Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én csak azt sajnálom, hogy a Kodak kiesett a szenzorpiacról amikor csődbe ment az anyacég. Pedig tök jó lenne egy Kodak - Sony rivalizálást látni (jó ott van még a Canon is, de ők inkább saját használatra gyártanak, Panasonic meg most szállt ki a szenzorgyártásból).
A Leica, Hasselblad és a Phase One is Kodak szenzorokat használt sokáig, illetve a Pentax is a középformátumban.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez aztán egy igazán elegáns húzás volt. Ilyenkor azért egy PR managert nem árt megkérdezni, hogy melyik nagyobb arcvesztés a márkának, ha kirúgjuk a szerencsétlent, mert egy eleve igazságtalan összehasonlításban alulmaradt az G9, vagy ha egyszerűen nem lépnek semmit és a nyilvánvalót megmagyarázó blogbejegyzés egyszerűen eltűnik a nagy sokaságban, amik már amúgy is leírták ugyanezt a következtetést.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #2246 üzenetére
Volt egy másik blogbejegyzése, amiben nem kifejezetten dicsérte meg a G9 AF teljesítményét (más, PDAF-es, kifejezetten sportfotós gépekhez hasonlítva, ezt ne felejtsük el). Aztán a #2242-ben linkelt cikk bevezetője szólt csak arról, hogy elmondta kirúgták emiatt a korábbi blogposztja miatt.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Engem valahogy nem kapott el annyira a gépszíj Z50 ügyében. Én előbb vennék egy Fuji X-T30-at magamnak, vagy Sony A6400-at (ebben a sorrendben).
Mondjuk ha a Sigma kihozná az APS-C f/1.4-es fix sort erre a rendszerre, már rögtön sokat dobna a használati értékén. Ha lenne egy jó Nikon DX tükrös objektív sorom, akkor egyszerűbb lenne a kérdés, de így még nem elég kívánatos.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nagyon kíváncsi leszek mit gurít idén a Canon, korábbi nyilatkozataikból nagyon az jön le, hogy most már kezdenek ők is kicsit betojni a piac zsugorodása miatt és még a lejtőn lefelé is tud növekedni a Sony.
Na meg pletyizték már a Sony A7 IV-et is erre az évre, ami azt jelenti, hogy az A7 III még drasztikusabban elindul lefelé árban és a Sony nem csinál herélt belépőbb modelleket (lásd: EOS RP), hanem az egy generációval olcsóbbat adja annyiért. Az A7 III pedig EOS RP-hez közeli árban komoly marcangoló vérengzést fog csinálni (ahogy az A6000 is a maga szintjén, ami az elmúlt évtized legtöbbet eladott gépeinek top 10 listáján az egyedüli MILC lett).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Elég megnézni a jelenlegi árakat:
Sony A7: 280k
Sony A7 II: 340k
Sony A7 III: 630kBár előbbi most drága, akcióban láttam már vadiúj A7-et 200k-ért, utóbbi meg most akciós éppen a központi szalonban, amúgy 400k inkább.
Szóval valami ilyesmire lehet számítani, az A7 kimegy, helyére jön az A7II és annak a helyébe meg az A7III lép majd (bár eleinte az is inkább olyan 450-500k lesz inkább).
De a jó hír, hogy valahol el kell kezdeni az árcsökkenést. Ha benéz egy 3-assal kezdődő árcédulába valami frankóbb akcióban (akár cashback vagy ilyesmi), már nekem is ideje lesz törni a fejem a Panasonic utódján.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Kb egy éve volt piacon az A7 III, amikor már láttam újonnan 3-assal kezdődni az A7 II árát akciósan.
Én meg nem sietek. Egyelőre még a G80 kiszolgál. És ebben az esetben sem biztos, hogy FF-re váltok, még azért figyelemmel követem a Fujifilm tevékenységét is, ahogy mindenki mást is (Canon, Nikon vagy a Panasonic FF vonalat, ha behozzák a PDAF-et, még akár maradnék is márkán belül, csak FF vázzal).
Ez a jó abban, hogy nem kell saját felszerelés a munkámhoz, nem kell sietnem, saját projektekre meg kis kompromisszummal a G80 is megteszi. De az A7 III kb tud mindent, amire szükségem van kompromisszumok nélkül, szóval jóárasítva igazán esélyes versenyző.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az a gép már nagyon nem a hobbi kategória. De én egyelőre merőben értelmetlennek érzem a 8K-t. Nyilván itt még rámennek a gyártók az early adopter szindrómára és jól megkopasztják őket, de nekem a legfőbb bajom, hogy ahányszor 8K TV elé kerülök egyszerűen még közvetlen közelről sem látok benne több hasznos részletet. A bődületes felbontást csak erős tömörítéssel lehet mozgásra bírni a jelenlegi lejátszókon/PC-ken és ebben elveszik a többlet felbontás előnye. Ez kicsit hasonlít arra, amikor az első 4K TV-ket kipakolták a boltok polcaira és még alig volt érdemi különbség _hasznos részletben_ egy valóban minőségi Full HD-hoz képest.
A 4K 120fps viszont király lehet. Kérdés ezt is milyen áron (tömörítés) adják oda földi halandóknak.
---
(#2303) _q: Ha van jó ajánlat, hajlandó vagyok akár többet is áldozni a 300-400k közötti sávnál, de az A7 III most is jó deal, olcsóbban meg még jobb lesz és valami tényleg komolyat kell villantania másik modellnek, hogy megadjam a felárat. Crop váz is jöhet, de kétlem, hogy ez az MFT-n belül maradást jelenti (jó azért nem kizárt, hogy maradna a háznál mondjuk egy olcsón beszerzett GX80 vagy ilyesmi, csak amolyan backup és/vagy nem sajnálós gépnek, amit mondjuk elvihetek bringatúrára, fesztiválozni, stb).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Ironizer #2309 üzenetére
De erre az 5K, 6k is bőven elég, az meg világos, hogy felezni a felbontást jobb minőségű kimenetet eredményez leméretezés után, de a nyakamat tenném rá, hogy itt már olyan nüanszokról beszélnénk a végtermék (értsd: monitoron, TV-n visszanézve) tekintetében, ami még a szakavatott szemnek is marginális.
Meg ugye tegyük mellé azt a tényezőt is, hogy bár sokan a 4K-t is arra használják, hogy jobb leméretezett kimenetet kapjanak, mintha eleve alacsonyabb felbontáson lőtték volna, de cserébe így a rolling shutter is nagyobb gond.
A Blackmagic 6K kameráinál is problémás, hogy bár rohadt jó minőségben vesz fel, de iszonyúan észnél kell lenni mekkora sebességgel mozgatod a kamerát, mert komoly rolling shuttert kapsz.
Majd ha a 8K tart ott, ahol most (vagy az elmúlt 2-3 évben) a 4K, akkor azt mondom részemről nem gond elkezdeni foglalkozni vele, addig meg tolják a szekerét nyugodtan azok, akik gyorsan rácuppannak az újdonságokra, akár vállalva ennek a masszív felárát. Meg nem beszélnénk arról, hogy milyen jó lesz 8K-ból majd 4K-ra méretezni, ha nem az lenne, mint az FHD -> 4K evolúciónál, hogy sokaknak bőven elég lett volna még sokáig (vagy lenne akár ma is), ha az FHD bitrátákat engednék el oda, amit a 4K mód is tud, meg jöjjenek a haladóbb kodekek, alacsonyabb tömörítési fokok, stb. Sajnos ez egy mesterségesen gerjesztett bullshit, hogy az új, nagyobb felbontás mindenképpen jobbnak tűnjön... persze, hiszen az alacsonyabb felbontást meg kiherélik.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én fotóra nagyon szeretem az IBIS-t, de videóra még a Panasonic sem elég jó. Szerény véleményem szerint.
Pontosabban nem is az, hogy nem jó, mert bitang jó, egyszerűen ahogy ez az egész működik nem tetszik annyira. Ha tényleg szépen stabilizált handheld felvételt akar valaki, akkor megúszhatatlan a válltámasz és/vagy a gép lesúlyozása és fogantyúra rakása.
A Premiere-ben Warp stabilizált anyag sem túl szép, az IBIS kis túlzással ugyanezt csinálja hardveresen. Oké amikor nem szempont a "cinematikusság", csak mondjuk egy családi szülinapon veszel fel ezt-azt, akkor nagyon jól jön, de ennyit még egy A7 III is meg tud ugrani.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ezt nem is vitatom, ha statikus stabilizalás kell, akkor a Panasonic verhetetlen benne, de még ilyenkor is ki tudnak jönni a torzítási hibák (főleg ha minél szélesebb a látószög). De mozgásra ez sem az igazi, jobb mint bármi más, de ez még mindig nem jó, oda kell a glidecam/gimbal vagy legalább egy lesúlyozott-fogantyús kamera.
Ahol "elmegy" a Sony is az a homevideo szint (nekem), erre utaltam.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én nem tartom valószínűnek azt a forgatókönyvet, hogy leállna a fényképezőgépek gyártása, de a volumen csökkenésével az áremelkedés már egyre inkább elkerülhetetlennek tűnik, főleg ha még sokáig velünk lesz a járvány.
Azt én a saját munkám kapcsán is érzékelem másik ipari szegmensben, hogy a kínai holdújév miatti leállásokra egyébként mindenki előre felkészül (raktáraz mindenki komolyabb mennyiségeket), viszont itt egy elhúzódó járvány miatt komolyabb hiány is keletkezhet a gyártáshoz szükséges komponensekből.
Ezt leginkább ahhoz lehetne hasonlítani, mikor pár éve a földrengések/áradások miatt több kulcsfontosságú ázsiai félvezető gyár is víz alá került. Ez aztán a flash meghajtók, RAM, egyéb memóriák árában komoly kiugrást eredményezett, itt is hetek teltek el, míg legalább félgőzzel újraindulhatott a gyártás és hónapok, mire teljesen helyreállt az üzemszerű működés.
Ez aztán évekig éreztette a hatását, hiszen a világ nem győzte utolérni magát.
A fényképezőgép ipar szempontjából ez nem túl jó hír, hiszen így is nagyon törékeny már ez a szegmens és szerintem most kezdhetnek nagyon izgulni azok, akik nem sok lábon álló nagyvállalatok (pl: Nikon). De azért a többieket is érzékenyen fogja érinteni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Akkor a család ezen tagjai nyugodtan fotózhatnak/videózhatnak telefonnal. Nekem is volt párom, akinek oda akartam adni anno a Fujifilm X-A1-esem, mikor már csak a fiókban pihent, de nem kellett neki, azt mondta a mobil is elég számára.
Nem akarlak rábeszélni a GX80-ra, csak ötlet volt. Én a kettő közül a GX80-at venném magamnak (főleg ha nem lenne már így is egy G80-am). De értem azt is, ha valakinek kell a használható videó AF (nekem sem jönne rosszul, de inkább ezt áldoztam be a többi tulajdonság kedvéért).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz mikrofon #2347 üzenetére
Neki élmények jutnak eszébe még a szar fotóról is és nem feltétlenül tartja észben, hogy ez másnak nem jön át. Én sem látom ezt akkora problémának, olyan ez, mint amikor a pro grade FF cuccal kattogtató lesajnálja mondjuk az entry-level kitobis MFT-t, mert a családi fotó zajtenger, vagy ugyancsak bemozdult. Minden csak nézőpont kérdése.
Lehet csak az én ismerőseim tudnak jól szelektálni mit töltenek fel és/vagy mutatnak meg nekem, de az utóbbi 2-3 év mobilfotós termése már bőven ingerküszöb feletti. Egy kisszenzoros kompakt gép sem bírna el jobban a feladattal.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #2355 üzenetére
Töredelmesen megkérnék mindenkit, hogy a piszkálódó megjegyzéseket akassza szögre a topikba belépés előtt.
Csak azért nem szabadul el itt rendszeresen a flamewar, mert PuMbA baromi nagy türelemmel viseli, hogy minden általa hozott Canon hírre akad valakitől egy epés megjegyzés.
Ennyi erővel egy Canon user is szurkálhatna a Pana irányába a piac legrosszabb videós AF rendszere miatt.
-
-
Stauffenberg
Topikgazda
A szemközti panel tizedik emeletén az ablakban pucéron fésülködő MILF megleséséhez minek is kéne AF? Csak egy jó állvány kell, berakod 4K-ba (az még plusz crop) és mehet a videó. Szerintem Japánban adják majd el a legtöbb ilyen objektívet, azok nagyon rá vannak gerjedve az ilyesmire.
Én sem tudom komolyan venni ezeket a sötét üvegeket, de azért ne csináljunk úgy, mintha az ~f/6.7 végű crop vázas tele zoomok és eközött olyan hatalmas eltérés lenne fényerőben, majd a szenzor megoldja '"izomból" egy kicsit magasabb ISO beállítással. Szerintem a fő célközönség inkább a repülőnapokra kijáró meg vonatmániás spotter közösség lesz, főleg inkább videóra. Nem tartom kizártnak, hogy azért kap L-es jelölést, mert megoldják rá a parfokális felépítést (vagy a "vizuálisan parfokálist" legalább), ami erre a célra jó fény mellett alkalmassá is tenné.
(#2383) Mr.Csizmás: Nem tartom kizártnak, hogy ameddig a Fuiji nyújtozkodni tud, odáig ez is tartja majd az f/6.7-et és utána esik be f/7.1-re. De nem szeretem az ilyen "ez az objektív 250 euróért is lenyomja ezt" felvetéseket. Nem tudjuk még az objektív árát és az optikai minőségét sem láttuk még. A példaként hozott Fuji egy olcsó, műanyag, dupla kithez fejlesztett budget cucc. És nem f/6.3, hanem f/6.7, ami a gyakorlatban baromira nincs messze az f/7.1-től.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Meglátjuk, de engem őszintén szólva a telék nem különösebben érdekelnek, nem fotózok/videózok olyan témákat.
Volt több tele zoomom is, amiket tényleg főként arra használtam, hogy repcsiket örökítsek meg repülőnapokon, de ilyenekre is olyan ritkán jutok el manapság, hogy az utóbbi két rendszeremhez (Fuji és MFT) már nem is vettem telét.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mr.Csizmás #2403 üzenetére
FF-re nem szokás ilyen budget telefotó zoomokat gyártani, mint amik gyakorlatilag minden crop rendszeren vannak (még a Canon-nál is).
Meg én nem indulnék ki csak és kizárólag a fényerőből. Majd lássuk meg mit tud optikailag és egyéb téren. Ráadásul ez egy FF objektív, több is benne az anyag, sosem lesz annyira olcsó, mintha összezsugorítanád APS-C verzióra.
Nekem nem kéne, nem is szimpatikus, hogy ennyire sötét objektívekkel jön ki a Canon, csak nem értem, hogyan jön összehasonlítási alapnak egy crop szenzorra tervezett, szigetelést nélkülöző, műanyagból épített, optikailag is csak teljesen középszerű, amatőr játszós objektív ide. Már azon túl, hogy fényerősebb egy fél hangyafasznyival.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Canon = Apple
Amit hülyén csinál, azért kapja a savazást.
Amit jól csinál, azért is.Van egy pár gyártó, ami örülne, ha ~1 évvel a rendszere indítása után az lett volna a legnagyobb baja az objektív kínálatával, hogy már sötét zoomokat dobál a piacra.
Amúgy meg kb ez a lényege ezeknek az üvegeknek, mint az RF 24-240mm f/4.0-6.3-nak is. Emberünk crop váz helyett inkább vesz egy EOS RP-t, rátesz egy ilyet, elmegy vele nyaralni és hízik a mája, hogy fúlfrémen van.
Mi itt csak röhögünk ezen, közben a Canon meg könnyen lehet, hogy meg sem tudja majd számolni a bevételt.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én nem mondtam, hogy nem lehet racionálisan beruházni egy EOS RP szettbe, de ugye az RF 24-240mm egy olyan objektív, aminek vannak megfelelői crop rendszereken és főleg a nagyobb zoomot tudó bridge gépekről áttérőket célozza meg, az meg örül, hogy FF rendszere van.
Emberünk megveszi nyaralós-utazós szettnek, mellé beruhazhat még EF objektívekbe is ha mondjuk olcsón portrézna, makrózna, stb.
Ugyanez van a 24-105mm f/4.0-7.1 esetében is, vesz egy aránylag olcsó EOS RP-t valami jobb crop haladó/pro váz helyett és persze a 24-105mm f/4 L tök jó, de az nem a 400 dolcsi körüli árszint (bár amúgy nincs rossz árban). A Canon simán fogja adni a sötétebbet RP-vel kitben.
Nekem nem kéne egy ilyen fényerőtlen üveg, de el tudok vonatkoztatni a saját igényeimtől.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nekem a szövegből nem derül ki, hogy erre gondolna. Az L-Mount olyasmi szövetség, mint a Micro 4/3 (kicsit erősebben központosított irányítással a Leica alatt, de a vásárló szempontjából szinte mindegy).
Sokkal valószínűbb, hogy objektív gyártó lép be hivatalosan az L-Mount szövetségbe és ez nem jelenti, hogy vázat is kell bedobnia a közösbe.
De ha jön kamera gyártó is, akkor kizárásos alapon az Olympus lesz az. A többieknek vagy van saját FF/középformátum rendszere a crop mellé vagy teljesen döglöttek (Pentax). -
Stauffenberg
Topikgazda
Én attól még fenntartásokkal kezelném. Azt értem, hogy az újságíró kicsit előreszaladt, de a Panasonic igazgató végig óvatosan fogalmazott. Az Olympus meg mi mást nyilatkozzon, ha nem ezt, még a Panasonic sem harangozta be előre a terveit, hiszen az attól a pillanattól kezdve nyomná le a m4/3 eladásokat.
--
(#2436) topikk: Mert tehetségtelen balherék kezében van a brand. Én eléggé boldog lennék ha a Pentax beszállna a komolyan vehető MILC bizniszbe, mert a szívemhez közel állnak (az első DSLR-em is Pentax volt), de már mikroszkóppal sem lehet látni mekkora tényezők is ők a piacon. Még mindig az Olympus esélyesebb, hogy beindít egy FF MILC termékvonalat, semmint a Pentax. Lassan felnő egy olyan fotós generáció, akiknek ez a márkanév pont annyit mond, mint az Agfa, Yashica vagy a Contax. Arról meg már ne beszéljünk, hogy akkor indították el legalább 10 évnyi késéssel az FF DSLR vonalat is, amikor már a Sony is FF MILC-ben utazott és végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a DSLR halott. Kár értük, mert a Pentax az egyetemes fotótörténelem dicsőségfalára felírta magát a múltbéli teljesítményével, de ma már csak olyan, mint egy lottyadt rocksztár, aki egykor világsztár volt, négyesével vitte a legjobb csajokat az öltözőbe, a legfinomabb kokaint szívta, ma meg már az is problémát okoz, hogy egyáltalán egyenesen megálljon a falunap színpadán, aztán egyedül dönt le egy üveg CBA saját márkás gyomorkeserűt a ToiToi mögött.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #2446 üzenetére
Nem csak az üvegeik voltak jók, de a DSLR vázaik is. Nagy és fényes kereső, időjárásállóság és masszív váz olyan árkategóriában, ahol a CaNikon tejfölöspohárból fröccsöntött kétpálcás szarokat adott, réges rég volt már náluk IBIS meg még ezernyi apró kis funkció, ami elsőre nem is tűnik lényegesnek, közben ez adta ki, hogy a Pentax azonos árkategóriában mindig egy lépcsővel fejlettebb gépeket adott a konkurenciánál.
Ráadásul az analóg érában is már ez a filozófia hatotta át őket. Belenézel egy K1000 keresőjébe és a mai gépek megirigyelhetnék, pedig 1976-ban került piacra, olcsó volt és agyonverhetetlen.
Na meg ja, olyan aprócska objektíveket tudtak csinálni mindig is, hogy a legtöbb MILC rendszer megirigyelné. Kár értük, hogy nincsenek itt ebben a klubban.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Amikor bemutatták az FF DSLR vázukat, én csak fogtam a fejem. Egyrészt hány meg hány éven keresztül ment a nyafogás a Pentax userektől, hogy jöhetne az FF szenzor és mindig hárítottak, aztán mire világossá vált, hogy a DSLR iparnak nincs jövője, akkor törlesztett egy olyan adósságot, amit már senki nem kért tőlük többé.
Minden új rendszer elindításakor a legnagyobb forrásigényű befektetés az új objektívpark kifejlesztése és a Pentax akár indíthatott volna "future proof" FF MILC rendszert is, így is úgy is új objektíveket kell fejlesztenie, az egyiknek lett volna jövője, másiknak meg nem. Most így egy olyan rendszerhez fejlesztenek drága pénzért, ami 5-10 év múlva el lesz földelve két méter mélyre.
Nem lennék a Ricoh-Pentax igazgatótanácsának tagja ezekben az években, hogy úgy vonuljak be a történelembe, mint a fotóipar egyik legendáját falhoz vágó idióta.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #2452 üzenetére
Nem csak a K-01 nevű merényletet követték el az emberiség ellen, hanem az egész Q-rendszer egy istenverte poén volt a részükről, hogy odaszúrjanak az általuk meg nem értett "divathullámnak". Meg ugye pár hónappal ezelőtt nyilatkozták, hogy a MILC egy múló divat és az emberek pár év múlva elfelejtik és tömegével fognak visszaáramlani DSLR-re és akkor majd ők lesznek az a Nagybetűs Gyártó, aki tárt karokkal várja őket.
Édesistenem... a szívem szakad meg értük. A főnökük egy elmeroggyant, aki a háború utolsó napjaiban még a bunkerben tologatja térképen a már rég nem létező hadosztályait és a csodálatos fordulatról ábrándozik.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem kell, hogy egy az egyben ugyanazok a komponensek legyenek, elég ha a gyártás fontos nyersanyagaiból hiány van. Az asztali CPU és VGA áraknak sem tett jót, hogy a mobilipar felfutásával nem állt rendelkezése kellő mennyiségű félvezető ezek olcsó gyártásához, közben meg még a kriptopénz bányászat is belerúgott egyet a piacra, permanens hiányt teremtve.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz mikrofon #2473 üzenetére
"én azt hittem hogy az EM1 Mark III helyett jött Olympus OM-D E-M1X...."
Szerintem sosem volt ilyesmiről szó, ráadásul az E-M1X bemutatójakor is mindenki vakarta a fejét, hogy az érkező E-M1 Mark III-nak majd így nem lesz tere hova fejlődni az E-M1X veszélyeztetése nélkül.
De ne kérdezd miért jó a flagship fölé egy még flagshipebb flagship, hogy a másodvonalas flagship is ugyanúgy tudjon minden flagship dolgot (most direkt annyiszor leírtam egy mondatban a flagship szót, hogy valahol a távolban felnyögött egy marketinges).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Tiszta sor, hogy itt tart a szenzortechnológia, de akkor itt az idő mondjuk a videózásra ráfeküdni, mert ezen a téren bőven van mit behozniuk. A Fujifilm is a teljesen nulla, még hobbi szinten sem értelmezhető videós képességektől elég gyorsan eljutott oda, hogy ma a legjobbakkal lehet egy lapon említeni őket. Ez pedig csak rajtuk és az elszántságukon múlt.
Csak egy példa volt.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én meg nem fotózok madarakat, akkor most vegyük ki belőle a PDAF-et, meg a tracking módokat?
Az Olympus le van maradva videóban, ez egy teljesen objektíven kijelenthető állítás, ez független attól, hogy valaki videózik-e vagy sem, ahogy az is, hogy a mai világban a fotósok egyre nagyobb hányada kezd bele a videózásba, akár amatőr, akár profi szinten, mert erre megy a tartalomfogyasztási kultúránk.
Az amatőr/hobbi céloknak megfelelés oké lenne egy E-M10 szintű géptől, de nem egy kvázi-zászlóshajótól (az E-M1X ne tévesszen meg senkit).
-
Stauffenberg
Topikgazda
"és mondjuk egy A7iii-al szemben is ezt választaná. Kivéve profi felhasználás."
Már bocs, de még mindig egy E-M1 III-ról beszélünk, miért állna távol valakitől a profi felhasználás egy profi vázon? Hány profi videós tolja Panasonic GH5, GH5s vázakkal? Nem kevesen. Az itteni videós topikban is van pár, vagy éppen Vond is meccsekre jár ki videózni a G9-el, ami a legutóbbi firmware frissítéssel már gyakorlatilag GH5 szintig emelkedett.
Az Olympus nagyon tud bánni a színekkel, szeretik is a Jpeget náluk az emberek, de ez tök jól hasznosítható tudás lenne videó alatt is (ahogy a Fujifilm is elég komoly rokonszenvet váltott már ki a szakmában, még ha van is hova fejlődni).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hiú emberek vagyunk és szeretjük azt gondolni, hogy egy high-end crop váz helyett mindig jobban járunk egy belépő Full Frame vázzal (amivel aztán nyakunkba szakad egy Full Frame rendszer is, annak minden előnyével és hátrányával).
De azért ez erősen mérlegelendő kérdés, meg kell nézni a kínált objektíveket, méretet, váz felszereltséget és a fotózott téma igényeit. Ma már nagyon sok pro fotós is letette az esküt a Fujifilm mellett. Na meg egyre több videós is. Tök jó váz videóra egy Sony A7 III, de egy X-T3, vagy még inkább X-T4 sok tekintetben túl tudja teljesíteni. Na meg videóra az S35 szenzor (kb. APS-C) még a legfelsőbb szintekig bezárólag is jelen van, akár soktízezer dolláros mozis kamerákban is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vihartigris #2503 üzenetére
Arra kíváncsi leszek, mert nekem az X-T30-ból is nagyjából az IBIS ami hiányzik. Van még elfekvőben Fujifilmes időkből egy régi vázam, meg egy egyébként kithez képest baromi jó XC 16-50mm objektívem, elég lenne csak egy X-T40 vázba beruháznom és a most kijött XC 35mm f/2 is nevetséges áron került piacra, ez egy tök jó utcai fotós összeállítás lenne nem horror pénzért (persze még azért megnéznék erről az objektívről pár tesztet, ha optikailag azonos a szigetelt verzióval, akkor best buy darab lesz).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mr.Csizmás #2505 üzenetére
Dobj majd egy füstjelet ha képelsz a Fuji topikba, leiratkoztam onnan, hogy ne fájdítsam a szívem, mikor elhagytam a rendszert a Panasonic kedvéért.
Egy jó A6400-killer X-T40-re simán beneveznék (oké, bizonyos értelemben már az X-T30 is az, de kell az IBIS és az A6600 már olyan árban van, amire nem akarok költeni jelenleg).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mr.Csizmás #2507 üzenetére
Ott én is tag vagyok, de nem nagyon van mivel képelnem oda (mármint friss fotókat), pedig tök jó a közösség és a challenge-ek is frankók. Ahogy nézem ott is többen akadnak, akiknek valami teljesen fapad belépő vázuk van, azokkal készült fotókat töltögetnek fel és senki nem nézi ki őket.
Én az X-E2 eladása után csak az X-A1-et tartottam meg, azt is főleg csak azért, mert semmi értelme nem volt fillérekért eladni, néha kölcsönadom családon belül, meg ha kedvem szottyan kivinni a Pentax M 50mm f/1.7 manuál objektívet egy sétára, akkor ezzel viszem ki. Gondolkoztam rajta, hogy arra kéne vennem egy XC 35mm f/2-t, de azon meg annyira elcseszettül gatya az AF rendszer mai szemmel (új korában sem volt túl harapós), hogy ezen azért még gondolkodom.
Most a Pana G80-on van egy 25mm f/1.7-em, ugyanaz a látószög, hasonló árkategória, de az egy bitang gyors objektív.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Mit vennének vissza a keresőn és a videós képességeken kívül?"
Amit mindig is. Kereső, videós képességek, kezelőszervek, markolat, kártyafoglalat (aminek ráadásul hülye helyen kell lennie), kevesebb menthető preset a mindenféle beállításoknak, időjárásállóság. Ezeket szokták nyesni mindegyik generációban az aktuális X-T1, 2, 3 modellekhez képest.
Akinek a kamera munkaeszköz vagy olyan hobbista, aki nehezen viseli a fenti kompromisszumokat, annak teljesen egyértelmű lenne, hogy X-T4 alá ne adja. Azt se felejtsük, hogy a Fujifilmnek a fő ellenfelei olyan rendszerek, amikben nincs ezen az árszinten IBIS-es váz. A Fuji szemszögéből meg inkább ma egy X-T40 vásárló, mint holnap egy Sony, Canon, Nikon rendszerben kikötő bizonytalan.
Btw idén már nem valószínű az X-T40, szerintem csak jövőre, de jól is van ez így.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én értem a kártyás dolgot, én is néha beleszaladok ebbe (nem meló előtt, ott a checklist első pontja a kártyák formázása, hanem az otthoni játszós gépekkel).
Elmegyek fotózni és akkor derül ki, hogy nem is biztos, hogy lesz elég hely a kártyán (főleg ha videózás is tervben volt). Persze 99%-ig biztos vagyok benne, hogy le van már mentve otthon a kártyáim tartalma, de a maradék 1% bizonytalanság miatt nem bírom megnyomni a formázás gombot.
Így nekiállok végigmenni és törölni olyanokat, amikről biztosan tudom, hogy már fel is dolgoztam őket.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz zsiga_667 #2520 üzenetére
Lehet csak régi berögződés nálam, de nem szeretem így másolni a médiafájlokat. Lehet a modern oprendszerekben már van erre védelem, de régen jártam úgy, hogy leállt valamiért a másolás és buktam így fájlt, kártyán már nem volt ott, PC-n jelezte, hogy ott van, de sérült volt.
Egyébként is mindig backupolom a kártyákat, formázni meg úgy szeretem őket, ha közvetlenül előtte csekkoltam, hogy minden fel van másolva.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Lassú Víz #2525 üzenetére
Én ezért veszek minden gépembe memóriakártyát, ha csak felkapom és elviszem magammal, mindenképpen legyen benne.
De engem jobban idegesít, hogy a gépek nem tudják bekapcsolás után megmondani az akku töltöttségét. Elmegyek egy délutáni sétára, felkapom a gépet, megnézem a töltöttséget, még rá is küldök 2-3 expót, hogy magához térjen az akku, azt mondja tele van, de amikor már élesben használom, ugyanúgy az első néhány expó után kiderül, hogy már kevesebb mint a fele van hátra. Cserét meg nem hoztam magammal, mert csak egy délutáni séta egyetlen fix objektívvel.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mr.Csizmás #2529 üzenetére
Akku technológiától is függ. A Sony ebben igencsak előre jár (mikor éppen kedve van hozzá), én már 15 éve is találkoztam olyan Sony high-end bridge géppel, ami már akkor tudott százalékos töltöttség kijelzést, miközben ez még ma sem általánosan elterjedt, néha már annak is örülni kell, ha nem Tele-Félig-Üres fokozatokban tudja kijelezni, hanem van mondjuk már 5-6 rovátka is ami fogyni tud.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Autós topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Politika
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bestbuy játékok
- Nintendo Switch
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...