Ubisoft: Minőségi tartalom és szolgáltatás esetén nincs szükség DRM-re

Ubisoft DRM. Két szó, ami mind a mai napig azt juttatja a legtöbb PC-s játékos eszébe, hogy az állandó, folyamatos internetkapcsolatot igénylő játékok másolásvédelme sokszor fordított hatást ért el az eredeti terv helyett, így nemhogy megakadályozta volna a kalózkodást, hanem egyenesen elősegítette azt (Emlékezzünk csak az Assassin's Creed II-re).

És habár a készítők szerint sikeresen csökkentette a kalózkodás mértékét az állandó kapcsolatot igénylő DRM, mégis most egy új rendszert kívánnak bevezetni ennek kiküszöbölése érdekében. A Ubisoft digitális részlegének vezetője, Chris Early elmondta, szeretnék elérni, hogy a kalózkodás a lehető legkevésbé csábítóbb lehetőség legyen játékok esetében.

Ezt pedig úgy tervezik megvalósítani, hogy folyamatos minőségi és tartalmi szolgáltatásokkal, valamint frissítésekkel támogatják majd a Ubisoft PC-s játékait, hasonlóan az MMO-k esetében már bevált megoldásokhoz. Elmondása szerint a felhő alapú adattárolás (Cloud Gaming), valamint a Companion Gaming technológia (Cross-platform szolgáltatás) elterjedése jelenthet megoldást a kalózkodás ellen, hiszen a feltört játékok nem működnek megfelelően ebben a környezetben.

Végül elmondta azt is, hogy szerinte el lehet majd érni arra a szintre, amikor az eredeti játékokat kiszolgáló környezet olyan csábító alternatívát fog jelenteni a játékosok számára, hogy felhagynak a kalózkodással. Amint ez megtörténik, a kiadók végre búcsút inthetnek a különféle DRM szolgáltatásoknak. Persze ez időbe telik, de azon vannak, hogy a rendszer a lehető leghatékonyabb legyen, míg eljutnak odáig, hogy teljesen megszűnhet a DRM.

Azóta történt