Új hozzászólás Aktív témák
-
Televan74
nagyúr
Ami raktáron van értelmesebb hűtéssel, itt is jóval drágább.Az AMD nem véletlenül csökkenti az árait, tudja hogy mindenki a Nvidiára fókuszál.Az AMD termékei szerintem nem fogynak olyan jól és erre már a kereskedők is rájöttek. Elmúlt a bányászláz,csökkenek az eladások,plusz még a használt piac is telítődve van.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
A 980-ra a 390(X) volt a válasz, melyből a 390 a 980 szintjét hozta sokkal olcsóbban. Az, hogy átnevezés, az részletkérdés. A végfelhasználók elnyomó többségének ár / teljesítmény számít.
A 480 az 1060-nal versenyez. Azok vettek ilyet, akik pl legfeljebb 380(X)-ről vagy 960-ról váltottak, azaz az akkori középkategóriáról.
A többi dolog teljesen irreleváns. Vásárláskor nem érdekel hogy milyen sikeres az adott cég, nem érdekel a marketing maszlag. Engem a termék tudása és az ára érdekel. Ha középkategóriát akarok, nem érdekel, hogy feljebb mi van, mivel nem azt veszem meg. Így a vérpistikék gondolkodnak.
A fogyasztás is részletkérdés, átlagfelhasználó számára nem számít. Nekem persze pont számított, mert ITX. Vehettem volna 970-et vagy 390-et. A 390 gyorsabb és olcsóbb lett volna, de nem mertem bevállalni kis házba, így 970 lett.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
Teljesen mimdegy, hogy ki milyen régóta milyen áron kínálta ezt a teljesítményszintet. Pontosabban amiben ennek szerepe lehet, az már valamiféle márkaismeret, márkahűség,.brandérték - ami marketing.
Az RX 480 és 580 olcsóbb volt (bányalázon kívül), miközben csupán néhány százaléknyi különbség volt az egyes kártyák között.Az érvelésed ott sántít, hogy ha ennyit számítana, hogy egy cég egy bizonyos teljesítményszintet már kínál, akkor saját magának sem szabadott volna tudni ugyanerre a szintre jelentős piaci részesedést nyerő termékkel befurakodni. Vagy ha ebben a márka mégiscsak számít, az megint marketing.
Egyébként azt továbbra sem állítja senki, hogy az RX 580 jobb, mint az 1060, csupán azt, hogy a közel azonos teljesítmény és ár adatokkal nehezen magyarázható a 15x-ös eladási differencia.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ennyi hülyeséget hogy tudtál összehordani? Ráadásul mindig az erőt hozod fel, meg azt hogy ki volt ott előbb. Mintha semmi más nem számítana.
A 970 az kb a 290 és a 290X között volt. Nem vert itt el senki senkit: [link] És a Radeonok egy évvel előtte megjelentek már, új teljesítmény kategóriaként. Jensen erre összekakilta magát, és gyorsan hozta a 780 Ti-t, de hiába volt gyorsabb, vicc áron volt. Egy évvel később jött csak a 970 erre a szintre. Szóval ezt a "ki jön előbb" dolgot az AMD nyerte, aztán mégis fogyott a 970 rendesen.
A 390(X) kb 9 hónappal jött a 970 / 980 után (2014 szept vs 2015 július), hogy jött ki az a 14 hónap? A 390 nem "talán volt értelme", hanem konkrétan rohadt olcsó volt, 150k helyett csak 110k-t kellett fizetni ugyanazért.
Az 580 pont annyira győzte le az 1060-at, mint a 970 a 290-et. De szerinted csak az utóbbi igaz, sőt a 290X-et is veri. Veri, körbehugyozza... ilyen pár százalékos különbségekről van szó.
Az 590 szerintem veszett fejsze nyele, én sem nagyon értem miért adják ki. Persze ha hoz magával egy áresést, akkor még lehet jó.
Fura fogalmaid vannak a piacról, amikor a középkategória és alatta az, ami a komoly profitot termeli, és piacot tud szerezni. A többi kártya jóval kevésbé fogy, a csúcskategória pedig csak presztízstermék. Ezért hozta anno az AMD csak a Polarist jó áron, a felsőkategóriát pedig meghagyta az NV-nek.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nem gyorsabb, nem veri, nézd már meg. Egy szinten van. És ne az ilyen blőd alacsony felbontásokat nézd, én is 1440p-re vettem a 970-et.
Erről van szó. Volt 290X, amire jött a 780 Ti vicc áron. Majd erre 970 jó áron. Aztán jött erre rá a 390, 970 áron 980 teljesítménnyel. Aztán a 480 jó áron, 970 teljesítményt hozott. Majd az 1060, ami 980 szintet szintén jó áron. Végül az 580, ami 1060 szintet, kicsit olcsóbban. Van itt annyi kártya, amit egy kezemen nem tudok megszámolni és mindkét oldalon voltak jó választások.
A piaci helyzet sokkal jobb kártyáknak mutatja az NV-ket, mint amik valójában, mivel a marketing meghekkelte a versenyt, innen indultunk...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
VGA kártyát nem csak generációváltáskor szokás venni, ezt értsd meg. Ez nem úgy megy, hogy kijön, bevásárolnak a népek, aztán utána többet nem vesz senki semmit.
Ja bocs, akkor benéztem, rosszat linkeltem. Az elején tényleg picivel jobb volt. Úgy néz ki nem sokkal később jött valami driver AMD oldalról, mert itt már közte van: [link], itt meg már a 290 szintjén van a 970: [link] Wunderdriver is real.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
füles_
őstag
A Polaris topik szerint 2016 oktober kozepe tajekan mar voltak custom Polaris-ok Magyarorszagon, nem a legrosszabb aron, pl.: 68 ezerert RX 470 Nitro+ (egyik legjobb modell). Eszerint vegyuk ugy, hogy novembertol mar elerhetoek voltak a custom Polaris kartyak elfogadhato aron, a banyat ha jol emlekszem majus tajekan nyitottak meg, az 7 honapot jelent. Szoval tobb, mint fel ev alatt kb semmi teret nem sikerult nyernie a pirosaknak a gamerek koreben a statisztikak szerint, az NV-nak annal inkabb. A 1050Ti csak akkor jelent meg, amikor az RX-ekbol mar voltak custom kartyak, es az aruk is kezdett beallni. A 1060 3GB nekem soha nem volt szimpatikus a VRAM merete miatt, soha nem vettem volna meg a 4GB-os RX 470 helyett. Amikor megvettem az RX-et az FC Primalt nyomtam, az a jatek boven 3GB felett ette a VRAM-ot, amikor mar tobb idot eltoltottem benne.
Aztan az 500-as szeria megjelenese elott 1-3 hettel voltak olyan dealek, mint a 76e Ft-os MSI 480 8GB Gaming (a legjobb modell), ugyanez a modell 1060 6GB-bol 90e folott volt.
Egyebkent a legtobb helyen megint visszalltak ezek az arak, itt ahol en elek a legolcsobb 1050Ti 150EUR, legolcsobb RX 570 4GB 175EUR, legolcsobb 1060 3GB 200EUR. 180-ert van Nitro+ 570, ami a legjobb modell, 160-ert van az elso olyan 1050Ti ami ketventis es felpassziv. 1060 3GB elso normalis modell 215EUR.
Es az emberek nem a Radeon-t veszik a harom kozul, hanem a ket GeForce-ot. Akinek nincs penze 215 euros 1060-ra az megveszi a 160 euros 1050Ti-t, a Radeon-ra egy pillantast sem vet, hogy ugyanazt tudja, mint a 1060 olcsobban es meg a keretembe is belefer. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ők a driverben és az eszközökben látták lemaradást. Ezért kezdtek bele a Radeon Software-be és a GPUOpen kezdeményezésbe.
Egészen egyszerű dolgok történtek anno pár éve. A Catalyst vonalból kivették a pénzt. Teljesen átcsoportosították a rendszert, mert maga a Catalyst egy dinoszaurusz volt, és önmagában a legacy kódok fenntartása rengeteg pénzt elvitt. Ezt konkrétan elmondták nekem régebben. Figyelembe kell venni, hogy bár a kódbázis megtartása logikus döntés lehet, de bizonyos esetekben nagyon drága is. Emiatt úgy döntöttek, hogy dobják a Catalystet. Helyére jött egy jóval alacsonyabb költségből fejleszthető szoftver, aminek a karbantartására már nem kell annyi ember. A másik tényező pár éve az volt, hogy amikor az explicit API-t behozták, akkor úgy építették fel a drivert már a Mantle-re is, hogy két részre vágták. Lett egy hardverhez közeli, illetve API-hoz közeli része, és az előbbi implementáció megmaradt a DX12/Vulkan API-ra is, míg a kliensoldali kódot gyorsan át lehet írni. Ezen is rengeteg pénzt spórolnak, miközben nagyon gyors az összes explicit API-hoz az implementáció. És ezek nagyon kritikus döntések voltak, mert be is lehetett volna vele fürödni, viszont azzal, hogy a költségeket és az erőforrásigényt ezeknél a részeknél levágták, felszabadult egy rakás humán- és anyagi erőforrás extrákat csinálni, plusz még megvették a HiAlgót. Tehát effektíve az történt, hogy a Catalyst érához képest nem költenek igazán többen a driverre, mégis fejlesztettek pár olyan, általánosan működő szolgáltatást, amelyhez hasonlót más nem kínál, pl.: Radeon Chill, Radeon Overlay vagy AMD Link. Hasonlót egyébként pusztán elviekben tudna más is, de ez nem egy eldöntendő kérdés, mert ehhez elő kell teremteni a szükséges erőforrást, mind humán, mind anyagi szinten. Ha még ma is dinoszaurusz lenne a driver, akkor egyszerűen ezek a szolgáltatások csak elégetnék a pénzt. Olyan szinten megbonyolítanák a fejlesztést, hogy anyagilag nem éri meg beleinvesztálni az erőforrást. Amíg az Intel és az NV nem nyom egy resetet, addig például egy Chillhez, illetve egy bonyolult Overlayhez hasonló megoldás kigazdálkodhatatlan. És ez volt a legfőbb tényező, amiért az AMD megvált a Catalyst nevű dinoszaurusztól, ami nagy, agyontuningolt, éppen működő kódbázissá vált az évek során, ami lehet, hogy tette a dolgát, de ehhez olyan mennyiségű pénzt kellett elégetni, hogy az egész kontraproduktívvá vált. Az Intel és az NV még ragaszkodik a saját megoldásához, bár az NV ugye bevezetett egy külön programot a GeForce Exprience-szel, hogy nem az elavult kódbázisba építsék be az újdonságokat. Ez amolyan "nem is harapok a saját kezembe, de nem is nyalogatom meg" elvű döntés. Ugyanakkor a jövőben az Intel és az NV is váltásra lesz kényszerítve, mert egyre nagyobb gond nekik, hogy az AMD hozza be a faszántos funkciókat (nyilván tudják, hogy idén is lesz frissítés, ami megint hoz valami nagy újítást), amelyek nem is jelentenek nekik jelentős nagy terhet, viszont ezt nem tudják követni az elavult kódokra épülő csomagjaikkal. Ez volt az egyik tényező, amiben az AMD a gondot látta, és mára teljesen újjáépítették a meghajtót.
A másik tényező az volt, hogy hogyan kerüljenek be a fejlesztők gépeibe. Na ez egy nehezebb ügy volt, de itt alapvetően kihasználták azt, hogy az általánosan licencelhető motorok Vulkan API-ra váltanak. Ez egyrészt jó, de vannak olyan tényezők, amelyek nehézséget jelentenek. Például az, hogy a Vulkan API-hoz nem igazán van jól működő általános profilozó. Olyan semmiképpen, amely meg is mutatja a wave-ekre vonatkozó kihasználtságlimiteket. Ez baj, mert enélkül nem lehet a mai SIMT architektúrákra optimalizálni. És persze a konzolról át tudod valamennyire emelni a kódokat, de egyrészt mi van akkor, ha egy játéknak nincs konzolportja, másrészt azért nem egy ideális workflow egy PC-s játékot a konzolra lefordítani, az alapján optimalizálni, majd visszaportolni PC-re. Itt történt a másik váltás az elmúlt években, hogy a profilozók helyzete nagyon ramaty PC-n. Az AMD azt csinálta, hogy beleintegrált egy explicit API-hoz való profilozót a driverbe. Ilyet korábban senki sem csinált, viszont így egy külön csapat csak azon dolgozik, hogy amit az adott driver tud, ahhoz már legyen egy működő profilozó is azonnal. Egyszerűen csak aktiválni kell a devmódot, és ennyi. Ez az a pont, amiért a Unity és az UE4 fejlesztését átvitték Radeonra, mert így gyakorlatilag nincs szükséged a konzolokra ahhoz, hogy PC-re optimalizálj. És ez azért nagyon fontos, mert a Vulkan már elérhető egy jó ideje, de még ma is kizárólag az AMD kínál olyan profilozót, amivel tudsz kihasználtságlimitet elemezni. Ha GeForce vagy Intel GPU-t használsz, akkor ehhez a munkához szükség van egy X1-re vagy egy PS4-re.
Szóval alapvetően az AMD ebben a két dologban látta a problémát. A driver természetesen a saját portájuk volt, nyilván nem egy iparági gondról beszélünk, de persze számít, hogy a legacy kódok miatt mennyi pénzt égetsz el, amit el lehetne költeni hasznosan is. Viszont a profilozók helyzete egészen elhanyagolt, és ez már iparági léptékű jelenség.Volt egy harmadik tényező is, ami a kínai piac, kifejezetten az internetkávézók nézőpontjából, mert ott aztán van kereslet. Talán kevesen tudják, de a HiAlgót csak emiatt vették meg. A Chill kellett hozzá, hogy levigyék a fogyasztást igen alacsony szintre, miközben még javítják is a input lagot, illetve a látott élményen nem rontanak észrevehetően, ami a kínai internetkávézók kritikus szempont. Az persze más kérdés, hogy ha már kész volt a rendszer, akkor belerakták a normál driverbe is, de az üzleti döntés nem ez volt mögötte. Csak a végfelhasználói piacnak nem érte volna meg lefejleszteni. Nemrég ugye direkt erre jött hardver, csak az internetkávézóknak, és elég nagy az érdeklődés is, mert 100 gépnél már jócskán le tud faragni a villanyszámlából ez a funkció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mellékesek. Minél kevesebb pénzből biztosítja a meghajtó alapfunkcióit egy gyártó, annál több pénzt tud elkölteni ilyen-olyan fejlesztésekre.
Vulkan API-ra nincs RGP-hez hasonló, kihasználtságlimitet is mutató profilozója az NV-nek. Ha lenne, akkor nem váltották volna le a Unity és az UE4 fejlesztésének gépparkját Radeonra. Viszont mivel az NV egy hasonlót még be sem jelentett, máig sem, így nem volt sok választásuk. Az API-ra fejleszteni kell, tehát szerezni kellett olyan hardvereket, amin ezt meg lehet tenni. Nyilván a konzolos workflow eléggé időgyilkos, még ha ideig-óráig meg is éri. Egyébként az NSightba bele lehetne rakni, mert DX12-re például van, de Vulkan API-ra nincs. Valószínűleg nincs elég erőforrás erre, mert a hasznosságát nem lehet vitatni.
A Chill bármin segíteni tud. Az internetkávézók legnagyobb problémája az, hogy a gépeket működés közben hagyják ott az emberek. Ha fél óra múlva állították le, akkor addig csak úgy működött a rendszer és ugyanazt a képet kiszámolta mindig másodpercenként akár 140-150-szer. Emiatt van a Chillben input szerinti számítás. Vagyis, ha nincs input, akkor másodpercenként csak 30-szor is elég ha számol, hiszen ugyanaz lesz a kép mindig. Ezzel az átlagos fogyasztást igen durván csökkenti, szimplán hardver erre nem képest. Itt láthatod, hogy mekkora különbség van aközött, hogy ha áll a gép és úgy számol, illetve ha áll és aktív a Chill. [link] - ez az internetkávézóknak spórolást jelent.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztési költséget nem igazán szorította le egyik cég sem. A változás ahhoz kell, hogy a pénzt hasznosan költsd el. Nem mindegy, hogy funkciókba rakod, vagy az évek óta felpumpált kód megfelelő fejlesztésébe és tesztelésébe.
Kb. én is így voltam a driverekkel régen. Viszont a Chill annyira bejön, hogy már nem tudok nélküle élni. Nagyon sokat javít a késleltetésen, a fogyasztás csökkenése pedig csak extra. Én amúgy bízom abban, hogy a Microsoft ezt szabványosítja. Meg lehetne oldani. De valószínű, hogy egy nagyobb váltásnál az NV és az Intel is lemásolja, mert túl komoly előnyt jelent a fogyasztásra nézve.
(#36095) Zsébernardo: Szerintem messze az volt a legrosszabb. Ezt a vonalat nem véletlenül hagyták. A Radeon Software végre egy értékes fejlesztési irány, ami az Adrenalin verzióban eléggé odarakta. Az Omegához képest ez ég és föld.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Nem mondtam, hogy minden termékük megfelelő. Az RX 560 pl kifejezetten gagyi lett, a Vega Liquid meg értelmetlen.
A hype-ot, azaz irreális elvárásokat a fanboyok csinálják rendszeresen. Egyébként a Turinggal kapcsolatban is volt ilyen, aztán jött a pofáraesés, teljesítményben nincs akkora az előrelépés. De így is viszik, mert NV, hamar túllépnek rajta, ennyire jó a marketing. AMD-nél nincs ilyen, ha már egyszer is csalódik valaki benne, akkor anyázás van. Illetve az emberek saját hibájuk elismerése helyett áthárítják a felelősségüket egy gyártóra. Pl Zsébernardo nem elég erős kategóriát választott, de ráfogja arra, hogy szemét AMD. Amikor egy 1060-nal ugyanez lett volna a helyzet.
Ez azért van, mert nem racionális, hanem érzelmi alapú a gondolkodás. Ha egy gyártó második a piacon, és az ember tőle vásárol, akkor jóval többet vár el, mivel kognitív disszonanciát okoz az, hogy a "gyengébb" félt "képviseli". Ugyanez igaz akkor is, hogy ha valaki drágábban veszi meg ugyanazt a teljesítményt, akkor azt is a kognitív disszonancia redukció által a tények ellenére jobbnak hiszi. Különben hülye lenne, hisz olcsóbban is vehetett volna ugyanolyat.
Én eléggé ellene vagyok a marketing-pszichológiának, mivel ez meghekkeli a piacot. Nem az cég nyer amelyiknek jobb terméke van, hanem amelyik jobban tudja befolyásolni a fogyasztóit. Ez pedig végső soron árt a fogyasztónak, mivel torzítja a piacot. És nem utolsósorban rendkívül etikátlan. Ezzel van a problémám.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nem értem milyen késésről van szó. Ezzel a logikával a 970 is késett, mert a 290(X) már tudta ezt korábban. De nem késett, mivel olcsóbb volt (400-550 dollár helyett csak 330). Ugyanezt csinálta az 470-480, mert lehozta ugyanezt a kategóriát 200-230 dollárra. Illetve közben még volt egy 390(X), ami effektíve egy 290(X) rebrand jobb ár / teljesítmény aránnyal + FineWine technology.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De az AMD volt itt előbb.
szerkesztésre:
A 290X 549 dollár, a 780 Ti meg 699 dollár volt. Utóbbi jóval drágább volt, miközben 2%-zal gyorsabb. Legalábbis akkor, mert a 290X sokkal jobban öregedett, ezért lehetett hozni a 390(X)-et 980 szintre, jobb ár / érték aránnyal, mint a 970 / 980 páros. Persze ez utóbbi nem volt olyan szintű áresesés, mint a 290X => 970 (549 => 329). De a 970 => 480 az hasonló volt volt (329 => 239), s utóbbi valamivel gyorsabb is volt a 970-nél.
Abba a tipikus hibába esel bele, hogy az AMD-től nagyobb áresést vársz el, mint az NV-től.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Petykemano
veterán
Azt értem, hogy azt mondod, a 970 már hozta ezt a teljesítményszintet.egy ideje és ezért az AMD kártya itt nem tudott fogást találni a piacon - ezen a teljesítményszinten, azon az áron. Értem, hogy ezt mondod.
De azt mivel magyarázod, hogy az nvidia ugyanerre a szintre ugyanezen az áron be tudott tolni egy terméket, amit 15x akkora eladást produkált egy már telített szegmensben. Pedig se lényegesen nagyobb teljesítményt, se lényegesen jobb árat nem kínált a korábbi 970-hez képest a korábban Megjelent polaris viszonylatában.Azt senki nem mondja, hogy nem az nvidia csinálja jól és az AMD meg bénán. De nekem nem úgy tűnik, hogy a piaci elsőség magyarázná a különbségeket.
Vagy kérdezem máshogy: tegyükfel 100eFt a vega56 es ide tolja be a nvidia 2060-at szintén 100eFt-ért. Sőt, legyen 110eFt, miközben a Vega56-nél 5%-kal gyorsabb. Miközben a ár és teljesítménykülönbség racionálisan megfontolható és egyáltalán nem törvényszerű, hogy feltétlenül 10%-ot rá kéne még lapátolni 5% teljesítményért, ez a különbség szerinted indokolná,.hogy az 2060 15-20x akkora eladást produkáljon? 20-ból 19 ember tényleg racionális alapon végiggondolva dönt úgy, hogy rápakol még 10%-ot 5% többletért?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Úgy vélem, csak az okok megnevezésében van köztünk némi vita.
Az 5-10%-os teljesítmény és árkülönbség magyarázatod ugyan magyarázza azt, hogy a 970 után miért nem volt elképesztő sikertermék a polaris, de nem magyarázza az 1060 elképesztő sikerét utóbbival összevetve.
Amivel magyarázod a jelenséget, az a brand-érték. Ezzel nyilván összefüggésben van a kínálat szűkössége is, hisz a gyártók is korábbi adatok figyelembevételével hoznak döntést.
Szerintem lezsoval mi is pont azt mondjuk, hogy papíron, csak a számokat nézve a polarisnak nagyonis versenyképesnek kellene lennie. Az 5%-kal gyengébb 10%-kal olcsóbban egy elég fair deal. Jobbnak tűnik papíron, minthogy 16-ből csak egy vásárló éljen vele.
Hogy mégsem ez történik abban már igazad van, hogy a nyers számokon túli marketinghez kötődő jelenségek (mint pl márkahűség) megtöréséhez, megfordításához ez az ajánlat kevés.Valószínűleg a márkahűség csak egy. A video a győztes csapathoz tartozás élményét nevezi még meg,játszhat még a királytermék effektus is (nyilván ez azért fontos, hogy a legkirályabb jútuberek mit használnak), a kiskereskedelmi jelenlét (jutalék, rebate), vagyishogy a boltos mit ajánl.
Nem véletlen (értsd: nem pusztán.a technikai parakétereken múlott), hogy az AMD fénykorában (4850-4870) is csak 50-50-ig tudta elvinni a részesedését. Pedig az egy elég jó ajánlat volt. És ez persze nem jelenti azt, hogy egy jobb termék ne lenne szükséges. De én elég biztos vagyok benne, hogy az AMD egy abszolút leggyorsabb, minden kategóriában gyorsabb és kevesebbet fogyasztó és még olcsóbb kínálat esetén is jópár évig küszködne az 50% túllépésével.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
A vega jó cucc, de kéne továbbfejleszteni. A zöldeknek három erősebb kártyája is van a 800€-s/azalatti árkategóriában (2070, 2080, 1080Ti), azaz ha valaki ésszerű komoly játékgépet akar manapság összerakni, akkor a zöldekre fog szavazni.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#45997568
törölt tag
Feltetelezem, sajat kutfo
Eleg kicsi darabszammal jelentek meg, hetekig tartott mire elkezdtek szallingozni a kartyak, most vagy gyartasi nehezsegek jelentkeztek (mint latjuk miert) es amik meg epphogy atmentek a rostan kiszortak, vagy eleve nem kiforrott, keveset tesztelt architektura/memoria parositas jott ki aminek eredmenyet latjuk. Mindket esetben hibaztak, mert ha a felhasznaloknal kijott a hiba ilyen mertekben akkor a gyarban is megkellett hogy jelenjen, vagy nem teszteltek elegge, ami meg hanyagsag.
Passz, addig is szorpre fel
-
Kvg
senior tag
-
Callisto
őstag
Szerintem egyik hozzászólás nem zárja ki a másikat és ponto hogy kiegészítik egymást. Igen is akinek van rá és az kell neki vegye meg, de attól még ezeken a "birkákon" élnek meg a cégek.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Yutani
nagyúr
Ez az egész két dologról szól: megteheti-e vagy sem, és megteszi-e vagy sem.
Megteheti és megteszi: Neki mindenből a legjobb kell és tud is rá áldozni, fejős tehén
Megteheti, de nem teszi: Tudatos vásárló (vagy csak skót )
Nem teheti meg, mégis megteszi: A hülyéje 6 éves hitelre megveszi a 2080Ti-t (van ilyen?), ő az irracionális vásárló
Nem teheti meg, nem is teszi meg: Elfogadja, hogy ő nem az a kategória és a saját szintjén keresgél; ő a second hand áru felvevő piacaAztán persze lehet másképp is értelmezni a fenti négy kategóriát.
#tarcsad
-
keIdor
titán
Ezt továbbra is így gondolom, attól még nem támogatom az nV jelenlegi üzletpolitikáját. Másfél hét alatt megkeresem az árát, én is nyugaton dolgozom, viszont nincs nálam 2080Ti és így nem is lesz.
Nem szeretem, ha hülyének néznek, az nV annak nézi a vásárlókörét.
Aki akarja vegye, csak ha mindig a legújabb kell valakinek akkor számoljon innentől 1500€-val 18 havonta kb. mert erre szavaz a pénzével.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
keIdor
titán
Látom én is, hogy akkora a TU106 kb mint egy GP102, biztos olyan a kihozatal is amilyen, GDDR6 szintén, viszont szerintem hoz ez így is nyereséget, pláne Quadronál.
Az nVidia pont azért hozta annak idején a Titan Keplert és a Titan Z-t hogy megvizsgálja hol az ingerküszöb. Az ilyen lépések miatt kezelem ezt óvatossággal. Azért is ennyi, mert ennyiért is veszik és ezt tudják a zöldek is, ki lett tapogatva az évek alatt
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
ÁdiBá
addikt
Eleve ha ránézel egy 2080Ti nyákra meg egy előző generaciós nyákra egyből arra gondol az user sokkal bonyolultabb a felépítés.
A 2080Ti megse közelití azt a letisztúlt nyákot mint amin a 1080Ti volt.
Gpu tekintetében is baromi nagy... nem is láttam az elmúlt években ekkora egységet.ÁdiBá
-
HSM
félisten
Itt a kulcs, hogy szerintem ez egy elég rossz iránya a képminőség javításának. Még egy gyenge sugárkövetésnek is óriási az erőforrás igénye ahhoz képest, amit adni tud. Szerintem ezeket az árnyalási problémákat meg lehet okosabban is oldani valós idejű grafikához, lényegesen kevesebb erőforrásból, nem olyan lényegesen rosszabb képminőséggel.
Én legalábbis sokkal égetőbb hiányosságokat látok a mai játékok grafikájában, minthogy ilyenekre kellene pazarolni azt a brutális számítási kapacitást, amit megkövetel.
Nekem ez az egész új irány ötletszegénynek, erőltetettnek és izzadtságszagúnak hat.Nekem akkoriban egy 9700-as Radeonom volt, annak nem okozott különösebb hasfájást a 2X-es élsimítás, és nem is került egy használt autó árába, nagyon nem, és évekig elég volt a teljesítménye is.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Raytracing árnyékok megjelenitését akkor még néhány évig fejleszthették volna házon belül. Space Invaders grafikai hibák nélkül sem volt olyan jó ennek az RTX szériának megitélése. Ezt a fejlődési írányt a fejlettebb fizikára (Havok vagy valami jobb...), meg az okosabb AI és interaktivabb NPC tömegekkel benépesitett játékokra tartogatták volna. Ezenkivűl a csőjátékok monotonitása után a nyilt világú játékokat tartalommal is illett volna megtölteni. Ez viszont ne csak a legnagyobb vasakon legyen aránylag még jól futtatható, hanem legalább a középkategória felső részére még lehozhatnák. Ott még legyen értelme legalább a játékban úgy bekapcsolni, hogy ne a diavetitést kezdje el a játék.
-
HSM
félisten
Akkoriban egyetlen erősebb kártya létezett, a 9700 PRO, amihez képest az enyémnek csak kb. 20% órajel deficitje volt, cserébe jóval olcsóbban adták.
"ha egy RT alapoktól lesz beépítve más lesz az egész sebessége és kihasználtsága, optimalizálása"
Ha arra gondolsz, hogy ez esetben alapból az RT sebességéhez butítják pl. az amúgy már komplexebb geometriákat, és nagyobb tereket, akkor ez nekem nem tűnik egy túl áldásos jelenségnek. PErsze, kapcsolgathatod, de nem hiszem, hogy pl. a geometriának lesz külön "RT high" meg "no RT high" beállítása, tehát oké, kapcsolgatható lesz, de meglesznek a hátrányai kikapcsolva is az ehhez igazított játéknak.
Sajnos tudom, hogy működik a sugárkövetés, mitöbb írtam is már sugárkövetéses algoritmust CPU-ra, lehet ezért is nem tetszik ez a dolog annyira. Szóval ezt nem vettem magamra.
Persze, a RT iszonyat látványos, ha nem csak egy hitvány effekt pár tükröződő felületeten. A dolog problémája az erőforrásigény, ami továbbra sem adott az igazán jóminőségű sugárkövetéshez. A fény árnyék dolgok megoldására is vannak már elég régóta jól működő megoldások, 100X gyorsabbak. Pl. AMD Forward+ renderes demója, a Leo, elég komoly dolgokat tudott már 2012-ben is, és sebességben kb lefolyt a monitorról, DirectCompute-al számolt pl. fényvisszaverődésekkel: [link].
Külön ajánlom ezt a demó-részt belőle (külön indítható), hogyan lehet egy ősrégi 7900-as Radeonnal realtime számolni 2000 fényforrást: [link]. Pedig hű, de görcsöltek valamelyik RT bemutatón, hogy hű meg ha, a sötét helyek létrehozhatatlanok mert ambiens fényforrás nélkül nem látsz semmit, azzal meg túl van világítva a helyszín, én meg csak a fejem fogtam...Szóval továbbra is úgy gondolom, lehetne ezt általánosabban, okosabban, mint RT-vel és máshol kéne reformokat csinálni a grafikus futószalagon és játékokban.
Az AI meg fizika, meg hangok (!!!) igen fejlődhetnének, de ennek már korábban is az volt a fő akadálya, hogy nagy a késleltetés a GPU és a CPU között, ami a jelenet többi részét számolja. Ez nem hiszem, hogy hirtelen megváltozna pl. a tensor magoktól.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert mit tudnak még rendelni a csúcskategóriában? Ha leállítják az 1080 Ti-t, akkor lesz kb. feleannyi RTX, és a rendelések másik felével mit csinálsz? Lemondod? Nyilván nem, rendelsz bele hardvert a konkurenciától. Ezért nem úgy működik a VGA-k gyártásának leállítása, ahogy azt itt sokan gondolják. Ha nincs 1080 Ti, akkor az még nem jelenti azt, hogy több lesz az RTX-ek eladása, mert túl sok komponensből épülnek fel ahhoz, hogy olyan mennyiségben lehessen őket gyártani, mint mondjuk az 1080 Ti-t vagy a Vega 64-et.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
"GamersNexus has heard through multiple industry sources that US-based supply of GTX 1080 Tis is dwindling, with manufacturers running low on inventory of the previous flagship."
Tehát a multiple industry sources az NV új neve?
Felőlem egyébként hihetitek azt, hogy nem gyártják, de szerintem sértő az NV számára, hogy ennyire hülyének nézitek őket. Érdekes egyébként, hogy rengeteg Intel CPU-t sem lehet elérni. Azokat sem gyártja az Intel?Ő kérdezte. Ha zavar, akkor ne olvasd el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most már az OEM/ODM is hétköznapi gamer lett?
Ne azt nézd, hogy ki mit akar venni, hanem, hogy mi van a karácsonyi gépekbe. Tudod mennyi OEM/ODM venne Core i9-9900K-t? Most szúrják magukat tökön, mert nincs elég?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a baj, mert ez a lényeg. A piacnak nem a kiskereskedelmi réteg az első. Ha itt nincs holmi, akkor az OEM/ODM igény nagy. Márpedig a gyártópartner nem a HP-nek mondja majd, hogy nem tud tízezer VGA-t vagy CPU-t szállítani ebből, mert kell Pistinek a tanyára, hanem a nagykereskedőknek, ami miatt a kiskereskedők is szopcsiznak. Nem beszélve szegény Pistiről.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan. Tehát az OEM/ODM first modell pont karácsony előtt okoz gondot a kiskereskedelmi piacon, amikorra minő véletlen az OEM/ODM-ek feltöltik a készleteiket. Lehet erre azt mondani, na most akkor tuti nem gyártják (mínusz a PC Partner ugye ), meg lehet azt is, hogy a nyáron rosszul mérték fel az 1080 Ti-re az ünnepi igényeket. Sajnos van ilyen. Nem is kell messzire tekinteni: khm...Intel...khm
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Ugyanaz a problema. Nem egy oszlop van ott a piros valamikkel hanem jopar es a 970 fenti kepen csak a leghatso messze jobbra van rajta. A lenti kepen mas szogbol mutatja es ott az auto melletti ami a felso kepen hianyzik ott van, de a tobbi mogotte mar nincs, ezert nincsenek az azok alltal vetett arnyekok se.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Hehe: Palit GeForce GTX 1070 Gamerock - 335EUR Megy a raktarsopres Ra kell kerdezni, lehet a Mindfactory megint szallit Mo-ra most hogy nincs mar crypto-laz es van mit eladni.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- DIGI kábel TV
- Cyberpunk 2077
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- Intel Core I5-8600
- Akció! Dell Optiplex 3080 Micro / I5-10500T / 16GB DDR4 / 256GB SSD /Windows11 Matrica BESZÁMÍTOK
- ASUS Radeon RX 5700 XT Dual EVO 8GB GDDR6
- Videoton AB 1010 autó hangszóró pár eladó a képeken látható állapotban. Mindegyik hangszóró működik,
- Ultra ritka Sound Blaster 1.5 2.0 klón Anchor Media Concept retró 8 bites ISA PC hangkártya
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen