Közelebb viszi egymáshoz az Xbox One-t és a PC-t a Microsoft

A Microsoft a tegnapi napon bejelentette, hogy Windows 10 operációs rendszert futtató PC-kre is elkészül az eredetileg Xbox One exkluzívnak szánt Quantum Break, amely kapcsán egy új lehetőség is felmerült, amely közelebb viszi az Xbox One-t és a PC-t. Nevezetesen arról van szó, hogy az Xbox One verzió előrendelői ingyen megkapják a PC-s verziót a Windows Store-on keresztül, így ezen is játszhatnak. Ez tulajdonképpen felfogható egy crossbuy lehetőségnek, de csak az előrendelőkre vonatkozik, tehát egyelőre még csak kísérletezhet az iránnyal a Microsoft.

A bejelentés hatására voltak keserű vélemények is, mivel többen azt szerették volna, hogy a játék ne jelenjen meg PC-re, de Phil Spencer, a Microsoft Xbox divízióért felelős szóvivője elmondta, hogy nem az exkluzivitásra, hanem a jó játékok készítésére szeretnének törekedni. Ezzel kapcsolatban előkerült a teljes átjárhatóság is az Xbox One és a PC között, vagyis például a két platformon az akár crossbuy formában megvásárolt játék esetében megoszthatók például a mentések. Ennek köszönhetően teljesen mindegy, hogy melyik platformon játszott a játékos, az univerzális mentéseknek hála ugyanott folytatható a játék, ahol a másik platformon abbamaradt.


[+]

A kompatibilitás lényegében az Xbox One és a Windows Store között valósul meg, vagyis ugyanazzal a felhasználóval a mentések is univerzálisak lennének. Ennek a koncepciónak első alanya pont a Quantum Break lesz, de a Microsoft a jövőben több más játékra is bevezetné ezt a lehetőséget, ezzel teremtve egy rendkívül szoros kapcsot az Xbox One és a Windows 10-et futtató PC-k között.

Arról sajnos egyelőre nincs információ, hogy az így érkező játékok más PC-s áruházban megjelenhetnek-e. Többek között az univerzális mentések feltétele, hogy a két platformra kiadott verzió azonos időben frissüljön, különben esély van rá, hogy a mentések nem lesznek kompatibilisek. Ezt a Microsoft egyelőre csak a saját áruházain belül tudja megoldani, így valószínű, hogy az általuk kiadott játékok a Windows 10-et futtató PC-ken is a Windows Store-hoz lesznek kötve. Ettől még megjelenhetnek más áruházi platformon is, a Steam például lehetőséget ad a külső DRM-ek integrálására, amit az Ubisoft az Uplay rendszerrel ki is használ. A Microsoft ezt ugyanúgy meg tudja oldani, hiszen csak össze kell kapcsolni a Windows Store és a Steam felhasználói profilt. Ilyen formában Steamre is kiadhatók ezek a játékok, de persze ez csak a látszat, valójában a motorháztető alatt a Windows Store-on fognak futni.

Azóta történt