-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jelenleg a Varta Sylver (nem feltétlenül dynamic) az optimális alternatívája az eredeti Ford akkumulátoroknak.
"Visszavitte, céges autóval persze, ott kiderült, hogy cellazárlatos vagy fenékzárlatos."
Ez általában a felhasználó sara.
Valamiért, például bekapcsolva felejtett világítás miatt, közel nullára merül az akkumulátor.
A jármű sikeres elindítása után mélyre szokták nyomogatni a gázpedált, hogy minél hamarabb töltődjön.
Ekkor akkora áramerősség folyik át az akkumulátoron, hogy a melegedéstől meghajlanak a cellák. Illetve le is töredezhetnek darabkák belőlük. Erre nincs garancia, mert felhasználói hiba a probléma oka.Az üres akkumulátort, ha van rá lehetőség, azonnal töltőre kell tenni. Lehetőleg nem gyors töltéssel töltve.
Utána az akkumulátor folyadék szintjét kell ellenőrizni és után tölteni deszt. vízzel a cellákat. ha szükséges.
Az akkumulátorok többségénél már rejtve van az utántöltő nyílás, de hozzáférhető.Ha nincs lehetőség, akkor alacsony fordulatszámon haladva kell tölteni az akkumulátort az út elején.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#27070592
törölt tag
Hey,
A [link] liqui moly adalékkal nem fogsz mellé nyúlni. Ez 400 liter dízelhez elegendő. Árban kb +20 forintot jelent a gázolaj árán felül, tehát mintha nem 480ért hanem 500ért tankolnál.
Ennek a benzinhez készült változatát használom 1.8 Focusban. Nem állítom, hogy ez miatt, de csökkent a fogyasztásom, 8.5ről 7.2re. -
-
#27070592
törölt tag
Hello!
Nagyjából azonos árak vannak (ha a szállítást is ide számítjuk). A liqui-moly.hu akkor jó választás, ha 10k fölött rendelsz, mert úgy ingyenes a szállítás. Sok jó terméket kínálnak, rengeteg felhasználási célra.
Egyébként egy elég jó presztizsű cég, németországi gyártóbázissal.
-
gabor9991
őstag
Ha találsz ilyen paragrafust a kreszben akkor van ilyen, ha nem találsz akkor nincs.
Gondolom a rendőr azért nem bírságolt mert nem tudott volna erre a paragrafusra hivatkozni mert szerintem nincs ilyen.
Ha a lámpa nem működik akkor tényleg ez a helyzet ,de működő lámpánál nem kell megállni.#43383 ZolkoW
Ezt a 30-as korlátozást is törölték a kreszből már évekkel ezelőtt.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
darvinya
titán
Régi szabályszerinti KRESZ leírást mondták el.
Ami ugyanúgy életben van, mint az új leírás.
Amiben nincs semmilyen sebesség korlátozás, stb.
Csak annyi, a vasúti átkelőt úgy kell megközelíteni és áthaladni, hogy veszélyhezet elkerülhető legyen.(röviden)Sajnos akkora káosz lett a KRESZ, hogy mára csak közlekedési morál diktál.
Felvetett írásomnál csak záróvonal és vészvilogóig jutott a téma.
Az már nem, hogy hely, ahol fennállt az eset 2 db zebra közé van zárva.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
subaruwrc
félisten
nem feltétlenül a görgő van megszorulva ( az is lehet de a futásteljesítményből nem az következik ) hanem maga a feszítő mechanika ( rugós izé, ami feszíti a hosszbordás szíjat )
tehát lehet egy szíj levétel - felrakás megmozgatja annyira hogy a következő indításnál már megfelelő feszességen tartja a szíjat és nem csúszik meg
de a görgőket levett szíjnál meg tudod pörgetni kézzel és jó eséllyel kiderül ha csapágyas valamelyik -
#27070592
törölt tag
Hi,
Ennek örülök! (majd linkelem ezt a hszt a Liqui-Molynak, az influenszerek jutaléka 20% )
Békeidőben én is prémium benzinnel jártam, csak aztán..
Most fog elfogyni az első flaska adalék, számoltam egy átlagot, az utóbbi 4500km fogyasztása 6.91
Előtte a hosszú távú átlagom 8.41 volt. -
gabor9991
őstag
Focuson ki kell pattintani a helyéről. gondolom a fiesta is valami hasonló megoldással van szerelve.
Ha 6 kattanásra tudod behúzni maximum akkor nincs nagyon megnyúlva a bowden esetleg egy kicsit állítanék magamnak rajta, de ha behúzott kézifékkel lefullad a kocsi induláskor akkor szerintem a fék rendben van. -
TigerCat
nagyúr
Ilyen nekem is volt régen, talán a Mammut garázsfeljáróban kezdett visszagurulni az autó, mert nem tartotta meg az emelkedőn. Szerencsére azóta nem jártam ott, illetve a Focusban elektromos a kézifék, talán az megfogja azért. De ha valaki tesztelte, írja meg, én is kíváncsi vagyok erre.
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
molnarpeter
nagyúr
Generátor (hátuljára vezetékek mennek), klíma kompresszor (csövekről felismerheted, generátornál kicsit nagyobb is), szervo szivattyú (szinten csövek mennek rá, kisebb méretű). Vezérlés keresztbordás szíja hajtja a vízpumpát ennél a motornál
Szerk.: szervó.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Szerintem semmi, ezeket a búgócsigákat nem szokták hűteni. Sok értelme nem is lenne, mert:
Amit hűteni szoktak az a motorba beömlő levegő: Intercooler
(de lehet a kérdésed is erre irányult - nem a turbóra magára hanem a levegőre)[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Sys85
veterán
Szerintem sem kell aggódni,a nyári gázolajban is van olyan adalék ami akadályozza a parafin kiválást alacsonyabb hőmérsékleten is és ahogy radi8tor is írja,nálunk nincsenek olyan hidegek hogy nagy problémát okozna.1-2 napig ígér hajnali -7-8 fokot,utána -2-3 fok,ott nem lenne szabad még ledermednie.
De ha biztosra akarsz menni,akkor vagy hajtod rendesen és rátankolsz a téliből egy nagyobb mennyiséget,vagy vehetsz dermedésgátlót,benzinkútakon is szokott lenni (talán STP,de ebben nem vagyok biztos).#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
molnarpeter
nagyúr
Rövid válasz: dermedésgátló adalék (ha garázsban áll ami nem fagyos, és el tudtok járkálni vele amíg melegebb napok vannak, lehet nem is muszáj, illetve pár litert rá tankolva is elégséges lehet már).
Hosszabb: egyrészt van nyári, téli, és átállási időszak. Másrészt ugye ársapka idejére esik a tankolás, tehát nagy eséllyel MOL anyag. Van egy vonatkozó PDF. Tehát, rendes téli anyag november 5-től van, előtte az átmeneti időszakban nem lehet megmondani biztosan, mennyire volt adalékolva paraffin kiválás ellen - ez egyébként -4°C alatt történik jellemzően, szóval ha ilyen hőmérsékletre nem tudott lehűlni az anyag, akkor jók vagyunk A puruttya gázolaj szűrhetősége nyáron +5°C-ig garantált, a télinél ugyanez -20°C, prémium esetén -40°C - végülis az a kérdés, mennyi férne bele a tankba, prémiumot rátankolni vagy adalékot venni éri meg jobban, és persze mikor fog kb elfogyni ami benne van (nézve az ez idő alatt várható időjárást/parkolóhely hőmérsékletét). Nameg általánosságban 6-12 hónap körül van az eltarthatósága a naftának, szóval próbálnám a kevésbé fagyos napokon kijárni belőle. Aztán ki tudja, október ugyebár átállási időszak már, szóval talán volt is benne alapból egy közepes mennyiségű dermedésgátló, ezt a részét nehéz pontosan megmondani. Viszont jó hír, hogy ha le is dermed, melegedve visszatér használható állapotba.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Lidl töltőt nyugodtan hagyd rajta folyamatosan, persze indulás előtt leveheted
Nem ragaszkodnék a Ford matricás akkukhoz, nem ad többet semmivel sem, Jászakku is elment 5 évet (és valószínűleg feleslegesen cseréltem, de ezt most hagyjuk is...), így ár-érték aráynban tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
Sys85
veterán
“Azt mondja a szomszéd, a 3 - 3 évet bírta az a másik kettő, ezért vett megint ilyet. Ő 3 évben gondolkozik.”
Előbb-utóbb az én akkumat is eléri a vég,de rohadtul nem örülnék ha csak 3-4 éveket bírna egy új.
A mostani Ford-os EFB akkum (elvileg Varta) gyártási dátuma 2015 és még mindig pöcc-röff indítja az olajkályhát.
Tavaly volt utoljára keményebb fagy,de akkor is gond nélkül megtekerte az önindítót.Pedig alsó hangon 7 éves az akku.
Kicsit pipa lennék ha egy új 3 évet bírna csak,főleg hogy egy 75Ah-s EFB annyira azért nem olcsó.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
gabor9991
őstag
Ahogy olvastam az akku topikban ez teljesen általános jelenség, hogy a prémium akkumulátor alig bír 2-3 évet, legyen az bármilyen márkájú is.
Egy olcsóbb talán jobb választás, annyit az is ki fog bírni mint egy márkás, de legalább nem fáj annyira ha 2 év után tönkremegy[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
"Rámértünk, és 12,1 V-ot mértem üresjáratban, de amint ráadta a gyújtást leesett a fesz. 3,4 V-ra. Töltés sem segített rajta..."
Ezért nem árul el semmit a terhelés nélküli méricskélés pl. egy cellazárlat esetén. Szerintem ne aggódd túl, ha már nem indul, akkor nézelődj (az én tippem még mindig a noname magyar...) a választékban, addig meg menjen rá az okostöltő.
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
#27070592
törölt tag
Vitás kérdés.
A tárolási idő csak egy paraméter. Ha feltöltve kerül raktárba, sokkal kisebb az esélye a szulfátosodásnak. Ha már eleve alacsony töltöttséggel tárolják (akár fűtetlen raktárban, fagypont alatt..) akkor sokkal hangsúlyosabb lehet ez a szulfátosodás.
Lehet hogy ezért is van olyan tapasztalati "fluktuáció" az akkuk tartósságával kapcsolatban. Ha valaki elég szerencsés és olyan akkuhoz jut amit feltöltve tároltak vagy eleve friss gyártású akkut tud venni, az pozitívan nyilatkozik egy adott márkáról. Kevésbé szerencsés enduser egy merülve tárolt akkut vesz amit két év után kukázhat mert tönkrement..
Állítólag egy friss gyártású akku, amit havonta egyszer kivesznek az autóból hogy töltővel fullra töltsék, elmegy annyit amennyit egy gyári beszerelésű akku. De nincs linkelhető teszt erről. -
radi8tor
MODERÁTOR
-
Sys85
veterán
Bosch EFB akku van benne,a pontos típust meg nem mondom most.
Eleve az is gyanús,hogy 12,4V a nyugalmi feszültsége fullra töltve és ez gyakorlatilag 15 perc alatt lemegy 11,9V-ra csak attól hogy gyújtáson van az autó (extra fogyasztók nélkül,még a motor sem jár).#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
-
sparta2
tag
Ez eléggé dilettáns duma! Nem valószínű, hogy egy fogyasztó nagyobb áramot venne fel csak azért mert az akku nagyobb teljesítményre képes. Ha mégis, akkor zárlat van és erre találták ki a védelmet (biztosítékok). A kábelezéssel semmi gond.
Egy elfogadható magyarázat van és az a generátor teljesítményének/méretezésének a határa. Ezt még megfejelheti egy smart töltési rendszer.
Nekem EFB akku van benne a Start/Stop miatt, ugyanezekkel az értékekkel, de át lehetne állítani akár 80Ah - ra az OBD - keresztül (pl. Forscan, műhely).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs