Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz Aljasvip #152299 üzenetére
A szenzort és az ablakemelőt nem a Renault gyártja, hanem a például olyan beszállítók, akik Mercibe, Audiba vagy Toyotába is visznek alkatrészeekt
Mondjuk igazából a 4-es Megane és a vele párhuzamosan futó modellekben a középső tepsi műszerfal, hogy egy nagy sík az egész, szerintem kegyetlenül ízléstelen. A Megane 3 belseje sokkal dinamikusabb, ízlésesebb a középső műszerfalrész tekintetében, meg még talán az anyós előtt is. A kormány, óracsoport már más kérdés, de nekem nicns bajom a féldigitális óracsoportommal, sőt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #152302 üzenetére
Nálam a TM3 már a kilincseken elbukna, a következő ponton meg a funkciókhoz dedikált fizikai kezelőszervek hiányán... Mondom ezt információs rendszerekkel foglalkozó szakemberként...
A Yarist egyébként szerettem vezetni a kis tabletes/kilátós kellemetlenség ellenére is. Egyébként meg is értem, hogy ilyen kicsi városi autót nem ilyen nagy emberekre méreteznek, valahol nyilván kompromisszumokat kell kötni.
[ Szerkesztve ]
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz #Morcosmedve #152302 üzenetére
Mennyi a reális hatótávod?
Neked van a világ legundoritóbb müszerfalja szerintem
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Aljasvip
senior tag
válasz norbert1998 #152301 üzenetére
Csinálunk a Renault-nak ECU-kat, nem kell félteni őket. A legolcsóbb és leg-gagyibb megoldást veszik mindig, az se baj ha nem olyan jó minőségű. Aztán majd szidod te is, hogy a Bosch ilyen-olyan elektronika tönkrement.
Nálunk az a mondás, hogy a Renault a pótalkatrészen akar extra profitot behozni.
Az új EU-s safe powernet szabályokat is most úgy kezelik, hogy a lehetséges minimumot teljesítik csak, amit már a kínaiak is meghaladtak 2 éve (nekik adtunk el anno ilyen és okosabb ECU-kat).
Én nem mondom, hogy minden Renault rossz, de azért nyitott szemmel járok a világban, és hát nem jó véleményem alakult ki róluk, mint mélyen tisztelt vevőkről.
A Megane 4 nekem tetszik, a lapos tablet is. Nem hiányzik annyira a túldizájnolt girbe-gurba és többszintes műszerfal - mint az öreg Volvo amit Sas rakott be - de lehet mert nem ilyenben nőttem fel.
[ Szerkesztve ]
-
MiklosSaS
nagyúr
Egyetlen előnye az. Én még annyira merev verdát mint a model 3 meg az a tipus aminek a hátsó ajtai fölfelé nyilnak nem vezettem. Nagyon olcsónak tünik belülről, nekem nagyon nem gyere be. Ezerszer inkább a hyndai ha villanyra váltanék. Vagy egy iD 4-es. Ezt a használtpiac is visszajelzi. Már £20K alatt kapsz model 3-as kevesett futott Teslákat.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #152310 üzenetére
Nekem nem jön be a nagy hatótávú villanyautó, mint zöldnek mondott technikai irány az akkumulátorok ma alkalmazott technológiája mellett.
Nem vagyok túlzottan jártas bennük, de pl. ami nekem tetszett, az a BMW i3-as. Kicsi, könnyű, hatékony városi autó, nem túlzottan nagy akkuval (22, 33 esetleg 42kWh, de inkább az előbbi kettő), igény szerint némi opcionális benzinmotoros kisegítéssel, ha a nem túlzottan nagy akkuval valamiért mégsem jutnál haza.
Ezen kívül nekem a Toyota Prius Plug-in verziói is igen tetszenek, kicsi bennük az akku az elektromosokhoz képest (4.4, 8.8 vagy 13.6kWh, generációfüggően) és a villanymotorok, de mégis a napi közlekedést letudhatod velük villannyal, ha pedig lemerült vagy éppen nem tudtad tölteni akkor van egy brutálisan hatékony benzines hibrided, szvsz teljesen jó vezetési élménnyel, igen magas benzines hatótávval.
Az első két generációban ráadásul modulonként voltak cserélhetőek az egyszerű léghűtésű cellák, ami a javíthatóságnak, így a fenntarthatóságnak jót tesz. Bár mivel okos a vezérlése és igencsak kíméli, nem nagyon mentek eddig tönkre tudtommal pedig már 10 évesek is elmúltak a korai példányok (2012-ben jelent meg az első ilyen modell).[ Szerkesztve ]
-
MiklosSaS
nagyúr
Nekünk még megvan a Prius IV-es self charge hybrid. Fogyasztásban valami fantasztikus, 2.5-3 liter és teljesen rendben lehet vele közlekedni.
Igazából én egy olyan hybridre vágyok most, amiben ban egy baszott jó benzin/diesel motor (2-3 liters, V6, sor 6 vagy sima sor 4) és egy minimum 50-60 km-es hatótávú akkupak, amit 3-4 óra alatt fel tudjak tölteni. Legyen kènyelmes öt embernek és legyen hová pakolni a caomagtartóban. Legyen max 4 éves, és ne kerüljön több mint £25-27.000-be , igen szerènyek az elvárásaim
Tesla vásárlóknak a 80-85 % sznob, aki csak mutatni szeretné azt ami nem. Förtelmes egy minőség, ismerősi körben volt/van. A haveromnak a top end 3-as modelje volt. Kiesett az egyik kereke menet közben, a kocsi még egy éves sem volt. Azok a szar ocsmány bőrt imitáló ülések.....vissza is adta a francba. Most valami kia-t hajt, elektromos az is de ég és föld a minőségbeli különbség.
Amikor a nejemnek vettem a kicsike BMW-t akkor az eladó térden állva könyörgöt majdnem hogy inkább a 2 éves Teslát vigyem el. Majdnem olcsóbb lett volna mint a fél éves 118i benzínes törpe BMW.~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz MrM94 #152314 üzenetére
Persze hogy érdekel.
Most van egy 2015-ös F10-es 520D-m, a feleségemnek meg egy 1.5-ös benzines 2023-as 118i-je.
Szeretnék egy kombit G31-est de kipróbálnám a 3 literes dízelt, sajnos a hybrid 530e-nek nagyon kicsi a csomagtartója. Pedig ha azt leszámitom akkor majdnem tökéletes lenne.Ránézek a G60-asra, ott van kombi belőle meg hybrid is....csak csúnya £40.000 lenne használtan. KP-ban fizetném, nem részlet vagy leasing ezért nem dobnék ki rá többet mint a mostanim plussz 14-16 ezer font.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Shokkolo
addikt
A nagy hatótávú, gyorsan feltölthető villanyautó egyelőre maximum science fiction (legalábbis az én szememben).
Én is autó csereberére készülök idén nejemnek is meg magamnak is.
A koncepció az lenne, hogy valami városi "nagyonzöld" eletromos csoda neki, amivel heti 1x bemegy a céghez, eljárkál ide-oda, bevásolni, meg akár én is reggelente edzeni.
Mellé meg egy agyonüldözött diesel passat hoszabb utakra, kirándulni stb.
Ennek látom értelmét jelenleg kishazánkban.
Az eletromosra én a Kia-t nézegettem, egy olyan csúnyát ami már ettől lesz (majdnem) szép.
Kia Soul
Normális méretekkel rendelkezik, városi használatra elég a hatótávja, relatív olcsó, és befér majd a babakocsi hátra. Nagyon hajlok rá.
Annyi a szerencsém, hogy szó szerint idézve ezek a nejem elvárásai:
"legyen 4 kereke, 5 ajtaja, meg teteje... és nem baj ha hűt/fűt"
Ennek kell megfeleljek"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
norbert1998
veterán
válasz Shokkolo #152316 üzenetére
Jaj jaj. Ezek azok a mondatok hölgyek szájából, aminek sose kerek a vége.
Mit együnk drágám?
Nem tudom, ismersz, válassz valamit, jó lesz nekem is bármi. Amit csak szeretnél.
Oké, akkor legyen burger king.
Nem szeretem a Burger Kinget! Miért kell a burger kingbe menni? A Burgertől megy a hasam!
(Gabriel Iglesias, kedvenc humoristám) -
MiklosSaS
nagyúr
33 perc városban meg picit külvárosban, a kocsi azt mutatja hogy 72 %-ban csak EV módban vagyis elektromosan közlekedtem. A maradék 28 % hybrid ami töltötte az akksit is.
Átlag fogyasztás az 3.4 liter/ 100km és a klima be volt kapcsolva. 2 felnőtt plussz egy gyerek. Ez szerintem egy baszott jó eredmény. Az eCVT váltója köröket ver az én 2018-as exRAV4-esemre, meg a Priusra is.Ez a Yaris egy remek autó!
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #152318 üzenetére
Kicsit fapad, de mégis nagyon kellemes, ilyet hajtottam párszor én is.
Mondjuk a Prius 3/4 modellek 1.8-as hajtása nekem kellemesebb élmény a teljes 4 hengerrel, de városi fogyasztásban nem lehet megverni a Yarist a picike súlya és a modernebb (az már "Dynamic Force" család, mint az új Prius 5 kétliteres verziója) és kisebb benzinmotor miatt.
#152320 MiklosSaS : Ne becsüld le a Priusok eCVT-jét sem. Nem az a kevés, hanem az akku teljesítménye a kocsi súlyához, így viszonylag hamar röffenti a benzinmotort, amikor kell az erő. Bár 3L alatti fogyasztáshoz, amit említettél, elég józan, előrelátó stílus kell. Szoktam menni egy Prius 3 Plug-in-el is, teljesen más autó lesz feltöltve elektromos módban, a nyugis öntöltő cirkálóból egy kis gonosz városi gokarttá válik. Persze, abban is az elektromosokhoz képest pici akku limitálja hamar a móka faktort, de ha nincs nyúzva, kb. 30-35kW azonnal rendelkezésre áll elektromosan. Ami bár nem sok, nem ezzel fogsz hegymenetben előzgetni, de mégis elég szórakoztató az elektromos hajtás sajátosságaival, főleg viszonylag sík, városi körülmények között.
[ Szerkesztve ]
-
Shokkolo
addikt
válasz norbert1998 #152319 üzenetére
Szerencsére ez a veszély nem fenyeget.
Tényleg nem hisztis az autóra.
Kezdte egy 2-es clioval, szerette, csak a motorja volt zsákbamacska (hol ment hol nem), gyorsan elengedtük a kezét (1 hónapot se töltött nálunk).
Azóta egy régi ignist hajt, igazából ezen tanult meg vezetni.
Imádja...
Hozzá tartozik a történethez, hogy finoman fogalmazva is "necces" körülmények között nőtt fel, és nem királylánynak lett nevelve. (ennek sok esetben látom az előnyeit)
Egy 15+ éves ignisbe is alig akart beülni, mert jajj mi lesz ha ?!
Mutattam neki a Soult, csúnyácska, de tetszik neki hogy magas mint az ignis, és kicsit nagyobb, tehát gyerekkel majd belefér.
Anyataxi
@MiklosSaS
Jó lenne a toyota és tudom, hogy örök mint a nyomorúság. Az egyik legjobb opció lenne... csak az ára.
Még nem hevertük ki a házvásárlás...
Illetve közben halálra itta magát az apja, és amit örökölt házrész gatyába kellett szedni, hogy eladható lehessen. (ez annyit jelent hogy tégláig verni és szinte újjáépíteni ).
Jelenleg abban van az én megtakarításom is.
Félre ne érts, nem panaszkodom, mert magyar szinten kényelmes életet élek, van egy olyan házunk amiről álmodtunk, tűrhető munkánk, 2 autónk... nyugodtan és kényelmesen élünk.
Csak a nagy kiadásokat kell most kicsit előrelátóbban tervezni.
De hogy legyen jó hír is, tegnap sikerült lefoglalni az idei nyaralást.
Megyünk revansot veszünk Jumurdzsákon
Sose voltam még, most megnézzük mit tartogat nekünk a török riviéra (Alanya). Örülünk csoki"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
MrM94
őstag
válasz Shokkolo #152316 üzenetére
Spring.Ha villamosnak akarod használni annál jobb nincs.
Télen 130km nyáron 200 körül. Csináltam már olyat is hogy Kolozsvár Nagyvárad ami 152km kb fél akksival sikerült megtennem. azaz 300+ra jött volna ki a hatótávom ilyen fogyasztásnál.Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
Shokkolo
addikt
válasz Shokkolo #152324 üzenetére
Közben ránéztem egy picit az árakra, a spring sajnos még nagyon új, ergó szinte csak újonnan jöhet szóba, 9-10M.
A feléért 5M körül már kapok szemtelenül fiatal, alig futott Kia-t.
Ettől függetlenül egyre többet látok belőlük, nem rosz alapvetően a spring.
@MiklosSaS
Nem szeretnék ütközni (még régi volvoval se, pedig azért azzal... ).
Városba 40-50-el szerencsére azért "nem akkora" a veszély."A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
MrM94
őstag
válasz MiklosSaS #152325 üzenetére
Hallottam valamit hogy 1 csillagos,mert nincs benne mindenféle biztonsági elektronika.
30,000 kilóméterem már van benne.Ne tévesszen senki meg a spring,ez nem Dacia!!! ez egy átcimkézett dongfeng!!
Shokkolo Románból lehet importálni őket. olyan 11000euró körül adják őket 1 2 évesen.
Mivel itt 8k euróért vetted meg állami támogatásokkal meg stb.9-10 millió forintot nem ér.Arról mondj le.
[ Szerkesztve ]
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
Shokkolo
addikt
válasz MrM94 #152328 üzenetére
11k euro mindjárt reálisabb és kompetitivebb...
Kishazánkban most cégeknek van támogatás.Amire nagyon kiváncsi lennék az az, ami még nincs.
BYD Seagull.
Yaris / Honda Jazz méret, tehát igazi kisautó, hozhatnák végre európába.
Az felbolygatná a piacot nem is kicsit.@norbert1998
Nem voltam még, de idén jól megnézem őket magamnak[ Szerkesztve ]
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
MiklosSaS
nagyúr
Amikor egy ilyen kis erőgépet meg tudsz venni elég jó árban, akkor mi a halálfaszának adnak 11 ezer eurót azert a pakondekli slusszkulcson spórolt szarért?
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
#Morcosmedve
veterán
Bocs, most értem rá regényt írni.
Ízlések és pofonok. Szerintem annyira pikk-pakk, mert kivágja az ajtót és kész, csak az ember eddig a bilibe nyúlt és feltépte, most meg egy “gombot” nyom meg (mármint kívül is a kilincs szélét) és kinyílik a kézbe.
Mondjuk, ha használnád, tudnád, hogy kb minden szükséges funkció, amire más gyártók tényleg csak simán lecserélték a fizikai gombokat fel a kijelzőre, almenükbe stb, elérhető a kormányról (fizikai gomb) vagy auto módban tökéltesen szabályozott/elérhető egyből.
Az a baj ezzel a kocsival, hogy nincs baj, de ezt nem szeretik a többi autógyárban, plusz divat fikázni, mint az iOS-t. Sőt, baromi funkcionális, normális appokkal, levéve a vezetés rettentő unalmát a hétköznapokban aka kinyalja mindenedet, olcsón (igen, ilyen konfiggal, kényelemmel es futóművel-hajtással a mercinél kell kopogtatni vagy a bmw-nél, csak más a matek, ráadásul a UI kaka lesz). Úgy sem tudom elmagyarázni, de nem is szeretném, az eladások igazolják
#Mikibá: Én imádom, hogy nincs telequrwa porfogókkal az autó belseje, cserében mindent normálisan és gyorsan lehet kezelni-látni, nem kell keresgéleni az N darab kijelzőn, hogy mi hol van, lapozgatni stb + nem takarja semmi a kilátást előre. És az egyik legnagyobb előny számomra, hogy nem kell 2-3 havonta a szervizben kuncsorogni-nyomorogni a “kötelező”/drága pénz&idő vagy garis karbantartások/drága idő miatt, sem a benzinkútra bejárogatni és várni a hotdogosok mögött. A minőség meg teljesen rendben van, előtte az EV6 GT sem volt semmivel jobb/rosszabb, de mondok jobbat, a BMW X6 sem. A 2020-2021 előtti Teslák viszont tényleg nem túl jók, pláne az S-X eléggé gatyásodik (RWD-LR 22Q4 még szenzoros, most 50k+ km-el).
+1, mondj bármilyen autót, ahol utólag ingyen olyan (működő) funkciókat pakolnak be pl: ledmátrix vagy a bővülő applikáción keresztüli funkciók és egyéb appok tárháza, a lista végtelen. Semmilyen frissítésért nem kell bevinni szervizbe (sőt 2-4 hetente bugfixelnek sic VW). HA van bármi baja/szeretnél okosítani bármit, kb 99%-ben távolról megoldják vagy megmondják mit csinálj, kövi lépcsőben kijönnek házhoz szervizelni, majd végső esetben foglalnak/hatsz időpontot szervizbe (mindezt ingyen, gari után felár nélkül - kivéve a munkadíj+anyag, amelyekről előre megküldik appban az árajánlatot => ilyen nincs más márkaszervizben, csak a magyarázás, hogy miért lett többször annyi a javítás, amiről nem is tudtál…). Ezeket tudod appban követni, kezelni, nem Marikákkal meg Józsikkal kell küzdeni. Hibakezelést fórumról tudom, én csak töltőket szoktam rendelni a Tesla appban és látom a lehetőségeket.
+2, mondj bármilyen autót, amibe nem tudnak egy automata ablaktörlőt leprogramozni (konstans, mert volt fórum szerint működő verzió) ugyan ezek az emberek szerencse, hogy minden kocsiban kézzel állítom be, ez pl tényleg fail, de hát nem lehet hibátlan semmi… igazából a 3-as HL RWD-LR-Performance lenne a tökéletes ma, de mivel abban meg nincs parkradar, sajnos nem tudja megugrani, hogy idő előtt cseréljek autót (120ekm-nél szoktam kb, ami 3-4 év).Szóval a hibák:
Az AP-t ha kiveszed, csak újra engedélyezve teheted vissza, részben ez és sok más AP funkció az EU (=eus gyártók nyomása) miatt van így, részben persze EU-ra írhatnának más szoftvert is, de érthető, hogy nem kifizetődő. Ha menne az FSD EU-ban nem lenne probléma. És itt el is jutunk a kövi pontra, hogy ezért az EU-ban nem szabadna pénzt kérni a Teslánál, hanem benne lehetne az AP-vel ingyen, de szintén hülyék lennének. Ami még gyárilag mehetne, motoros első csomagtér (utólag tesland), full kikapcsolható kipörgésgátló (utólag sexy buttons). Töltőre való előfűtésre egy gomb vagy ne 8/10 működjön magyarul (angol nyelvvel 10/10 megy, ki érti ). Ennyit tudtam kb összeszedni másfél év után. Szerviztapasztalatom nincs, mert csak gumisnál voltam téli/nyári cserén, a pollenszűrőket én kicserélgetem félévente 15p alatt (ebben az elpár kifújása klimatisztítóval is benne van + levegő járatás). Hozzá teszem bármelyik eddigi autómnál is ki kellett cseréljem, mert a márkaszervizben vagy lehazudták a cserét vagy csak 30-40k km után cseréltek, mert csak. Ha 20%-on vagy, nem tudsz 10-15p felvenni 80% hatótávot, mert azonnal utad van Bolonyába, ahol estére kész a spagetti így sajnos kell plusz 10-15p és még kétszer is útközben 20-30p dráma! Cserében 800 km alatt nem hugyozod/rossz esetben kulázod össze magad és áll be mindened, hiszen kizárólag elektromossal szoktunk megállni.Hatótáv az RWD-n 350-450km időjárástól és lábtól függően, LR-el +80km. 50k km fogyasztási adataink = 16,5kWh/100km (napelemmel 11kW töltve ebből ~90%, maradékok a külföldi utakon/szabadságon SuC vagy Ionity). Már most kevesebbe kerül a szumma fenntartás, mint az átlag flottás új Kia Ceed automata a cégben 1,5 év eltelte után és nem volt üzemszünet, ezért 4 év után kivágjuk az összeset és Toyota hibridek jönnek azonos kategóriájú Kia-k helyett…tudnék mesélni, kb 50 autó tapasztalatából elég meglepő dolgokat (nem csak Kia).
© asszongya'hogy
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz #Morcosmedve #152332 üzenetére
Örülök hogy neked tetszik és szereted, kivánom hogy ez igy is maradjon. Nincs közöm sok a Teslához, max 600-700 km-t vezettem a 3-ast meg az X-et. Visszont, számomra a használt piac a legjobb barométer mindig, legyen az autó vagy ingatlan. Ismerős körben kb 7-en voltak Teslások, most 3-an maradtak. Visszatérve a használt piacra, az azért elég rendesen elmond mindent amikor egy 2021-es dízel Skoda Superb kb annyiba kerül mint egy alap 2021-es model 3-as. Érted?! Skoda, nem Audi, Merci vagy mit'tom én.
Akiket én ismerek itt kint, azok nagyon kiábrándultak belőle.~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
#Morcosmedve
veterán
válasz MiklosSaS #152333 üzenetére
Tök ugyan annyiba kerülhettek újonnan, ez nem meglepő. Igazából szerintem még olcsóbb kéne legyen egy Tesla, mert sok van, csak a Skodát meg drága fenntartani és elavult, cserében nagyobb, a hármas meg erősebb. Habár szerintem egy fentebb emlegetett Springgel is mókásabb közlekedni, sajnos ezt semmi sem tudja. Ha lenne egy Tesla 3-as 300LE benzinnel hátsó keréken, olcsóbban, mint az RWD, akkor sem kéne, mert világát nem tudná gázadáskor + a szerviz és fogyasztás = általános fenntartása sokkkk. Mindig az a pofon, mikor beülök, pl az új fullos Suprába és nem megy úgy, 180-200-ig, cserében menő és a német autópályán kihasználható, hogy 180-200 felett is jól megy. Múltkor kaptunk egy Alpine S-t, az legalább tényleg mókás második autó, de nagy távokra-magas sebességre rosszabb mint a Supra pl., de nem is GT végülis és drágább is.
© asszongya'hogy
Új hozzászólás Aktív témák
- -54% Dell XPS 9510: i7 11800H, 16GB,512GB,RTX 3050Ti,500nit,100%sRGB,Dell ProSupport gari 2025.3.8.
- -52% Dell Precision 5570 workstation: i7 12700H,16GB,512GB,RTX A1000,500nit,100%sRGB,gari 2026.2.10
- Dell Inspiron 3537 használt laptop
- Használt PC kitűnő állapotban
- ELADÓ 2022. ÉVBEN VÁSÁROLT 3060 Ti és 3080 Trinity RIGEK / KÜLÖN IS ÉRTÉKESÍTEM