EVE Online: Retribution bejelentve

Közeleg a tél, és vele együtt a soron következő EVE Online kiegészítő is, amely a keresztségben a Retribution nevet kapta. Lássuk csak, mire is lehet számítani!


Új hajók, új lehetőségek

Ezek a hírek már kiszivárogtak, és a tesztszervereken már egy ideje szondázzák a játékosokat, mik a vélemények róluk. írtunk is róla korábban, ezért itt csak egy rövid felsorolás áll:
- revampolják a meglévő tech1-es fregatt, romboló,és cirkáló hajóosztályokat;
- új bányászfregatt;
- folyamatosan frissítik a meglévő subcap hajók textúráit, a kiegészítőben a CONCORDtól a Sanshákig sokan kapnak új ruhát;


Kalózkodni jó

A bűnözői életmódból (highsec gank, stb.) élők is változásra számíthatnak a criminal rendszer átalakításával. Egy részről a jelenlegi állapotunkat vizuálisabbá teszik. Elmúlt már az az idő, amikor 15"-on játszott az ember 800*600-ban, egy piros apró betűs felirat a bal felső sarokban már nem mindig észrevehető, helyette ikonok fognak ott szerepelni.


Ooops, I did it again...

A sárga felkiáltójel azt mutatja, hogy a logoffnál nem fog eltűnni a hajónk, a sárga halálfej azt, hogy ha játékos támad meg, azt a CONCORD nem fogja agresszióként értékelni, és nem torolja meg rajta (pl. jetcan flip), a piros halálfej (nincs a képen, mert az előzővel kizárják egymás, de kreatívan elképzeljük hogy a sárga halálfej nem sárga, hanem piros) pedig amikor ezen felül még a CONCORD is vadászik ránk (pl. highsec gank Jitában). A harmadik, láncos ikon pedig azt jelzi, hogy tudunk-e ugrani illetve dokkolni, vagy még várnunk kell az agression timer leteltére.


Biztonsági pöcök on/off

Ez egy új kényelmi fejlesztés, amely bekapcsolása esetén megakadályozza a fegyverek véletlen elsütését. Aki egyaránt mászkál 0.0/lowsec és highsec között, az pvp esetén gyakran kap egy ablakot, hogy ez bizony agressziónak minősül, és a CONCORD biza lőni fog ránk. Lowsecben a CONCORD jelenlét kimerül a kapuknál és az állomásokon elhelyezett ágyútornyokban, így egy ilyen figyelmeztető üzenet inkább hátráltat, mintsem segít. Az ember hamar beikszeli, hogy többet ilyennel ne zavarja a játék. Aztán amikor highsecben melléüt, és sikerül kilőni egy kisebb raj rakétát valamelyik célpontra, akkor meg siratja az esetenként milliárdos hajóját.
Ezt hivatott megelőzni az új funkció, amely leginkább a kézifegyvereken található biztonsági zárhoz hasonlít, azzal a kivétellel, hogy három állása van: minden agressziót kiváltó cselekedet tiltott, engedélyezett, illetve engedélyezettek a "sárga" ikonokkal jutalmazott (lásd feljebb) cselekedetek is. Elvárásuk szerint ez garantálja, hogy ne legyenek "véletlen balesetek", viszont egyet nem fog: helyetted gondolkozni, és a játékszituációnak megfelelő helyzetbe állni - ez továbbra is a játékos dolga.


Fejvadászat

Ez a rész is megérett egy kis ráncfelvarrásra. A kiegészítővel már nemcsak játékosra lehet vérdíjat kitűzni, hanem corpra és szövetségre is, valamint a sikeres fejvadászat után a vérdíjat nem az kapja, aki az utolsót rúgta az áldozatba, hanem az szétoszlik a harcban résztvevők között, hasonlóan, mint ahogy most a factional warfare kifizetési rendszere működik.

Továbbfejlesztett AI

Jelenleg az EVE Online három különböző AI-t használ. A "legbutább" az, amivel bármelyik küldiben vagy beltben összefuthatunk, ennél "okosabbak" a sleeperek (wormhole npc-k) és az incursionös sanshák, a "legokosabb" pedig a CONCORD. A CCP terve az, hogy ezentúl a mission/beltes ratek is a sleeperes AI módosított változatával fognak repülni. Hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Az eddig megszokottól eltérően ezentúl ezek az npc-k is célpontot fognak váltani, de nem fogják túlerőltetni a drónokat, legalábbis annyira nem, mint a sleeperek. Előnyben részesítik viszont a sajátjuknak megfelelő hajóosztályt, tehát egy fregatt méretű npcvel szemben elsősorban a fregattot repülő játékos számíthat támadásra.

Pontos megjelenési dátum még nem ismert. Mint minden EVE Online kiegészítő, ez is ingyenes.

Azóta történt

Előzmények