Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
Megfelelő körülmények közt (20-22 fok, fűtés/hűtés nélkül, városban vagy max 70-80-al a kona is tud 12kWh/100 alá menni, az i3 10-11kWh közt elmegy.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Ja bocs, en arrol beszeltem hogy full elfogyott aram utan csak 80-90 km/h van. Azert az atlag az csak palyan ennyi, ha a teljes utazast nezed sokkal szarabb; raadasul ezzel a koztes lassulasokkal eri el azt, hogy idonkent az akku a kis sebesseg + rex miatt vissza is tolt, itt a ket sebesseg kozti elteres. Mondjuk egyszerubb lenne egy 20-as kannat vinni, 2x megallhat benzinkut nelkul tolteni... de ezzel a toltogetesi stilussal siman nem ertem minek vitt akar 5 literest.
Arrol mar nem is beszelve hogy a video cime nem kicsit felrevezeto, mert benzineskent hasznalta. Raadasul mar nincs rex mint opcio, sajnos kinyirtak jogilag, csak hasznaltban.[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
Szerintem is nagyon jó megoldás. Persze ez sem tökéletes: a benzinmotor extra hibalehetőséget jelent. A plusz súly miatt olyan, mintha folyamatosan egy felnőtt férfit szállítanál a csomagtartódban. A kocsi lomhább és csökken a tisztán elektromos hatótávja (ráadásul 7% alatt automatikusan bekapcsol a Rex). Jogilag hibridnek számít, így a biztosítás is drágább.
"We spared no expense"
-
Ck.
addikt
Közben már meg is találtam a kérdésre a választ,a rex verziókba egyáltalán nincs beépítve a hőpumpa. Hát akkor ez is kiesett. Vagy marad a C350e ha egyszer meg tudják javítani, vagy helyette kötök egy kisebb kompromisszumot egy 40 kWh Leaffel ; illetve olcsóbban a 28 kWh Ioniq és 30 kWh Kia Soul lenne még elérhető árban, de azokat is nagyon sűrűn kellene ez az 1800 km-es út során villámtölteni. Még ha éjszakára félúton Németországba megállunk és reggelig lassan töltjük, akkor is 2x 900 km elég sok villámtöltés lenne, aztán ugyanez vissza irányba. Nem tudom mennyire tetszene bármilyen akkumulátornak, temperálás ide vagy oda. Tény, hogy évi egy alkalommal történne csak ilyen. Vagy eladom a fél vesém meg a szomszéd mindkettőjét és beülünk egy 62 kWh Leaf e+ba vagy egy Konába, ami jelentősen nagyobb hatótávot és kevesebb töltést jelentene.
-
cousin333
addikt
Valóban, a hőszivattyú a kismotor helyére kerül, szóval vagy-vagy. De mégis mennyi elektromos hatótávot szeretnél a hétköznapokban? Fagypont fölött olyan 30% veszteséggel számolhatsz a REx esetén. De ha otthon tudsz tölteni és indulásra betemperálod, akkor a fenntartáshoz már nem kell annyi energia. Szóval én a helyedben bosszankodnék, de emiatt nem zárnám ki élből az i3-at, főleg a 94Ah-t. Akárhogy is, 1800 km minden villanyautóval szívás. Igazából benzinessel is...
"We spared no expense"
-
biker
nagyúr
Igen, amióta a fizikát feltalálták, igaz
Egy adott mozgási energia létrehozásához ugyanannyi munka kell akkor is, ha 2mp alatt hozod létre meg akkor is ha 20mp alatt hozod létre.
Lassításkor nem mindegy hogy hagyod kigurulni és nulla visszatöltéssel lassulsz, vagy max regennel lassítasz és visszanyered a gyorsítási energia 80-90%-át és a veszteséged a sebesség fenntartásának energiája leszElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
igen, a belső égésű hőerőmű sajnos ilyen. Fordulatszám és terhelés függő a hatásfoka, 20-30% közt mozog, így nem mindegy, milyen terheléssel gyorsítasz.
Ugyanígy változik a fogyasztás klíma vagy fűtés használatával, meg télen, csak nem tűnik fel hogy +3-4 dl fogyasztás mert épp kisebb a hatásfok, mert eleve az elégetett lötty 25%-a a mozgatásra 75%-a meg hőtermelés amit a hűtővel elvezetsz
Elektromos motornál 90% hatásfok mellett ez más.Egy benzines autónál is kb 12kWh/100km kell 80km/h átlaghoz, meg benzinesnél is, ha a gördülési ellenállást és a légellenállást vesszük alapul. Ez kb 1,5l benzin (8,5-9kWh/kg az energiasűrűsége a benzinnek és a gázolajnak). a maradék 5-6liter a veszteséged amikor az elégetett üzemanyag alternáló mozgása forgó mozgássá alakul.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Feketelaszlo
senior tag
A NEDC-ben 4 egymást követő városi menet szerepel a tesztben amit egy országúti követ. Az alábbi sebesség és gyorsulás függvényeket kell elképzelni:
A WLTP különbözik ettől, ebben 4 különböző szakasz van amik folyamatosan tartanak a nagyon városi felől az autópályához, ezt ismétlik többször:
A plug-in hibridek egyrészt a sok fékezésből és visszatöltésből profitálnak, másrészt abból, hogy azonos gyorsulást kell tartani egy 200 kW-os járművel is, mint egy 40 kW-ossal, így értelemszerűen meg se kottyan nekik ugyanaz a terhelés, az erősebb autóban egészen visszafogott gázpedál állás kell csak. Tesztelnek elektromos és hibrid módban is amikor teljesen lemerült akkumulátorral indul a ciklus, a végső eredmény pedig értelemszerűen a kettőből együtt adódik össze.
Szóval ha arra vonatkozik a kérdés, hogy úgy jön-e ki az 1,9, hogy ((0*33)+(2,9*67))/100, akkor a válasz igen, a hibrid üzemre 2,9-es átlagfogyasztást produkált a példában felhozott BMW. -
axioma
veterán
Egy konkret peldany: Amperank elettartamara vetitett fogyasztasa 2.4l/100km, miota nalunk van azota valahol 1.5 korul (pedig volt egy Berlin oda-vissza benne).
A jo hir az hogoy azert nem tudom megnezni pontosan, mert penteken atvettek javitasra! Lesz me'g ebbol auto, szerencsere. -
biker
nagyúr
Nem úgy van, hogy lehet üzembe helyezni ha teljesíti a normát?
Szóval itt az idő kitalálni, hogyan készítenek 28-30% hatásfok helyett 85-90% hatásfokú járgányt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vasy09
őstag
A teknában alapból benne van, a többihez pedig kérhető tudtommal felárért. Viszont van amit az acenta felszereltségben sem tudsz kérni, mint például a ledes fényszórók! Ami szerintem is simán alapnak kéne hogy legyen minden elektromos autóban, főleg ebben az ársávban!
Füleske: Mondasz valamit! Igazából már akkor is nagyon boldog lennék, ha egy S-t szívfájdalom nélkül meg tudnék venni akár használtban is!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
-
WiZARD
addikt
Pedig van világos belső, én hülye féltem attól, hogy farmer megfogja, gyerek mit fog művelni benne, így a biztonsági feketét választottam.
Ez nem "az" a Bose, még rá is van írva hogy energiatakarékos.
Ennek ellenére még kikapcsolt fejegység mellett is van egy hallható alapzaj a hangszórókból
Sajnos gagyi, nem szól jól, a "mélyláda" ennél idiótább helyen nem is lehetne, ráadásul fixen rögzítve.A fedélzeti rendszer gagyiságát valamennyire feledteti a carplay/android auto.
Álom Tesla az egy Cybertruck+Roadster páros lenne
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
Oszlop és kiépítés függő. Pl. itt van egy oszlop, van rajta CCS, CHAdeMO, Type2. A két gyorstöltés együtt nem megy, de az egyik+Type2 működik. Van ahol pl. működik együtt csak felezi mindkét maximum sebességét. Van amelyik dinamikusan is tud áramot osztani a két csatlakozó között.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Az oszlopok nagy része egyszerre csak egy DC töltést tud kiszolgálni. A MOL-nak van néhány nagy teljesítményű (2x75kW) töltőoszlopa, ami egyszere 2 DC töltést tud, de az tulajdonképpen egy oszlopban 2 független töltő. Nekünk (evDirect) lesz most néhány olyan töltőnk, ami egy dróton 75kW, és két dróton egyszerre megosztva 2x40kW leadására képes. A kettős töltés majd csak jövő év márciusa körül lesz aktív, addig a tesztüzem zajlik (a szoftvert még csiszolni kell).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Értem a logikádat. Én is kábeles megoldást használtam type-1-gyel, de mivel tudtam, hogy az a múlt, ezért már eleve type-2 csatlakozós kábellel kértem, használtam hozzá 2->1 átalakítót. Aztán amikor elment az type-1-es autó, eladtam vele az átalakítót is. A fix kábeles megoldás otthon sokkal kényelmesebb, mint mindig vacakolni vele.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Nagy +1. Az hogy fixen benne van csak neheziti az elpakolast nem megkonnyiti az elovetelt...
Sot az egy kimenetu toltokon elorefele van a lyuk a kulon kabelesnel is, ahelyett, hogy az oldalan lenne 45 fokban felfele (kabelt mar nem tori, nem esik ki, de bennehagyhato es sikban marad az egesz).
Egyelore me'g pont jo ami van fix type-I-es, es ha megszolgal 5 evet mar nyertunk vele annyit hogy megerte (mostanaban elofordul hogy napkozben ra kell tolteni - ionba belejottek hatulrol, szervizben van...), de legkozelebbre pont azert mert mar hasznaltam tudom, hogy mi szamit es mi nem a valasztaskor. -
biker
nagyúr
Neked a leírtak szerint jobb az aljzat, minden másra ott a mastercard, izé jobb a tethered.
Hazaérsz, leakasztod, bedugod, reggel kihúzod, felakasztod. Nem kell csomagtartóból kábelt elővenni, bedugni, majd reggel elrakni
felesleges macerát okozol a kábellel, és pont nem olcsóbb az aljzatos töltő semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Neeeee, egy aljzatos töltő belelockolt kábellel? Ez vicc ugye? Talicskával tolod a pénzt?
250e nettó angliában, az pont egy falitöltő +2 kábel
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Illetve még azt magyarázd el légyszi, hogy a végfelhasználó szempontjából mi a különbség egy lockolt kábel és egy hagyományos tethered megoldás között? Én csak előnyét látom, ha valakinek az a fontos, hogy ne kelljen kábelt keresgélni és elpakolni, akkor tudja rögzíteni, ugyanakkor ha mégis bármi okból kábelt kell cserélni, másik csatlakozó vagy sérülés, akármi miatt, akkor csak egy pillanat az egész. Akkor miért ördögtől való ez a dolog?
Maga az ár részét hagyjuk, nekünk azért fontos, hogy hogyan mutat a falon, a szóba jöhető töltők közül a legolcsóbb tethered is drágább lett volna, mint a tárgyban említett untethered Easee One. Mint mondtam, a másik befutó a Hypervolt lett volna, de ők sajna untethered töltőt nem gyártanak. -
biker
nagyúr
nos, egy tethered kábel egy autó oldali (female) csatiból és egy kábelből. Ez egy 200Ft.os tömszelencén megy be a töltőbe.
Az Easee-be ha lockolod a kábelt, tehát tethered lesz, de socketes, akkor a 200Ft tömszelence helyett egy 28-30eFt-os Type2 socketbe van lockolva egy kb 12eFt-os female Type2 dugó.az meg nem életszerű, hogy a kábelt cserélni kell, eddig 3 év alatt két kábelt cseréltünk azért mert Type1 helyett Type2 kellett, és egyet azért, mert átestek rajta és kiszakadt.
ha kétféle kocsi van, akkor az adapter olcsóbb mint a két kábel, de egyébként ebben az egy esetben jó lehet a socket.Nekünk vannak dupla-tripla akármennyis töltőink is, ahol a terhelést el is osztjuk csatlakozók közt, lehet olyan töltőd amin van egy Type2 aljzat és egy Type1 kábel egyszerre.
Ha már Anglia, ott a Viridian Ecolite töltőt nem nézted? Vagy a Classic 2.0 ha tethered kell?
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Csak szép, designos, amúgy közönséges AC töltő. Ja és ha nem tekered le a kábelt, elolvad a getzibe. Ha orral ráállsz a töltőre, és egy menetet kiakasztasz, a maradék 5m meg fel van tekerve, akkor nem sokat fogod használni.
[link] ez is okos, gridmonitoringos, loadbalanceos, mobilappos, csak nem fancy fa burkolata van, és nem sorosan feltekerve a kábel.
mondjuk ilyen kecóm lenne, mint a galéria képeken, én is ilyen fancy töltőt vennék
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Nagy hiba volt, mi? Mindegy, ez a vonat már elment. Állami támogatással még csak-csak megérte volna,de anélkül csak felesleges plusz kiadás lenne a 24 KWh-s Leafhez és a 10 kWh alatti PHEV-ekhez.
Mire sikerülne átlépnünk a 60-70-80+ kWh luxus álom BEV- határt, az még évek a jelenlegi büdzsé és egyéb prioritások mellett. Mindegy, evvan.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Erősen kétlem, hogy az eredeti akku van benne. 5 év alatt 96% kb. lehetetlen. Az, hogy 2 év alatt nem ment az új akku 85 % alá, nem meglepő. Az igaz, hogy a felhasználói szokások, és a helyi körülmények befolyásolják az akku állapotot, viszont temperált akkunál ezeket a temperálás nagy részben kiküszöböli. Lényeges még az akku kémia is, valószínűleg a Te autódba is jobb összetételű akku került, így viszont elég fals képet kaphatsz a régi Leaf akku degradációjáról.
-
Shadowbull
addikt
Hmm, nem tudom milyen kontextusban találkoztál ilyen jellegű fenyegetőzéssel. A kijelentések, akiket ezzel a témával kapcsolatban én láttam azok pusztán a trendek elemzései voltak.
Nyilván van a vásárlóknak egy olyan csoportja akik szívesebben vennének szedánt vagy kombit, csak éppen nincs számukra értelmes kínálat, így kénytelenek SUVot venni, de ez sajnos sok más rétegigénnyel is így van.
Sok gyártó meghagyta a limuzinokat és a kombikat, mellette kínál SUVot is, ott szépen látszik mire van valójában kereslet.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Igazság az, hogy a sedan nem pakolható jól -ez minden családos embernél probléma-, a kombiból pedig igen kevés ami szépnek nevezhető, mivel ezzel az elrendezéssel a designerek keze jelentősen meg van kötve. kb. mint anno az egyterűeknél, melyek közül talán csak 1-2 nézett ki valahogy, a többi egy összenyomott és oldalára fordított telefonfülkérte emlékeztetett. Namost tetszik vagy sem, már csak értékénél fogva is -és mert általában elég sok időt tölt egy ember az autójában-, nem nagyon szeretne milliókért senki egy vödröt venni. A SUV esetén sok legyet ütnek egycsapásra, és a fenti problémákból elég sokat megoldanak. Nincs ebben semmiféle háttérhatalmi összeesküvés...az embereknek olyan autó kell amibe befér a család, jól pakolható, az asszony se félti benne a gyerekeit és tetszetős, szép forma amibe szívesen ül be. Ezek az általános igények. Emellett viszont kapható számos egészen kicsi autó is -pl. egy Smart, vagy Fiat 500 minden, csak nem nagy-, kapható sedan, kombi és minden más is ugyanúgy. Arról nem a gyárak tehetnek, hogy nem ezek fogynak, hanem a SUV-ok. Akkor azt fognak gyártani főként és ez érthető. Nem ők generálják...Ha a kombi fogyna durván jól, akkor azzal lenne tele minden.
ON
Új fogyasztási rekordom 8.9kW, amit 150km alatt sikerült felállítanom (90% város, 10% M0-ás). A klíma részlegesen ment, amikor már jó idő volt a kocsiban akkor kikapcsoltam, aztán ismét ON, ha kellett.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
Elég sűrű a hiba a csörlővel, igazából azok csak lefelé húznak, a dolga az lenne, ha kiugrik a szedő, akkor lehúzza az automatika, visszatenni nem tudja a vezetékre. És amikor elromlik, leszedik, aztán műszakikor vagy nagy javításkor megjavítva visszamegy.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Nálunk egy Home Eco névre keresztelt alap fali töltő 1x16A 5m kábellel FI relével 100e+áfa
Egy konnektoros vacak meg 95e+áfa
Mindenki eldönti, mennyire spórol.
Tudom, Angliában máshogy mennek a dolgok, de azért ehhez nem kell támogatás. ez mondjuk 250GBP lenne ott, ha lenne ilyen áron ott töltő.
Bár tudok mondani tpust, ecoharmony-nál, aki a forrásunk a vezérlőre.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- PlayStation 5
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- KONZOL beárazás
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DUNE médialejátszók topicja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen