-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
AcCEsS
senior tag
Most jött egy e-mail a Fanatectől, miszerint az egész világon tapasztalható szállítási problémák miatt a kínából érkező teherhajó is késni fog, ezért az általam megrendelt ClubSport Steering Wheel RS szállítása is halasztásra kerül október 15-re. Még jó, hogy úgyis várni kell november 12-ig a CSL DD-re. Remélem az nem fog késni a madárrajok inváziója, vagy a csótányok lázadása, vagy valami idegen faj felderítő csapatainak mexállása miatt...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Van valami előnye annak, ha a Clubsport V3 pedál közvetlenül a CSL DD-be van bekötve és nem a PC valamelyik USB portjára? Vagy tökmindegy?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz AcCEsS #42609 üzenetére
Most jött egy újabb e-mail a Fanatectől, hogy az általam megrendelt ClubSport Steering Wheel RS szállítása - amit már október 4-ről október 15-re halaszottak -, tovább csúszik, így az új szállítási határidő november 10-re módosul. Jóvátételként felajánlottak egy Rennsport Cockpit V2-t 999 euró helyett díjmentesen, és a már megrendelt termékekből 50% kedvezményt adnak! Sajnos ez nem igaz, csak szeretném! Mivel a CSL DD szállítása amúgy is november 12-re lett beharangozva, még mindig nem dühöngök, de valahogy van egy olyan sejtésem, hogy én ezekből a megrendelt cuccaimból idén nem fogok látni semmit...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz szacsee #42667 üzenetére
Jól tetted! Én a G29 cuccosommal nyomulok, és nap mint nap szembesülök a saját vezetési balf@szságaimmal. De mégis imádom! A Fanatec szerkó a bénaságomon nem fog javítani , de az érzet még valószerűbb lesz! Én imádom a szimulátorozást, de hogy a szimulátorozás ki nem állhat engem, az tuti! Most épp Fanatec váltóra meg kézifékre vágyok, csak nem tudom miért!? Hiszen a G29-emhez is van váltó, és azt se használom. Talán, hogy teljes legyen a szett meg az öröm. Sztem sokan vannak/voltak így, most meg a polcon porosodnak a kiegészítők. De legalább van cél, ami lázban tartja az embert! Meg plusz egy dolog, amit nem ért meg az asszony! Hátnemmegéri?
U.i.: Persze, ha a blekk frájdéj alatt akciós váltó/kézifék kombó bundle lesz, akkor nem fogom kihagyni...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Szerintetek az új béemvé kormányon, ezeket a bakelit sütőkapcsolókat imitáló állítógombok jól néznek ki? Úgy vélem a nagyanyám sparheltjén igényesebb gombok voltak, pedig azok csak a lekvárfőzést szimulálták... Ez a fajta dizájn-elnagyolás annyira nem jellemző a precíz, céltudatos és aprólékos német mérnöki munkára. Persze, ma már más szelek fújnak...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
A Fanatectől tegnapelőtt megrendelt váltó ma megérkezett, no ez hihetetlen gyors teljesítés volt. Hááát ez a cucc nem semmi, egyszerűen fantasztikus! Nagyon minőségi a kivitelezés (én nem ehhez szoktam), elképesztően precíz az egész szerkó. A talán egy kicsit fura, hogy szekvenciális módban sokkal erősebb a rugóerő, de ha lejjebb állítom a feszességet, akkor meg a H-módban túl gyenge lesz. Nem tudom lehet-e variálni vele, lehet, hogy csak szoknom kell... De az egész váltó tényleg valami csoda. Remélem a többi cucc csak ideér a hónap végéig...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
A Fanatec szerdán nagy bodóccsáddal arról informált, hogy még a paleolitikum (szeptember 13.) idején megrendelt cuccaim a raktári összekészítés stádiumába léptek. Viszont ez az infó azóta sem mozdult el a holtpontról. Lehet, hogy a UPS akkor még nem létezett?
U.i.: Vagy, csak álmodtam az egészet?
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz AcCEsS #42909 üzenetére
Ja, mindeközben a DHL peonjai - a családi nyugalmat és a hétvégéjüket (is) feláldozva -, egy hasonló témájú, de kevésbé érdekfeszítő (TrackIR) csomaggal közelednek rendíthetetlenül... Mondhatni, a DHLesek, már a spájzban vannak!
Ja, mindenki megvan? Nagy a csend emberek!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Kedden jött meg a cucc a Fanától és sajnos nem sok időm volt még vele foglalkozni, de a hangos kattanással már én is találkoztam. Nálad megoldódott a dolog? Vagy olvastál valami megoldástól? Az extra rögzítőcsavar nagyon macerássá tenné a kormányok csereberéjét.
Más. Tudnátok javasolni a CSL DD-hez ACC beállításaitokat? Tegnap megpróbáltam az Ermin Hamidovic által javasoltakat, és iszonyat módon izmozni kell az irányításnál. Persze lehet, hogy azóta már sok minden változott egy firmware frissítéssel és emiatt túl erős, vagy csak a G29 után brutál, de kb. mint egy szervókormány nélküli kamion. Ő ezeket ajánlotta:
Tuning Menu Settings:
SEN 720
FF 100
FFS Peak
NDP 30
NFR Off
NIN Off
INT 1
FEI 100
FOR 100
SPR 100
DPR 100In-Game Settings:
Gain: 75
Min Force: 0
Dynamic Damping: 50
Frequency: 333Mhz
Road Effects: 0
Steer lock: 720
Steer Linearity 1.00
Brake Gamme: 1.00
Gearshift Debouncing: 100ms
Manufacturer Extras: EnabledÉn már kb. 60 körülire levettem az FF értékét, de még így is combos...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Ok, a csavart használni fogom, ha azzal biztonságos! Aham, boost-kit van, akkor az lehet az oka a "túlerőnek". Én is 60 körül éreztem megfelelőnek. Habár ezt írta: ...where I mentioned that these settings are for the 8Nm, Boost Kit version. De volt ilyen komment is: "I have a 5 Nm DD and I was not feeling anything at 70% in ACC" Nem érzett semmit? Akkor a sima és a boost között hatalmas difi lehet, mert 100%-on az ACC nálam használhatatlan, szinte nem lehet megtartani a kanyar ívén a kormányt, amíg egyik kézzel elengedem a váltáshoz. Érdekes...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
1400 euro lett az új BMW Fanatec kormány ára, pontosabban 1399.95,-
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Rico33 #43166 üzenetére
Azt értem, csak a V2.5-nél ez gyári kialakítású, ami jó dolog.
Én is megkaptam rá az extra kedvezményt!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nekem már be is szart a CSL DD. Nem érzékeli egyik kormányom se. Bekapcsolás után körbefordul, de a kormányok kijelzője már nem éled fel, nincs FFB, és a státuszlap is azt írja, hogy nincs kormány. Van valami ötletetek? Egyik pillanatról a másikra ment el játék közben...
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nem szedtem szét a base-t, csak a tengelyt rögzítő bilincset lazítottam fel, és magát a tengelyt (amit kíváncsiságból ki is húztam) toltam meg befelé a base felé. A tengely végén van egy type-c usb csati. (Ez a megoldás kicsit gáz nem?). Itt van egy videó róla. Tegnap egy kissé széthajtotta a család, és elég komoly rángatás/terhelés érte, valszeg kijjebb csúszott a tengely, de ennek a mértéke nem volt szemmel látható. Lehet, hogy a bilincs nem volt kellően megszorítva, de ezt így utólag már nem tudom. Afrászjöttrám...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Csak most olvastam el a korábbi üzeneteket, nekem van egy (jelenleg) nem használt QR lite verzióm, amit a Mclaren kormányhoz kaptam. Mivel alu QR-t használok, a lite egyelőre felesleges (úgy gondoltam, majd ha eladom a kormányt akkor azt adom hozzá). Azt oda tudom adni. Átmeneti időről lenne szó?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Elképzelhető, hogy nincs BRF (Brake Force) állítási lehetőség a Fanalab Tuning menüjében, ha a V3 pedál nem a kormányhoz van csatlakoztatva, hanem USB kábellel közvetlenül a PC-hez? A Fanatec Control Panelben állítható, de az meg újraindítás után elfelejti a beállítást (vagy a Fanalab belövi 50%-ra, mert a Game Profile menüben annyit mutat beállított értéknek). Felraktam az utsó Fanalab verziót (1.61.3) meg a drivert (434), de nincs változás.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz JulesTS #44476 üzenetére
A Fanatec Control Panelben engedélyezve van, látszik is a bal oldali menüben és állítható is a BRF értéke, de a Fanalab nem mutatja. Plusz a Control Panel elfelejti a beállítást újraindításkor, ahogy írtam. Még ezt a kikapcsolás trükköt kipróbálom. Az az érdekes, hogy a játékokhoz hozzárendelt Default beállításoknál nem látszik BRF érték, de ha saját beállítást hozol létre, akkor megjelenik 50% értékkel, de csak az infó oldalon, ahol nem állítható. Próbáltam a lementett fájlt szerkeszteni, átírtam a BRF 50 értéket másra, a Fanalab megjeleníti, de nem használja.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Szerintem is az Rfactor 2-ben a legjobb a vezetési szimuláció, az FFB nagyon jó, persze nem minden autóval okés, de a legtöbbnek a fizikája eléggé élethű. Néhanapján megpróbálom az AMS2-t is, a grafika tényleg csodaszép, az FFB sem rossz, de számomra annyira irreális az autók viselkedése, hogy egy idő után felbaszom magam, és dühöngve kapcsolom ki az egészet. (Ok, béna is vagyok!)
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
-
AcCEsS
senior tag
válasz fatal` #45208 üzenetére
Az RS kormány állat! Nálam már az is sokat dob a feelengen, hogy nem kib@szott alcantara, hanem fullbőr, emiatt nem kotonban köll használni, hanem - hihetetlen, de - meg szabad fogni, sőt, muszáj érezni milyen is, amikor az ember rámarkol. Amikor megjelent, úgy mondtam le a BMW GT2 rendelésem mint a pinty. Az a kormány az RS-hez képest (pl. azzal a gyagyi kijelzőjével) eccerűen ocsmány. Hidd el, elképesztő élmény csak megérinteni is a minőségi varrást, a kétoldali dudoros rész úgy simul az ember tenyerébe, mint két tökéletes cickó! Az rF2 alatt a '76-os Porsche olyan élményt ad ezzel a karikával, hogy csuhaj! Emellett a perec mellett a Mekklaren GT3 is fantasztikus élmény, ne hallgass a fikázókra, hogy ipari hulladék meg egyebek. Persze lehetett volna jobb anyagokból összeoktojálni, de sztem a Fana nem akart az árral elszállni, és egy olyan kormányt alkotott, ami ár/érték viszonylatban verhetetlen. Eccerűen imádom!
Ja, a járműveket én is 8-as CSL DD-vel terelem!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Én is a szemüveg miatt tettem le a VR használatáról, és a spéci/drága lencsék miatt nem is tudok egyedit belerakatni, vagy nem érné meg. Viszon a TrackIR-t nagyon szeretem, körbe tutok nézni vele a kocsiban, előre rá tudok sasolni a kanyar ívére, az ETS2/ATS játékokban frankón körüln tudok nézni kihajtás előtt a kereszteződésben stb. + flightsim vonalon alap. Tudom, nem egy VR, dehát ez van!
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Phobion #45374 üzenetére
Ezen már én is gondolkodtam. Talán a karfáról kellene valami karabineres becsatolást foganatosítani az asztallap aljához vagy valamelyik részéhez. Én már nem egyszer lehúztam az asztalról a DD-t, amikor meg megtéptem mint az állat, a tengelyét mozdítottam ki a helyéről, és az FFB el-, a vérnyomásom meg fel-ment . Persze, annak a rögzítőbilincsét is megtéptem, de hosszútávon nem az igazi, mert a fékezés során az ember a szék hátragurulásakor önkéntelenül is a kormánnyal húzza vissza magát, vagy tart ellent.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Nagyon-nagyon, de NAGYON állat! Imádom. Van sildes sapkára illeszthető, illetve fejhallgatóra rögzíthető verzió is. Én az utóbbit használom, - nem röhögni! - hajpánttal. Itten írtam róla! A hajpántot kicsit kitágítottam gázláng felett, a szárai vége felfekszenek a szemüvegem száraira, így észre sem veszem, hogy rajtam van. Totálisan konfigurálható benne a fej minden mozdulata, előre-hátra, fel-le, jobbra-balra, billentve stb., ezek egyenként ki is kapcsolhatók, illetve a sebességük és elmozdulási mértékük egy több ponton szabályozható görbével állíthatók. Profilokat is tudsz létrehozni, és programonként tudsz mindent állítgatni.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz Phobion #45380 üzenetére
Már nem tudom melyik az olcsóbb megoldás, én a TrackIR 5-öt használom, de már az is nagyon régi (és kiforrott) fejlesztés. A sapkás verzió azért nem tetszett, mert egy annál a sapka sildjére illesztett passzív cucc verte vissza a monitorra helyezett jeladó "sugarait", és ugyan csak egy sima infra, de nem akartam hogy órákon keresztül szemből infrázva legyen a szemem, meg a sapka nyáron bazi meleg. A fejhallgatóra rögzíthető sokkal jobb megoldás, mert abban vannak az infra jeladók, és a monitorra rakott cucc ilyenkor csak veszi a jelet, és nem tol a szemedbe semmit. Ahogy az előző hozzászólásban írtam, én hajpánttal használom, ami minden szempontból tökéletes, egy dolgot leszámítva: a zasszony visítva fetreng a földön a röhögéstől amikor meglát.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz JulesTS #45383 üzenetére
A TrackIR használatát persze valamelyest szokni kell, mert csak a fejed fordítod el, de a szemed ugyanabba az irányba kell, hogy nézzen. Persze ez nem teljesen igaz, mert pl. a kanyar ívéhez úgyis egy picit a képernyő széle felé pislogsz. De pár nap alatt meg lehet szokni és később fel sem fog tűnni, hogy kell egy minimális fejmozdulat. A szükséges elfordítás mértékét remekül lehet belőni a mellékelt szoftver segítségével, precízen be tudod hangolni, hogy a megfelelő elfordulás és a kényelem arányban legyen.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49594 üzenetére
Hű de jól néz ki, nagyon profi! Annyi kérdésem lenne, hogy a kézifék rögzítésénél a t-horony anyái nemcsak a sarokelemeknél alulról csúsztathatók be, hanem a fedél levétele esetén felülről is? A kézifék pozíciójából úgy látom nem a legszélső sínben vannak az anyák.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49603 üzenetére
Én is ezt a problémát próbálom megoldani, és otthon megnézhettem volna, de a melóhelyen olvastam a beírrásod/láttam a fotót. Hááát benéztem. Távtartó megoldáshoz mintának ezt és ezt találtam. Kb. 30mm szélességű távtartóra van szükség az infók alapján, és 40mm hosszúra kell cserélni az M5-ös csavarokat. A két-hengeres-távtartós megoldásnál az erős igénybevételtől és a kisebb alátámasztástól nem feszülhet meg annyira, hogy kiszakadjon a t-nut a horonyból? Nem törhet el az aluborda? Elég nagy az erőkar. (Mondjuk a hosszászólásokban azt írták, hogy minden ok) Ezeken kívül egy rövidebb váltószár további segítség lehet.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49605 üzenetére
A szár kiszereléséhez nem kel szétszedni a váltót, a száron található lyukon átdugott imbuszkulccsal kilazítható/kitekerhető. A szár alján egy belső menet van, azzal rögzül a váltóházban. Én a jövő hét után csináltatok egy-két verziót a rövidebb szárból, más váltóbothoz (truck) tartozó menetvastagság miatt egy átalakító adapterrel együtt. Remélem jó lesz. Mivel emiatt úgyis megyek gépműhelybe, ezért gondoltam arra, hogy esztergáltatok pár 30 milliméteres alu távtartót a kézifék/váltó közé. Az két végére tennék valami védőréteget (szigszalag?), hogy ne kapja le a festéket a váltóházról. Csak stresszel, hogy eltörik az aluborda...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Valahogy ki lehet kapcsolni (vagy letiltani) a kormányon lévő LCD-t? (Fanatec RS kormány + CSL DD) A Fanalab beállításai között nem találtam ilyen lehetőséget.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz chris0000 #49668 üzenetére
Simán. Nálam vékonyabb asztallapra van felrögzítve egy CSL DD a gyári szettel, és teljesen jó. Persze nem ideális az asztallapos megoldás, főleg az egymáshoz rögzített váltó+kézifék közelsége problémás (valami távtartón agyalok), de egyelőre ez van...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49610 üzenetére
Elkészültek az alumínium váltószárak és a távtartók. Az első nap tapasztalatai alapján még egyszer visszamentem a gépműhelybe további kiegészítőket, átalakítókat, adaptereket csináltatni. Basszus, ezt a pár ezer forintos módosítást már korábban meg kellett volna csinálnom/csináltatnom! Végre nincs útban a kézifékkar a távtartóknak és a rövidebb váltószárnak köszönhetően. Eszméletlen jó, hogy csak lepörgetem a kamionos váltófejet, pikk-pakk felteszem valamelyik gyári váltógombot, aztán lehet pályázni. Több alternatívát is készíttettem, pl. bármelyik váltószár használata esetén tudok váltófejet cserélni átalakító adapterek segítségével, melyekre a váltófejek eltérő menetvastagsága miatt van szükség. De váltószárat cserélni nem kell, hacsak a magasságát nem akarom módosítani. Csináltam pár képet a cuccokról, de a fotókon nincs rajta az összes alkatrész. Próbáltam olyan képeket csinálni, ahol látszik a jobbra teljesen eltolt váltókar és a kézifék közötti távolság. A 7. sebességnél már ez a 3cm-es távtartó sem elég, vagy nagyon határeset, de azt úgysem használom, illetve a gömb alakú váltófejjel az is ok. Jajjj, nagyon örülök!
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49732 üzenetére
Székesfehérvár, Pozsonyi út (5. asszem) (47.204382, 18.437121)
2db 30mm-es távtartó 20mm-es átmérő, 5mm átmenő furat
2db 30mm-es távtartó 20mm-es átmérő, 5-ös belső menet
2db váltószár alul belső 8-as menet, felül külső menet a váltógombok menetmérete szerint
2db adapter alul belső menettel, felül külső menettel a váltógombok menetmérete szerintAzt mondta a mester, hogy az ár attól függ, mennyi alumínium kell hozzá + rájön a munkadíj 15(!) perc, saccra 2000-4000 között lesz. Kértem hozzá másnap plusz egy adapter, így a teljes összeg 5000 lett.
Biztosan kényelmesebb lenne, ha egy picit felém fordulna a kézifékkar, de ha neked van helyed, a váltó bal oldalára is felrakhatod a kart, hátha úgy jobban kézre esik. Sajnos bal oldalra szerelve nálam pont beleütközne a székem karfájába, ezért kivitelezhetetlen. Majd eccer lesz egy állványom...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
válasz GalaHU #49732 üzenetére
Kicsit tartottam tőle, hogy túlságosan feszíteni fogja a váltóban lévő t-nut anyát, de nem. Minden esetre azért készült +2db távtartó (csak felfekszenek a váltó oldalára), azok támasztékként funkcionálnak a kézifékkar nem használt gyári furatait felhasználva, biztos ami biztos. A távtartók aljára meg ragasztottam duct tape csíkot két rétegben, nehogy megsérüljön a váltó vagy a kézifékház festése.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
AcCEsS
senior tag
Egyébként hogyan szoktátok karbantartani a kormány bőrfelületét? Azért kérdezem, mert kb. 2 hete az egyik családtagom bekrémezett kézzel ült oda a gépemhez szimezni , a bőr valószínűleg beszívta a kézkrém egy részét, és azóta kissé kellemetlen, ragacsos tapintása van a kormánynak. Vagy inkább olyan tapadós... Szóval, van valami ötletetek/javaslatotok a kíméletes tisztításra? Az ilyen típusú bőrökhöz ápolószerem van, de ezt inkább tisztitani, zsírtalanítani(?) kellene előtte.
u.i.: valami bőrös oldalon írtak olyat, hogy meleg víz + pár csepp ecet, vagy meleg víz + némi szódabikarbóna elkeverve. Állítólag ezek kíméletesen tisztítanak, zsírtalanítanak, csak jól ki kell csavarni a szivacsot, mert nagyon nem szabad hagyni, hogy a bőr megszívja magát, elázzon...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology DS223 (2GB) /// Teljesen Új // Számlával és 2 év Garanciával
- Épített szépség - I9-13900K - 3080 Ti - 32GB
- Airpods Pro 2 Lightning /// Apple Garancia 6 Hónap + SZÁMLA
- AirPods Pro 1 MagSafe Charging Case /// Számla + Garancia
- Samsung Galaxy Buds FE Fekete Fülhallgató /// Bontatlan // Számla + Garancia