Új hozzászólás Aktív témák
-
Simid
senior tag
Szerintem érdemes mindegyik kártyánál azt nézni amelyikben jobb (NV ebben a tesztben DX11-gyel sokkal jobb).
Így 130 vs 122 a 5600 javára. Ez már elég jó lenne, főleg ha fölé még jönne egy ténylegesen erősebb XT (nem úgy mint az 5500 esetében...).
Mivel 1660Ti nem nagyon játszik a super megjelenése óta, így azért van egy elég nagy szakadék NV esetében ~$230 és a ~$400 2060S között . Ha sikerülne érezhetően a 1660Super/Ti felé lőniük a teljesítményt, akkor akár egész érdekes is lehet.
-
GodGamer5
addikt
Az xt verzió elvileg azt jelenti, hogy 8 gigás lesz, a sima pedig 6.
A kezdeti árazás biztos tragikus lesz, de pár hónap múlva beáll az ára. Mondjuk engem csak a dx12-es teljesítménye érdekel, ha az hozza az 1080-as szintet, akkor esélyes egy váltás, ha nem, marad a jókis 1070.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
GodGamer5
addikt
A komoly fizikához pedig nagyon is a hardver és a szoftver is akadály volt eddig. Dx11-en nagyon rossz a többszálú processzorok kihasználtsága és a négy mag sem volt eddig túl combos a különböző fizikai szimulációkhoz, főleg ha még a grafikát is ütősre tervezik hozzá.
A Zelda egyébkén nem tartalmaz víz, particle stb és egyéb hardverigényes szimulációkat és a grafikája sem éppen egy krájzisz...[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
keIdor
titán
Ha egy 5700XT, vagy ahhoz nagyon hasonló GPU-t kap a nextgen, akkor igen, tudja mindenki, hogy igaza van. A konzol lényege a fix hardver és az, hogy közös memória van és nincs PCI-E.
Ezek mind visszafogják a PC-t is, konzolon sokkal többet ki tudnak hozni a hardverből.Az égeti a bőrkabátját, hogy már megint a konkurencia hardvere lesz az új gépekben, ezáltal ők rengeteg pénztől esnek el. Ezért nyilatkozik ilyeneket, ugyanez volt 2013-ban.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Kolbi_30
őstag
Hinni lehet a nyúlban is meg a Mikulás a is. De egy kB 600 dolláros konzolt egy 1200+ (2080ti)dolláros vgahoz hasonlítani értelmetlen. Persze hogy erősebb, csak ugye a vga magában nem megy kell alá meg ennyiért ami kitolja a belét. A konzolon meg el fog futni minden, szép grafikával, 5-6 évig, azon a vegan meg jövőre már az új játékok lehet akadni fognak.
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
addikt
"Mondjuk azért a Switch kb annyi eladást produkált az Nvidiának fele annyi idő alatt,mint az Xbox One az összes verziójával az mellett elkelt jó pár millió shield is."
És a PS-t ilyenkor direkt nem említed? Pedig mint tudjuk ezt a gent az vitte magasan."Ráadásul egy meg sem jelent konzolgenerációt magasztalunk rengeteg ismeretlennel ,aminek a kijöveteléig valószínűleg Nvidia a piacra dobja az Ampere generáció és ha tartják a szokásukat akkor a 3060 kb 2080 erősségű kártya lesz....."
Ki magasztalja? Pusztán az korábbi generációkról kialakult képet visszük tovább. És ha már itt tartunk, akkor a 3060 mennyibe fog kerülni? Mert olcsóbbak továbbra sem lesznek ezek a vga-k. Meddig mehet el az NV árban amiért még megveszik? Itt az AMD is egykutya, tehát nem akarom én védeni őket. Olyan gyönyörű világ lesz, amikor egy középkategóriás VGA is drágább lesz mint a konzol, bár már mintha most is itt tartanánk..[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
GodGamer5
addikt
"Az 5700 és a 2060 között kb 10-15% van az 5700 előnyére"
Dehát pont ez írtam én is, hogy mivel az 5700 ennyit tud, ezért jó eséllyel,- közel azonos specifikációkkal- az 5600xt is hasonló teljesítményt fog nyújtani, az meg kb 2060-as szint.
Viszont az előzetes mérések meg kimondottan gyengék lettek a specifikációk tudatában, ami számomra nem tűnik túl hitelesnek, de majd meglátjuk ha megjelennek végre a kártyák a végleges optimalizált driverrel.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
GodGamer5
addikt
Állítólag 300 dollár lesz a kártya, úgyhogy szerintem elég gyenge lenne, ha nem hozná a teljesítményt.
Arról van valami hír, hogy mikor jönnek a kártyák? Gondolom a Ces-en mostmár csak jön valami info.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
nagyúr
Az előadásra én is nagyon kíváncsi vagyok, csak hát... tudod ilyenkor előtörnek az emlékek.
Intel Larrabee? AMD HSA jövőkép? Soroljam tovább?Az elképzelés szép, de van bőven buktatója, ettől függetlenül drukkolok nekik, jó lenne végre valami normális versenyhelyzet a dVGA piacon (mondom az után, hogy most kb. 2-3 évre én a jelenlegi tervek szerint már nem akarok fejleszteni, örülök a 2070 Supernek... ).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
GeryFlash
veterán
Igen ezt a szoftverfejlesztőknek meg tesztelésre készült maszlagot több helyen leírták az Intel védően.
2 dolog ezzel kapcsolatban:
1.) Specifikáld mit jelent ez hogy szoftver fejlesztőknek készült VGA. Ez pontosan mit takar? Értem, nem játékokban erős hanem...? Mi a f*szhoz kéne egy c++/java/python fejlesztőnek dVGA? Ha meg más szoftverfejlesztőkről van itt szó akkor miért csak egy AMD APU IGP szintjét hozó dedikált kártya kell? Mi az amit ez tud ezen a fronton de a másik gyártó hasonló árazású és TDP keretű kártyái nem?
2.) Ha nem játékra készült (hanem sZoFtVeRfEjLeSzTőKnEk) akkor miért játékokkal demózták?Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
Hát ha valóban 3070 lenne (ami abból a szempontból elképzelhető, hogy laptopokba x80-as számú kártya nem gyakran szokott jönni) akkor az állati komoly.Ezek alapján a 3060 valahol félúton lenen a 2080 és 2080TI között. Ez kb 60%+ előrelépés lenne, igazából tényleg nem lenne elképzelhetetlen, egy normális cég csak 7nm-re való ugrással tud hozni egy 25-30%-ot, és akkor még ott van az architektúrában lévő tartalék. Arról nem beszélve, hogy még mindig nem tudjuk biztosra min jön az Ampere, ha Samsungon akkor bizony ott van szabad kapacitás EUV nodera is. És talán még az árak sincsenek elszállva, lévén a Samu elég nagyokat szenved hogy bérbe tudja adni a gyártástechnológiáját, mindenki a TSMC-re viszi. Kérdés hogy a Samu EUV 7nm-je milyen.
Yutani: Szerintem nincs hova. Ampere leghamarabb nyárra jön ki, addigra már sokan keményen next-gen konzol generáció lázban égnek. Azt tudom elképzelni hogy esetleg az induló ár magas lesz, de kijönnek a konzolok és körberöhögik a 2xxx széria árait. Ergo a 2xxx szériát iszonyat módon le kell árazni hogy készlet kisöprés meglegyen, viszont ez fogja magával húzni a 3xxx árait is. Bízok benne hogy akkora lesz a konzol boom hogy az Nvidiának ahhoz kelljen árazni. Árszint emelkedést szerintem nem engedhet(ne) meg magának, hiába 50-60%-os ugrás. Aztán persze bármi lehetséges, hogy a jól fejhető PC gamerek most is kifizetik az évről évre magasabb felárat
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
paprobert
senior tag
Egyetértek, szubjektíven a 3-5% tempóelőny engem nem "vesz meg", a driverek miatti instabilitás viszont tényező egyelőre. Ráadásul a 2060 húzva egy hajszállal, de gyorsabb mint a szintén húzott 5600XT.
Durva belegondolni, de ha a Navi kb. 3 éves életciklusát nézem, akkor ez idáig az élettartama 1/6-át labilis driverek kíséretében töltötte, és hol van még a vége...
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
nagyúr
Nyugodtan lehet ilyenkor belejavítani, legfeljebb a korrektorra ráírsz a végén, hogy nézze át legyen szíves még egyszer. Ha nagyon aggódsz miatta, akkor írj neki egy privit, hogy mekkora gáz lenne még belejavítani. Én UnA-val és Boogie-val is mindig meg tudtam beszélni.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
paprobert
senior tag
Sok a selejt, pénzt csinálnak belőle. Az viszont meglepőbb, hogy a GN szerint ez a későbbiekben általános lesz, tehát nem csak ideiglenes a váltás szerintük.
Szerintem egy olyan belső busz vagy cache lehet felelős a gyorsulásért, ami nem tiltható a CUDA magokkal, ellenben az adat-intenzív feladatok így a chipen tudnak maradni.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Petykemano
veterán
Az hogyan éri meg az nvidiának, hogy $60-t kér el azért, amiért eddig kártya formában $700-1000-t?
Ugyanannyi idő alatt vajon rá tud terhelni 5-10x annyi különböző előfizetőt? Vagy nincs akkora átfedés a piacok közt és ez inkább vertikális terjeszkedés?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Devid_81
nagyúr
Megiscsak ugyesen huz le minket a borkabatos.
Ahhoz kepest, hogy javareszt 'csak' GPU fejlesztessel foglalkoznak durva ahogy allnak.
Kivancsi leszek mikor ugranak be a CPU gyartasba, az lenne am a kanaan nekunk par even belulAMD-nek kellene mar osszeszedni magat vegre, lassan van ertelmes hw de sw szinten most gyalazat amit csinalnak a Navi-val
...
-
GodGamer5
addikt
-
Z_A_P
addikt
Állítólag olyan osztalék várható most
Haaaatooo, mivel most (ha jol latom) 0.24% az osztalek, ezert ha 10 szeresere (azaz 1000%!!) novelik , meg az is KEVES lenne magas osztaleknak (2.4%). Talan egy 20* emeles mar abba a kategoriaba lokne
Magyarul, az nvidia minden csak nem osztalek reszveny.[ Szerkesztve ]
OK
-
paprobert
senior tag
-
nagyúr
Ahol a VRAM kvázi "ajándék", az a nagyobb felbontású textúrák esete. Csaknem mindegy, hogy 256x256 vagy 4096x4096 pixeles textúrákkal dolgozol a számolás szempontjából, de a VRAM igény exponenciálisan ugrik. Mivel pedig egyre nagyobb felbontásban nézzük, ezért a egyre jobban szükséges a nagy textúrák használata. Így hirtelen két játék van, ahol ez látványos, az Resident Evil 2: Remake és a Red Dead Redemption 2. Előbbi érdekessége, hogy a 8GB VRAM-os kártyákkal nem is célszerű beállítani a max. textúraméretet (ahhoz 11GB-os kártya kellene).
Vagyis ahol a több VRAM jelentős előny, az a sokkal élethűbb és részletesebb textúrákat lehet használni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ragnar_
addikt
Az nem lehet, hogy a RayTracingnek kell a sok VRAM/RAM ? Mintha rémlene, hogy a következő Nvidia RTX genben is több VRAM lesz a kártyákon mint a jelenlegin. Bár lehet az is a magasabb textúrafelbontás miatt..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
paprobert
senior tag
Így van, nem okoz forradalmi javulást az extra VRAM, de mindig van valamennyi pozitív hatása.
A base PS4-hez képest a jelenlegi leakek alapján így fog gyorsulni a next-gen:
GPU: 4x
VRAM: ~2.5x
CPU: 4xAz SSD-s memory mapping ennek a nem arányos növekedésnek a kiegyenlítésére lehet egy kerülőút. Érdekes lesz látni hogy mennyire lesz elterjedt a használata, és milyen limitációi vannak.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Callisto
őstag
Olvastam én is nyugi, de tudod én keményen tőzsdézek már lassan egy évtizede. NAGYON sok pénzzel. Az én ismereteim, ellentétben veled nem csak olvasás, hanem gyakorlat és tapasztalat alapján születnek napi szinten követve minden részvényt és kereskedve.
Igen. NV-nek jók az eredményei, de itt tőzsdéről beszéltünk. Az pedig, hogy NV részvényen mennyit lehetett nyerni más kérdés és itt erről volt szó.
Sehol sincs ahhoz, hogy a Tesla részvényen 4 hónap alatt 3x-ozták (vagy 1 hét alatt 2x) a befektetést egyesek vagy hogy AMD részvényen 5 év alatt 17x-ték. Vagy pl. Beyond Meat-en lehetett rengeteget szakítani 1 hét alatt. Hasonló az Applied Materials. Iszonyat sokat lehetett fogni rajta.
Ha valaki követi a dolgokat és belefolyik rendesen a tőzsdézésbe, akkor az NV messze van ezektől. NV szépen lassan ment felfelé, de nem lehetett vele sokat fogni, "játszani".
Fogadd el, még ha fáj is. Hosszú távú biztos befektetésnek jók (voltak?) a részvényei, de kaszálni, "játszadozni" már csak középvonal.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Callisto
őstag
Aki forgatja a pénzt, azt nem az érdekli, hogy szépen lassan nő a részvény ára évek alatt, hanem az, hogy forgassa a pénzt. NV-nél volt egy alkalom 5 éven belül, amikor sokat lehetett keresni rajta rövid idő alatt. Most a Teslánál pl. 3 ilyen alkalom volt egy év hónap. Én sem akkor vettem a Teslát és adtam el, amikor csak stagnált. Ugyanarról beszélünk és épp ezért az NV részvény középszerű.
Tesla az pukkani fog. Nem kérdés. Ez a különbség hosszú táv és rövid táv között: "tudni" kell mikor mit vegyen és adjon az ember.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
GodGamer5
addikt
Szerintem a kevesebb töltőképernyő, nagyobb részletesebb, több objektumból álló világ így már reálisabbnak tűnik.
Emlékszem anno ps3-on az Uncharted 3-ban a legvége fele volt egy rész, ahol a jelenet ketté lett vágva egy loading képernyővel, mert nem fért a ramba. Ilyen régebben konzoloknál többször is előfordult. Mostmár főleg ezzel az újfajta ssd+ram kombóval úgy gondolom, hogy megoldhatják az igazi részletgazdag, töltőképernyők nélküli nyílt világokat, ráadásul a harmatgyenge limitekkel teli régi procit is végre leváltják.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak. Ott van még más is tárolva, például a geometria.
De fog fejlődni a grafika. Ma már eleve nem férnek bele a mai tipikus VRAM mennyiségbe a játékok. Emiatt a motorok régóta streaminget alkalmaznak. A töltés itt nem annyira fontos, az nem csak ettől függ, de a nagyobb részletességhez a több VRAM, vagy ennek a hatékonyabb kihasználása hozzájárul.
A konzolon nem az alacsonyabb API miatt jobb a memória felhasználása, hanem amiatt, hogy az alkalmazások memóriaelérése közvetlen. PC-n ez nem lehetséges, mert nincs két ugyanolyan rendszer, de konzolon mindegyik gép ugyanaz, tehát az alkalmazás bátran hozzáférhet fizikai szinten is a memóriához. A PC-n ezt mindig az OS fogja kezelni, az alkalmazás csak fölötte tud menedzselni. Ez olyan nagy hátrányt egyébként nem okoz, mert veszel a PC-be kétszer-háromszor több memóriát, mint ami a konzolban van, és nem baj, ha az OS pazarol.
(#40746) b. : Most ha a konzolt mindenképpen idekeverjük, akkor a next-gen fő attrakciója az a szupergyors SSD. A PS5-nek van egy olyan módja, hogy maga az alkalmazás lesz a memória. Úgy veszi a rendszer, hogy az SSD-n elfoglalt hely a fizikai memória, és onnan cache-sel a valós fizikai memóriába, ami alapvetően gyorsítótárként működik. Ennek egy része leválasztható, így az valóban gyorsan elérhető memóriaként funkciónál. Ennek az egyetlen haszna, hogy olyan világokat lehet létrehozni, amelyek a mostaninál sokkal-sokkal nagyobbak, de mégsem lesz egyetlen töltőképernyő sem a játék kezdetétől a végéig. De a PC-ben ez sem jelent problémát, mert a streaming rendszerek nem újdonságok, annyi fog történni, hogy a PC-s port időközönként bedob egy loading feliratot, tölt egy-két percig, majd mehet a játék tovább. Ez igazából a konzolon is előfordulhatna, csak úgy tervezik meg az alkalmazást, hogy ismerik a gép adottságait, lényegében tudják, hogy milyen gyors az SSD és a memória, és ehhez tudják tervezni az egész játékot. A PC-n is előhozható ez a működés, ha beledobsz egy mondjuk egy 6-7 GB/s-os SSD-t a proci vezérlőjére kötve, plusz jó sok memóriát használsz. Valószínűleg ilyenkor egy PC-s portnál is eléggé minimális lenne a loading felirat.
(#40749) Ragnar_: Annyira sok VRAM annak nem kell. Az lényegében ugyanazokból a tartalmakból él, mint a raszterizáció. A létrehozott pufferek, amik fogyasztják extraként a VRAM-ot.
(#40755) b. : A mostani és az új konzoloknak is lesz olyan módja, amikor az OS fog babáskodni a memória felett, ahogy ez PC-n is működik. A legtöbb kis gépigényű cím konzolokon is így működik, mert ez a legegyszerűbb fejlesztői szempontból. A jövőben sem lesz ez másképp. A többi mód igényelhető. A PS5-nek megmarad a közvetlen hozzáférésre vonatkozó módja, ahogy ilyen a PS4-ben is van (5,x GB-ot kaphat közvetlenül az app és a maradékon ott az OS), illetve lesz még egy új mód, ami a memória egy részét cache-ként használja, és az SSD-n lévő tartalmat is memóriának tekinti. Valószínűleg az új Xboxban is lesz hasonló. Utóbbi egyébként úgy leszimulálható PC-n, hogy SSD-t raksz a VGA-ra, lásd a Radeon Pro SSG. Ha nagyon nagy adatmennyiségről lenne szó, és túlzottan sok lesz a loading felirat, akkor lehet, hogy elmennek erre a cégek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- Intel Core I5-8600
- Akció! Dell Optiplex 3080 Micro / I5-10500T / 16GB DDR4 / 256GB SSD /Windows11 Matrica BESZÁMÍTOK
- ASUS Radeon RX 5700 XT Dual EVO 8GB GDDR6
- Videoton AB 1010 autó hangszóró pár eladó a képeken látható állapotban. Mindegyik hangszóró működik,
- Ultra ritka Sound Blaster 1.5 2.0 klón Anchor Media Concept retró 8 bites ISA PC hangkártya
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen