni, mert a járvány elintézte magának a gyárbezárásokat hetekre (és most sem mennek a gyártósorok teljes kapacitással). A disztribútorok és importőrök nem akarják áron alul kiszórni a készleteiket és ne felejtsük el, hogy sok nagykereskedőnek a forgalmát most nagyon megdobta az informatikai eszközök felvásárlási láza, egyelőre van miből kivárásra játszani és a kiskereskedők is értik, hogy ha lemondanak a ~10% árrésükről, hogy odaadják a vevőknek, attól még nem lesz több vásárlójuk, csak azoknak adták oda profit nélkül a szajrét, akik amúgy is megvették volna.

    Amit te akarsz, az egy piaci pánik, pedig az senkinek sem jó. Pont tegnap olvastam a Totalcaron egy elemzést, hogy a használtautó piacról a 2008-as válság kirostálta a gyengéket és pánikolókat és azok akik megmaradtak, már értik, hogy a hideg fejjel gondolkozás és a türelem többet ér. A vállalkozás célja a nyereség és ha erről lemondasz a raktárkészlettől megszabadulás érdekében, akkor a problémát csak pár héttel vagy hónappal odázod el, de nem úszod meg. Van az a szint, amikor már nincs más lehetőséged, de ezek mindig az utolsó lépések és már nem a cég megmentését szolgálják, hanem a rendezett felszámolást.

    ---

    (#2756) Hi!King: Érdekes csökkenő piacról beszélni a VGA-k kapcsán, miközben folyton áruhiány van a kriptobányászok felvásárlási hullámai miatt. Meg ugye a többség, akiknek korábban VGA kellett, az játékra vette, de továbbra is szükség van rájuk konzolokban vagy a streaming farmok szervereiben (még ha látványra nem is feltétlenül néznek ki ugyanúgy, mint egy PC-be szánt VGA.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz lugosi #2758 üzenetére

    A magyar piacon már az is árcsökkenésnek számíthat, ha a kereskedők lenyelik a forint gyengülését és nem emelnek árat. Ismétlem: Nem tudsz egyetlen törvényszerűséget mindenek fölé emelni, pillanatnyilag számos árucikkből nincs túlkínálat (amely jelenséget a cikk is jövő időben említ), ehhez képest te már azt kéred számon a fotó-videó kereskedőkön, hogy miért nem akarnak nullszaldóval kiszállni a készleteikből. Erre reagáltam. Lehet eljön egy tömeges bedőlési hullám, amikor eljön ez a pont is, de pillanatnyilag nem tartunk ott és ha idő előtt bedobod a törölközőt, csak elveszed az esélyét annak, hogy megnyerd a meccset.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #2763 üzenetére

    Nem tartom lehetetlennek, elnézve pusztán azt, hogy mit fog tudni és mindez hogyan aránylik a Cinema EOS vonalhoz, nem csoda ha megkérik az árát.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #2770 üzenetére

    Az EOS R5 sokkal inkább az EOS 1D C szellemi utódja lesz, ami igencsak $15.000 áron nyitott, amire persze lehet mondani, hogy több lépcsőben, több árcsökkentéssel levitték $8000 majd $5000 dollárra az árát, de ez inkább annak volt köszönhető, hogy a RED erőteljes nyomulása és az Arri agresszív lízing politikája miatt a hagyományos értelemben vett professzionális videokamerák ára is egyre elérhetőbb lett.

    De akkor nézzük meg most a Cinema EOS sorozatot, az első ami már tulajdonképpen hasonlítható lesz az R5 funkcionalitásához az a C200, ami listaáron $6500 és nem is Full Frame csak Super35 (kb. APS-C) és "csak" 4K-t tud, de így is több szempontból az R5 mögött kullog. Ha már Full Frame kell, akkor C500 Mark II van 16.000 dollárért. Így érdemes nézni az árát.

    Aki nem videózik olyan szinten, ahova az EOS R5 szánva lesz, az könnyen beleesik abba a hibába, hogy nem tudja felmérni az ígért képességek jelentőségét. Konkrétan nem lesz párja a piacon. Ha csak fényképezőgépként nézzük, akkor persze nem lesz különösebben kiemelkedő a többi high-end MILC-hez képest. De miért néznénk csak a fotós aspektusokat, ha jól láthatóan nem erre gyúrnak rá nagyon erősen?

    ---

    (#2776) kovsol: Akkor én erre mondanék egy $4000 nyitóárat az USA piacon és akkor pont oda lövik be, ahol a Panasonic S1H is van és a két váz sok szempontból össze is mérhető.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #2784 üzenetére

    "Az igazság az, hogy a bolygónak szüksége van rá, hogy az emberiség visszavegyen."

    Én nagyon remélem, hogy az emberek számára ez a hónapok óta tartó bezárt, depresszív időszak kellően erős pofon és intő jel lesz arra, hogy átértékelődjön a fogyasztói társadalom és az állandó dőzsölés helyett egy fenntarthatóbb társadalom felé haladjunk végre. Amíg pörög a fogyasztás attól nagyon sokan képtelenek leállni és csak a még-még-mégtöbb hajszolása megy. Senkinek nincs szüksége arra, hogy évente telefont cseréljen, 4 évente autót váltson és évente négy különböző pontjára repüljön el a világ másik felére kikapcsolódás címén (a napi fogyasztási cikkeink pazarlásáról már nem is beszélve). A járványt is az életmódunk szabadította ránk és éppen akkor rúgta ki a világgazdaság lábát is, amikor már egyébként is gyűltek a fellegek felette.

    De, hogy ontopik megközelítése is legyen, a fotózásban is hozzászoktunk az olcsó, tömegtermelt holmik felhalmozásához. Nem csoda, hogy évek óta nem vagyok ott a vásárlási tanácsadós topikban és nagyon régóta egy Prohardver fórumtól talán kissé idegen álláspontot szoktam képviselni a felszerelés, mint hardver vagy eszköz túlértékelésével szembehelyezkedve. A jövőben drágább lesz a fotózás bekerülési költsége, de cserébe ritkábban is fogunk rá költeni, mert lássuk be, semmi értelme úgy adni-venni a fotós cuccokat, mint más a kosaras kártyákat. Pár évtizeddel ezelőtt ha valaki el akart kezdeni fotózni hobbi szinten, akkor is simán ráborította háromhavi fizetését egy jobb gépre, na de azzal nem is 2 évre tervezett, hanem kiszolgált 10+ évet is. Most is az esetek többségében a fényképezőgépek lecserélése mögött nem is valódi igények vannak, csak a marketingesek által felkorbácsolt vágyak és az azok nyomán keletkező magyarázkodás, ami a költekezést próbálja racionálisabb színben feltüntetni, hiszen ki szeret azzal szembesülni, hogy egy marketingesnek nagyobb kontrollja van az élete felett, mint önmagának.

    Nem is baj, ha a fotózás drágábbá válik. Talán az emberek megértik, hogy ami többet ér a felszerelésnél az eddig sem került pénzbe.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #2788 üzenetére

    "Akkor ez nem is fényképezőgép lesz hanem egy videós "szörnyeteg"."

    Fényképezőgépként is elég ütős lesz, csak legfeljebb nem úgy, ami indokolná a közel 6000 dolláros árat (ha annyi lesz), az csak a videós képességekkel együtt nézve válna emészthetővé.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz kovsol #2801 üzenetére

    Azt hiszem van is rá valami EU-s irányelv, ami miatt ezeket a szörnyű vibráló fényforrásokat fokozatosan le kell cserélni a közösségi terekben (nyilván nem azért vagy nem csak azért, mert vibrálnak). Én ezt csak az irodaházunk karbantartójától hallottam, mikor az ősi fénycsöves armatúrákat kicserélték LED-esre, puffogott is egy sort, hogy hülye Brüsszel miatt van ez is. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #2804 üzenetére

    Így van, ráadásul videósok is ki vannak téve ugyanennek a szívásnak. De gyanítom nem a CMOS világában érünk el a valódi global shutterhez. A Sony szereti a global shutter jelzőt dobálni, de mindig az apró betűs részből derül ki, hogy a valóságban ez csak "visually global shutter". Ami persze így is elismerésreméltó mérnöki teljesítmény, csak nem összetévesztendő a kifejezés valódi jelentésével.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #2807 üzenetére

    "Nyilván 1/25-nél már jó lenne, de úgy meg a mozgás lesz túlságosan elmosott."

    Akkor mozogj nagyon lassan és Benny Hill zenére felgyorsítva játszod vissza. Ha reklamál az ügyfél, még mindig lecseszheted a szégyenérzetére alapozva, hogy nem érti ezt a kortárs posztmodern művészetet. :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Ironizer #2813 üzenetére

    Csak félig tudtam megnézni az első videót, a tartalommal zömmel egyetértek, de a humorát már kicsit fárasztónak érzem. Amúgy én sem kedvelem a túl steril, túl tökéletes objektíveket, de a nagyon vintage sem mindig jó (legalábbis nekem az sem a szívem csücske), például ha valami nyitva még a képközépen is nagyon lágy, sokat veszít a kontrasztból, fátyolos vagy a becsillanásokra extrém rosszul reagál, az nekem "too much", de amin még ennél is jobban kivagyok az a brutálisan örvénylő bokeh.

    Na meg ugye sokszor azért is megy az elbeszélés egymás mellett, mert van egy csomó vintage objektív, ami jól beválik mondjuk portréra vagy dokumentarista stílusokra, de tájfotóra vagy enteriőrre meg teljesen alkalmatlanok.

    Modernek közül meg ami szerintem jól eltalálta azt, hogy tudjon karcolni, de karaktere is legyen az mondjuk az Olympus 45mm f/1.8, nyitna nem túl éles, finoman CA-zik, ízléses a vignettálása, rekeszelve pedig megjön az ereje (nem mellesleg egy "filléres" üveg). De ez amúgy sok Fujifilmre is igaz, sőt ők kifejezetten rá is játszanak erre az attitűdre.

    (#2810) p_adam: Valóban ott van versenyzőnek az 1D X III, de az R5 sem lesz minden téren egyértelműen alatta videós funkciókban.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Speeedfire #2816 üzenetére

    Van külön vásárlási tanácsadós topik, ott érdemesebb ezt megvitatni, de amúgy meg egy Pana GX80-at én megnéznék a helyedben, találni is belőle (nem úgy mint a GM-sorozatból, amiért úgy kell imádkozni), használtan 60k körül megy és jól felszerelt gép. Az EVF csak mutatóban van rajta, de nagyon napsütéses időben jól jön még az a kis gyösz is.

    Én ilyen kis totál belépő gépekkel nem vacakolnék, a használt piacon alig van árbeli különbség. Esetleg még az Olympus E-M10 Mk2 is fel-fel bukkan olcsóért, annak a kezelése legalább ismerős lenne.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #2827 üzenetére

    +1 a bérléshez

    Csak úgy nagyságrendileg mondom, hogy egy Sziget Fesztivál napijegyének árán lehet ilyesmi gépeket bérelni.

    Na meg azért ~4000 euró még közel sem az a nagyon megfizethetetlen kategória, nem egy tömegcucc, de ez egy munkaeszközért vagy egy magas szinten űzött hobbiért nem számít a világ összes pénzének.

    Aki a fotózást és videózást abszolút csak amatőr hobbi szinten űzi, annak meg semmi szüksége nem lesz arra, hogy birtokoljon egy R5-öt. Azért a 8K anyag vágásához még egy igen méregdrága új PC-t csapjon az árhoz.

Új hozzászólás Aktív témák