A Dragon Age 2 a konzolosok igényeinek megfelelően készül

A Dragon Age 2 már egyáltalán nem fogja tartalmazni sem az izometrikus taktikai nézetet, amit a Baldur's Gate-ből vettek át, sem a beépített szerkesztőprogramot, aminek köszönhetően már modok tucatjai készültek a játék PC változatához. Az ok a játék konzolközpontúvá válása.

A Joystick című francia magazinnak tett interjújában a játék vezető dizájnere, Mike Laidlaw elárulta, hogy a BioWare sikeres RPG játékának folytatásait jobban konzol-orientáltabbá kívánják tenni, ezért kivették belőle azokat a funkciókat, melyeket a konzolos játékosok nem értékeltek. Ezek pedig a taktikai nézet és a játékhoz adott szerkesztőprogram voltak.

"Röviden fogalmazva arról van szó, hogy a Dragon Age Toolset nem lesz benne a Dragon Age 2-ben. Azt gondolom, hogy az első részben lévő szerkesztőprogram, bár nagyon erőteljes, egyúttal nagyon komplikált is volt." - mondta.

Később a hivatalos fórumon Mike Laidlaw beismerte, hogy a Dragon Age 2 fejlesztéséhez használt toolset lényegében ugyanaz, mint amelyiket az első részhez is használtak, pár apró változtatással. Ezért nem adják ki azt újra a Dragon Age 2 mellé, hanem jelenleg azt vizsgálják, hogy később esetleg egy patch formájában felújítsák azt az általuk használt verzióval megegyező képességűre.

A Baldur's Gate-ből ismerős taktikai nézet nem lesz benne a Dragon Age 2-ben

A taktikai nézet témájában Laidlaw annyit mondott, hogy konzolokon egyfajta kibővített csapatirányítást (Expanded Party Control) fejlesztettek ki a nézet pótlására, amitől állítása szerint a konzolos játékosok nagyon boldogok lesznek. PC-n azonban a kamerával kívánnak bűvészkedni, hogy egy olyan nézőpontot hozzanak létre, amin a taktikai tapasztalatszerzés összes kulcsfontosságú eleme látszik.

A magazin fordítása szerint a változtatások célja az, hogy megnöveljék a játék sikerét konzolokon. "Anyagi okokból inkább a TPS nézetre koncentrálunk, ami nagyon szép, részletes textúrákat kíván meg, hogy a játékos csodálni tudja a játékot a közeli nézőpont ellenére is," - mondta Mike Laidlaw. - "A levegőbeli nézőpontnál (Izometrikus) sokkal nagyobb területet kell befednünk, így sokkal több textúrát kell létrehoznunk. Mostanában a játékot főleg konzolokon veszik meg, így tehát a közönség útját kell nekünk is követnünk."

Azóta történt

Előzmények