- Bestbuy játékok
- Dragon Age: Origins
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- Life is Strange
- Alkoholista nevelde
- Xbox Series X|S
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32155 üzenetére
Ne túlozzunk azért szerintem ennyire
Jó az 5-10 évnek is, nem véletlen a legtöbb autógyártónak eddig tart a garanciája az autóira.
2-3 évet a mobiltelefonokra szokták mondani.Szerintem ne erőltessük már ezt a régen minden jobb volt témát, én jobban bíznám az életem egy mostani új fél éves lengéscsillapítóra, rugóra a közép-felső kategóriából, mint egy 22 éve használatban lévő rugóra.
-
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #32163 üzenetére
Tervezésnél nem a 2 év van gépjárműveknél. Meghibásodásra esély megvan, hogy 2 éven belül romlanak el dolgok. De a mérnöki asztalnál nem az van kiadva nekik, hogy adunk 5 évgaranciát, és 2 év múlva romoljon el. Az nekik mind bevétel kiesés, mert ingyen kell javítani.
Garanciaidőre van kb a tervezés, ha az előtt romlik el, az nem tervezett hiba. -
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #32175 üzenetére
Nem cáfolni akarom, amiket írsz, de kiegészíteném.
A rendes használat az nem a havi 10.000 km. Amellé havi szintű olajcsere is kellene, és évi 2x gyertyacsere.
A garancia nagyon sokszor úgy hangzik, hogy 5 év vagy 200.000 km, amelyik hamarabb bekövetkezik.
Aki 2 év alatt beleteszi a 200k km-t a kocsiba, az 2 év alatt megette az autóra szánt garanciát is.
Azért éves 40.000 km felett már jóval több karbantartás kellene, és kopó alkatrészcsere, ami nem biztos, hogy meg is történik.
Céges autókkal láttam már a végleteket, hogyan is tudnak bánni. Sok autót láttam idő előtt megpusztulni én is, de azoknál nagy %-ban közrejátszott a hideg motorral 4000-5000-ezres fordulatszám, kövér gázadások, valamint autópályáról megérkeztünk, rögtön leállítják a motort.
Ez egy turbós autó kínzását jelenti, ne csodálkozzunk, ha ilyenektől hamarabb pusztul.
Szívóbenzines nekem is volt, 2 autóm is, egyikkel csak a gond volt, másikkal kopó alkatrészeken kívül semmi.
Mostani turbós benzinest 105k km-rel vettem, most 115k van benne. Olajat nem eszi. Hidegen nagyon kímélem. Melegen azért adok neki én is. Az előző tulaj is figyelt rá, én is igyekszem, néha már túlzásba is esek talán.
Azért gondos, odafigyelő használattal a kocsik nem hullanak 2 év alatt szét. Ilyenből 10000-ből ha van egy, és lehet sokat is mondtam.
A fenti dolgokat elkövetve viszont már annál inkább. És sokszor ebből vannak a nagy hírek, és vonunk le következtetést. -
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #32183 üzenetére
De most meg te is azt írod, hogy van autó, ami meg bírja az ívet, olyan felhasználással is, ami nem a legegészségesebb neki.
Ahogy nekem is volt múlt héten, hogy egy ledes lámpaizzót vettem, 15 éves élettartamra ígérték, 4 óra múlva megmakkant.
Biztos vagyok benne, hogy nem 4 óra üzemi időre tervezték.
Természetesen kicseréltettem ingyen.
A részemről annyi volt a lényeg, hogy ne keverjük a tervezési időt, meg a "selejtes" kocsi működési idejét. Gyártási-szerelési-egyéb hiba miatt lett ez neki kevesebb, nem azért mert így tervezték.
Ha minden egyes Touran megmakkanna 2 év után 100k km-nél, akkor azt mondom, ez tényleg szarul lett tervezve és 2 évet bír. De nekem is van egy ismerős körben Touran, és már vagy 5. éve működik vidáman. -
oliwire
őstag
válasz troll81 #32185 üzenetére
Persze, nem mindegy, hogy hol megy bele a 40.000 km, pálya, országút vagy város.
A városi km-eket simán lehetne 2-es szorzóval is számolni, öregedést tekintve.
De akkor a te autóid sem fekszenek ki 2 év múlva, most azt veszem ki a kommentedből.
Te mindig próbálod megadni a legjobbat az autódnak. -
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #32192 üzenetére
Amennyi kütyü és segédeszköz van ezekben, tényleg drágák javítani, ha kritikus dolgok halnak meg benne.
Néha jobban jár az ember egy 3-4 éves használttal, ha tudja az előéletét, mint egy újjal. A használt olcsóbb is lesz, ha lett volna kritikus hibája, már elő is jött volna, vagy már javítva lett. -
oliwire
őstag
válasz darvinya #32202 üzenetére
Ha 5x tankoltál 33 litert, az 165l.
Ha a fenti fogyaszási határokat nézzük, amit írtál, az 5,5-től kezdődik. Ezzel számolva ennyi üzemanyagból 3000 km-t tettél meg maximum.2.8l csak akkor hihető, ha az 5900 km- végig lefelé gurulva a dombról tetted meg
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz #27070592 #32244 üzenetére
Az én volt MK2-m (1.6 benzin) főleg városban volt használva, kb 8-8,5 l volt ekkor. Országúton 6-7 liter, de dinamikusan mentem akkor vele.
16 litert akkor tudott volna enni, ha a városban boy-racingeltem volna, és mindig nyélgázzal kigyorsítva tiltásig mentem volna vele.[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz cappa72 #32229 üzenetére
Nekem is beépült a Sync 3 azóta, még nem érkezett meg hozzá a GPS antenna, (ma kellene neki). Meg az új USB hub, hogy menjen neki az Apple Carplay.
Az április elejére van ígérve, már várom. Kíváncsi vagyok, hogy addig mit produkál a Sync 3. Most a 3.4 került fel, öregedtem egy évet, mire feltettem egyet, mert először rossz módszert választottam, és piros képernyőre redukáltam, flashelési módba, és onnan helyreállítani beletelt sok órába -
oliwire
őstag
Sajnos nehéz így távdiagnosztikát mondanom, csak azt írtad, hogy felengedésnél üt. Felengedésnél meg a kuplungtárcsák érintkeznek össze, motor és váltó felől, ami még ütésszerű hibát képes produkálni, amit a pedálban érezhetsz
De motor vagy váltótartó bakok is beleremeghetnek, ha hirtelen engeded fel a pedált, és onnan is átjöhet valami ütődés.[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz prannk #32310 üzenetére
Szia!
Most átlagban 25-30k km ment abba a kocsiba bele évente. Ez azt sugallja, hogy nem csak városi 2-3 km-es munkábajárós autó volt, hanem azért hosszabb távokra volt használva.
Nem vagyok benne biztos, de szerintem van benne kettőstömegű, ennyi km-nél meg hosszabb távokra, kíméletes váltásokkal még annak bírnia kellene, de a kockázat az megvan.
DPF-nél szintén ugyanez a helyzet, a részecskeszűrő állapota valószínű jó lehet, ha hosszabb távokra volt használva, és a regenerálódás meg tudott történni.
Turbónak is bírnia kellene, hacsak nem volt sokszor, hogy nagyobb fordulatszámos autópályás közlekedés után hirtelen leállították hűlés nélkül.
Vezérlést most kérdeztem a szerelőmtől, nekem 1.5 benzin van, és 200k km-t mondott vezérléscserére. Itt lehet hasonló a helyzet.
Nem tudom, hogy a tdci-ben láncos van-e, mert akkor meg még több km is lehet.De a legfontosabb, minél nagyobb előélet ismeret! Ahogy láthatod, a fentiek mind nagyban függnek tőle.
Ha bármi kockázatot kihagytam, akkor a többiek még pótolják.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
Sikeresen beszereltem a Sync 3-hoz illeszkedő GPS antennát is, most már a térképen meg tud találni, merre is vagyok a világban.
Viszont a pirossal bekarikázott gombsor mögötti csatlakozónál egy picike pöcök letört, így kicsit félek, hogy a rázkódástól ki tudna húzódni. Lehet újból leveszem majd a műanyag borítást és visszaragasztom rá azt a pöcköt, hogy ne az útviszonyok határozzák meg, hogy valaha is ki akarna csúszni a csatlakozóból. -
oliwire
őstag
Én most ezt úgy szereztem, hogy 160k volt, és a srác segített beszerelni.
De aliexpressen 190k-tól kezdődnek a kit-ek, amiben benne van minden, és NO GPS verzió.
Ami nekem van, az alin olyan 217k-ért láttam, hogy térképes + GPS-es verziók.A GPS antenna még 5600 Ft volt, az USB hub, ami Sync 3 Apple Carplay kompatibilis, az még 15.000 volt.
Így nekem most ez 186.000 Ft lesz, de eredeti 2017-es Ford Focusból származó, GPS-es modell.A csatira kitalálok valamit, nem akarom, hogy 2 hónap múlva rázódjon ki magától, amikor már nem számítok rá
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz cappa72 #32333 üzenetére
Hát amúgy nem annyira nehéz, most ezt a kis pöcök letörést én néztem be, de nem okoztam vele maradandó károkat
Sok videó is van róla, és a srác is segített, akitől vettem, így mertem belekezdeni.
Azért ég és föld a Sync 2 és a Sync 3 kezelhetősége, tudása. És még a Carplayt nem is tudtam használni, úgy mondom.
Eredetileg is szerettem volna Apple Carplayt a kocsiba, de nem volt a kinézettek között egyikbe sem, viszont ebbe könnyen beszerelhető. -
oliwire
őstag
-
oliwire
őstag
persze, 330-ért én sem csináltam volna meg a Sync 3-mat.
Ha cseréltem volna le az MK2-t, akkor abba androidosat tettem volna, hogy vigye a Carplayt is.Bontóból is sajnos ezeket veszik ki leghamarabb, a középkonzol takarót, de amúgy ha az megvan, akkor már csak kábeleket kell kicsit összelegózni, és már nem 330k-nál jár a dolog, mint kit-ben megvásárolva.
Akkor már elég csak a Sync 3 egységet venni. -
oliwire
őstag
válasz darvinya #32407 üzenetére
Most csak elméleti szintű a kérdés:
Egy eszköz kalibrálásnál egy adott értékhez hozzárendeled a külső értéket, mint referencia, és a szenzor azt veszi fel viszonyítási pontként.Egy hőmérséklet jeladót mikor kalibrálnál egy gázpedál indítási művelettel, milyen hőmérsékletet fog felvenni, milyen értékhez?
Mert akkor más értéked lesz meleg motornál, télen, fűtött garázsban, nyáron, tavaszi hajnal során, stb..
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #32479 üzenetére
Ahogy most a neten kutakodok, a kettőstömegűt azzal tudod kímélni, hogy alacsony fordulatszámon nem adsz rá hirtelen nagy terhelést. Dízelt 1500-2000-res fordulatszámon tartva tudod legjobban kímélni a szerkezetet.
Ezt el lehet érni csúsztatással, vagy finom gázadással is. Ennyi a lényeg kb.[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #32481 üzenetére
Nem hiszem, ilyenről nem találtam semmi leírást.
Indulhatsz úgy, hogy csak kuplung felengedéssel, és utána óvatos gázadással 1500-ig, és utána már terhelheted erősebben is (üzemmeleg motort feltételezve).
Vagy indulhatsz kis gázt adva, és finoman terheled, és úgy ráengeded a kuplungot. Emelkedőn pl csak kuplungos felengedős megoldás lehet kevés olykor.
Lényeg, hogy alapfordulatszám, és közelében ne rúgd rá a nagy nyomatékot -
-
oliwire
őstag
2016-os MK3.5 Benzin 1.5, 182 LE-re amúgy milyen féktárcsát-betétet javasoltok?
Lassaskán vállasodik a tárcsa. Betét még bőven jó lenne, de egyben akarnám cserélni.
Vagy szerintetek ne dobjak ki egy szinte új betétet?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestbuy játékok
- Háztartási gépek
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Dragon Age: Origins
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen