The Elder Scrolls V: Skyrim - Az öt legjobban várt mod

Az elmúlt pár napot - és még majd ki tudja, mennyit - a The Elder Scrolls V: Skyrim című RPG játék PC változatának tesztelésével töltöttem. Számomra idáig komoly eséllyel ez az év játéka, bár kétségtelen tény, hogy akadnak benne hiányosságok, melyek miatt nem kaphat maximális pontszámot. Pár modder csapat máris nekifogott, hogy ezeket az apró de bosszantó hibákat kiküszöböljék. Itt most az öt legígéretesebb modról találtok rövid ismertetőt.

  1. A legjobban minden PC játékos az új UI modot várja, amivel lecserélhetjük az alapban benne lévő, konzolos irányítókra szabott kezelőfelületet. Bár nekem személy szerint nincs vele problémám, egy-két óra után már ráállt a kezem, de azért arra tényleg gondolhattak volna a fejlesztők, hogy egérrel sokkal kényelmesebben lehetne azt kezelni PC-n. Miután a modot készítők jól ismerik a Gamebryo-t (Igen, sajnos a Skyrim motorja csak egy alaposan átgyúrt Oblivion engine, nem új fejlesztés), viszont így nem kell majd sokat várnunk a mod megjelenésére.
  2. A következő három mod egy picit keményebb lesz, hiszen ezekhez alaposan bele kell piszkálniuk a srácoknak a motorba. Az egyik legidegesítőbb gond, hogy - akárcsak az Oblivion esetében - az őrök minden bűncselekményünkről azonnal tudomást szereznek, még akkor is, ha éppen nem látnak semmit és tanú sincs rájuk. Ezt akarják kiküszöbölni.
  3. Lesz egy olyan mod is, melyben - úgymond -kiveszik a külső nézetes kivégzési animációkat. Azaz hogy FPS nézetben játszva ne lássuk kívülről karakterünket, amint egy látványos de zavaró animáció keretében átszúrja áldozatának mellkasát. Helyette belső nézetből követhetjük figyelemmel az eseményeket, ahogy addig játszottunk.
  4. Egy FOV (Field of View) mod is készül a játékhoz, melyben konzol aktiválása - és egyben az echievementek letiltása - nélkül tudjuk a nekünk tetsző értéket beállítani rá.
  5. Végül pedig - akárcsak az Oblivionhoz - a Skyrimhez is készül egy Parallax Occlusion Mod. Ami már a játék bemutatkozó videójában is feltűnt, hogy a POM ezúttal is hiányzik belőle. Amennyiben sikerül itt is megoldaniuk, akkor az elődjéhez hasonlóan a Skyrim is rendelkezne ezzel a képességgel (Lásd alsó képen).

Ezeken kívül természetesen a nagy felbontású textúrapakkok megjelenését is sokan várják, viszont ez lényegesen több időt vesz igénybe, hiszen nem csak szimplán különféle filterek segítségével kell élesíteni rajtuk, hanem szerkeszteni is kell őket, ha minőségi munkát akarnak. Ráadásul már így is több, mint 1 GB VRAM kell a maximális részletességhez, tehát amennyiben tényleg készül HD Texture Mod, akkor ahhoz még több fog kelleni.

Nagyjából ezek a fontosabb, jobban várt modok a Skyrimhez. Ami engem illet, nekem alapállapotban - leszámítva pár bugot és fagyást - alapvetően nincs problémám a játékkal. Van benne pár dolog, ami egy RPG-ben nem annyira teszi azt életszerűvé - pl. az idő megállása, amikor a zsákunkban kutatunk -, de valószínűleg erre is fog születni megoldás.

Addig is jó játékot mindenkinek, majd valamikor a jövő hétvége magasságában várhatjátok a tesztet - ha sikerül addig végigvinnem. :-)

Azóta történt

Előzmények