Assassin's Creed III: PC Benchmark

Amikor a Ubisoft elkezdte sorolni mindazon erényeket, melyekkel majd az Assassin's Creed 3 című játék PC kiadása fog büszkélkedni, mindenki reményét fejezte ki, hogy talán ezúttal valóban büszkék lehetnek a számítógépes játékosok asztali gépük teljesítményére és az általa megjelenített látványra.

Nos, a játék PC verziója immár megérkezett, a DSOGaming csapata pedig nekiállt tesztelni, milyen teljesítményre is képes egy modern számítógép konfiguráción. Mint azt nyilván sokan tudjátok, az Assassin's Creed 3 az első játék, melyet már az új fejlesztésű "Ubisoft-AnvilNext" motor hajt, így minden adott volt arra nézve, hogy valóban kihasználják vele a PC-k képességeit. (A továbbiakban leírt adatok a DSOGaming cikkéből származnak, nem az én véleményemet tükrözik.)

A teszteléshez egy 4,2GHz-re húzott Q9650 CPU-t, 4GB RAM-ot és egy nVidia GTX295 GPU-t használtak, 64-bites Windows 7-el és a legújabb GeForce meghajtókkal megtámogatva. Bár a játék rendelkezik SLI támogatással, a srácok több ok miatt is azt ajánlják, kerüljük ennek használatát. Egyrészt idegesítő grafikai hibák jelentek meg, másrészt pedig a CPU-limitáltság miatt nem hozott gyorsulást a második videokártya használata.

A szerkesztők, méréseik alapján elmondták, hogy az Assassin's Creed 3 PC verziója nem több egyszerű konzolportnál, ugyanis - bár a feladatkezelőben elsőre úgy látszik -, mégsem használja ki a több magos processzorok erejét. Kipróbálták, és semmi különbséget nem tapasztaltak a Dual Core, valamint a Quad Core CPU esetén mért értékek között. Vagyis teljesen mindegy volt a játéknak, hogy két- vagy négymagos processzort tettek alá, a megjelenített képkockák száma ettől semmit sem változott.

A másik szomorú dolog, hogy az Assassin's Creed 3 egy nagyon számításigényes játék, azonban mindezt egyetlen mag végzi el. Ezért aztán processzorlimitáltságot tapasztaltak menet közben, még olyan helyeken is, ami egyébként nem túl kidolgozott. Íme egy kép, melyen jól látszik, hogy semmi olyan nincs megjelenítve rajta, ami túlságosan leterhelné a CPU-t, mégis csak 27 FPS-t mutat a számláló:

Grafikai szempontból az Assassin's Creed 3 szebb, mint elődei, a Ubisoft állítása szerint kétszer akkora felbontású textúrák kerültek a PC verzióba, amit játék közben ők is megerősíthettek. Ugyanakkor sok helyen láttak kevésbé kidolgozott borítást is, ráadásul a karakterek, állatok és objektumok sokszor a semmiből bukkantak elő, ami picit zavaró volt. Az animációra ugyanakkor nem lehetett panasz, valamint a látványjavítók is jót tettek a megjelenítésnek.

Viszont DirectX11 alatt az Assassin's Creed 3 nagyon belassul és tele van bugokkal, közel sem hozza azt a teljesítmény/látvány arányt, mint az eddigi részekhez használt DX9 motor. Bár a játék szebben néz ki elődeinél, a DSOGaming oldal munkatársai szerint nem rúghat labdába a mai AAA-címek mellett, mint például a Sleeping Dogs, Skyrim és Witcher 2. Azok a programok sokkal szebb látványra képesek ennél, ráadásul a teszteléshez használt GTX295 is elegendő számukra a megfelelő sebesség eléréséhez (ott nem volt CPU-limit). A játék első küldetése videón, a PC verzióból (spoileres lehet):

A forrásoldal alján találtok összehasonlító képeket a kétmagos-, illetve négymagos processzor esetén mért sebességértékekről. A srácok szerint mindössze 5 FPS sebességnövekedést hozott, ha levették a grafikai beállításokat azokon a helyeken, ahol már játszhatatlanul belassult a játék. Persze egy jobb Intel processzorral (i7 széria) ennél magasabb értékek is elérhetőek, viszont hallottak olyan esetekről, amikor az említett csúcs-CPU-kon is belassult a játék.

Azóta történt

Előzmények