Dark Void: PhysX teljesítmény teszt (Updated!)

A Dark Void című játékot tesztelték le nemrég a PC Games Hardware munkatársai, azon belül is a különálló GPU-vezérelte fizikai számításokat. A játék ugyanis támogatja az nVidia PhysX technológiáját, melynek segítségével a játékban lévő fizikai számításokat teljes mértékben a GPU, vagy egy különálló fizikai gyorsítókártya (PPU) végzi (Például Ageia PhysX).

A Dark Void az Epic Unreal Engine 3.0 motorjára épül. A grafika mindazonáltal (A tesztelők szerint legalábbis) nem hozza az elvárt szintet, a textúrák felbontásai alacsonyak, és a túlnyomórészt szürkés-barnás környezet miatt néhol elég színtelen is. Ezt a kellemetlen hangulatot a gyenge robbanás effektek és a (néha elég ostoba) alien-ek ellen vívott harcok még tovább rontják. Viszont jó pont, hogy magát a harcokat nagyon jól megoldották. Különösen a repülő ellenfelek ellen vívott légi harcok néznek ki jól, grafikailag és játékmenet tekintetében is. Ahogyan azt az Unreal Engine 3.0-nál már megszokhattuk, az Anti Aliasing-ot csak driver-en keresztül lehet ráerőltetni a játékra, mindazonáltal már a 4x MSAA használata is hatalmas teljesítménykieséssel jár.

Miután az Unreal Engine 3.0 IPP (Integrated Partners Program) támogatja az nVidia PhysX technológiáját, így a Dark Void-ban is ezt a middle-ware programot használják a fizikai számítások elvégzésére. Ezek az effektek PC-n sokkal fejlettebbek és hardveresen gyorsítottak. A játékban természetesen teljesen kikapcsolható a GPU PhysX, vagy beállítható "Alacsony", "Közepes" és "Magas" szintre. Csak a legutóbbi (Magas) beállítás tartalmaz minden effektet, példaként vehetjük a jetpack által a levegőben keltett áramlási effektet (Az nVidia szerint ez 100.000 részecskét tartalmaz), vagy például az APEX Turbulence Module, illetve a különféle fegyverek használatakor is érezhetően több részecske-effekt lesz tapasztalható. A Disintegrator használatával például az alien-ek hatalmas részecske-csóvává szóródnak szét (Az nVidia szerint ez 30.000 részecskéből áll), melyek utána esőként hullanak majd alá. A Magnetar vagy Lightning Gun használata esetén felhólyagosodik az ellenfelek és egyéb objektumok felszíne, az effektet természetesen rengeteg pattogó szikrával is illusztrálták. "Közepes" beállításon a jetpack által húzott légörvény eltűnik, valamint "Alacsony" szinten csak az alapvető részecskék jelennek meg a képernyőn, ezek azonban picit hosszabb ideig lesznek láthatóak, és ütköznek is a tereptárgyakkal.

Az "Alacsony" PhysX beállítás azok számára is elérhető lesz, akik nem rendelkeznek olyan grafikus, vagy fizikai társkártyával, amelyik támogatná az nVidia PhysX technológiáját. A "Közepes" és "Magas" beállítások csak GeForce 8xxx vagy gyorsabb kártyák esetén választhatóak. Az nVidia ajánlása szerint a "Közepes" beállításhoz legalább egy 9800 GTX-re, míg "Magas" beállításhoz egy GTX 260-216 teljesítményű videó kártyára lesz szükségünk.

A tesztgépünkben (Core i7-920 @ 3.5 GHz, 6GB DDR3-1400 RAM, Win7 x64, Geforce 195.62 driver) egy Geforce GTX 260-216 videókártyát használva a "The Prophesied One" küldetés első 30 másodpercét mértük le. Elkezdtünk repülni a jetpack-al, majd bekapcsoltuk a turbó módot és berepültünk egy kanyonba, ahol a Disintegrator-ral átváltoztattunk pár alien-t részecskefelhővé. A "Magas" PhysX-beállítás használata miatt már a legelején nagyon alacsony képkocka sebességet mértünk (A jetpack áramlási effektje miatt), míg "Közepes" beállításnál akkor esett le nagyon a framerate, amikor elkezdtük használni a Disintegrator-t. "Alacsony" PhysX-beállítás esetén is tapasztaltunk hasonlókat, de ilyenkor érezhetően magasabb volt az FPS szám, míg a PhysX-effekteket teljesen kikapcsolva az FPS érték csak ritkán esett le 50 alá. Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy egy különálló PhysX GPU nélkül, vagy az MSAA használatával a Dark Void "Magas" PhysX-beállításon majdnem játszhatatlan. Egy videót is készítünk majd a PhysX effektek bemutatására, amint az lehetséges lesz.

Addig is, míg kiadják a srácok a videót, engedelmetekkel betettem a Guru3D által készítettet, melyben a legújabb, GF100-as (Fermi) videó kártyával futtatják a játék demóját PhysX-el:

Update: Időközben kijött egy PhysX összehasonlító videó is, tessék:

Azóta történt

Előzmények