2016. június 28., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » PC rovat / Egyéb rovat

Így készült a Vakondok 4 - Ian Livingstone

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Vakondok

Folytatódik a werkfilm-széria, ezúttal a Kaland Játék Kockázat sorozat egyik kitalálójával beszélgetnek a készítők.

Ahogy mi is írtunk róla, készülőben van a Vakondok dokumentumfilm sorozat 4. része, a premierig pedig több werkfilmet is bemutatnak majd a készítők. A legújabb ilyen videóban nem más szerepel, mint a Kaland Játék Kockázat könyvek egyik alkotója, Ian Livingstone.

Livingstone 1975-ben két szobatársával együtt alapította meg Game Workshop nevű cégét, mellyel többek között az akkor még gyerekcipőben járó Dungeons & Dragons szerepjáték első kizárólagos európai viszonteladói lettek. (Ennek köszönhetően viszont csak ketten maradtak a cégben Steve Jackson-nal, mert harmadik társuk utálta a Dungeons & Dragons-t.) Kezdetekben irodára sem volt pénzük, így az albérletükből intézték a rendeléseket. A főbérlőjük viszont elég hamar megunta, hogy állandóan csomagok jönnek, mennek, és egyfolytában emberek keresik a Game Workshop boltot a házban, mivel mindenki azt hitte, hogy az egy rendes bolt. Így kitette őket az utcára.


A werk videóból az is kiderül, miért Indiana Jones-nak köszönhető Lara Croft megszületése.

Ekkor úgy döntöttek, hogy inkább egy irodát bérelnek a cégnek semmint újabb albérletet maguknak, lakni pedig mindketten beköltöztek Steve Jackson furgonjába. A 80-as évek elején Livingstone Steve Jackson-al közösen alkotta meg a Fighting Fantasy (itthon Kaland Játék Kockázat) címen megjelent könyvsorozatot, melyet 1998-ig 23 nyelven adtak ki, és több mint 14 millió példányban értékesítettek. A könyvek kezdeti sikerének köszönhetően az 1984-ben megjelent angol Eureka! számítógépes kalandjáték történetének és játékmenetének kidolgozására őt kérte fel a játékot kiadó Domark cég. A programfejlesztéssel a magyar Novotrade céget bízták meg, így Livingstone többször is járt akkoriban Budapesten a fejlesztések kapcsán. 1993-ban befektetőként is beszállt a Domarkba, amiből aztán több cég egyesülésével létrejött az Eidos Interactive, aminek elnöke és ügyvezetője is volt egy ideig. Olyan játékok létrejöttét felügyelte ez idő alatt, mint pl. a Tomb Raider vagy a Hitman.

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.