Megkapta az új Civilizationt a Linux és a Mac

Az Aspyr Media vezetésével elkészült a Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth Linux és Mac portja, amely a vállalattól megszokott minőséget képviseli, így ami kihozható ebből a két rendszerből, azt most is sikerült abszolválni.

A portolást végző fejlesztők az utolsó pillanatokban is rengeteg hibát korrigáltak, ami persze nem azt jelenti, hogy nincs szükség még frissítésekre, de sikerült úgy elkészíteni a programot, hogy az Intel, az AMD és az NVIDIA grafikus vezérlőin is működőképes, noha ezt úgy érték el, hogy rendkívül specifikus optimalizálásokat vezettek be az egyes hardverekre. A windowsos verzióhoz képest persze lényegesen rosszabb a Linux és a Mac port is, de legalább fut.

Elsődlegesen a grafikai minőségét érte visszalépés. A fejlesztők törekedtek a lehető legtöbb effekt és eljárás átmentésére, de ezt sokszor külső tényezők akadályozták, így a Linux és a Mac port maximális részletessége nagyjából a windowsos verzió közepes részletességű minőségének felel meg. Ez főleg annak köszönhető, hogy a fejlesztés során csak pár, nagyon alapvető OpenGL 4-es kiterjesztést tudtak használni, mivel a jelenleg elérhető fejlesztőeszközök egyszerűen nem működnek stabilan egy ilyen méretű programmal. Az Intel grafikus vezérlőin a program OpenGL 3-as módban fut, ami leginkább a teljesítményt csökkenti, de nem végzetes mértékben.

Mivel a Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth Linux és Mac portjának elérhető grafikai minősége lényegesen rosszabb a windowsos portnál, a grafikus vezérlő tekintetében beéri az aktuális, belépőszintű AMD és NVIDIA megoldásokkal is, míg az Intel esetében valamilyen Iris sorozatba tartozó opcióra van szükség. Fontos követelmény, hogy a linuxos verzió 1 GB VRAM-ot igényel minimum, míg a Mac esetében a stabil futtatáshoz elég a 256 MB VRAM is. Noha különösebb jelentősége manapság ennek nincs, de az eltérés fő oka, hogy a Mac OS X operációs rendszer alatt sokkal hatékonyabban kezelhető a videomemória. Mindemellett az OpenGL leképző kisebb felbontású textúrákkal dolgozik, mint a Windowson elérhető DirectX 11 és Mantle leképző, ami szintén hozzájárul ahhoz, hogy viszonylag kevés VRAM is elég legyen.

Az Aspyr Media ismét jó munkát végzet, főleg ha figyelembe vesszük, hogy mennyi tényező nehezíti a portolást. Utóbbiak miatt egyszerűen elkerülhetetlen a grafika butítása, de a vállalat legalább megadja a választás lehetőségét.

Azóta történt