Portal 2: A kritikusok dicsérik, a játékosok szidják

A Half-Life készítője, a Valve nemrég jelentette meg a Portal 2 című logikai-puzzle-FPS keverék játékát, ami megosztotta az emberek véleményét. Míg a szaksajtó egyöntetűen egekig magasztalja a programot (Idáig a Portal 2 kapta a legmagasabb értékeléseket 2011-ben, mind a három platformot beleszámítva), addig a játékosok szerint még 50%-ot sem érdemel.

Vajon mi lehet ennek az oka? A kommentekből kiderül, hogy sok játékos azért szidja a Portal 2-t, mert egy magas áron adott játékot mindössze pár óra alatt ki lehet játszani. Mások a töméntelen mennyiségű DLC miatt háborodtak fel, amit rögtön az első napon kiadtak hozzá, és összesen mintegy 80 dollárért vehetik meg őket a játékosok, ráadásul az egésznek semmi értelme, mert csak sapkákról, skinekről és multis gesztusokról van szó (Középső kép).

Ugyanakkor akik a Portal 2 védelmére keltek, azok arra hivatkoznak, hogy a játékosok, akik lepontozták a játékot, több szempontból is tévedtek. Szerintük ugyanis azok szidják főleg a játék rövidségét, akik kalózverzióval játszanak, így a multit nem tudják kipróbálni, ugyanis az az egésznek a lényege. Vagy szimplán csalnak, és átrohannak a pályákon, ahelyett hogy gondolkodnának.

A 80 dollárnyi DLC pedig állításuk szerint nem igaz, ugyanis a játékon belül megvásárolható cuccok ugyanolyanok, mint a Team Fortress 2 esetében a különféle sapkák. Ezek szimpla tárgyak és skinek, melyekért azért kérnek pénzt, mivel úgyis megveszik őket azok, akik akarják. Márpedig akkor miért adják őket ingyen?

Hogy most kinek van igaza, azt döntsétek el ti, azonban azt meg kell jegyezni, hogy a fent említett 50% átlagolt eredmény (Ráadásul már 70% környékén jár, ahogy látom). Tehát nagyon kevesen adnak 4-5 körüli pontot, akinek tetszik, az 9-10, akinek pedig nem, az 0-2 között értékeli.

Azóta történt

Előzmények