Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz hibavissza #1152 üzenetére

    Bokeh nem egyenlő szűk DOF.

    Az APD pedig egy példaként jött egy olyan konstrukcióra, aminél a finomabb bokeh körök fontosabbak a transzmissziónál. A Fujifilm is csak opcionálisan tart ilyen verziót az 56mm f/1.2-ből azoknak, akik ezt igénylik.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Mindenki meg akarja mondani a tutit, hogy melyik rendszer a legjobb, vagy éppen a leginkább foghíjas, hol vannak a legjobb objektívek vagy hol hiányzik valami fontos darab. Ez ebben a topikban nem csak, hogy nem baj, hanem kifejezetten a topik lényege.

    Szóval köszi srácok, tök jó ezt látni, hogy van itt egy diskurzus és még ha sokan elfogultak is vagyunk egyes rendszerek iránt, alapvetően kulturált mederben folyik, mert a nagy bezzegezések nem offként kerülnek leírásra máshol, ami meg aztán állandó ingerültséget és ellenfikázást szül.

    Talán még a végén tényleg lesz valami ebből a topikból. :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz .mf #1235 üzenetére

    Ha én MFT vagy L-Mount gyártó marketingese lennék, nem győznék hangosan röhögni az ilyeneken, kiemelve, hogy a mi rendszerünk egy átkozott tech-hippi kommuna, ahol mindenkivel megosztjuk azt amink van... :D

    Az MFT-nek 10 év sem volt elég ahhoz, hogy megértesse az emberek egy igen jelentős részével, hogy ha van egy ilyen vázad, mindegy milyen gyártó van ráírva egy MFT objektívre, az kompatibilis lesz. Persze érthető, nekik az az érdekük, hogy a váz gyártójától vedd meg az objektíveket is, de ezzel meg a rendszer egyik nagy előnyét kommunikálják alul.

    Sajnos még haladó/pro fotósok is néha tökre meglepődnek ezen, főleg mikor a Pana vázon látják az Oly objektívem és megkérdezik hol az adapter... jó persze nem követik annyira a ipart, elvannak a saját bevált rendszerükkel, de hát na. Kezdők meg aztán végképp meglepődnek, ott van az öcsém, aki csak idén jutott el sok évnyi mobilos fotózás után oda, hogy kell neki egy rendes hobbi gép (vett is egy Pana GX80-at) és hiába olvasott el egy csomó review-t a vázról, így sem volt neki tiszta.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #1238 üzenetére

    De a Sigma és a Tamron köztudomásúan third party gyártó, így élnek a fejekben is, az még nem lep meg senkit. Amúgy meg minél több haladó/pro fotóst ismertem meg, annál inkább kialakult bennem az, hogy ők követik legkevesebb hajlandósággal a napi fejleményeket a piacon. Nem érdekli őket, megvan a cucc amivel boldogok és csak alkotnak/dolgoznak. Szerintem még jobban is járnak ezzel. :)

    (#1239) topikk: Hát ezt mondom én is, az MFT gyártóknak nem volt érdeke abból, hogy a vásárló ne náluk költse el az objektívre szánt utolsó fillérjeit is. Öcsém már megvette a GX80-at, mikor még mindig visszakérdezett, hogy biztosan nézegetheti-e Olympus objektívek tesztjeit, nem akar rápörögni egy típusra, amiről kiderül mégsem jó neki... :)

    (#1243) 80hun: A DFD csak egy ügyes CDAF algoritmus, ami igyekszik minimalizálni a huntolást. De én G80-on nem érzem kicsit sem lassúnak vagy bizonytalannak az Olympus 45mm 1.8-at. Ha inaktív is ilyenkor a DFD, én érzetre nem tudnám megmondani, hogy bizonytalanabb-e egy CDAF-es Olympus vázhoz képest. Gyors és nem totojázik, már amennyire egy CDAF rendszertől ez elvárható. Ez is ilyen marketinges bullshit, mint a Dual IS, ami persze tök jó meg minden, de kétséges, hogy érdemes-e miatta csak azért a Pana objektívet választani egy másik, jobban tetsző és/vagy olcsóbb Olympus helyett, hogy működjön ez a funkció.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz 80hun #1249 üzenetére

    Utcai fotó, mozgó járókelők volt a teszt. Nem érzek indokolatlan huntolást vagy lassúságot. Amit elkúrt, azt DFD mellett is elkúrta volna, mert oda már rendes PDAF témakövetés illene már.

    De ha van teszt ami valahogy összeméri a sebességet, pontosságot, hibaarányt, akkor örömmel venném, mert érdekel. De ismétlem: G80-on nem érzem semmi hátrányát annak, hogy Olympus objektívet is használok, semmivel nem lesz bizonytalanabb vagy lassabb, mint a DFD-re képes natív Pana objektívek, legalábbis érzésre semmiképpen.

    A szűk keresztmetszetet egyébként is a PDAF hiánya okozza, ezen nem változtat a DFD sem.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz 80hun #1251 üzenetére

    De nem arról volt szó mit tud a DFD a PDAF ellen, hanem van-e valóban érezhető hátránya annak, ha DFD vázon egy nem DFD kompatibilis (példaként Olympus) objektívet használsz.

    Az én tapasztalatom az, hogy nincs.

    AF-S módban így is harap (valószínűleg ez a leggyorsabb CDAF a piacon), AF-C-re viszont a DFD sem elég agilis. Ha a DFD tényleg fasza lenne témakövetésben, még azt mondanám érdemes objektív választásnál figyelembe venni ezt is, de így....

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz 80hun #1253 üzenetére

    A jó az relatív, sokat reszeltek rajta még a GH5, G80 generációhoz képest is (azt nem tudom a G90 is megkapta-e ugyanazt az algoritmust ami a G9-ben van). Ez mondjuk parádés, mert az ember azt gondolná ennél többet már végképp nem lehet kihozni a CDAF-ből és a Panasonic megcsinálja. De hát azért egy rendes hibrid rendszer már nagyon kéne, ezt kívánja a nép is.

    Videóban a G9-nél megpróbálták leszimulálni a PDAF-es vázakra jellemző kamu "focus puller" érzetet, de egy minimális hunt így is van benne (élesre állít majd egy nagyon kicsit túlmegy rajta, ezt gyorsan érzékeli is, visszarántja rögtön a helyére, de videónál ez nagyon nem elegáns).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #1255 üzenetére

    Idézet ugyaninnen:

    "The S1R's Depth from Defocus system performs well, though it doesn't track moving subjects in depth (movement toward / away from the camera) as well as competitors"

    Ez mondjuk nekem a G80 esetén nem nagy cucc (eleve nem nagyon fotózok ilyeneket), de az S1 és S1R nagyon nem ez az árkategória már.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Rapid136 #1295 üzenetére

    A Nikon sokkal inkább függ a pro felhasználóktól, mint a Canon. Utóbbi egy hatalmas vállalat, amelynek a fő bevételi forrása még csak nem is a fotózás (bár a képalkotáshoz köze van: Nyomdaipar, vállalati imaging eszközök, broadcast rendszerek és eszközök, stb) és a fotón belül is dominálják a consumer piacot nagyon durván. A Nikon pedig a mainstream gyártók között az egyik legkisebb (céges szinten, nem eladásokban). Számukra a fő bevételi forrás a fotó (nagyon hangsúlyosan) és igaz, hogy a consumer piac is nagyon fontos nekik (ebben sem gyengék), de a haladó és pro felhasználók jelentik számukra az élet-halál kérdést.

    Az Olympus reklámja pedig aranyos, én is jót röhögtem rajta anno, de egy évtized sem volt elég nekik ahhoz, hogy 5-6%-nál nagyobb piaci részesedést érjenek el az MFT gépeik (ezt is az első pár évben érték el, azóta stagnál, mondható az is, hogy pont ekkora rá az igény, persze a Panával együtt már kijönnek 8-10% környékére). Szóval ez a "megmutatták a jövőt" dolog annyira nem igazolódik, 10-ből 1 fotósnak fontos ilyen szinten a méret/tömeg kérdés, hogy mellette elfogadják az MFT kompromisszumait. Én szeretem az MFT-t, de például egy pro felszerelést már nem építenék fel rá, én is csak azok táborát erősítem, akik inkább hobbi/szaladgálós másodrendszerként tekintenek rá.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Rapid136 #1301 üzenetére

    Az idézett rész a Canonra vonatkozott. A Nikon még most is a legjobban beágyazott pro fényképezőgép gyártó (értem én, hogy pár hónapja már a Sony adja el a legtöbb FF vázat, de azért ne tegyünk úgy, mintha innentől a Sonynak nem lenne más dolga, mint hanyatt dőlni).

    A Z-rendszer kapcsán pedig inkább az a csoda, hogy úgy tudták ezt összehozni (beleértve a debütálás utáni hónapokat is), hogy közben folyamatosan a pénzügyi csőd fenyegette őket a fejlesztés ideje alatt. Nem olyan mega-multi vállalat ők, mint a Canon vagy a Sony, akik irdatlan pénzeket tudnak R&D-be beleborítani stresszmentesen, mert ha el is úszik a zseton, legfeljebb pár részlegvezető repül, de amúgy cégcsoport szinten meg sem kottyan.

    A Nikon teljesítménye (számomra) sokkal inkább tiszteletreméltó heroikus küzdelem, mint az a maszatolás, amit a Canon csinál. Én csípem a Sony-t, igazi katalizátora a piacnak, de amiért most őket dicsőíteni szokás, az leginkább a jó időérzék következménye, idejében váltottak tükörről MILC-re és ez az üzleti (!) döntés mára alaposan beérett. Csak aztán nézzük meg azt is, hogy milyen gyakran kellett új generációkat bemutatni az egyes vázakból, mert kiforratlanok voltak és hány early-adopter bukott sok pénzt azon, hogy 1,5 évvel később ott volt az az új váz, ami már olyan volt (majdnem), mint amilyennek a kezében lévőnek lennie kellett volna. A Sony a vásárlók faszával verte a csalánt, amit most viszont sokan elfelejtenek, mert a kellemetlen altáji csípős érzés elmúlt.

    Persze aztán ettől még simán lehet, hogy a Nikon megy a levesbe, ők látták az aggasztó számokat, mondtak egy all-in-t és az eredményre várás közben is gőzerővel fejlesztenek. Ha megcsinálják a stabilizálódást és be tudnak állni egy szilárd globális harmadik helyre, az komoly mutatvány lesz. Én még nem írnám le őket, van ott még tartalék a DSLR felhasználók felől (akik egyelőre SOKKAL többen vannak, mint a Sony FF felhasználók, ezért mondtam azt, hogy a tavaly elért FF eladások a Sony részéről még nem jelentenek automatikus győzelmet).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #1321 üzenetére

    Nekem nincs kicsi kezem, de a korai Sony APS-C vázak tökre kézre álltak. A kisujjam teljesen lelógott a markolatról, kényelmesen behajolva a váz alá (amolyan extra támasztéknak).

    Azt sokkal kevésbé bírom hosszútávú fotózás közben ha a kisujjam nem tud mit kezdeni magával, nem tudja eldönteni, hogy meg tud kapaszkodni vagy le akar csúszni.

    De amúgy nem lennék ergonómiatervező, nem csak a kézméret számít, de az is, hogy az ujjaid behajlítás után hova esnek kényelmesen, ez is változó.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz vond #1324 üzenetére

    Nekem viszont a G80-on nem annyira ideális a kisujj helyzete, legalábbis hosszabb távon. Szóval amikor tudom a vállamra akasztva pihentetem.

    Előtte próbanyomkodtam vagy fél órán át. Akkor ez nem jött ki.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #1370 üzenetére

    Mi a különbség abban, hogy valaki egy 150 ezres szettel analfabéta a fotózáshoz, vagy ha egy 1,5 millióssal? De az mindenképpen dicséretes, hogy eljárnak workshopokra, ez már a tanulásra való hajlandóság jele, ami egyre ritkább.

    A Fujifilm X-T100 teszt alatti komment szekcót is széjjel trollkodták a mobilmániások, akik hirdetik az igét, hogy a fotózáshoz tök hülyének lenni valójában menő és az AI algoritmusok atyaúristenéhez fohászkodni sokkal inkább rendben van, mint két szalmaszálat keresztbe tenni egy kis alapszintű tudás megszerzéséért.

    (#1361) Mr.Csizmás: Én még sima vegán sem vagyok, nemhogy vérvegán, de sokan környezettudatosságból választják ezt az étrendet, nem azért mert nem szeretnek benyomni olykor egy jó kis sült kolbászt vagy egy szaftos hamburgert. Egyre jobb alternatívák léteznek ezeknek az utánzására is.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #1386 üzenetére

    Úgy nagyjából ja. De a mobilos topikokban is állandóan egymás szájába lépnek, hogy melyik kamerának van nagyobb farka jobb Jpeg motorja meg AI algoritmusa és úgy tudnak hosszasan egymás felmenőit emlegetve betűket okádni egymásra, mintha az életük múlna rajta.

    Ehhez képest a mi kis MILC-es topikunkban folyó diskurzus angol lordok udvarias teázgatása a szivarszobában. Büszke vagyok rátok srácok (illetve ha vannak hölgyek, rátok is)! :D

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #1388 üzenetére

    Ne menjünk bele ebben a topikban. Maradjunk abban, hogy nem mindegyik tolja fullban a kretént és zabálja az avokádót kétpofára. Ahogy a szomszédnak sincs disznaja mondjuk egy lakótelepen, hacsak nem a kukorica szirupos kólán felhizlalt serdülő gyerekükre gondolsz.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #1395 üzenetére

    Melyik workshop az alapozó? Aki már tud épületet fotózni az mehet a didikre? Vagy épület, madár, cickók a helyes sorrend? :D

    Szerintem nem a téma dönti el hol kell kezdeni a technikai alapok megértését. Bármilyen nem haladó workshopot lehet azzal kezdeni, hogy 5-10 percben ez elmagyarázódik, aztán a gyakorlatban fogja úgyis tényleg megérteni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz konyi79 #1402 üzenetére

    Ez nagyjából olyan mint a Red Dot, amit a formatervezésben laikusok nagyon nívós díjnak tartanak, de azért kicsit vicces, mikor egy Fujifilm generáció vázai végignyerik minden évben a kategóriáikat, mert kijött egy új modell. A formaterv ugyanaz, csak más a számozás.

    Nem a Fujit szólom le, iszonyú szexi gépek, imádom és szerelmes vagyok beléjük, de azért kicsit kínos, hogy hatszor egymás után ugyanaz a formaterv győz.

    Ezek a díjak arra vannak kitalálva, hogy a gyártók PR managerei ezerrel spameljék az újságírók postafiókjait a nagy bejelentésekkel. Értelmesebb portálok már nem is híreznek ilyesmiről.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz b.vr #1429 üzenetére

    "A Canonnál, Nikonnál (ahol tehát korrekt adapterezés van) nem arról van szó hogy ez egy olyan plusz lenne amivel elsősorban az új vásárlókat akarják becsábítani hanem ezt azért csinálják hogy a rendszerből elszivárgókat tartsák vissza, és erre márpedig válasz/érv."

    +1

    Az a baj azokkal, akik évek óta bottal sem piszkáltak DSLR-t, hogy olykor megfeledkeznek arról a cseppet sem lényegtelen tényről, hogy még most is a tükörcsattogtatók vannak komoly számbeli fölényben. Ez az adapterezős Canon-Nikon móka nem az újaknak szól, akik más MILC rendszer felől váltanának hozzájuk, hanem akik EF és F-mount felől jönnek és kell még nekik ez a mankó az átállás időszakában.

    És tegyük hozzá, hogy a Sony FF MILC rendszere is akkor kezdett eléggé feljönni eladásokban, amikor végre kijöttek már teljesen elfogadhatóan használható third party adapterek igencsak konkurenciának számító rendszerek objektíveihez. Egy csomó Canon FF DSLR ismerősöm van, akik az EF objektíveiket megtartva váltottak Sony vázra, aztán apránként cseréltek le mindent natívra. Na ezt akarja a Canon és a Nikon megakadályozni, hogy inkább kínál házon belül lehetőséget erre.

    Persze, hogy egy meglévő MILC user semmi fantáziát nem lát ebben. Mert nem is neki szól.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #1431 üzenetére

    Fáj a szívem a Pentax miatt, mert a DSLR időkben nagyon kedveltem a filozófiájukat (egy K200D volt az első tükrös digit gépem, amit emlékbe el is tettem és az AA áramforrás miatt bármikor elő is vehetnék ha úgy tartaná kedvem), ehhez képest ma már csak ők vannak teljesen kimaradva a MILC piacból és az arcukat a tenyerükbe temetve nyilatkoznak a sajtónak olyan képtelen baromságokat, hogy a MILC csak múló hóbort és az emberek tömegével fognak visszaáramlani tükröt csattogtatni és akkor majd ők lesznek az egyetlenek, akikhez fordulni lehet.

    Komolyan... mint a bajszos bácsi a bunkerben, tologatják a térkép felett a nem létező hadosztályokat, miközben odafent már bevették a várost az oroszok MILC-ek.

    Szerintem akkor fogok már csak Pentax gépet venni, amikor Ebayen végre lecsapok egy patika állapotú old-timer darabra. Egy K1000 például igazi ikonikus darabja a gyártónak, marha sokáig gyártották és hárommilliót adtak el belőle Ilyen Pentax is létezett...

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #1440 üzenetére

    Nem lehetetlen, hogy valaki ebben lásson potenciált, csak ugye nem ez a fő gondolat mögötte, hanem a DSLR-ről elszivárgók házon belül tartása, így érdemes a kritikákat is ebbe a kontextusba helyezni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #1451 üzenetére

    Talán azért szedi ízekre mindenki a belinkelt influencereidet, mert tesztnek álcázva mímelnek szakmailag értékelhetetlen maszatolást. Az összes félti a tyúkszaros kis partnerségét a gyártókkal, így igazi tesztek helyett 15 percig pofáznak a kamerába "impressions" körmondatokat, alávágva néhány B-rollt és bármilyen tesztre kapott gépről kihoznak egy patikamérlegen kimért verditktet, hogy hiába vannak vele bajok, hiába kiforratlan, hiába minden negatívum, attól még így is jó. Le is húzom, meg nem is.

    Aztán meg te is belebocsátkozol abba az érvbe, hogy Manny Ortiz profi fotós. Tegyük félre, hogy ő profi fotós (abban az értelemben biztosan, hogy ismert név a picsagatyás csajfotók bizniszében, ez tény), de feltehetem azt a kérdést, hogy egyébként jó újságíró-e? Vagy azt, hogy képes-e saját kútfőből letesztelni szakmailag kikezdhetetlen módon egy fényképezőgépet? Ő maga is elismeri, hogy erre alkalmatlan, több videójában is kiemelte, hogy ő csak a saját meglátásait tudja prezentálni arról, hogy a saját felhasználási szokásaival mennyire kompatibilis egy keze ügyébe került felszerelés. Legalább őszinte, ezért nem is bántom, de akkor ne legyen egy szakmai fórumon pár általa kamerába mondott impresszió hivatkozási alap.

    Az pedig iszonyú probléma a Youtube influencerek körében, hogy függenek a gyártóktól, hiszen a tartalomgyártásból élnek, így nem veszhetnek össze azokkal, akik elviszik őket a világ másik végére egy gyönyörű szigetre sajtószafarira vagy akiktől már megjelenés előtt megkapják pár nappal a tesztgépeket, hogy a hivatalos sajtópremier percében már élesítsék Youtube-on a "first impressions" videóikat. Ez hoz nekik kattintást, nem pedig az, ha a bemutató után 1 héttel kapják meg, akkor az már lefutott kör, hogy ki robbantott bankot kattintás számban. Ha pedig szponzorokat akarnak, ahhoz ez az egyetlen (de legalábbis leghangsúlyosabb) mérce.

    Ezért viszket itt pár ember tenyere amikor influencerek bemondásaira kell valamit elhinni. Ami nem jelenti, hogy nincs igazuk... csak hát a helyén kell kezelni az ilyesmit.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #1467 üzenetére

    Egy szóval sem mondtam ellent a linkelt videókban elhangzó véleményeknek. Arra reagáltam, hogy mi a probléma az influencerek kamerába mondott impresszióival.

    A Northrup házaspár 1,3 millió feliratkozóval is néha lemegy kreténbe. Az ismertség és a sok feliratkozó nem hozza magával automatikusan, hogy igazunk van, te pedig nem érted, hogy a sok követőre hivatkozás miért hergel fórumozókat. Mert érvelési hiba.

    ---

    #1465 .mf: Nekem egyáltalán nem ennyire szörnyű a tapasztalatom. A Gellért hegytől a Batyira eljutottam gyalog egész simán. Igaz nem fotózni mentem ki (már jó 6-7 éve nem viszek gépet magammal). Nem éreztem nagyobbnak a tömeget, mint bármikor az elmúlt 15 évben. Ha jó fotós spot kell, azért viszont tényleg küzdeni kell, meg nagyon korán érkezni. De ez sem új dolog.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #1470 üzenetére

    Nem tudom, nagyon rég nem nézem őket, csak a sajtó ingerküszöbét átütő baromságaik idején figyelek fel. :D

    Amúgy sem az EOS R-t, sem az RP-t nem szóltam le, biztosan tök jól el lehet velük fotózgatni (anno még akartam 6D-t is venni, szóval nekem ezek a fapadosabb FF vázak nem jelentenek gondot), de ma már nem vennék olyan vázat, ami videóban nem elégít ki. De mondjuk ha csak portrézgatnék, nem tudok olyan okot mondani, amiért az RP nem lenne elég jó.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #1473 üzenetére

    Az X-T3 az egyik legjobb MILC váz most videóra, de a Sonynak még nem volt ideje érdemben reagálni rá. Meg legyünk őszinték: Nagyon megy most nekik a szekér, nem is kell sietniük vele. Ahogy a Panasonic GH-sorozatra sem igazán akartak ráindítani közvetlen riválist.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    Bemutatkozott a Sony A6600...

    ...továbbra sem egy igazi high-end APS-C gép, csak egyszerűen az A6500 folytatása, ami már megkapta az A6400 belét.

    Elnézve az A7 családban is patikamérlegen adagolt fejlesztéseket, kijelenthetjük, hogy a Sony abszolút méltó lett a világpiaci második helyre. Végre csinálhatja ugyanazt a kreténkedést, amit az elmúlt 10 évben a DSLR gyártók toltak.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz PuMbA #1477 üzenetére

    Abszolút igaza van azoknak, akik azt mondják, hogy a Fujinak nem kéne Full Frame (35mm) formátumot is indítania. Így ő az egyedüli gyártó a piacon, melynek az APS-C az elsődleges formátuma és legalább komolyan is veszik (lássuk be, azért a középformátum elég rétegigény ahhoz, hogy ne az legyen az első számú prioritás).

    Nem tudom azt mondani, hogy az A6600 egy rossz váz, mert felszereltségét tekintve nem az, de kezdem ugyanazt érezni, mint amikor ráuntam a DSLR bejelentésekre, mert egyszerűen ásítoznom kellett tőlük.

    Meg amúgy eléggé szemtelen dolog, hogy kihoznak egy A6400-at, amivel a vloggerekre fókuszálnak, de IBIS nélkül, majd mikor már kellően bevásároltak belőle, akkor kijön az IBIS-es A6600. És akkor most még bejelentették az A6100-at is, ami meg az A6400 egy még olcsóbb verziója lett, amiből pont annyi dolgot vettek ki, hogy mondjuk egy vlogger tök nyugodt szívvel vehetné ezt az A6400 helyett.

    A Nikont már legyőzték a világpiacon, most a Canon jön és az ő módszereikkel támadnak... :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #1478 üzenetére

    Az A7 III egy belépő FF gép, nem ennek kellene az APS-C verzióját elkészíteni. Ott van a Nikon aki például a D5 mellé hozta ki a D500-at, amire lehet azt mondani, hogy ideális másodváz vagy ideális APS-C alternatíva ha szűkebb a büdzsé.

    Így értettem a high-end APS-C-t. Meg nagyjából egy éve vagy másfél éve pletykálják, hogy ki fog jönni az A9-nek egy APS-C megfelelője, mint igazi high-end váz a maga formátumában.

    A A6100 meg egy jó racionális váz, maradt még régebbi generációkról elég alkatrész raktáron, így ott is egy A6400 belű gép köré legóztak össze polcon maradt alkatrészeket úgy, hogy ez egy vloggert ne verjen földhöz (hol érdekli szerencsétlent, hogy az EVF a kőkorszakból származik). Csak ugye ez kissé prosztó dolog úgy, hogy előtte pár hónappal azért még piacra dobták az A6400-at, megkerestek vagy száz ismert influencert, hogy minden wannabe vloggert bevásároltassanak A6400-ból.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz 80hun #1483 üzenetére

    Nem a honnan hova volt itt a felvetés lényege, hanem az, hogy a Sony fossa a vázakat, amik egymáshoz képest elég kimérten tartalmaznak fejlesztéseket. Például ha A6500 tulaj lennék, akkor mivel kéne meggyőzni arról, hogy váltsak A6600-ra?

    Silent módban nőtt a sorozatsebesség (3 fps vs. 8 fps), van már 4K HLG videó (hogy mit kezdesz ezen a szinten vele, már a magánügyed), lett fejhallgató kimenet (ez mondjuk tök jó), meg egy fényértékkel tovább lehet tekerni az ISO tartományt (CaNikon szindróma), már megeszi a Z-akkut (ez is elég jó dolog, de hát na). Azért érezni kell a törődést, hogy a Sony szerint már ez is túl sok újítás azért cserébe, hogy pár százezret eltapsolsz a váltásra így azért a biztonság kedvéért levették a vázról a beépített vakut.

    Az érzésem az, hogy nem az A6500 tulajokat célozza ez a váz, hanem azokat, akik pár hónapja elköltöttek egy egy valag pénzt az A6400-ra és most rohadtul fel vannak dobva attól, hogy nem fordítva történt a bemutató.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz mikrofon #1494 üzenetére

    "Azért elég topp váz az a6600 ezzel a fókusszal és IBIS -szel... Ugye az a6500 nem kapott frissítéssel semmit az új af-ből és az új mi technológiából... Ez önmagában megéri a cserét is...."

    Mármint kinek? A hobbistának, aki ettől remél valami csodát? :) Akinek ilyenek megérnek egy váz váltást, már valószínűleg a táskában tud egy A7 III-at, ami a tavalyi év egyik legnagyobb slágere volt a piacon (és nem csak ahhoz képest, hogy FF).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #1499 üzenetére

    Nem tudom, biztosan én vagyok rosszul bedrótozva vagy csak annyi sajtóanyag landolt már a postaládámban életem során, hogy egyszerűen túl magas már az ingerküszöböm ami kivált egy elégedett csettintést.

    Az A6500 fókuszrendszerével amúgy mi a baj? De tényleg. Nem tudja az ugráló gyerek közelebbi szemét 240 Hz-es frissítéssel (csak mondtam egy számot) folyamatosan követni csak az arcát? Ez már annyira 2016... :(

    Ugyan már egymás között vagyunk, nem olvassa az asszony a fórumot, akinek elő kell adni a beruházás létjogosultságát. Ez egy bullshit. Tök jó a fejlődés, ne érts félre, meg a videó alatt is működő Real Time Eye AF is, de azért aki ettől hanyatt dobja magát az talán túlságosan is hajlamos az impulzus vásárlásra.

    De mondom: Talán velem van inkább a hiba.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz zozó72 #1515 üzenetére

    Ennek van saját topikja, két helyen is kaphatsz választ rá:

    Canon MILC: EOS R és M topik
    Azonnali fotós kérdések órája

    Hozzáteszem szerintem nem fakó, csak egyszerűen neutrális. Ne mássz nagyon a menürendszer mélyére, inkább a színpofilok között válassz valamit, ami jobban megfelel az ízléseteknek. Ez egy amatőr gép, képtelenség, hogy nagyon eldugják ezt valahova. Kézikönyvet kéne forgatni (bár kedves az, hogy belinkelted ide, de ne másokkal olvastasd el).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #1524 üzenetére

    Frászt zárkóznak. Ennek a koncepciónak semmi értelme, többen próbalkoztak már hasonlóval és a piacnak nem kellett.

    Túl vastag ahhoz, hogy kényelmesen elférjen a zsebedben, ha meg fotózni akarsz, akkor vinned kell hozzá valamiben az objektíveket, ha elférnek táskában azok, akkor egy dedikált fotós váz is, cserébe nem húzza a zsebed a mobilod.

    Itt már inkább arról szól a sztori, hogy a fényképezőgépek kaphatnak a jövőben olyan oprendszereket, mint az Android.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mr.Csizmás #1531 üzenetére

    Az NX Mini már a bemutatásakor zsákutca volt, ami főleg a világ legnagyobb mobilgyártójától volt érthetetlen lépés. Még a bemutató idején adott valamivel többet egy mobilnál, de ahogy az igazolódott, aki mobilról feljebb lépne, az nem alig jobbat akar, hanem sokkal jobbat, sokkal másabbat.

    Na meg az is érthetetlen volt nekem, hogy ez a forma és méret mégis hol előnyös. Volt egy egész vállalható palacsinta fix hozzá, amivel zsebkompatibilis volt, de rátetted a zoomot és már ugyanúgy cipelhettél táskát hozzá.

    Az emberek sem hülyék, az ugyancsak 1" szenzoros Sony RX100-ból lett valami (most éppen a hetedik generációnál jár és a világ egyik legnépszerűbb gépe a kategóriájában). Egy jó behúzható zoom objektívvel, kipattintós EVF-el és kikapcsolt állapotban teljesen zsebbarát mérettel tökre felfogható a földi halandó számára is, hogy miért jár jól vele. Az RX100 érzett rá nagyon jól arra, hogy mit kell bedobni a MILC-ek és a mobilok közé.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz .mf #1535 üzenetére

    Ne felejtsük el, hogy egy mai mobil számítási kapacitása nehezen mérhető egy fényképezőgép CPU-hoz. Egy mobil egy RAW fájl mentésén rendesen elmatekozik (pedig már nem az írási sebesség a szűk keresztmetszet), nem tudsz vele sorozatot lőni.

    Cserébe gyerekjáték nekik GPU-ból kamu bokeht renderelni. A fényképezőgépek meg ezen matekoznának nagyon hosszan, nem erre való az az architektúra, nagyon specializált célhardver. Láthatóan a gyártók is tudják ezt, néha csinálnak mobil hardver alapon egy fényképezőgépet Androiddal, mert nincs annyi pénzük és idejük ilyen irányba fejleszteni a fényképezőgépek hardverét, na meg ellenérdekeltek is benne.

    Ki vesz majd akkor fényerős objektívet a szűk DOF miatt, ha a kicsi kompúter megoldja ezt kamuból egy sötét kittel is? :)

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    The Negative Reaction to Nikon’s Noct Lens is a Symptom of a Much Larger Problem

    Gondoltam kicsit ébresztgetem a topikot ezzel az írással. Csak pár gondolatot tennék hozzá, mert a fő megállapítással egyetértek, de a többivel nem annyira:

    Ennek a Noct 58mm f/0.95 üvegnek most ebben a pillanatban valóban semmi értelme, főleg nem ezen a 8000 dolláros áron. Ez valószínűleg sejtet valamit abból, hogy mennyi mérnöki munkaórát kellett belepakolni, mert simán csak egy manuál fókuszos ~50mm körüli f/0.95 objektívet összerakni egyébként nem egy nagy truváj, kínai gyártók is összehozták és párszáz dollárokért meg lehet őket venni. Nyilván nem ezt a minőségi szintet lőtték be, ezért pénzt, energiát és mérnöki kapacitást nem kímélve dolgoznak rajta. Egy erősen foghíjas induló rendszer esetén talán valóban nem erre kellene fókuszálni.

    Viszont abban nem értek egyet, hogy a Nikonnak vagy a Canonnak rohannia kellene és évente egy zsáknyi új objektívet kifosnia magából csak azért, hogy minél előbb ott legyenek a piacon a natív objektívek. Egyfelől a világ legnagyobb objektív kínálatával a Nikon F és a Canon EF rendszerek büszkélkedhetnek, a vásárlók nem fognak egyik napról a másikra rendszert cserélni és adapterezéssel sokáig, akár 3-4 éves távlatra is el lehet nyújtania egy profinak a teljes objektívpark cserét. Kevésbé fáj ez így, mint egyben kicsengetni több tízezer dollárt akár.

    Viszont valamilyen világos kommunikáció tényleg nem ártana a jövőt illetően. Emlékszem mikor elrajtolt a Fujifilm X rendszer és már a legelején a három alap fix objektív mellé adtak egy roadmap-et, amiből világosan kiderült, hogy rövidebb és hosszabb távon mi a Fujifilm célja, milyen irányba fog fejleszteni, ráadásul ezek kifejezetten logikus fejlesztések voltak (szóval nem azonos átfogású zoomokból hoztak ki egymás után kettőt, amik között a fő különbség egyetlen fényérték volt és a sport/madár/nagytelés fotósokat sem hitegették azzal, hogy tejben-vajban fürdetés lesz egyhamar).

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Mercutio_ #1547 üzenetére

    "Ez darabra nyilván igaz, de érzésre a rendszer érdemleges/említésre méltó obijaiból is lényegesen több van mint a konkurencia esetén?"

    A két eddigi legteljesebb rendszerben? Azt gondolom igen. :) Bár ugye kérdés mit nevezünk említésre méltó darabnak (ez nagyon szubjektív). Amikor meló miatt a kezembe nyomták vagy egyik, vagy másik FF rendszer valamely vázát, azért nem kellett sírva fakadnom az objektívek minőségétől.

    "A másik ami eszembe jut, hogy pl. Sonyra egész jól adapterezhetőek a Canon obik"

    Nincs is olyan Canon felől érkező Sony FF felhasználó ismerősöm, aki ne hagyott volna meg egy-két-három üveget, mert egyszerűen nem érzik szükségét annak, hogy beleinvesztáljanak natív darabokba, vagy ha igen, csak lassan, nem rohanva, ahogy összejön a pénz a váltásra.

    Azért azt is látni kell, hogy akár a Canon RF, akár a Nikon Z rendszer főleg azokra céloz, akik eddig is a gyártó ökoszisztémájában mozogtak (és ide nem csak az objektíveket kell érteni, hanem az egész TTL rendszert is, rádiós kommunikációtól kezdve a rendszervakukig, ezekbe is sok pénzt bele lehet borítani). Hát ők rohadt sokan vannak, akkora tömeg ez, amiről bármelyik másik gyártó csak álmodhat, szóval a Sony nem csoda, hogy érdemben nem tesz semmit a nem hivatalos adapterek ellen, neki egyelőre az a célja, hogy minél több fotóst és videóst behúzzon magának és bízik abban, hogy rájárnak majd a natív kínálatra is.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz topikk #1552 üzenetére

    Ez már egy kicsit bővebb lista, mint amit korábban adtak, de ezen sem látszik, hogy mi-milyen sorrendben akar érkezni és a koncepciót sem értem:

    1. Van egy csomó átlagos fényerejű fix, ami mellé egy szál 50mm f/1.2-t tudtak bejelenteni 2021-ig történő beérkezéssel, amúgy meg ezen kívül csak a Noct 58mm f/0.95 van rajta unatkozó olajmilliárdosoknak.

    2. Fel van írva két kompakt fix objektív, de csak gyújtótáv értékekkel, még közelítőleg sem akarják megmondani, hogy mi lesz a kompaktság ára mondjuk fényerőben. De ha az f/1.8-as sort nézem, mint jelenlegi standard, akkor sok jóra a magam részéről nem számítok.

    3. Van egy csomó zoom, amik feléről semmi mást nem tudni, csak az átfogást, kétséges számomra, hogy ezek tényleg megjönnek 2021-ig. Amúgy a meglévő három zoomból kettő ugyanarra az átfogásra van kitalálva, csak egy fényértéket ad pluszban a drágábbik. De mondjuk még a zoomok terén nagyjából látom pislákolni a koncepciót.

    Szóval ha jól értem 2021 előtt ne is számítsak f/1.8-nál fényerősebb portréobjektívre, de még egy szűkebbre sem (120-135mm körü)? Köszönöm! Megvettem! :D Mondjuk a Noct 58mm f/0.95 helyett a mérnöki munkaórákat tolhatták volna abba is, hogy f/1.2 körüli pro fix sort építsenek, ha már ennyire beharangozták a Z-bajonett előnyeit, hogy mennyire könnyű rá nagyon fényerős objektíveket tervezni.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #1563 üzenetére

    A Northrup házaspár évek óta nem releváns, direkt csinálnak clickbait tartalmakat, meg amúgy egy csomó kreténség el tudja hagyni a szájukat.

    Hozzáteszem itt azért egy-két kijelentéssel egyet tudok érteni. A Z-bajonett HATALMAS egy APS-C szenzorhoz, rohadt nagy átmérőjű objektíveket fogsz rácsavarni és a roadmap szerint nem is várható 2021 előtt, hogy a két kitobjektíven kívül érkezzen rá bármi egyéb egy 18-140mm zoomon kívül, ha kell valami más, akkor tessék drága, nagy, nehéz Full Frame objektíveket venni. Hát köszi, mindjárt van így elindítani egy DX formátumot is. Ennyire mostohán még a Canon sem bánt az EOS M rendszerrel, legalább egy jól árazott palacsinta 22mm f/2 ott volt kezdésnek, ami tökéletes társ volt az eredeti EOS M mellé.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #1569 üzenetére

    Az F-bajonett az egyik, ha nem legkisebb átmérőjű Full Frame bajonett volt és nagyon sokat szívtak a modern, nagy fényerejű lencsék tervezésénél ezzel. Nem véletlenül emelték ki a bemutató alatt a Z-bajonett méretének előnyeit.

    Csak ez már túlkompenzálás, mint amikor egy kisfarkú férfi a legnagyobb BMW SUV-ot kéri a szalonban. Csináltak egy középformátummal vetekedő bajonett átmérőt és teljesen debil módon kifejlesztik a Noct 58mm f/0.95-öt, mert eddig nem volt rá lehetőségük az F-bajonett miatt (nem véletlenül álltak meg rendre f/1.4-nél).

    Ez a DX formátum várhatott volna addig amikor több kapacitás lesz legalább egy APS-C-re tervezett 23mm, 35mm, 56mm kifejlesztésére (hogy megkülönböztessék jobban az FX sortól, lehetne akár f/2 is, ahogy a Fuji is csinált egy hasonló sort csupa f/2-vel). Bár fene tudja, lehet már lepacsiztak a Sigmával, hogy hozza ki a 16mm, 30mm, 56mm f/1.4 sort mielőbb, bár azok sem kifejezetten apró üvegek, de legalább nem drágák, főleg a minőségükhöz képest.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #1573 üzenetére

    Ha annyira akartak a Z6 alá valamit, akkor egy Canon EOS RP konkurens modellt kellett volna kiadni. Azért az a Z50 nem olyan olcsó, hogy ne nyelje el a különbözetet simán a tény, hogy ha a kitnél jobb objektívek kellenek, akkor csak Full Frame van és semmi más, ráadásul tervben sincs még évekig ezen változtatni.

    Vagy el sem kell indítani a DX formátumot a Z-rendszerben, amíg nem tudnak mellé rakni 2-3 korrekt fixet. Ha csak teszem azt egy 35mm f/1.8 DX kijön kapásból a megjelenéskor és még beígérnek a roadmap-en 1 éven belüli indulással mellé egy 23mm és 56mm verziót, akkor azt mondom ez már egy aránylag értelmes start lenne.

    (#1572) kovsol: Ugyanezt mondtam én is.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz madgie #1588 üzenetére

    Utcai fotósok között rohadt sok a Fuji X-Pro user, de persze egyéb vázakat és az X100 sorozatot is szívesen vásárolgatják. Bár ezt pont neked nem kell magyarázni, tudom jól. :)

    De én azért azt gondolom sokan a feeling miatt tesznek így, olyan ez, mint amikor valakinek a mániája a Lotus (Leica), de a jóval racionálisabban árazott Mazda MX-5 (Fujifilm) lesz helyette, ami ugyanannyira szórakoztató jóval kevesebb pénzből.

    Egy másik részük meg azért szereti, mert kezelni egy Fujit pont olyan érzés, mint egy régivágású, még nem agyonszámítógépezett autót vezetni, ez is csak a dolgát teszi mint minden más, de közben rohadtul élvezed és egyszerűen játék vele kimenni az utcára. Ezt például a Pana G80-am nem tudja, az egy sokkal ridegebb szerszám, amiért nem rajongsz, csak simán teszi amit tenni kell, de ennyi.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz Neck #1596 üzenetére

    Szerintem mindannyian félreértitek a lényeget arról, amit Karl Taylor mond. Besétálsz a kereskedésbe és bármelyik géppel is jössz ki, már rég nem az lesz a szűk keresztmetszet abban, hogy tudsz-e vele jó fotókat készíteni. Vegyél csak egy Pana GX80-at, vagy egy Sony A6000-ret, de már egy első generációs A7 is tök olcsón megvan, urambocsá' vegyél egy belépő DSLR-t, csavarj rá egy rendes objektívet és ha így sem megy, akkor nem a géppel van probléma.

    De most komolyan, melyik váz nem elég arra, hogy az alexpós fotódat még kicsit megtold? Melyik nem tud a hangya pöcsére is élesre állítani? Melyik nem tud olyan dinamikát, ami már rég túl van az analóg filmen?

    Abban meg nem lennék biztos, hogy ő vagy akár bárki más egy MF felszereléssel kiválóan élesre állít, ez a "hangyapöcse is legyen éles a 100 megapixeles fotóból a szart is kikroppolva" mániákus élesség üldözés egyáltalán nem volt jelen az analóg érában (a sztorimesélő stílusokban biztosan nem, a fal méretű tájképeket készítőknél talán, de az a téma meg nem szaladt el és gyakran nem is középformátumot, hanem inkább nagyformátumot használtak rá). Aki ezt hiszi, az sosem fotózott filmre, ahol a fókuszálási tökéletlenségek nem számítottak főbenjáró bűnnek. Én azzal kezdtem apám Fujica ST-F gépével, igaz SLR volt, de nem cserélhető objektíves, csak egy 40mm f/2.8 volt rajta. A keresőben egy nyamvadt törőék segített, nem egy EVF meg focus peaking. Eljártam vele a fotószakkörre az iskolában és bár akkoriban már szállingóztak befelé a 2-4-6 megapixeles digitális gépek, de horror áron, szóval sokáig maradt még a film. Karl Taylor egyik analóg fotója sem lesz soha olyan pontosan fókuszált ha egy nagyítóval közelről nézed, mint amit a jelenleg kapható legelmaradottabb AF rendszerű váz ki tud sajtolni magából.

    De ha az elmúlt éveket nézem, akkor például gyakran kijártam utcai fotózni (!) egy szaros belépő Fujifilm X-A1 vázzal, meg egy adapterezett Pentax-M 50mm f/1.7 manuál objektívvel ha olyan hangulatban voltam és nem azon keseregtem, hogy nincs szemkövető fókuszom, ami még röptében is elkapja az ágyúból kilőtt ember hozzám közelebb eső szemét. Pedig ott volt mellette több más gép is amit vihettem volna. Most már bő 1 éve nem vettem elő, de lehet leporolom és sétálok velük egyet délután ebben a gyönyörű októberi napsütésben.

    Nagyjából 10 éve olvasom folyton a fórumokon, hogy azért kell az újabb váz, mert a gyerek belemozog és az újnak VÉGRE olyan fókuszrendszere van. Aztán kijön a még újabb váz és ami addig tökéletesen jó volt, hirtelen lesüllyed a szar, "nem tudok vele egy jó fotót sem lőni" kategóriába. A fórumokon állandóan az önigazolósdi és az öngyőzködés megy, vagy csak az asszony felé kell kitalálni egy jól eladható kifogást arra, miért kell megint a közös kasszából százezreket kivenni egy új gépre. Hát a tökéletes gyerekfotóért, hiszen felnőnek és kell majd öreg korunkra a sok tökéletes gyerekfotó, ami azonnal megnyom egy gombot a feleség hormonközpontjában és nyílik a pénzcsap.

    Félreértés ne essék, az új technológiák, ide értve az új AF rendszereket, egyre jobb szenzorokat, egyre bővebb szolgáltatásokat amiket belezsúfolnak egy modern vázba, azok mind nagyon jó dolgok, odadolgoznak a fotós keze alá, de ez önmagában kevés bármire is. Karl Taylor nem a tökéletesen éles, tökéletes dinamikájú és tökéletesen zajmentes fotóról beszélt. Hanem a JÓ fotóról. A JÓ fotó és közted pedig nem a felszerelésed áll, hanem a belefektetett energia. Nem kell MF gépet használnod, nem kell filmet sem használnod, nem kell csigalassú AF-et használnod, nem kell olyan gépet használnod ami már ISO 800-nál értékelhetetlen eredményt köp ki, ezeken már mind túl vagyunk. Erről szólt a videó és tökre egyet tudok érteni vele.

    Btw azért hozok pár példát arra, hogy a Fujifilm X-A1 és a manuális Pentax 50mm f/1.7 mire volt elég (bocs a minőség miatt, éppen nem otthon vagyok, így az FB/Insta tömörítéssel kell együtt élni). Mielőtt itt kritika érne, én notóriusan az a fotós vagyok, aki sosem tud kellően elégedett lenni magával, nem a magas lóról óhajtok beszélni. De amellett kiállok, hogy a fotózás többről szól, mint a mérnöki értelemben vett pixelkukkoló tökéletesség.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz #31733248 #1603 üzenetére

    Én sem erre akartam kihegyezni, hanem arra, hogy túl van értékelve a technika szerepe, még akkor is ha gyakorta elhangzik, hogy a fotóson múlik inkább, mint a vason. De amikor ilyenek hangzanak el:

    "Nagyon kevesen tanulunk meg ugy fotozni, mint o. Nekunk jo, ha segit az elektronika!"

    "illetve balfék vagyok, kell a jó AF, kell a szenzor, ami "megbocsát", ha alexpós lett a kép, vagy tűri az ISO emelést. Ez van."

    ...akkor azért érződik, hogy a fórumtársak valamit félreértenek a videóból. Egyfelől ez a technika jelen van belépőtől a high-end szintig, másrészt pedig a jó fotó nem attól működik, hogy az A6000 vagy az A9 fókuszrendszere dolgozik a vázban, vagy 13,5 helyett már 14,8 EV dinamikát tud a szenzor vagy mennyire zajos ISO6400 mellett. Ezek segítenek feszegetni a határokat és/vagy a kenyered múlik rajta, de nem működnek magyarázatként arra, hogy miért vagy jó/rossz fotós.

    Én bárkinek meleg szívvel javaslom, hogy néha tegyék le a mai gépeiket és vegyenek elő valami tényleg ósdi, régóta a fiókban porosodó fapad vázat egy manuális objektívvel (esetleg filmes is lehet) csak szórakozásból és pár hétig mással se fotózzanak, próbálják ebből kihozni a legtöbbet (technikai és kreatív értelemben egyaránt). Amint elengedésre kerül a "mindent is le akarok fotózni" görcsösség, elkezd esni az elsütött expók száma, miközben a tudatos fotókból egyre több lesz.

    Csak egy tipp, nem kötelező megfogadni, de lehet akár egy challenge is ebből. :) A lényeg, hogy ne szájkarate szinten maradjon meg, mindenki takarodjon kifelé fotózni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #1608 üzenetére

    "Ugy gondolom, hogy ezektol az emberektol nem kell elvenni az alkotas oromet azert, mert nem tudja, hogy mukodik a tukorfelcsapas, meg hogy tomorit a jpeg algoritmus."

    Ezek működési elvének ismerete nem feltétele annak, hogy alkotóként valami jót hozz létre, szóval semmi nincs elvéve senkitől. Sőt mostanra az EVF és live preview korában már gépészkedni sem nagyon kell, látod az eredményt azelőtt, hogy elkészülne. Én amúgy nem vagyok a technológiai fejlődés ellen, hiszen ez egy csomó terhet levesz a fotós válláról, hogy minél inkább csak tisztán az alkotásra koncentrálhasson. Minden egyes technológiai ugrás eggyel kevesebb elfogható kifogás. :)

    De ugye az a paradox helyzet áll fenn, hogy minél fejlettebb a kamera technológia, minél több a fotóst segítő segéd, annál több a panasz is arra, hogy miattuk lett elk*rva egy fotó.

    (#1609) lugosi: Mint látod a fentiek alapján, nekem semmi bajom a modern vázakkal, nagyon sok mindent megkönnyítenek. Csak ugye a megkönnyítés nem egyenlő a helyettesítéssel. Ha meg valaki egy mai értelemben véve nagyon limitált felszereléssel is tud értékelhetőt alkotni, az többé semmit nem fog a felszerelésre, legfeljebb önmagára. Az meg már félsiker a fejlődés felé.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz zsiga_667 #1620 üzenetére

    Te tulajdonképpen az elkattintott fotók számához kötöd azt, hogy ki-mennyit tanul egységnyi idő alatt, holott ez nem igaz. Ezek a számok legfeljebb korrelálnak egymással, de nem következnek egymásból. Ahogy nyilván a sok kilométert levezetett sofőr is csak valószínűleg, de nem szükségszerűen jobb, mint aki kevesebb kilométert ment. Lehet az egyik rendszeresen jár vezetéstechnikai tréningre, más meg csak a bolt-iskola-munkahely között ingázva szedi össze az ötször több kilométer.

    Az a fotós tesz bele több energiát az önelemzésbe, tanulásba és fejlődésbe, aki motiváltabb, motivációt pedig sokféle módon lehet nyerni. Én például csak simán egy challange jelleggel vetettem fel a filmes kipróbálását, vagy mondjuk egy buta/ósdi digi váz + manuál objektív kombót. Vagy kipróbálni új stílusokat (így kerültem pár éve az utcai fotózásba), de a Merci által említett csak egy fix objektív használata pár hétig/hónapig is nagyon sokat fejleszt, ezek nem "sznob" panelek, hanem a legnagyobb fotósok által is gyakran hangoztatott tippek és sok fotós képzésen is előkerülnek. Meg lehet aki itt ilyet leír tanácsként, már maga is átment ezeken és nem rossz szándékból mondja, hanem pozitív tapasztalatokból.

    A lényeg az, hogy olykor állítsd magad kihívás elé a komfortzóna kényelme helyett. Több önismeretet tanít, mint ugyanazt a semmit csinálni tízezer-húszezer fotón keresztül, mert az a kényelmes.

    Ahány barátom eddig kipróbálta a filmest (életében először), mint azt mondta, hogy mivel nem akart pazarolni az anyaggal, inkább elkezdte fejben összerakni a kompozíciót, előre gondolkodni, előre tervezni és ami érdektelennek lett ítélve, az már az exponálás előtt a kukában végezte, nem pedig utólag mazsolázta ki a tengernyi szemét közül a használhatót, ezzel pedig sokkal inkább elkezdtek odafigyelni a környezetükre fotózás közben, mintsem a szemétgyártás, keresőből ki-nem-szállás és az LCD-n visszanézegetés kösse le feleslegesen a figyelmet.

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz t72killer #1631 üzenetére

    Lefordítom PR bullshitről magyarra.

    "Nikon’s sales in FY2019 are about 22% lower than the previous year for interchangeable lens cameras and 18% for interchangeable lenses."

    Szarul állunk, nagyon. Tavaly sem kaptunk év végi prémiumot és idén sem leszünk megdicsérve. A számok aggasztóak, mert a 2018-nak még a világ második legnagyobb fényképezőgép gyártójaként mentünk neki, ahol legalább 15 évig tanyáztunk, mára ennek vége és az évek óta tartó visszaesés mértékében már piacvezetők vagyunk.

    "Z6 with Z mount is popular due to cashback effect."

    Pénzt kell visszaosztanunk a fotósoknak, hogy a Z-rendszert válasszák.

    "Raising development speed. Platforming is also an effort to reduce the lead time for launching new products."

    Spórolni fogunk a fejlesztésekre szánt időn és gyorsabban fogjuk cserélgetni a modellgenerációkat is, ugyanazt a vázat akár többször is kiadjuk, hol szoftveres butítással, hol pedig apró reszelgetésekkel. A Sony is így előzött meg minket, ugyanezzel a módszerrel támadunk vissza.

    "Small telephoto lenses will continue to be important in the future, such as AF-S NIKKOR 500mm f/5.6E FL ED VR Lens."

    Bedobtam ezt a PR bullshit tengerbe, hiszen annyira fontos nekünk az ilyesmi, hogy 2021-ig még csak ígérni sem akarunk ilyet DX Z-rendszerre.

    "Mainly in China and Asia It ’s also important to create a device that can share a “successful experience” that allows you to take good still images and videos."

    Szelfi effektek, csicsás HDR, ez most a jövő, mert a mobilokkal kell versenyezni.

    "Nikon quality will continue to be maintained and quality and functions will continue to be pursued"

    A PR asszisztensem felírta nekem a lapra, hogy olvassam fel.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz tvamos #1647 üzenetére

    Nem ennyire egyszerű a helyzet, mivel a Nikon az egyik legkisebb vállalat a mainstream kamera piacon, gyakorlatilag az egész céget a fényképezőgép eladás tartja el. Még az Olympus is nagyobb árbevételt csinál náluk, pedig egy párszázalékos piaci részesedésről beszélünk.

    Ezért csalóka az eladott darabszámmal/piaci részesedéssel rangsorolni őket, ebben nagyjából ez a sorrend most:

    1. Canon
    2. Sony
    3. Nikon
    4. Fujifilm
    5. Olympus
    6. Panasonic

    Na de akkor nézzük meg árbevétel szerint is:

    1. Sony (77,1 milliárd dollár)
    2. Panasonic (72 milliárd dollár)
    3. Canon (35,8 milliárd dollár)
    4. Fujifilm (21,9 milliárd dollár)
    5. Olympus (7,1 milliárd dollár)
    6. Nikon (6,4 milliárd dollár)

    Mindegyik szám ugyanabból a lezárt pénzügyi évből való (FY2018). Az eladási/piaci részesedési rangsorhoz nem hoztam konkrét számokat, mert egyrészt nagyon változatosak attól függően ki-hogyan méri, de igazából a sorrenden egyik sem változat.

    Nyilván a trükk az, hogy a többiek nem csak a kamera eladásokból élnek, hanem egészen változatos egyéb területeken is helyt állnak. Ha a Nikon zsugorodása folytatódik, akkor az azt is jelenti majd, hogy itt-ott amputálni kell majd végtagokat, hiszen az R&D nem lesz olcsóbb csak azért, mert egy kisebb cég csinálja és a Nikon mellett eddig ott volt, hogy a gyártási költségek a méretgazdaságosság miatt legalább aránylag kedvezőek tudtak lenni, de az eladások visszaesésével ez az előny is elsorvad lassan.

    Nézzünk rá egy Panasonicra, olyan jól elvan a félvezető, akkumulátor, televízió, háztartási, autóipari, repülőgépipari eszközök gyártásával, hogy neki a fényképezőgép piaci jelenlét simán elmegy hobbinak is. A Nikon nincs ilyen helyzetben. Nekik a sokadik hely csak addig elég, amíg a Mitsubishi csoport hajlandó megfinanszírozni a veszteséges működést.

Új hozzászólás Aktív témák