Starcraft 2: a fejlesztők válaszolnak

A múlt héten pénteken, március 12-én tartotta a Blizzard a szinte már szokásossá váló, fejlesztőkkel folytatott Twitter-chat 4. felvonását; ám amíg az első 3 alkalommal a WoW fejlesztői válaszoltak, ezúttal a Starcraft 2 csapatából álltak a játékosok rendelkezésére. A teljes szöveghez vezető link a cikk tetején található meg; itt csak néhány érdekesebb kérdést és választ emelünk ki.

Szükséges lesz-e a single player játékhoz is bejelentkezni a Battle.net 2.0-ra?
Igen. A Starcraft 2 online kapcsolatot igényel, és be kell majd jelentkezned az első alkalommal, amikor játszol. Épp a közepén vagyunk annak, hogy egy offline módot is a játékhoz adjunk, amivel a kampány internetkapcsolat nélkül is játszható lesz, ha épp utazol és a laptopodon játszanál. Online módban a kampánybeli helyzeted elmenthető lesz a Battle.net-accountodra, így másik gépen is ugyanonnan folytathatod majd, ahol abbahagytad.

Játszhatunk-e együtt a másik kontinensen levő barátainkkal?
Jelenleg nincs tervben, hogy egyesítsük a különböző régiókban játszókat. Hosszú távon ez az egyik dolog, aminek megpróbáljuk a megvalósítását.

Megoldható lesz-e, hogy a World of Warcraftba Authenticatorral lépjek be, de a Starcraft 2-be ne?
Az Authenticator a Battle.net accountot védi, nem az egyes játékokat - így a Starcraft 2-höz is használható lesz majd. Ha a jelenlegi Battle.net accountodon már van egy Authenticator, akkor ezt használnod kell a Starcraft 2-höz is.

Lehetséges lesz-e accountonként több profilt létrehozni?
A megjelenéskor minden accounthoz egyetlen profilt lehet majd rendelni. Ez mindenkit rákényszerít az elfogadhatóbb viselkedésre, és hatékonyabb lehet a meccskészítés. Természetesen ez problémákat is jelent, például ha ki szeretnék próbálni egy új fajt a meglevő ratingem elvesztése nélkül, mit tehetek? Szeretnénk ezt a problémát megoldani a megjelenés idejére.

Várhatóak-e a bétába új térképek vagy egy térképszerkesztő?
Igen. Még dolgozunk a szerkesztőn, és épp a publikálási rendszert fejlesztjük. Tervben van a szerkesztő egy korai verziójának bemutatása a béta során, hogy a térképkészítők lássák, hogy fog működni. Nem lesz egyszerű ezt megoldani, de remélhetőleg április vége előtt publikáljuk a térképszerkesztőt.

Elérhetőek lesznek-e a szerkesztőben a játékból kivágott egységek, vagy az eredeti Starcraft magasabb szintű egységei?
A játékból teljesen eltávolított egységek nem lesznek benne a szerkesztőben sem. Ugyanakkor a single player kampányban szereplő egységek (mint pl. a Medic, a Firebat vagy a Goliath) igen.

A megjelent térképekben felhasznált egyedi artok vagy hangok elérhetőek lesznek-e a térképpel, vagy egy limitált?
Igen, a térkép tartalmazni fogja az ilyen sajátos  adatokat is - vagyis a publikált térképek letöltésekor ezeket is letölti mindenki. Hosszabb távon lehetséges lesz, hogy egy térkép egy egyedi modra támaszkodjon - így például lehetséges lesz majd egy Classic Starcraft mod elkészítése is, ha valakik szeretnének ilyet csinálni.

Találkozhatunk-e a regényekből ismert karakterekkel a kampányok során, mint pl. Michael Liberty, Nova vagy Rosemary Dahl?
Idővel ki fog derülni, de a kampány történetének megalkotásakor az egész Starcraft-univerzumot figyelembe vettük.

Miért nem került be a játékba egy negyedik faj is?
Több indoka is van: egyrészt úgy éreztük, hogy elég sok dolgunk van a már létező 3 fajjal is, másrészt minden faj és minden egység egyedi kell legyen, és úgy gondoltuk, hogy egy negyedik faj esetén óhatatlanul ismételnénk valamit, amit a másik háromnál már elkészítettünk, így elveszítve a játékra jellemző sokféleséget.

Lesz-e olyan lehetőség, hogy több billentyűkonfiguráció közül válasszunk?
Épp azon dolgozunk, hogy néhány alap konfigurációt adjunk a játékhoz. Lesznek például jobb- és balkezes template-ek is, illetve tervezünk egy classic beállítást is, ami a Starcraft beállítását igyekszik majd a lehető legjobban utánozni. Az alapbeállítás az egységek nevén alapuló jobbkezes konfiguráció lesz majd. Hosszú távon megfontoljuk a teljesen szabadon konfigurálható beállítások implementálását. Azt feltételezve, hogy meg tudjuk oldani az ezzel járó interface-problémákat, ez patchként vagy a következő kiegészítőben érkezhet.

Tervezik-e a változtatható zoom elkészítését, amit sokan javasoltak?
Nem. A Starcraft 2 egy bizonyos kameraállásból játszható a leghatékonyabban; bezoomolva nem lehetne látni, mi folyik a pályán, kizoomolva lehetetlenné válna a hatékony mikromenedzsment. Egy olyan beállítást választottunk, ami maximálja a játékosok igényét a minél nagyobb látható területre, de egyben lehetővé teszi a jó mikrót. A kizoomolás egyben azzal is járna, hogy több egység lenne látható a képernyőn, ami rontaná a teljesítményt.

Azóta történt

Előzmények