-
GAMEPOD.hu
nVidia GeForce GTX 670 / 680 / 760 / 770 (GK104) téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
szörnyű egyoldalúságomban, bevallom, nem fújom fejből a 12.11 eddig megjelent 8 (9?) bétájának összes feature-ét. már csak azért sem, mert a radeon topic-ok tele vannak a fc3-mal kapcsolatos panaszokkal, számos postot láttam arra hivatkozni, hogy már nagyon várják a következő driveres javítást - megvallom, nem is feltételeztem, hogy ez az állapot úgy áll fenn, hogy már volt egy optimalizált driver maximum ezt "rovom fel" (mondjuk csak csodálkoztam, de úgy tűnik, a catalysttal kapcsolatban azt sem szabad ).
azt nehezen hiszem, hogy 8 nap alatt ne lehetne lekövetni egy megpatchelt renderert, de az egyéb timing issue-k miatt ne feszengjünk, nézzük onnan, hogy a 310.64 is csak 1.00 ready. és az 1.01 meg a feje tetejére állította a motort, OK. és akkor most mi fog következni? kijön a 12.11b9 (b10?), és hirtelen megszűnik az összes issue, és 30%-kal gyorsabbak lesznek a radeonok, mint a geforce counterpartok?
most akkor működik a CF? (a postból nem volt egyértelmű, hogy az 1.01-gyel megy-e)
a topicokban nem láttam örömittas usereket. az SLI kis konyhai hack után megy...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
kezdünk áthajlani szürreálisba - vissza kellene térni a földre. röviden:
1. mindkét oldalon vannak problémák - csak éppen a radeon tulajok sokkal többet panaszkodnak. ennek vagy az az oka, hogy több a probléma (bár ez nálad, úgy látom, by definition elfogadhatatlan), vagy az, hogy a radeon tulajok jobban szeretnek panaszkodni. melyik legyen?
2. már megint egyoldalú vagyok - csak mert az SLI működik (még ha kell is hozzá igénytelenkedni), működő CF-ről meg nem írt senki. javaslom az Erik, a viking filmből a "nem süllyedünk" mozgalmat tanulmányozásra
3. az erőviszonyokról a játék megjelenése előtt az volt a fanfár, hogy amd majd jól sokkal erősebb lesz. mi történt, hogy most már nem biztos? ugyanaz, mint eddig mindig? (ie. megjelent a játék, és a k***a számok nem hozták a bjutiful prognózist...)@8439: 8xAA-t el kell felejteni. de igazából az MSAA általában elég felesleges a játékban...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
1. gratulálok, igazi politikus post volt - ha nem tudsz azzal vitatkozni, ami le van írva, akkor vitatkozol azzal, ami nincs. nézd már meg a két postot, ember, a far cry 3-ról van szó, hol írtam olyanokat, amiket a szememre vetsz? vagy csak úgy generál személyeskedni akartál egy kicsit?
de amúgy minden bizonnyal neked van igazad. amit a panaszkodó felhasználók írnak, az nem számít, viszont ellenben a tesztelők, akiknek a nagy része 2-3 éves játékokat használ - na az igen, az már mérvadó!2. biztos így van - de akkor mi a francért nem írtad be a megoldást a 7900-as meg a 7800-as topicba, hogy ők is tudják használni legalább annyira, amennyire működik 1.01 specifikus profil nélkül?
3. ... és ezt nem is minősítem. minden második postodban az szerepel, hogy milyen szarok a keplerek compute-ban, és majd jönnek sorban a játékok, amik ezt bebizonyítják. az egyik ilyen totemállat játék ugye a far cry 3 volt. ezek után mindenféle pirulás nélkül leírod, hogy soha nem mondtad, hogy az AMD erősebb lesz a játékban. nem rossz, nem rossz...
... és már megint ott tartunk, hogy a konkrét témával kapcsolatos értelmes érvek helyett azzal kell foglalkozzak, hogy a kommunikációs svindliket gereblyézem kifelé. én értem, hogy szeretsz vitákban nyerni, de nem ártana tudni, hol a határ.
és pont. peace. out.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ricshard444 #8776 üzenetére
de, a játékkal is van bőven baj
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ricshard444 #8794 üzenetére
a bugokat nem is említem, viszont a high -> very high ugrás borzalmasan szétcsap az fps-ek között, az MSAA és a DDOF meg egyenesen katasztrófa.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz SzlobiG #8852 üzenetére
amikor a VGAspeedet csináltam, akkor végig azt láttam, hogy az nVidia esetén kisebb a gap a minimum és az átlagos fps-ek között, mint a radeonoknál. nem volt drámai a különbség (kivéve just cause 2), de volt.
@Abu: nekem gyanús, hogy ez a konkrét irdatlan mértékű gond a boost körül van. elb***ottul önelégült fejet fogok vágni, ha úgy lesz, mert már régóta ugatom, hogy a powertune nincs éppen a helyzet magaslatán
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, tudom, hogy az eredeti cikkben is boostos kártya volt. viszont a boost működése a példánytól függ, hiszen fogyasztást mér, az pedig / darab változik. de simán lehet a driver is.
a gef másodpercenként 100-as ugrálását meg én nem tapasztaltam szinte fix 980-on megy benchmark közben a kártya, csak nagy ritkán mászik fel 10xx-re.
@8877: ezt azért így nem lehet kijelenteni - a catalyst a CPU-n fut, úgyhogy elvi síkon okozhat gebaszt. ill. a korábbi radeonokra abszolút jellemző volt, hogy hamarabb jött el a CPU-limit fájdalmas pillanata, mint a zöld oldalon.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
félrement a gondolat miután a boost az AMD-nél is fogyasztástól függ, ha egy példány jobban szivárog, akkor az másképp fog boostolni. értem, amit a leválogatásról mondasz, de ez nem garancia.
értem az nV-s dolgot - a cherry picking trükköt ismerem én is, ez most a keplerrel nagyon bevált. mondjuk azért vicces a dolog, mert a kártyám OC-s, és alapállapotban 1033-ról 11xx-ig boostol, viszont ha visszaveszem a ref órajelre, akkor szinte fix 980. ohwell.
igen, a driver a kommunikációt csinálja. és ha ott valamiben megakad, az a CPU-t fogja beakasztani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hüpp, hüpp, szegény nvidia és amd, megszakad a szívem értük. kénytelenek lesznek szegények valami normális terhelés-elosztást kitalálni az afr helyett? és még szegény programozóknak is meg kell ezt tanulni, hogy a 3d motorok is támogassák? az élet csupa tragédia
@H.Ezredes: GK110 + 1006 MHz-es core órajel = not gonna happen...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem a bl2-ben találtak hibát, hanem egy olyan hibát találtak, ami a bl2-re láthatóan kihatott. azért hasogatom a szőrszálat, mert annak a problémának a megoldása máshol is hozhat javulást.
gondolom olvastad Te is Andrew Lauritzen B3D-s postját a techreport cikkével kapcsolatban - abból elég egyértelműen kiderül, hogy platform (szándékosan nem CPU-t írok) oldalon vannak ezek a gondok, amiket a TR kimért. ami azért rossz hír, mert a reprodukálhatóságot igencsak megbonyolítja.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, csak egy puffer, de feltételezem, hogy nem a bl2 az egyetlen válogatós játék az illető puffer méretével kapcsolatban. te konkrétan tudod, hogy ez a paraméter csak a bl2-nél van átállítva?
A.L. a rendelkezésre álló adatokból levezette, hogy a platform oldalon van a gond. nekem elég meggyőző az az érvelés, hogy ha GPU oldalon lenne a gond, akkor a latency tüskét nem követné néhány gyorsabb frame. de szívesen veszek ellenirányú bizonyítást
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
de például a Sleeping Dogs-ban a HD 7970 GHz Edition minimuma ott kezdődik, ahol a GTX 680 maximuma van, és ez nem vicc.
ez valóban nem vicc, ez már propaganda. olyan, mint a 80%-nál induló grafikonok, ahol a 120% 2x akkorának tűnik, mint a 100%. tényszerűen igaz, ami le van írva, de attól még megtévesztő hatású.
a fenti állítás konkrétan 15-20%-ot takar a két VGA között - az egyik 30, a másik 35. Szó se róla, jelentősen gyorsabb a 7970 - bár én személy szerint többre értékelném a dolgot, ha mondjuk 45 és 52 fps-ről beszélnénk, de ez gusztus dolga. a 7870 viszont sehol nincs ezektől a sebességektől, nem is értem az összehasonlítást.@10072: ezzel mondjuk nem értek egyet, ha nem utálnám a 3rd person - free perspective játékokat, akkor a SD lenne a király.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
bár nem én erőltettem, hogy mérjetek latency-t, nem nagyon értem, mi olyan megterhelő rajta. a fraps kiköpi a frametime file-t, azt meg scripttel úgy dolgozod fel, ahogy akarod. egyszer van munka a script(ek) megírásával, utána viszont csak le kell futtatni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz haddent #10566 üzenetére
ennél egyszerűbb a dolog, a tahiti erősebb lóerőben, mint a gk104, és a pitcairn is erősebb lóerőben, mint a gk106. csak időbe tellett, amíg ezt fps-ekre is sikerült váltani.
a frame time dolog pedig már nagyon régi téma - a Fermi generáció kivételével az nVidia mindig is jobb volt minimum fps-ek terén. meg ott volt a just cause 2, ahol az AMD-s kártyák jól mérhetően dobálták a magasabb idejű frame-eket. csak ezzel addig senki nem foglalkozott, amíg a techreport (amúgy igen tiszteletreméltó erőfeszítéssel, és erős széllel szemben történő vizelés árán) be nem hozta a kérdést a mainstreambe.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz haddent #10569 üzenetére
a mikrolag az a CF-es probléma volt, de ettől függetlenül, többen felbukkantak azzal valóban, hogy nem érzik folyamatosnak a játékot radeonon. azok jól ki lettek osztva, hogy hülyeségeket találgatnak, aztán most tessék...
a driveres dolgot arra írtam, hogy azt mondtad, az AMD ráerősített a 10-15%-os előnyre. úgy értettem, hogy nem kellett külön ráerősíteniük, mert a hardver tud ennyivel többet, csak ki is kellett csiholni belőle.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ricshard444 #10672 üzenetére
virtu tud még ilyet csinálni, viszont az alaplapja nem olyannak tűnik...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
kicsit előreszaladtunk, nem? még mindig igen kevés olyan játékot látni, ami annyira épít a GCN előnyeire, hogy a Keplereken szarul megy. és még amik igen, azok sem mind a számítási kapacitás miatt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez OK, de ettől még a "lesz" != "van". a "lesz" mindig is egy nagyon esetleges valami volt - majd ha ott tartunk, hogy van már 6-8 ilyen játék, akkor beszélhetünk az átállás időszakáról.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a konkrét számokba most nem akarok belekötni (némelyik elég fura), viszont az eltéréseknek kapásból a fele nem GCN-érdem. a sleeping dogs-ban és a sniper elite-ben a 4xssaa miatt van előnye a radeonoknak (az már a fermi vs cayman esetben is látszott, hogy a felbontás emelésével javul a radeon a geforce-hoz képest), a hitman pedig VRAM sávszélességet eszik reggelire (amikor éppen nem cpu-t). a showdown és a nexuiz OK, a GRFS-t nem ismerem.
a bétákról akkor beszéljünk, amikor van hozzájuk driver.ezért sajnálom egy kicsit amúgy, hogy ez a titánság jön, sokkal érdekesebb lett volna egy GTX685 384-bites busszal és 48 ROP-pal...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az is az architektúra része, ha egy memóriavezérlő modern, és nem 2003 előtt tervezett partíciós elvű. Nyilván a Fermi és a Kepler is sokkal jobban tűrné a felbontás emelését, ha az NVIDIA nem egy lassan 10 éves alapra építene.
igen, ebben lehet valami. Mikor bukta amúgy szerinted a crossbar?
A Sleepingben és a Sniperben úgy vannak bekötve, hogy a post-processek az SSAA felbontáson fussanak le.
hát, pedig ha a postprocessz előtt skáláz le, az eléggé féllábú úgy.
szegény SSAA időnként előkerül, aztán mindig megint megy a süllyesztőbePedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ha ezt magyarázta, akkor hazudott. 3 napon belül cserélni kell.
az utalás időzítése sajnos érthető - ezek a 30 napig pihentetett pénzek javítják a pénzügyi eredményt. ha cégvezető lennék, és a tulajdonos a magas szintű számokat nézegetné (ahogy a tulajdonos jellemzően szokta), akkor én sem tennék mást...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
de ugye azt is tudjuk, hogy pl. a hitmanban vannak amd-barát mérések (ahol durván előrébb jár a 7970 GHz), meg nVidia barát mérések (ahol a 680 gyorsabb). csak azt nem tudja élő ember megmondani, hogy melyik jellemző a játékra. így leginkább a [H]-nak tudok hinni, akik a leghosszabb tesztszekvenciákat használják.
amúgy a marketinges slide már megint zseniális nVidia parasztság. miazatyaúristen az, hogy 690 Quad VS Titan Tri???? még véletlen se lehessen differenciálegyenlet nélkül összevetni a kettőt?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
OK, akkor ez a két véglet. gondolom, a durva 7970 előnyök a KoCT pályán jönnek, az nVidia előny meg a RFYL-on (a [H] az utóbbin mér). ha a többi valami egyenletes eloszlás mellett van közöttük, akkor olyan nagyon nem ment félre az nVidia grafikonja.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz kovsol #11394 üzenetére
persze, nyilván.
@deicide: ennyi a lényeg szerintem is. szeretnéd - megteheted - megveszed. pont. nem nagyon értem, mit képes egy csomó ember ezen ennyit agonizálni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gainwardgs #11578 üzenetére
jah, input lag a négyzeten
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tirexi #11638 üzenetére
nem feltétlenül az engine ilyen, a leírtak alapján inkább a level design hibája. az első részben nézelődtem bekapcsolt dev módban, simán volt olyan, hogy az egyik irányba nézve 8-900 ezer háromszöget "láttam", a másikba pedig 2M felett...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz AjgorB25 #11677 üzenetére
én 2 vagy több GPU-s megoldást nem javaslok senkinek, aki kezdő a do-it-yourself PC-k világában - ezért a 690 sem ideális Neked. hogy a GTX 670 / 680 / Titan hármasból melyik a legjobb, azt Neked kell tudni eldönteni - ha mondasz elvárásokat, hogy mi milyen sebességgel menjen, akkor tudnak a fórumozók segíteni.
a fullHD-s videok felvételéhez elsőként egy SSD-t javaslok, mert a CPU és a háttértár szokott ilyenkor a szűk keresztmetszet lenni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz haddent #11728 üzenetére
az amd-s topikokban max. azt látom, hogy az emberek terjesztik és továbbköltik a "valahol" hallott legendákat, amiknek nem tudják a hátterét. olyan tesztet pedig nem sokat láttam, ami azt mutatja, hogy a kepler a játékokban használt directcompute-ban gyenge (olyat már igen, ahol az eredményeket ezzel magyarázzák, csak éppen nem megalapozottan) - pláne olyat nem, ahol "szégyenletesen".
csak hogy világosabb legyek - a Titan tesztek napvilágra kerülése óta eléggé biztos vagyok benne, hogy ez a "compute-ban gyenge" szöveg még annál is kevesebb játékra igaz, mint amit én gondoltam korábban (pedig az sem volt sok). most konkrétan egyről hiszem el.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz haddent #11741 üzenetére
... és akkor mutass 2 játékot, ahol a Titan kiemelkedően gyorsabb a 680-nál. mert ha ilyen sokat jelent a megduplázott flopsra vetített shared memory sávszélesség, annak csak kellene látszani valahol, nem?
@BeLucz: pedig nagyon úgy tűnik... meg van még 1-2 ötletem, de most megyek Brütal Legendezni
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz norb55 #12111 üzenetére
De a Titanon lehet a legnagyobbat bukni azt garantálom
Captain Obvious to the rescue, köszönjük.
én igazából azt nem értem, hogy a 12082 kiről/miről szólt? sok ember írt már ide, hogy Titánt vesz, és majd jó drágán eladja? nekem úgy tűnt, hogy a leendő Titán tulajdonosok burkolt lehülyézése volt benne, ezért is csípte a szememet.
Nem fogok nevetni, ez csak egy jelzés volt, nem kell mindent szó szerint értelmezni
miért, ez mire utalt, ha nem kárörömre?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gainwardgs #12346 üzenetére
nem akkora dráma zöld oldalon ez a haj... ahogy elnéztem az eddigi házi teszteket, nVidia kártyákon 60 fps esetén 3-5-tel nagyobb a veszteség.
az SSAA-val gond van, de az meg várhatóan driverrel javítható.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz TTomax #12536 üzenetére
a supersampling eleve erőforrásigényes, és valami bogár is van benne, azért ilyen durva. a dragon age ii-nél voltak ilyen gondok anno, aztán az is szépen megjavult.
@Abu: na ezt már alig várom...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz haddent #12894 üzenetére
attól, hogy tesla, a 384-bites memóriabusz 1500MHz-es órajellel még ugyanúgy 288GB/sec, mint a 7970 GHz-nél... és ha visszacsúszik a core órajel 900MHz alá, akkor az ALU-kapacitásban sincs egetverő differencia.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz haddent #12897 üzenetére
persze, sok minden elvárható, van, ahol 50%-kal gyorsabb a titán, mint a 7970GHz. de ha egyszer egy engine abból kér sokat, amiből a titánnak relatíve kevés van, akkor hiába titán, akkor sem lesz gyors.
az AMD most állt rá arra, amit az nVidia régóta csinál, hogy a konkurencia gyengeseire "ráoptimalizálnak". ha most a zöldek el tudnák érni, hogy a játékok a textúrázó kapacitást szeretnék mindenek felett, akkor a Tahitis kártyák kúsznának a szőnyeg alatt - de nyilván ilyen már nem lesz.
a Fermi azért nem jó példa, mert shader-erőben mind a kepler, mind az amd aktuális szigetei teljesen más szintet képviselnek.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen