Assassin's Creed 2: A PC verzió csak DirectX 9-et támogat

David Champagne, az Assassin's Creed 2 vezető 3D programozója a PC Games Hardware-nek adott interjújában elmondta, hogy nagyon sok időt fektettek a játék teljesítményének a növelésére PC-n. A többszálas végrehajtást támogató multi-core processzoroknak köszönhetően a PC változat sokkal nagyobb felbontásokra, valamint 8x élsimításra is képes lesz, szemben a konzolok 2xAA támogatásával.

Mivel elsősorban a többmagos processzorok teljesítményének a kiaknázása volt a cél, ezért aki Quad-Core CPU-val rendelkezik, az sokkal gyorsabb játékmenetre számíthat. A játék egészen 8 thread-ig támogatja a többszálú végrehajtást, így a legjobb teljesítményt (A Gulftown magos CPU-k megjelenéséig legalábbis) egy olyan 4 magos processzoron érhetjük el, ami támogatja a HT-t is. A legtöbb rendszer, mint például az A.I., a fizika, a renderelés, valamint az animációk, mind profitálnak majd a többszálú végrehajtás lehetőségéből.

Azonban a grafikuskártyák szempontjából már nem ilyen jó a helyzet. David Champagne elmondása szerint ugyanis az Assassin's Creed 2 PC verziója ugyanazt a DirectX 9-re épülő motort fogja használni, mint az XBOX360-as változat. Azért nem integrálták bele a DirectX 11 támogatást a játékba, mert akkor nem tudták volna tartani a jelenleg tervezett megjelenési időt. Viszont a játék kimondott DirectX 10 támogatás nélkül is szépen fog futni majd DX10-es és DX11-es rendszereken is.

Megkérdezték David-et, hogy érzése szerint mikor lesz szükségük az új API-ra váltani? Mire a válasz a következő volt:

„Azt hiszem akkor, amikor a játékosok többsége is vált DX11-re. ;) A Steam hardverfelmérése szerint a játékosok 40%-a továbbra is XP-t használ. Szóval ezzel várnunk kell még egy kicsit."

Azóta történt

Előzmények