Megérkezett az Xbox One idei szuperfrissítése

Jó ideje lehet már tudni, hogy a Xbox One a Microsoft számos egyéb eszközparkja mellett megkapja a Windows 10 operációs rendszert, és az elérhetőség napja is eljött végre. A konzolhoz való legújabb firmware az elmúlt napon várt elérhetővé, és hamarosan mindegyik gépre felkerül, hiszen a frissítés a legtöbb felhasználónál automatizálva van.

Az eddigi legnagyobb frissítés a legtöbb felhasználó számára a dashboard felújításában fog megnyilvánulni, amely szükséges volt a Windows 10-ben érkező újítások megfelelő vizuális beépítéséhez. Ez azért fontos, mert többek között a Windows univerzális áruháza által mostantól már nem csak az Xbox One áruházából szerezhetők be az applikációk, és ezt természetesen a felhasználói felületen is le kell kezelni. Ilyen formában az Xbox One közelít a PC-khez, mivel jelentősen kibővült azoknak az alkalmazásoknak a száma, amelyeket futtatni tud.

Az univerzális Windows áruházon keresztül például akár a Microsoft Office Mobile is elérhető, ami persze valószínűleg inkább csak érdekesség kategóriába tartozik, de a kibővült lehetőségeket ez jól mutatja. Ettől a lehetőségtől Microsoft egyértelműen azt várja, hogy a fejlesztők számára az univerzális áruház vonzóbb legyen, hiszen egy rendkívül fizetőképes, ráadásul igen nagy felhasználóbázist kapcsolnak rá, továbbá a döntés a felhasználóknak is pozitív lesz, mivel innentől kezdve az Xbox One egyre inkább megfelelhet az általánosabb igényeknek.

A fentiek mellett elérhetővé vált Cortana is. Az asszisztens a szórakozáshoz is nagyon jól használható lesz, de a teljes értékű működéséhez szükséges lesz a Kinect szenzor, amely különállóan továbbra is megvásárolható. Cortana segítségével utasítható lesz az Xbox One számos dologra, így például elég lesz a konzolnak azt mondani, hogy ossza meg az utolsó pár percnyi játékot és Cortana ezt végre fogja hajtani minden további beavatkozás nélkül. A digitális segéd képességeit opcionálisan maguk a játékfejlesztők is használhatják, így akár direkten a játékokba is be lehet építeni.

Az Xbox 360-nal való kompatibilitás is része az új firmware-nek, amelyről a héten már részletesebben is írtunk, így erről az előbb linkelt hírben lehet olvasni. Annyi adalék azért van, hogy az Xbox 360-on futó kompatibilis játékokhoz vásárolt DLC-k is használhatók az Xbox One-on, de ezeket mindenképpen az Xbox 360 áruházában kell beszerezni, mivel az Xbox One-on ez a lehetőség nem aktív. Ugyanakkor a Microsoft dolgozik azon, hogy később a DLC-k Xbox 360 használata nélkül is megvásárolhatók legyenek.

Az új firmware egy kevésbé reklámozott, de valójában nagyon fontos újítása a motorháztető alatt rejtőzik. A Windows 10-re való átállással ugyanis az Xbox One megkapta a DirectX 11 és a DirectX 12 API-k asztali PC-k esetében is elérhető verzióját. Ez alapvető feltétele annak, hogy a konzol futtassa az univerzális Windows áruházban lévő játékokat. Ugyanakkor a DirectX 12-t az Xbox One-t direkten célzó játékok is használhatják, míg a DirectX 11-et nem. Emellett persze a Direct3D 11.x, illetve a rendkívül alacsony szintű, Direct3D monolitikus hozzáférések is megmaradnak. Sőt, utóbbi opció az új frissítéssel jelentősen javul, így a fejlesztők mostantól lényegesen nagyobb szabadságot kapnak a hardver optimális kihasználására vonatkozóan.

Mindent összevetve a Microsoft ezzel a firmware-rel mondhatni megérkezett. Ilyen formában az Xbox One már rendkívül erős alternatíva a PlayStation 4 mellett, amire persze szükség is van, mert a Sony masinája az eladások tekintetében elhúzott, de hosszú még ez a háború, így semmi sincs veszve.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés